tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä panostaisin sinuna ensin siihen sokkeliin ja vasta sitten miettisin niitä mineriittejä.

Mineriittien maalaus saattaa olla pidemmällä tähtäimellä huono juttu: luultavasti jokusen vuoden kuluttua osa mineriiteistä on kuorinut maalinsa pois ja osa ei.

Maalattu mineriitti ei myöskään ole millään lailla parempi materiaali kuin maalaamaton.

Nuo sun listaamasi jutut ovat sisätöitä. Kesällä olisi kiva olla jokin ulkojuttukin, vaikka pääpaino olisikin sisällä.

Jos et muuta sokkelin hyväksi jaksa tehdä niin kuinka olisi, jos vähän rapsuttaisit rapeimmat kohdat pois ja laittaisit uutta kamaa tilalle?

Jos kauniisti pyydät niin saattaisit saada jopa vaimosi kaveriksi mukaan, saattaisi tuollainen työ olla hänestä itse asiassa ihan kivaa.

Luultavasti rappaus sujuu häneltä paremmin kuin sulta, ethän sinä mikään käsityöihminen ole.
Se -5 lattianrajassa tyttären huoneessa vaan nyppii ja näkyyhän se sähkölaskussakin, tietty kiva olisi tehdä talvella sisällä töitä. Tupakeittiössä +20 lattianrajassa... Vähällä vaivalla.

Nuo minareetit saa olla toki toistaiseksi seinässä että kattokin menettelee.

Parin viimeisen alakerran huoneen purku on mun omalla listalla ykkösenä. Sen jälkeen ei raha juokse sähköyhtiön taskuun.

Kummallista että nytkin täällä kellarissa on 21,5 astetta, vaikkei ole lämmöt olleet päällä moneen päivään. Tätä olen hämmästellyt jo monen monta vuotta. Kellarissa pitäisi olla kosteaa ja kylmää mutta täällä on lämmintä ja kuivaa. Ei oikein ole mitään selitystä asialle. Tokihan täällä muutama PC jauhaa BitCoineja... Ei vaan, se oli vitsi :lol: :lol: :lol: En tosiaan ymmärrä vaikka tosiaan päivä paistaa tallinovista niin että voi katsoa oikealle ja nähdä täysikuun.
Pidä vain pääpaino siellä sisällä, mutta kuten sanoin, jokin ulkojuttukin on kiva olla.

Tänään oli upea päivä, ei ole ihme, vaikka lämmintä piisaa vielä illalla ja kellarissakin.

Juu, tajusin kyllä, sulla on kellarissa oudon lämmintä muutoinkin - pitäisikö huolestua, mistä se lämpö tulee?
En ole ihan varma miten tuon ammoisen ajan "evakkotilanteen" jälkeen kävi kun revimme taannoin yläkerran purut alas ja muutimme kylmää tänne pakoon ja upotimme 1000-1200W vastuksen lattiaan, liekö yhä vielä toiminnassa... Vitsi vitsi. Tuossa nuo piuhat vieressä tyhjän panttina sojottaa. Talon hienoin lattia täällä kyllä on tämän ergonomisen ihmeen takajalkojen alla, eli siis lattialämmitys autotallissa...

En mä tiedä, miksi täällä näin lämmin. Ennen varaajiakin oli aina sama lämpö.

A-haa nyt alkaa "lyyti kirjoittamaan" silloin oli Öljypannu 0,25snt/l polttoaineella 80 asteinen ja nyt kaksi lämminvesivaraajaa 80 asteisia, aurinkolla.

Jos tän eristää niin täällä on siis liian kuuma...

Kellarijutuissa on eristysjutuissa niin monta vaaranpaikkaa etten oikein tiedä mitä yläpuolella tapahtuu jos tän eristää. Pidän varmuuden vuoksi tämän tällaisena. Tallinovet toki voisi entrata!

Kellarijutuissa on omat haasteensa mutta ne koskevat maan alla olevia rakenteita; en mä edes kuvittele, että saisin sut kaivamaan maan alla olevan osan kellarista esille!

Sitä kyllä ihmettelen, mistä tuo lämpö kellariisi tulee. Ei kai ne sun kaksi urtsipönttöäsi ainakaan merkittävästi vuoda lämpöä? vai onko sulla kilometreittäin eristämätöntä kupariputkea siellä?
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
Kummasti muuten lapsen mieli asioita katsoo. Rahaa tuo oli kumminkin kuulemma käynyt pummimassa "harrastuksiinsa"... Kyllä äiti tuon reissun muistaa, eikä veljeänsä vähään aikaan näkynyt lapsenvahtina :lol:

Motarihan oli Jpäästä hiljattain kai silloin avattu ja kaikki kävi karstoja polttelemassa kikottimistaan. Minusta Valiant oli silloin ruma ja on vieläkin mutta jos sellaisen omistaisin niin sehän olisi upea...

PC-Superstore, en enää muistanutkaan! Sehän oli vain aikaansa edellä, ei muuta vikaa.

En tiedä muista ostareista Konalassa kuin se joka nykyään vähän puiden seassa nykyisen Kauppakeskus Ristikon läheisyydessä. Maittavia 5€ pitsoja sieltä saa :-D

edit: Nyt vasta hokasin että äidin veli on nimeltään eno, ei setä. Tuossa nuo minun sukutietämykseni taas nähdään ja kuinka kiinnostunut olen mistä olen tullut. Tarvii vissiin vielä ikää lisää :roll:
SuperStore oli monessa suhteessa edelläkävijä, se ei muistaakseni myynyt omia tuotteita vaan ainoastaan tarjosi maahantuojille paikan, jonne nämä saivat korvausta vastaan kiikuttaa kamaa ostajien ulottuville.

Tai jotain tuollaista ainakin alkujaan suunnittelivat.

Konkurssin kun tekivät niin sillä oli kyllä vissi merkitys, josko myymälän tiloissa olevat kamat olivat konkurssipesän vai maahantuojien omaisuutta. Lainsäätäjän vahva olettamus on, että kamat kuuluvat pesälle (vaikka olisivat maksamattomia).
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:Ehkä tuossa sähkövimpaimien tapauksessa valtio haluaa käyttää veronmaksajien rahoja uuden kehityksen ja markkinan käynnistykseen, jotta voisi kerätä sitten myöhemmin enemmän veroja kokonaan uudelta pohjalta?

Tosin sitä en minäkään ymmärrä, että joku Teslan hankkija vaatisi jotain tukiaisia vain päästäkseen halvemmalla mielitekoihinsa kiinni. Mullekin tukiaisia, bioenergian tuotantoon, raivuri, Husqvarnan kirves, isompi moottorisaha, sellainen akkumallikin kelpaa, jos riittävästi akkuja tulee mukana, mulle kaikki heti ja muut maksaa?

Pakko palata tähän postaukseen sikäli kun vissiin sivutin vain olankohautuksella. Tuossa kuvassasi näkyy asioita joista me muut olemme olemme vieraantuneet. En minä ainakaan tiedä mitä moottorisahassa kipinäsuojuksella tekee. Puuhan on märkää tuoreena ja siihen kai moottorisahaa käytetään ja siihen oivasti sopii. Kuivia lautoja kai kukaan moottorisahalla pätki?
Viimeksi muokannut tuuma, La Touko 07, 2016 19:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Ruotsin puolelle taitaa osa meikäläisen historiasta päätyä, isoäidillä oli vielä syntyjään ruotsinkielinen sukunimi. Välilän nimi on aika tuore, isoisä oli syntyjään kai Kiviniitty.

Tuosta nimenvaihdosta ei ole oikein tietoa, isoisän veli ei nimeään vaihtanut.

Selailin Helsingin alueen viimeistä puhelinluetteloa (uutta paperista ei enää tule, vika on nyt jakelussa) ja huomasin, että kuusi Välilää yhdeksästä on mulle sukua.

Tampereen kiekkoilija ei.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä panostaisin sinuna ensin siihen sokkeliin ja vasta sitten miettisin niitä mineriittejä.

Mineriittien maalaus saattaa olla pidemmällä tähtäimellä huono juttu: luultavasti jokusen vuoden kuluttua osa mineriiteistä on kuorinut maalinsa pois ja osa ei.

Maalattu mineriitti ei myöskään ole millään lailla parempi materiaali kuin maalaamaton.

Nuo sun listaamasi jutut ovat sisätöitä. Kesällä olisi kiva olla jokin ulkojuttukin, vaikka pääpaino olisikin sisällä.

Jos et muuta sokkelin hyväksi jaksa tehdä niin kuinka olisi, jos vähän rapsuttaisit rapeimmat kohdat pois ja laittaisit uutta kamaa tilalle?

Jos kauniisti pyydät niin saattaisit saada jopa vaimosi kaveriksi mukaan, saattaisi tuollainen työ olla hänestä itse asiassa ihan kivaa.

Luultavasti rappaus sujuu häneltä paremmin kuin sulta, ethän sinä mikään käsityöihminen ole.
Se -5 lattianrajassa tyttären huoneessa vaan nyppii ja näkyyhän se sähkölaskussakin, tietty kiva olisi tehdä talvella sisällä töitä. Tupakeittiössä +20 lattianrajassa... Vähällä vaivalla.

Nuo minareetit saa olla toki toistaiseksi seinässä että kattokin menettelee.

Parin viimeisen alakerran huoneen purku on mun omalla listalla ykkösenä. Sen jälkeen ei raha juokse sähköyhtiön taskuun.

Kummallista että nytkin täällä kellarissa on 21,5 astetta, vaikkei ole lämmöt olleet päällä moneen päivään. Tätä olen hämmästellyt jo monen monta vuotta. Kellarissa pitäisi olla kosteaa ja kylmää mutta täällä on lämmintä ja kuivaa. Ei oikein ole mitään selitystä asialle. Tokihan täällä muutama PC jauhaa BitCoineja... Ei vaan, se oli vitsi :lol: :lol: :lol: En tosiaan ymmärrä vaikka tosiaan päivä paistaa tallinovista niin että voi katsoa oikealle ja nähdä täysikuun.
Pidä vain pääpaino siellä sisällä, mutta kuten sanoin, jokin ulkojuttukin on kiva olla.

Tänään oli upea päivä, ei ole ihme, vaikka lämmintä piisaa vielä illalla ja kellarissakin.

Juu, tajusin kyllä, sulla on kellarissa oudon lämmintä muutoinkin - pitäisikö huolestua, mistä se lämpö tulee?
En ole ihan varma miten tuon ammoisen ajan "evakkotilanteen" jälkeen kävi kun revimme taannoin yläkerran purut alas ja muutimme kylmää tänne pakoon ja upotimme 1000-1200W vastuksen lattiaan, liekö yhä vielä toiminnassa... Vitsi vitsi. Tuossa nuo piuhat vieressä tyhjän panttina sojottaa. Talon hienoin lattia täällä kyllä on tämän ergonomisen ihmeen takajalkojen alla, eli siis lattialämmitys autotallissa...

En mä tiedä, miksi täällä näin lämmin. Ennen varaajiakin oli aina sama lämpö.

A-haa nyt alkaa "lyyti kirjoittamaan" silloin oli Öljypannu 0,25snt/l polttoaineella 80 asteinen ja nyt kaksi lämminvesivaraajaa 80 asteisia, aurinkolla.

Jos tän eristää niin täällä on siis liian kuuma...

Kellarijutuissa on eristysjutuissa niin monta vaaranpaikkaa etten oikein tiedä mitä yläpuolella tapahtuu jos tän eristää. Pidän varmuuden vuoksi tämän tällaisena. Tallinovet toki voisi entrata!

Kellarijutuissa on omat haasteensa mutta ne koskevat maan alla olevia rakenteita; en mä edes kuvittele, että saisin sut kaivamaan maan alla olevan osan kellarista esille!

Sitä kyllä ihmettelen, mistä tuo lämpö kellariisi tulee. Ei kai ne sun kaksi urtsipönttöäsi ainakaan merkittävästi vuoda lämpöä? vai onko sulla kilometreittäin eristämätöntä kupariputkea siellä?
Kuva

Lämpötilanmittaus tulee teollisuuslogiikan kautta, mittavirhe 0,1% alueesta olevalta vastusanturilta. Eilen näemmä kolmeen yöllä tuolla notkuin :mrgreen:

Tiedän että tiedät ettemme ala kellareitamme kaivamaan kumpainenkaan.

Hyvin järkevää on rytoksi ulos laittaa,sen aika ei vaan ihan vielä ole.

Tiedän/luulen että parin remppaamattoman huoneen tilanne korjaantuisi myös vähän lattiakoron ylittävältä ulkopuolisella eristyksellä. Ans kattoo ny, sanoi joku viisas.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Flower Power:

Kuva

Vaikeaa oli saada musta tausta, ei tuossa muuta ihmeellistä jos ihmettelette miksi kukkien kuvia, taas. Erityinen päiväkin huomenna niin en aiheuta kenellekään allergioita tai kastelemisien velvoitteita, kuten tiedätte niin en halua ketään satuttaa mitenkään :-D
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Ruotsin puolelle taitaa osa meikäläisen historiasta päätyä, isoäidillä oli vielä syntyjään ruotsinkielinen sukunimi. Välilän nimi on aika tuore, isoisä oli syntyjään kai Kiviniitty.

Tuosta nimenvaihdosta ei ole oikein tietoa, isoisän veli ei nimeään vaihtanut.

Selailin Helsingin alueen viimeistä puhelinluetteloa (uutta paperista ei enää tule, vika on nyt jakelussa) ja huomasin, että kuusi Välilää yhdeksästä on mulle sukua.

Tampereen kiekkoilija ei.
"Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä"

Juu, ihan mielenkiintoisia toisaalta nuo juuret. Geenejähän tulee noilta aiemmilta ja ne aikalailla kumminkin säätelee joitain juttuja, halusipa tai ei.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Voi olla vaikeaa käsittää mutta tuossa on hyvin monta juttua mikä on muuttunut muutamassa vuodessa täällä suomessa. Se että sanotaan että nykyisin parempi niin onko se?

https://m.youtube.com/watch?v=K0JIt0zfp1A
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Voi olla vaikeaa käsittää mutta tuossa on hyvin monta juttua mikä on muuttunut muutamassa vuodessa täällä suomessa. Se että sanotaan että nykyisin parempi niin onko se?

Tuota kun katsoo niin pakko sanoa, että jopa amerikkalaiset formaattiohjelmat ovat vähemmän huonoja.

Missä muussa maassa pidetään hauskana pelleilyä likaisen purkan kanssa?

No, karu luonne on noilla näyttelijöillä: likaista purkkaa tunkivat suuhunsa, kun niin oli kässärissä kirjoitettu.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Katoavaa kansanperinnettä on sitten myös Keltainen Pörssi: jos menette sivustolle niin siellä lukee, että 30.6 laittavat lapun luukulle.

Sanoma on ihan oikeasti pulassa. Tori.fi:n ja huuto.netin taistelu on kuin Ikea vs. IskuAsko: svedut tekevät kaiken oikein ja suomipojat räpeltävät virheen toisensa perään.

Tosin Ikeakin on alkanut tehdä virheitä: he eivät enää kuuntele asiakkaitaan vaan tekevät sitä, minkä itse uskovat olevan asiakkailleen hyväksi.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Katoavaa kansanperinnettä on sitten myös Keltainen Pörssi: jos menette sivustolle niin siellä lukee, että 30.6 laittavat lapun luukulle.

Sanoma on ihan oikeasti pulassa. Tori.fi:n ja huuto.netin taistelu on kuin Ikea vs. IskuAsko: svedut tekevät kaiken oikein ja suomipojat räpeltävät virheen toisensa perään.

Tosin Ikeakin on alkanut tehdä virheitä: he eivät enää kuuntele asiakkaitaan vaan tekevät sitä, minkä itse uskovat olevan asiakkailleen hyväksi.
Sanoma ja Otava kai sekoilevat molemmat tässä murroksessa, ostavat jopa toisiansa ristiin :shock:

Saa nähdä milloin saa Ari tarjouksen... :roll:
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Voi olla vaikeaa käsittää mutta tuossa on hyvin monta juttua mikä on muuttunut muutamassa vuodessa täällä suomessa. Se että sanotaan että nykyisin parempi niin onko se?

Tuota kun katsoo niin pakko sanoa, että jopa amerikkalaiset formaattiohjelmat ovat vähemmän huonoja.

Missä muussa maassa pidetään hauskana pelleilyä likaisen purkan kanssa?

No, karu luonne on noilla näyttelijöillä: likaista purkkaa tunkivat suuhunsa, kun niin oli kässärissä kirjoitettu.
Tuohan on legendaarinen Kummeli, et sä noin voi sanoa :-D
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Ehkä tuossa sähkövimpaimien tapauksessa valtio haluaa käyttää veronmaksajien rahoja uuden kehityksen ja markkinan käynnistykseen, jotta voisi kerätä sitten myöhemmin enemmän veroja kokonaan uudelta pohjalta?

Tosin sitä en minäkään ymmärrä, että joku Teslan hankkija vaatisi jotain tukiaisia vain päästäkseen halvemmalla mielitekoihinsa kiinni. Mullekin tukiaisia, bioenergian tuotantoon, raivuri, Husqvarnan kirves, isompi moottorisaha, sellainen akkumallikin kelpaa, jos riittävästi akkuja tulee mukana, mulle kaikki heti ja muut maksaa?

Pakko palata tähän postaukseen sikäli kun vissiin sivutin vain olankohautuksella. Tuossa kuvassasi näkyy asioita joista me muut olemme vieraantuneet. En minä ainakaan tiedä mitä moottorisahassa kipinäsuojuksella tekee. Puuhan on märkää tuoreena ja siihen kai moottorisahaa käytetään ja siihen oivasti sopii. Kuivia lautoja kai kukaan moottorisahalla pätki?

Ihan haistan salaliittoteorian katkua tuossa sähköautoilussa, Nuuh, nuuh.

Taannoin 25v. sitten Suomessa teki muuan Elcat -niminen firma sähköautoja Subaruista bokserit poistamalla. Ei niillä mitään apuja ollut mutta nyt kun vanhempana tutkinut niin takana oli Imatran Voima Oy...

On nuo omistussuhteet mysteerisiä näinkin pienessä maassa.

Jos haluatte niin avaan yhden jutun, josta ei ehkä kaikki ole tyytyväisiä. Verottaminen on täällä peffasta, se toki ihan läpihuutojuttu ja kaikkien mielestä ymmärrettävissä mutta se kuinka paljon pienyrittäjät pelaavat verojutuillaan ja ostelevat muka firman käyttöön omaa tavaraa on aika vaiettu salaisuus.

Isot firmat bluffaavat isoilla pelimerkeillä mutta niin tekevät pikkufirmatkin. Yksi mobiilioperaattori melkeinpä yhytti rikokseen tarjkoamalla koko talon kattavaa nettiyhteyttä murto-osaan nykyisestä sanoen että voinhan yksityisestikin sitä kaistaa samalla käyttää. Löin luurin kiinni.

Laillistahan tuo mutta minua otti sydämestä :lol: :lol: :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

Pvalila, laskenko edes vähän osimoilleen oikein...

Katto 10k€, julkkari 15k€, loput huoneet sisällä 5k€/kpl. Perustukset, viilaus vain, n,1000kg rappinkia, mm tartuntaan 200kg saneerauslaastia ja sitten muuta mättöä päälle n. 20k€. Yläkerta kuntoon eli panelointi plus sähköistys 5k€ +2k€. Autotallinovet 100€ :-D

Yhteenlasku; 15000€ + 5000€*2 + 1000kg * 2€ + 200kg *3€ +20000€ + 100€ = 47700€ pois lukien ulkotyöt ja laitteistot/kalusteet.

Aika vähänhän enää jäljellä... Ne jotka heittää että utopista niin mä luulen että ovat kovin hiljaisia olleet tai sitten valehtelijoita. Kylmää ihan itseäänkin totuuksien kaivelu :(

Yläkertaan pihistellen meni jo 17,5k€/kpl, ilman pintoja ja sähköjä. Putkarin sentäs tajusin passittamaan pois tontilta mutten kovin ajoissa. Olenko jälleen taas optimistinen :-D

Perskules, katto unohtui ylioptimisesta laskelmastani eli +10k€ päälle =57700€... Toinen vaihtoehto on elää kiiltokuvamaailmassa.
RTMPekka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RTMPekka »

tuuma kirjoitti:Pvalila, laskenko edes vähän osimoilleen oikein...

Katto 10k€, julkkari 15k€, loput huoneet sisällä 5k€/kpl. Perustukset, viilaus vain, n,1000kg rappinkia, mm tartuntaan 200kg saneerauslaastia ja sitten muuta mättöä päälle n. 20k€. Yläkerta kuntoon eli panelointi plus sähköistys 5k€ +2k€. Autotallinovet 100€ :-D

Yhteenlasku; 15000€ + 5000€*2 + 1000kg * 2€ + 200kg *3€ +20000€ + 100€ = 47700€ pois lukien ulkotyöt ja laitteistot/kalusteet.

Aika vähänhän enää jäljellä... Ne jotka heittää että utopista niin mä luulen että ovat kovin hiljaisia olleet tai sitten valehtelijoita. Kylmää ihan itseäänkin totuuksien kaivelu :(

Yläkertaan pihistellen meni jo 17,5k€/kpl, ilman pintoja ja sähköjä. Putkarin sentäs tajusin passittamaan pois tontilta mutten kovin ajoissa. Olenko jälleen taas optimistinen :-D

Perskules, katto unohtui ylioptimisesta laskelmastani eli +10k€ päälle =57700€... Toinen vaihtoehto on elää kiiltokuvamaailmassa.
Olet optimistinen:-) Jos teet kaiken itse ja on varastotilaa ostaa tarvikkeet etukäteen silloin kun sattuu edullisesti saamaan niin voi onnistuakin tuolla summalla.
Vastaa Viestiin