Moottorisahahan on aivan ykkönen raksahommissa, lautaa voi katkoa ison nipunkin kerralla, jos vähän jää päät erimittaan, niin voi ne katkoa vielä seinään kiinnityksen jälkeenkin...tuuma kirjoitti: Pakko palata tähän postaukseen sikäli kun vissiin sivutin vain olankohautuksella. Tuossa kuvassasi näkyy asioita joista me muut olemme vieraantuneet. En minä ainakaan tiedä mitä moottorisahassa kipinäsuojuksella tekee. Puuhan on märkää tuoreena ja siihen kai moottorisahaa käytetään ja siihen oivasti sopii. Kuivia lautoja kai kukaan moottorisahalla pätki?
Ihan haistan salaliittoteorian katkua tuossa sähköautoilussa, Nuuh, nuuh.
Taannoin 25v. sitten Suomessa teki muuan Elcat -niminen firma sähköautoja Subaruista bokserit poistamalla. Ei niillä mitään apuja ollut mutta nyt kun vanhempana tutkinut niin takana oli Imatran Voima Oy...
On nuo omistussuhteet mysteerisiä näinkin pienessä maassa.
Jos haluatte niin avaan yhden jutun, josta ei ehkä kaikki ole tyytyväisiä. Verottaminen on täällä peffasta, se toki ihan läpihuutojuttu ja kaikkien mielestä ymmärrettävissä mutta se kuinka paljon pienyrittäjät pelaavat verojutuillaan ja ostelevat muka firman käyttöön omaa tavaraa on aika vaiettu salaisuus.
Isot firmat bluffaavat isoilla pelimerkeillä mutta niin tekevät pikkufirmatkin. Yksi mobiilioperaattori melkeinpä yhytti rikokseen tarjkoamalla koko talon kattavaa nettiyhteyttä murto-osaan nykyisestä sanoen että voinhan yksityisestikin sitä kaistaa samalla käyttää. Löin luurin kiinni.
Laillistahan tuo mutta minua otti sydämestä![]()
![]()
Se kipinäverkko teoriassa estää kuumien karstakokkareiden päätymisen kuivaan ruohoon ja on metsäpalojen estämiseksi olemassa, mutta tuossa se ahdistaa vähän liikaa ja on aina tukossa, joten parempi ilman, käy saha paljon viileämpänä. Vähän vajaavainen tuossa se jäähdytys tälläiseen käyttöön, kun on suunniteltu ranteenpaksuisten puiden katkomiseen.
Itse olen tullut vähän siihen tulokseen, että iso raha touhuaa kuten tahtoo ja me muut ollaan vain sitä varten, että isonrahan parissa hääräävät saavat tuottoa rahalleen, eikä siinäkään välttämättä mitään salaliittoa ole, valtaa vaan käyttävät ne joilla sitä on käytettävissä ja tietty käyttävät omaksi edukseen.
Olethan kuullut sanonnan, "raha tulee rahan luo"? Se on suunniteltu koko touhu niin, jos kaikki pääsisivät rahaan kunnolla kiinni, niin kukas sitten tekisi pakkopulladuunit?
Se jotenkin vaan on sellaiselle mallille vuosisatojen saatossa homma ajautunut ja nykyään osataan pitää ns. tavallinen kansa ymmärtämättömänä ja välinpitämättömänä, tärkeämpää on saada viikonloppukänni tjms. Suurin pelko ison rahan porukalla on, että ihmiset oikeasti havahtuisivat ajattelemaan noita kuvioita ja huomaisivat kuinka heitä simputetaan tässä touhussa.
Omaan käyttöön firman lukuun ostamallahan saadaan osa siitä ns. yrittäjän "palkasta", samaan tulotasoon päästäkseen jos nostaa hintoja, ei pärjää kilpailussa.
Yrittäjän ei kannata olla liian rehellinen, mitä olen sivusta seurannut, niin aika kovasti jätetään kuitit ottamatta yrittäjien kesken kauppoja tehdessä, ei siinä rehelliset pärjää, en tiedä onko toimintamahdollisuuksia edes käytännössä jos kaikki tekee pilkunmukaan, monessa tapauksessa kun noiden periaatteessa laittomuuksien myötäkin se toiminta on aika nollatulosta.