Moi vaan kaikki purulootan omistajat tai siitä haaveilevat..
Semoista ajattelin kysyä, kun salaojitus-ikuisuus-projektia teen, niin on ollut noita halkeamia.. ja kohtuu paljon.. sanotaan näin että ei se salaojituksen tekeminen kovin kummosta hommaa ole.. mutta niiden halkeamien kotrjaus.. voi pojat, menee ihan mukavasti rahaa ja aikaa aivan hölmöön hommaan, eli edellisen asukkaan pöljäilyjen korjaukseen. Eli vedet valutettu seinoä pitkin alas tiilisalaojiin.
Olen nyt tehnyt uhden sivun kokonaaan (se missä on meno kellariin) ja kaivanut toisen pitkän seinän auki. siitä olen puolet injektoinut injektointihartsilla ( toimii)

ja nyt laitan injektointi betonia isompiin ja katson taas sitten tapauskohtaisesti hartsin tarpeen. Mutta kysymys kuuluu.. salaojittavasta eristeestä ja sen asennuksesta. Eli, kun sen fuktisolin laittaa seinää vasten ja nakertaa salaojaputket asemiin, niin, A) Onko heroilla ja rouvilla ollult salaojasora siinä pussina putken ympärillä, vai onko vain päälle ja sivulle laitettu?

B) Pitääkö laittaa noin 50 cm syvyyteen eli vaakaan routalevy?
Itse kun katsellut noita rakennekuvia salaojittavaa eristettä käytettäessä, ei ole kuvissa sitä vaakassa olevaa eristettä.. Onko Näin? Ja ei ole myöskää sitä pussia tehty

.. jotenkin alkanut itsekkin tulemaan siihen johtopäätökseen, että sen pussin teko on turhaa.. laittaa vaan sillain päälle ja sivulle, että maamassat erottuu ja jos sattuu, että jotain on suodatinkankaan väärällä puolella, niin sitten se vaan ajan mittaan valuu salaojaputken ja -soran ohi sinnepohjalle.. Mutta niin, kiitollisena asiallisista vastauksista jo etukäteen, menen jatkamaan nakertamista

Laadun Tae, Älä Urakointia Muualta Hae!.. Tee siis ihan ite!