tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
RTMPekka
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja RTMPekka »

tuuma kirjoitti:Joulu lähestyy, tuolla pitäisi olla kuusi. Taitaa pian olla nopeampi siemenestä kasvattaa :roll:

Kuva

Kovasti tehtiin tänäänkin töitä mutta hidasta kun ei antanut luonto periksi oikaista ja pulttasin sitten juoksut lattiiaan kuten muuallakin. Vaimo on ollut ahkera, minä perfektionisti ja hidastanut pohdinnoillani ja tekemisilläni.

Ensi joulukin on olemassa...
Jouluun on vielä aikaa. Nopeestihan tuo valmistuu kun noin pitkällä jo olet. Vähän lautaa ja levyä, ehkä pikkaisen maalia ja eikun huonekalut sisään.

Näin optimistisesti ajattelin itsekkin kun n. puolitoista vuotta takaperin sain betonit kellarin lattiaan. Viikonloppuna pitäisi saumata viimeisen huoneen laatat.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti:Joulu lähestyy, tuolla pitäisi olla kuusi. Taitaa pian olla nopeampi siemenestä kasvattaa :roll:

Kuva

Kovasti tehtiin tänäänkin töitä mutta hidasta kun ei antanut luonto periksi oikaista ja pulttasin sitten juoksut lattiiaan kuten muuallakin. Vaimo on ollut ahkera, minä perfektionisti ja hidastanut pohdinnoillani ja tekemisilläni.

Ensi joulukin on olemassa...
Kyllähän tuonne kuusen saa helposti, vähän vanerinkappaletta vaan heittää juoksujen päälle, niin sehän sujuu jo ihan hyvin, mutta kyllä tuolla tahdilla taitaa olla hyvin paljon tehtynä jouluksi, ettei jopa ihan valmiskin :D
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti:
jtbo kirjoitti:Talbot Horizontin muistan lähinnä siitä venttiilien räklätyksestä, mutta mitä ei täällä koskaan nähty oli tämä parempi versio Talbotista:
https://en.wikipedia.org/wiki/Shelby_GLHS
Tehoahan tuossa Ameriikan ihmeessä oli enempi kuin tässä: mutta mieluummin ajelisin tällä Eurooppalaisella versiolla. Olikohan se Pentti Airikkala kun tuolla joskus jotain rallejakin voitti?
Amerikan version mallimerkintä on kyllä hieno : "Goes Like Hell S'more! :lol:
Lotuksella voitettiin aika paljonkin ralleja, se oli aika tasapainoinen paketti aikoinaan.

Kalliita taitavat vain olla nykyisin?

Lotus Cortina oli vain aikoinaan niin paljon nätimpi...

Goes Like Hell, sen minä muistin amerikanserkusta, tekniikkaa en niinkään.

Jos muuten ihmettelette sitä, miksi Ford-legendasta tuli "Ryslerin" mies, niin syy siihen oli herra nimeltä Lee Ioccocca.

Mustangin luoja, josta tuli Chryslerin pelastanut sankarijohtaja.
Lotus Cortina olisi kiva!

Mahtuisi tänne a-talliinkin!

Aivan järkyttävän huono ajettavahan se olisi jos nykymittapuulle laitetaan mutta olisi se hiano!
En ole ollenkaan varma tuosta ajettavuuden kurjuudesta: mukavuuspainotteinen se ei varmasti ole mutta osaavissa käsissä se varmasti selvittää mutkat eri tavalla kuin vakioautot.
Sä olet jo niin vanha kettu että aika kultaa muistot tosi pahasti :-D

Astupa rattiin Cortinalla niin minä voin istua vaikka Kia:n rattiin Ahvenistolla niin mä ajan pedaali pohjassa ja sä olet kaiteessa :-D

Ei, ei ei en ole mikään rattimies mutta mutta.
Katso noita historic-luokan kisoja, ei siellä olisi kiva olla joukossa ihan vakio-Kialla.

Käsittämätöntä kiirettä pystyttiin pitämään ihan vain Mini Cooperillakin.

Toki Kialtakin löytyy vikkelämpiä versioita:

http://sportscarstandings.com/Top-10-Fastest-Cars/Kia
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti:
jtbo kirjoitti:Talbot Horizontin muistan lähinnä siitä venttiilien räklätyksestä, mutta mitä ei täällä koskaan nähty oli tämä parempi versio Talbotista:
https://en.wikipedia.org/wiki/Shelby_GLHS
Tehoahan tuossa Ameriikan ihmeessä oli enempi kuin tässä: mutta mieluummin ajelisin tällä Eurooppalaisella versiolla. Olikohan se Pentti Airikkala kun tuolla joskus jotain rallejakin voitti?
Amerikan version mallimerkintä on kyllä hieno : "Goes Like Hell S'more! :lol:
Lotuksella voitettiin aika paljonkin ralleja, se oli aika tasapainoinen paketti aikoinaan.

Kalliita taitavat vain olla nykyisin?

Lotus Cortina oli vain aikoinaan niin paljon nätimpi...

Goes Like Hell, sen minä muistin amerikanserkusta, tekniikkaa en niinkään.

Jos muuten ihmettelette sitä, miksi Ford-legendasta tuli "Ryslerin" mies, niin syy siihen oli herra nimeltä Lee Ioccocca.

Mustangin luoja, josta tuli Chryslerin pelastanut sankarijohtaja.
Lotus Cortina olisi kiva!

Mahtuisi tänne a-talliinkin!

Aivan järkyttävän huono ajettavahan se olisi jos nykymittapuulle laitetaan mutta olisi se hiano!
En ole ollenkaan varma tuosta ajettavuuden kurjuudesta: mukavuuspainotteinen se ei varmasti ole mutta osaavissa käsissä se varmasti selvittää mutkat eri tavalla kuin vakioautot.
Sä olet jo niin vanha kettu että aika kultaa muistot tosi pahasti :-D

Astupa rattiin Cortinalla niin minä voin istua vaikka Kia:n rattiin Ahvenistolla niin mä ajan pedaali pohjassa ja sä olet kaiteessa :-D

Ei, ei ei en ole mikään rattimies mutta mutta.
Katso noita historic-luokan kisoja, ei siellä olisi kiva olla joukossa ihan vakio-Kialla.

Käsittämätöntä kiirettä pystyttiin pitämään ihan vain Mini Cooperillakin.

Toki Kialtakin löytyy vikkelämpiä versioita:

http://sportscarstandings.com/Top-10-Fastest-Cars/Kia
Kian voi viedä kaiteeseen, Cortinaa ei...

Juuh, puhuttiinkin rattimiehistä, ei meistä.

Alén on rattimies, jotenkin arvostan äijän taitoja ja habitusta varsinkin yhä.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

RTMPekka kirjoitti:
Jouluun on vielä aikaa. Nopeestihan tuo valmistuu kun noin pitkällä jo olet. Vähän lautaa ja levyä, ehkä pikkaisen maalia ja eikun huonekalut sisään.

Näin optimistisesti ajattelin itsekkin kun n. puolitoista vuotta takaperin sain betonit kellarin lattiaan. Viikonloppuna pitäisi saumata viimeisen huoneen laatat.
Tällaistahan tämä, optimistijolllalakin purjehtimenen olisi optimistisempaa oppia kuin tämä optimistinen remppojen sinisilmäinen aikatauluttaminen. Tässä on jo se kokemuskin jo mutta aina pettää :lol: :lol: :lol:

Aika ja raha on aikamoinen yhdistelmä. Toisaalta käyvät käsikynkkää keskenään ja tuntee että itse on vain sivustakatsojana...
Viimeksi muokannut tuuma, La Loka 29, 2016 0:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mukavasti Tuuman projekti etenee, pakko sanoa!

Sekin on kiva, että Tuuma lopultakin keksi realistisen tavan saada Matti sisälle tupaan.

Meikä ei työviikon aikana ole saanut mitään tehtyä, Ikean sängynkin kasaaminen jatkuu vasta nyt viikonloppuna.

En mä vain jaksa, kotiin tulen yleensä kahdeksan aikoihin ja sitten pitää vielä hoitaa monenlaista duunia illalla ja yöllä kuntoon.

Huomiseksi mä sain juuri aika erikoisen tehtävän: mun pitää etsiä toiselle tyttärelle keinoverta Halloweenia varten.

Näin ne vain mun tuntini kuluvat, kummallisiin asioihin joita ei olisi edes voinut kuvitella ikinä joutuvansa tekemään.

Ai miksi tyttö ei itse hae vertansa? Ei ehdi: kun pitää joka viikko hoitaa koulu todella hyvin, käydä kahden instrumentin soittotunneilla, soittaa kahdessa orkesterissa, käydä musiikin teoriatunneilla, ratsastaa ja luistella, ei millään ehdi jotain keinoverta metsästää. Sellaiset asiat delegoidaan vanhemmille.

jtbo kun aina välillä kolhii itseään kunnolla niin eipähän sitten ainakaan tarvitse keinoverta ostaa kun sitä ihan oikeaakin roiskuu liberaaleina annoksina joka suuntaan... :roll:
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
RTMPekka kirjoitti:

Tällaistahan tämä, optimistijolllalakin purjehtimenen olisi optimistisempaa oppia kuin tämä optimistinen remppojen sinisilmäinen aikatauluttaminen. Tässä on jo se kokemuskin jo mutta aina pettää :lol: :lol: :lol:

Aika ja raha on aikamoinen yhdistelmä. Toisaalta käyvät käsikynkkää keskenään ja tuntee että itse on vain sivustakatsojana...
Sä nyt sentään vielä teet jonkinlaisia aikatauluja itsellesi! Meikä osti rakennustelineet itselleen paljolti juuri siksi, että nyt saa rakentaa juuri niin hitaasti kuin haluaa (eli voimien ja rahavarojen tahtiin).

Mä olen tosi iloinen noista mun telineistäni, vahinko etten ostanut niitä silloin ihan heti aluksi; kattorempan telinevuokra oli kolme kertaa isompi kuin mitä sen alkujaan piti olla.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Mukavasti Tuuman projekti etenee, pakko sanoa!

Sekin on kiva, että Tuuma lopultakin keksi realistisen tavan saada Matti sisälle tupaan.

Meikä ei työviikon aikana ole saanut mitään tehtyä, Ikean sängynkin kasaaminen jatkuu vasta nyt viikonloppuna.

En mä vain jaksa, kotiin tulen yleensä kahdeksan aikoihin ja sitten pitää vielä hoitaa monenlaista duunia illalla ja yöllä kuntoon.

Huomiseksi mä sain juuri aika erikoisen tehtävän: mun pitää etsiä toiselle tyttärelle keinoverta Halloweenia varten.

Näin ne vain mun tuntini kuluvat, kummallisiin asioihin joita ei olisi edes voinut kuvitella ikinä joutuvansa tekemään.

Ai miksi tyttö ei itse hae vertansa? Ei ehdi: kun pitää joka viikko hoitaa koulu todella hyvin, käydä kahden instrumentin soittotunneilla, soittaa kahdessa orkesterissa, käydä musiikin teoriatunneilla, ratsastaa ja luistella, ei millään ehdi jotain keinoverta metsästää. Sellaiset asiat delegoidaan vanhemmille.

jtbo kun aina välillä kolhii itseään kunnolla niin eipähän sitten ainakaan tarvitse keinoverta ostaa kun sitä ihan oikeaakin roiskuu liberaaleina annoksina joka suuntaan... :roll:
Pah, yleensä olet totuudenmukainen, nyt vähän tsemppasit muo ja annoit mulle illuusionsiemenen...

Kiesus, ei ennen ollut mitään halloweenjuttuja, mä olen aivan pihalla noista jutuista. Jäädyttänyt joitain kumihanskoja ymmärtämättä miksi.

Syksyn kuuluu olla ankeaa aikaa, vailla juhlia :-D

Ei silti, otin talviloman kahden viikon päästä. Ruukku ei kestä. Onneksi saan sen. Lepo on hyväksi. Ongelma on se että totuushan ei muuksi muutu, ei asioita muut sinun puolesta tee valmiiksi :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
RTMPekka kirjoitti:

Sä nyt sentään vielä teet jonkinlaisia aikatauluja itsellesi! Meikä osti rakennustelineet itselleen paljolti juuri siksi, että nyt saa rakentaa juuri niin hitaasti kuin haluaa (eli voimien ja rahavarojen tahtiin).

Mä olen tosi iloinen noista mun telineistäni, vahinko etten ostanut niitä silloin ihan heti aluksi; kattorempan telinevuokra oli kolme kertaa isompi kuin mitä sen alkujaan piti olla.
Telineet ovat kova juttu.

Ajattele että vaikka kaikki menisi siellä niin pieleen kuin olla ja voi niin silti sulla olisi telineet. Ei kukaan niitä tajua realisoida.

Fenix lintu nousee telineille ja korjaa koko potin kumminkin.

Ei vaan, kova juttu tuo, ymmärrän että onhan noissa omat juttunsa mutta nyt voit ottaa happea ja sitten keväällä ajattelet asiaa uudestaan.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Tuossa on pari liikettä, joista saat todennäköisesti apua tuohon veripulmaan, vaikka tokihan voisit tehdä iltahämärässä sirkkelillä hommia ja asia hoituisi ns. luonnollisesti :lol:
http://www.pilailupuoti.com/myymalat/
http://www.pilailupuoti.com/tuote-osast ... a-hampaat/

https://www.aprilli.fi/info/asiakaspalvelu:-myymala/26/
pvalila
Jäsen
Jäsen

Ei nuo telineet ihan jouten tuossa seiso, hissun kissun silloin tällöin päätyremppa etenee pikkuisen.

Ei mun kannata kevättä odottaa, tehtiinhän itse kattoremppakin vuoden kylmimpään aikaan.

Mä olen nykytilanteeseen tyytyväinen. Vaimokin on rauhoittunut, ei enää niin vihainen rempsottavasta talosta kuin vielä hetki sitten.

Hidaskin eteneminen on tosi paljon parempi juttu kuin täysi stoppi.

Kiva, että pystyit järjestämään talviloman itsellesi!

Mulle talviloma syntyy itsestään, oppilaat eivät halua opiskella joulun aikoihin. Kurssit loppuvat jo ennen joulukuun puoliväliä ja alkavat taas vasta tammikuun puolivälin jälkeen. Kuukausi on aika hiljaista, mutta meidän pitäisi apurahan ehtojen mukaan saada yksi oppikirja kirjoitettua loppuun vielä tämän vuoden puolella (vähän heikolta näyttää).
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:

Tuossa on pari liikettä, joista saat todennäköisesti apua tuohon veripulmaan, vaikka tokihan voisit tehdä iltahämärässä sirkkelillä hommia ja asia hoituisi ns. luonnollisesti :lol:
http://www.pilailupuoti.com/myymalat/
http://www.pilailupuoti.com/tuote-osast ... a-hampaat/

https://www.aprilli.fi/info/asiakaspalvelu:-myymala/26/
Kiitoksia linkeistä, jtbo!

Niistä oli mulle apua sikäli, että noilta sivuilta löysin sopivia hakusanoja ja niiden avulla löysin kaupan, joka on lähellä ja myy tuollaista kamaa.

Vähän yllättäen se kauppa on Teknikmagasinet, mä en olisi ikinä osannut mennä sinne maskeerausjuttuja kysymään:

https://www.teknikmagasinet.fi/tuoteval ... set/meikit
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti: Kiitoksia linkeistä, jtbo!

Niistä oli mulle apua sikäli, että noilta sivuilta löysin sopivia hakusanoja ja niiden avulla löysin kaupan, joka on lähellä ja myy tuollaista kamaa.

Vähän yllättäen se kauppa on Teknikmagasinet, mä en olisi ikinä osannut mennä sinne maskeerausjuttuja kysymään:

Tuolla luki, että meikkisetti vampyyreille, se on mielestäni mahdottoman hauskasti laitettu, mutta ilmeisesti vampyyrit joutuvat tyytymään verkkokaupassa asiointiin, sillä eihän ne päivänvalossa voi kulkea? :lol:
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Kiitoksia linkeistä, jtbo!

Tuolla luki, että meikkisetti vampyyreille, se on mielestäni mahdottoman hauskasti laitettu, mutta ilmeisesti vampyyrit joutuvat tyytymään verkkokaupassa asiointiin, sillä eihän ne päivänvalossa voi kulkea? :lol:
Konsultit ovat aina neuvoneet, että yrityksen pitää ensin keskittyä niin kapealle sektorille että hirvittää ja sitten vielä puolittaa se.

Keskittyminen vampyyreihin, jotka haluavat meikata, on mielestäni jo kunnioitettavan kapea asiakaskunta.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
Telineet ovat kova juttu.

Ajattele että vaikka kaikki menisi siellä niin pieleen kuin olla ja voi niin silti sulla olisi telineet. Ei kukaan niitä tajua realisoida.

Fenix lintu nousee telineille ja korjaa koko potin kumminkin.

Ei vaan, kova juttu tuo, ymmärrän että onhan noissa omat juttunsa mutta nyt voit ottaa happea ja sitten keväällä ajattelet asiaa uudestaan.
Mä suunnittelen parhaillaan terästelineiden jatkamista puurakenteisilla.
Vastaa Viestiin