tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Pakko palata tähän postaukseen sikäli kun vissiin sivutin vain olankohautuksella. Tuossa kuvassasi näkyy asioita joista me muut olemme vieraantuneet. En minä ainakaan tiedä mitä moottorisahassa kipinäsuojuksella tekee. Puuhan on märkää tuoreena ja siihen kai moottorisahaa käytetään ja siihen oivasti sopii. Kuivia lautoja kai kukaan moottorisahalla pätki?

Ihan haistan salaliittoteorian katkua tuossa sähköautoilussa, Nuuh, nuuh.

Taannoin 25v. sitten Suomessa teki muuan Elcat -niminen firma sähköautoja Subaruista bokserit poistamalla. Ei niillä mitään apuja ollut mutta nyt kun vanhempana tutkinut niin takana oli Imatran Voima Oy...

On nuo omistussuhteet mysteerisiä näinkin pienessä maassa.

Jos haluatte niin avaan yhden jutun, josta ei ehkä kaikki ole tyytyväisiä. Verottaminen on täällä peffasta, se toki ihan läpihuutojuttu ja kaikkien mielestä ymmärrettävissä mutta se kuinka paljon pienyrittäjät pelaavat verojutuillaan ja ostelevat muka firman käyttöön omaa tavaraa on aika vaiettu salaisuus.

Isot firmat bluffaavat isoilla pelimerkeillä mutta niin tekevät pikkufirmatkin. Yksi mobiilioperaattori melkeinpä yhytti rikokseen tarjkoamalla koko talon kattavaa nettiyhteyttä murto-osaan nykyisestä sanoen että voinhan yksityisestikin sitä kaistaa samalla käyttää. Löin luurin kiinni.

Laillistahan tuo mutta minua otti sydämestä :lol: :lol: :lol:
Moottorisahahan on aivan ykkönen raksahommissa, lautaa voi katkoa ison nipunkin kerralla, jos vähän jää päät erimittaan, niin voi ne katkoa vielä seinään kiinnityksen jälkeenkin...

Se kipinäverkko teoriassa estää kuumien karstakokkareiden päätymisen kuivaan ruohoon ja on metsäpalojen estämiseksi olemassa, mutta tuossa se ahdistaa vähän liikaa ja on aina tukossa, joten parempi ilman, käy saha paljon viileämpänä. Vähän vajaavainen tuossa se jäähdytys tälläiseen käyttöön, kun on suunniteltu ranteenpaksuisten puiden katkomiseen.

Itse olen tullut vähän siihen tulokseen, että iso raha touhuaa kuten tahtoo ja me muut ollaan vain sitä varten, että isonrahan parissa hääräävät saavat tuottoa rahalleen, eikä siinäkään välttämättä mitään salaliittoa ole, valtaa vaan käyttävät ne joilla sitä on käytettävissä ja tietty käyttävät omaksi edukseen.

Olethan kuullut sanonnan, "raha tulee rahan luo"? Se on suunniteltu koko touhu niin, jos kaikki pääsisivät rahaan kunnolla kiinni, niin kukas sitten tekisi pakkopulladuunit?

Se jotenkin vaan on sellaiselle mallille vuosisatojen saatossa homma ajautunut ja nykyään osataan pitää ns. tavallinen kansa ymmärtämättömänä ja välinpitämättömänä, tärkeämpää on saada viikonloppukänni tjms. Suurin pelko ison rahan porukalla on, että ihmiset oikeasti havahtuisivat ajattelemaan noita kuvioita ja huomaisivat kuinka heitä simputetaan tässä touhussa.

Omaan käyttöön firman lukuun ostamallahan saadaan osa siitä ns. yrittäjän "palkasta", samaan tulotasoon päästäkseen jos nostaa hintoja, ei pärjää kilpailussa.
Yrittäjän ei kannata olla liian rehellinen, mitä olen sivusta seurannut, niin aika kovasti jätetään kuitit ottamatta yrittäjien kesken kauppoja tehdessä, ei siinä rehelliset pärjää, en tiedä onko toimintamahdollisuuksia edes käytännössä jos kaikki tekee pilkunmukaan, monessa tapauksessa kun noiden periaatteessa laittomuuksien myötäkin se toiminta on aika nollatulosta.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Voi olla vaikeaa käsittää mutta tuossa on hyvin monta juttua mikä on muuttunut muutamassa vuodessa täällä suomessa. Se että sanotaan että nykyisin parempi niin onko se?

https://m.youtube.com/watch?v=K0JIt0zfp1A
Tuota kun katsoo niin pakko sanoa, että jopa amerikkalaiset formaattiohjelmat ovat vähemmän huonoja.

Missä muussa maassa pidetään hauskana pelleilyä likaisen purkan kanssa?

No, karu luonne on noilla näyttelijöillä: likaista purkkaa tunkivat suuhunsa, kun niin oli kässärissä kirjoitettu.
Tuohan on legendaarinen Kummeli, et sä noin voi sanoa :-D
Kummeli on mulle ihan vieras juttu, yhtäkään en silloin joskus katsonut. Nimi on tosin tuttu, aivan kuten velipuolikuu.

Arvostan sitä, että ne eivät olleet ulkomaisia formaattiohjelmia, mutta muutoin ne eivät mua puhutelleet edes silloin omana aikanaan.

Sorry, Tuuma, ei pahalla... :(
jtbo
Jäsen
Jäsen

RTMPekka kirjoitti: Olet optimistinen:-) Jos teet kaiken itse ja on varastotilaa ostaa tarvikkeet etukäteen silloin kun sattuu edullisesti saamaan niin voi onnistuakin tuolla summalla.
Ihan hyvän talopaketin saisi jo tuollaisilla summilla, itse tehden taitaisi saada halvemmalla uuden kuin mitä tuollainen vanhan operointi kustantaa.

Nykyäänhän on uusia tönöjä, jotka on vanhojen pohjaratkaisujen mukaan kyhättyjä, että saa sen vanhanajan tunnelman. Vanha hilloksi ja uutta pystyyn voi olla järkevintä, mutta ehkei mieluisinta tai edes mahdollista.

Kovin isoja remppoja ei taida olla taloudellisesti mielekästä tehdä, ostohinta + remppahinta tulee niin kalliiksi ettei kukaan sellaista hintaa ole valmis maksamaan, mutta tietty jos lopuksi iäkseen tekee asuinpaikkaa, niin siinä tuo ei kai niin merkitse.

pvalilan kanssa ollaan samaa mieltä Kummelista, tekohauskaa mukahauskaa, ei uponnut koskaan se saman toisto ja väkinäinen vääntäminen, joillekkin toisille se taas upposi, voi olla ettei itse sitä ymmärtänyt koskaan oikein.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

RTMPekka kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Pvalila, laskenko edes vähän osimoilleen oikein...

Katto 10k€, julkkari 15k€, loput huoneet sisällä 5k€/kpl. Perustukset, viilaus vain, n,1000kg rappinkia, mm tartuntaan 200kg saneerauslaastia ja sitten muuta mättöä päälle n. 20k€. Yläkerta kuntoon eli panelointi plus sähköistys 5k€ +2k€. Autotallinovet 100€ :-D

Yhteenlasku; 15000€ + 5000€*2 + 1000kg * 2€ + 200kg *3€ +20000€ + 100€ = 47700€ pois lukien ulkotyöt ja laitteistot/kalusteet.

Aika vähänhän enää jäljellä... Ne jotka heittää että utopista niin mä luulen että ovat kovin hiljaisia olleet tai sitten valehtelijoita. Kylmää ihan itseäänkin totuuksien kaivelu :(

Yläkertaan pihistellen meni jo 17,5k€/kpl, ilman pintoja ja sähköjä. Putkarin sentäs tajusin passittamaan pois tontilta mutten kovin ajoissa. Olenko jälleen taas optimistinen :-D

Perskules, katto unohtui ylioptimisesta laskelmastani eli +10k€ päälle =57700€... Toinen vaihtoehto on elää kiiltokuvamaailmassa.
Olet optimistinen:-) Jos teet kaiken itse ja on varastotilaa ostaa tarvikkeet etukäteen silloin kun sattuu edullisesti saamaan niin voi onnistuakin tuolla summalla.
Arvasin, Yritin vain saada motivaatiota, tuloksetta. Totuus on parasta lääkettä, ainahan niitä lumelääkkeitä on ollut.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Voi olla vaikeaa käsittää mutta tuossa on hyvin monta juttua mikä on muuttunut muutamassa vuodessa täällä suomessa. Se että sanotaan että nykyisin parempi niin onko se?

https://m.youtube.com/watch?v=K0JIt0zfp1A
Tuota kun katsoo niin pakko sanoa, että jopa amerikkalaiset formaattiohjelmat ovat vähemmän huonoja.

Missä muussa maassa pidetään hauskana pelleilyä likaisen purkan kanssa?

No, karu luonne on noilla näyttelijöillä: likaista purkkaa tunkivat suuhunsa, kun niin oli kässärissä kirjoitettu.
Tuohan on legendaarinen Kummeli, et sä noin voi sanoa :-D
Kummeli on mulle ihan vieras juttu, yhtäkään en silloin joskus katsonut. Nimi on tosin tuttu, aivan kuten velipuolikuu.

Arvostan sitä, että ne eivät olleet ulkomaisia formaattiohjelmia, mutta muutoin ne eivät mua puhutelleet edes silloin omana aikanaan.

Sorry, Tuuma, ei pahalla... :(
Pöh, Pvalila ja Jtbo pahoillaan :mrgreen: Nyt lähditte sivuraiteille!

Onko muuten niin että WinXP maailmassa ei enää Youtube toimi. Roudasin tän Win10 koneen a-talliin. win2k yhä ainakin toimii, joku ei ole tajunnut että tuommoisiakin on :lol: :lol: :lol:

Ai niin, Jtbo ei anteeksi pyydellyt, eli ole vain omaitsesi, Pvalilasta voinee olla vähän huolissaan :lol: :lol: :lol:
Viimeksi muokannut tuuma, La Touko 07, 2016 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RTMPekka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RTMPekka »

Jtbo taitaa olla oikeassa, vanha hilloiksi ja uutta pykäämään. Järjellä ajatellen näin:-)
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti:Ehkä tuossa sähkövimpaimien tapauksessa valtio haluaa käyttää veronmaksajien rahoja uuden kehityksen ja markkinan käynnistykseen, jotta voisi kerätä sitten myöhemmin enemmän veroja kokonaan uudelta pohjalta?

Tosin sitä en minäkään ymmärrä, että joku Teslan hankkija vaatisi jotain tukiaisia vain päästäkseen halvemmalla mielitekoihinsa kiinni. Mullekin tukiaisia, bioenergian tuotantoon, raivuri, Husqvarnan kirves, isompi moottorisaha, sellainen akkumallikin kelpaa, jos riittävästi akkuja tulee mukana, mulle kaikki heti ja muut maksaa?

Pakko palata tähän postaukseen sikäli kun vissiin sivutin vain olankohautuksella. Tuossa kuvassasi näkyy asioita joista me muut olemme vieraantuneet. En minä ainakaan tiedä mitä moottorisahassa kipinäsuojuksella tekee. Puuhan on märkää tuoreena ja siihen kai moottorisahaa käytetään ja siihen oivasti sopii. Kuivia lautoja kai kukaan moottorisahalla pätki?

Taannoin 25v. sitten Suomessa teki muuan Elcat -niminen firma sähköautoja Subaruista bokserit poistamalla. Ei niillä mitään apuja ollut mutta nyt kun vanhempana tutkinut niin takana oli Imatran Voima Oy...

Jos haluatte niin avaan yhden jutun, josta ei ehkä kaikki ole tyytyväisiä. Verottaminen on täällä peffasta, se toki ihan läpihuutojuttu ja kaikkien mielestä ymmärrettävissä mutta se kuinka paljon pienyrittäjät pelaavat verojutuillaan ja ostelevat muka firman käyttöön omaa tavaraa on aika vaiettu salaisuus.

Isot firmat bluffaavat isoilla pelimerkeillä mutta niin tekevät pikkufirmatkin. Yksi mobiilioperaattori melkeinpä yhytti rikokseen tarjkoamalla koko talon kattavaa nettiyhteyttä murto-osaan nykyisestä sanoen että voinhan yksityisestikin sitä kaistaa samalla käyttää. Löin luurin kiinni.

Oikeasti juttu on kyllä niin päin, että firma eli perheyritys on se käenpoika, joka elää perheen kustannuksella.

Nettiliittymän sä saatat firman puolelta saada ilmaiseksi, mutta siihen se jää. Kakskyt vuotta mun firmani tuli toimeen ilman että se osti yhtäkään imuria, kahvinkeitintä, vessapaperirullaa, kilowattituntia, lattianpesuainetta, tiskikoneen pesutablettia, käsipyyhettä, haarukkaa tahi lautasta. Kahden vuosikymmenen aikana noista kertyy hurja pino enkä minä ainakaan jaksanut tuollaisia pikkukuluja firman kirjanpitoon laittaa.

Kirjanpitokin maksaa ja sekin tehdään oikeasti ihan vain verottajaa varten. Ei pikkufirma mitään kirjanpitoa omaan tarpeeseensa tarvitse.

Veroilmoituksia kun täytin, niin huomasin, että meillä meni viime vuosi kattorempan takia "hyvin": paperilla rahaa tuli oikein kivasti. Oikeasti vuosi meni päin hemmettiä, oli pakko ryöstöviljellä firmaa ja maksaa kamalat verot, kun tuli käsi käyneeksi kassassa vähän liian syvällä. :( :roll: :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

RTMPekka kirjoitti:Jtbo taitaa olla oikeassa, vanha hilloiksi ja uutta pykäämään. Järjellä ajatellen näin:-)
Kunpa järki kohtaisikin asumisessa..., ehkä seuraavassa elämässä :roll:

Nämä ovat kuitenkin vahvoja, terveellisiä taloja ja lähes voittamattomia rivaripötkökin joillekin käy...
RTMPekka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RTMPekka »

Tuusulassa näyttää rtm talot alkavan reilusta 200keurosta ylöspäin. Siihen vähän lisää niin saa raksattua uuden, mutta omaa työtä vaatinee sekin.
Meillä tuo naapurin mummo myy omaa purukasaa pois, olen ihan varma että siihen tulee joku ei niin mieluinen uusi omistaja. Toisella puolen näin on jo käynyt. Yhdelle kaverille ilmoitin, että osta talo tuosta naapurista. Hän totesi, että muuten hyvä mutta vitttuileva naapuri joten ei kiinnosta:-)
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti:Ehkä tuossa sähkövimpaimien tapauksessa valtio haluaa käyttää veronmaksajien rahoja uuden kehityksen ja markkinan käynnistykseen, jotta voisi kerätä sitten myöhemmin enemmän veroja kokonaan uudelta pohjalta?

Tosin sitä en minäkään ymmärrä, että joku Teslan hankkija vaatisi jotain tukiaisia vain päästäkseen halvemmalla mielitekoihinsa kiinni. Mullekin tukiaisia, bioenergian tuotantoon, raivuri, Husqvarnan kirves, isompi moottorisaha, sellainen akkumallikin kelpaa, jos riittävästi akkuja tulee mukana, mulle kaikki heti ja muut maksaa?

Pakko palata tähän postaukseen sikäli kun vissiin sivutin vain olankohautuksella. Tuossa kuvassasi näkyy asioita joista me muut olemme vieraantuneet. En minä ainakaan tiedä mitä moottorisahassa kipinäsuojuksella tekee. Puuhan on märkää tuoreena ja siihen kai moottorisahaa käytetään ja siihen oivasti sopii. Kuivia lautoja kai kukaan moottorisahalla pätki?

Oikeasti juttu on kyllä niin päin, että firma eli perheyritys on se käenpoika, joka elää perheen kustannuksella.

Nettiliittymän sä saatat firman puolelta saada ilmaiseksi, mutta siihen se jää. Kakskyt vuotta mun firmani tuli toimeen ilman että se osti yhtäkään imuria, kahvinkeitintä, vessapaperirullaa, kilowattituntia, lattianpesuainetta, tiskikoneen pesutablettia, käsipyyhettä, haarukkaa tahi lautasta. Kahden vuosikymmenen aikana noista kertyy hurja pino enkä minä ainakaan jaksanut tuollaisia pikkukuluja firman kirjanpitoon laittaa.

Kirjanpitokin maksaa ja sekin tehdään oikeasti ihan vain verottajaa varten. Ei pikkufirma mitään kirjanpitoa omaan tarpeeseensa tarvitse.

Veroilmoituksia kun täytin, niin huomasin, että meillä meni viime vuosi kattorempan takia "hyvin": paperilla rahaa tuli oikein kivasti. Oikeasti vuosi meni päin hemmettiä, oli pakko ryöstöviljellä firmaa ja maksaa kamalat verot, kun tuli käsi käyneeksi kassassa vähän liian syvällä. :( :roll: :lol:
Kiesus, kirjanpito maksaa toki aikalailla!

Hector, Käenpoika. Tuo kannattaa Youtubesta tosiaan katsoa/kuunnella!

Ihankuin olisin sanonut jotain väärää...

Perkele jos Pvalila saa euron vahingossa väärää kautta niin laittaa se sen eteenpäin, se jos mikä on varma.
Viimeksi muokannut tuuma, La Touko 07, 2016 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:

Onko muuten niin että WinXP maailmassa ei enää Youtube toimi. Roudasin tän Win10 koneen a-talliin. win2k yhä ainakin toimii, joku ei ole tajunnut että tuommoisiakin on :lol: :lol: :lol:

Ai niin, Jtbo ei anteeksi pyydellyt, eli ole vain omaitsesi, Pvalilasta voinee olla vähän huolissaan :lol: :lol: :lol:
Tuuma sanoi kummelia "legendaariseksi" eli saatoin tökkäistä vähän herkkään paikkaan...

Mulla on kakkoskämpillä vielä xp-koneita kaksikin käytössä, huono juttu, jos juutuupi ei enää länkätä!

Tosin mun vahassa X31:ssäni on myös viisi vuotta vanha Ubuntu sisällä, sen avulla tuubikin pyörii sen vähän minkä tuo vanhus pyörittää jaksaa.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
RTMPekka kirjoitti:Jtbo taitaa olla oikeassa, vanha hilloiksi ja uutta pykäämään. Järjellä ajatellen näin:-)

Nämä ovat kuitenkin vahvoja, terveellisiä taloja ja lähes voittamattomia rivaripötkökin joillekin käy...
Vahvoja? Sun talosi levitoi höttöbetonin päällä pyhän hengen voimalla ja mun taloni rakenteissa on rempan aikana tullut niin kamalia rakenteita vastaan, että tällainen joskus nuoruudessaan rakenteiden mekaniikkaa opiskellut virkapatto dippainssi on katsonut niitä "vahvuuksia" sydän kurkussa ja itku silmässä. Ple, kettiön kattoa kannatti kattopanelointi, kun paneleita väänsin irti meinasi niitä "kannattavat" juoksut tulla niskaan...

Joo, kyllä sitä ennen osattiin...

Terveellisiä? Koskahan mä uskallan sen radonpöntön tänne kiikuttaa...

Mutta näillä mennään! Jos hyvin käy, niin mä saan viidentoista vuoden kuluttua siirtää tän talon tyttärille kunnostettuna ja velattomana.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:

Tuuma sanoi kummelia "legendaariseksi" eli saatoin tökkäistä vähän herkkään paikkaan...

Mulla on kakkoskämpillä vielä xp-koneita kaksikin käytössä, huono juttu, jos juutuupi ei enää länkätä!

Tosin mun vahassa X31:ssäni on myös viisi vuotta vanha Ubuntu sisällä, sen avulla tuubikin pyörii sen vähän minkä tuo vanhus pyörittää jaksaa.
Kirjoittelemalla vaikea vetää sanoja takaisin mutta kun luin uudestaan ja uudestaan niin selvä väärinymmärryksen vaara on.

Plääh, joskus olisi helpompi naamatusten puhua mutta meillä on nämä velvoitteet...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:

Vahvoja? Sun talosi levitoi höttöbetonin päällä pyhän hengen voimalla ja mun taloni rakenteissa on rempan aikana tullut niin kamalia rakenteita vastaan, että tällainen joskus nuoruudessaan rakenteiden mekaniikkaa opiskellut virkapatto dippainssi on katsonut niitä "vahvuuksia" sydän kurkussa ja itku silmässä. Ple, kettiön kattoa kannatti kattopanelointi, kun paneleita väänsin irti meinasi niitä "kannattavat" juoksut tulla niskaan...

Joo, kyllä sitä ennen osattiin...

Terveellisiä? Koskahan mä uskallan sen radonpöntön tänne kiikuttaa...

Mutta näillä mennään! Jos hyvin käy, niin mä saan viidentoista vuoden kuluttua siirtää tän talon tyttärille kunnostettuna ja velattomana.
Arvaapa vain mitä minäkin haluaisin jälkeeni jättää!
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Pöh, Pvalila ja Jtbo pahoillaan :mrgreen: Nyt lähditte sivuraiteille!

Minä en oikein ymmärrä anteeksipyytelyä, sitä on mitä on ja on sitä mieltä mitä on, joskus toiset on samaa mieltä, joskus erimieltä, mutta miksi sitä omaa näkökulmaansa pitäisi anella anteeksi, eihän kaupassakaan pyydellä anteeksi jos ottaa ranskanleipää eikä ruisleipää? :mrgreen:

No, tietty kaikki ei aina ymmärrä sitä, että jollain on eri näkökulma kuin itsellä ja sitten loukkaannutaan verisesti, jos on eriävää mielipidettä, sen sijaan että tutustuisi miten eriävään mielipiteeseen on päädytty ja mikä on sen eriävän mielipiteen takana vaikuttavana ajatuksena. Olisihan siinä vaarana oppia näkemään jotain uutta.

Mua viehättää ainakin eriävät mielipiteet ja sellainen mielipiteiden testaus että onko sitä itse ehkä jopa pohjustanut olettamuksensa ihan harhoihinkin, sitäkin aina tapahtuu.

Tästäkin syystä olen kaiketi omituinen.

Mulla toimii ainakin yourepeat XP koneella, youtubesta en tiedä, kun en ole sen karmeita vakoiluskriptejä sallinut pitkiin aikoihin.

XP:ssä ongelmana taitaa olla ettei Javaa tai Flashia saa päivitettyä uusiksi kai enää lainkaan, tai ainakin haastavaksi se taisi jo mennä aikaa sitten.

Ehkä ne ovat tehneet jotain muutoksia ja nyt sitten pitää sun tyhjätä välimuistit että kaikki vakoilijat onnistuvat vakoilemaan kunnolla? :lol:

Kylläpäs te olette nopeita kiilaamaan, mutta pvalilan tyttärille jää niin kova perintövero maksettavaksi, etteivät voi kuin toivoa, että tönö menee kaupaksi, pahoin pelkään, tuota veroa en ole ymmärtänyt koskaan, siinä ei ole mitään järkeä, kun se aika kovasti rajoittaa ihmisten elintason nousua sekä yritysten jatkuvuutta/kehittämistä/kasvattamista.
Toinen älyttömyys on tuo ettei yritykseen kannata jättää voittoa, kun siitä joutuu maksamaan niin törkeästi veroa.
Vastaa Viestiin