Lähin oikea tammipuu on naapurin tontilla, ehkä 100:n metrin päässä.
Tammipuun taimi
Tammipuun taimi
Tontille on ilmestynyt ison koivun kannon juuren vieressä sojottava tammen taimi, nyt noin 30 senttinen. Haluaisin tämän siirtää väljemmille paikoille. Pitäisikö taimen antaa vielä kasvaa, entä ajankohta, nyt vai keväällä
Re: Tammipuun taimi
Älä anna kasvaa, helpompi se on pienenä siirtää. Ja nyt on ihan hyvä aika siirtämiseenkin.
Moi,
Kannattaa siirtää pienikokoisena. Tammessa on suoraan syvälle menevä paalujuuri joka jo pienessäkin taimessa ulottuu syvälle. Kaiva siis varoen. Tätä ei saisi katkaista sillä se hidastaa Tammen uuteen kasvuun lähtöä.
Kannattaa siirtää pienikokoisena. Tammessa on suoraan syvälle menevä paalujuuri joka jo pienessäkin taimessa ulottuu syvälle. Kaiva siis varoen. Tätä ei saisi katkaista sillä se hidastaa Tammen uuteen kasvuun lähtöä.
Meillä onnistui 2,5m tammenkin siirto kaivurin kauhassa. Hyvin pienin odotuksin kokeiltiin mutta nyt on jo 3 vuotta elellyt uudessa paikassa.
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Siirrä ehdottomasti parempaan paikkaan. Itse olen tuonut Hangosta pienen tammen Vihtiin -80 luvun lopulla. On nykyään ihan komea puu.
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
En minä mikään utelias ole .... een