tuuma kirjoitti:En ole ihan varma miten tuon ammoisen ajan "evakkotilanteen" jälkeen kävi kun revimme taannoin yläkerran purut alas ja muutimme kylmää tänne pakoon ja upotimme 1000-1200W vastuksen lattiaan, liekö yhä vielä toiminnassa... Vitsi vitsi. Tuossa nuo piuhat vieressä tyhjän panttina sojottaa. Talon hienoin lattia täällä kyllä on tämän ergonomisen ihmeen takajalkojen alla, eli siis lattialämmitys autotallissa...pvalila kirjoitti:Pidä vain pääpaino siellä sisällä, mutta kuten sanoin, jokin ulkojuttukin on kiva olla.tuuma kirjoitti:Se -5 lattianrajassa tyttären huoneessa vaan nyppii ja näkyyhän se sähkölaskussakin, tietty kiva olisi tehdä talvella sisällä töitä. Tupakeittiössä +20 lattianrajassa... Vähällä vaivalla.pvalila kirjoitti:Mä panostaisin sinuna ensin siihen sokkeliin ja vasta sitten miettisin niitä mineriittejä.
Mineriittien maalaus saattaa olla pidemmällä tähtäimellä huono juttu: luultavasti jokusen vuoden kuluttua osa mineriiteistä on kuorinut maalinsa pois ja osa ei.
Maalattu mineriitti ei myöskään ole millään lailla parempi materiaali kuin maalaamaton.
Nuo sun listaamasi jutut ovat sisätöitä. Kesällä olisi kiva olla jokin ulkojuttukin, vaikka pääpaino olisikin sisällä.
Jos et muuta sokkelin hyväksi jaksa tehdä niin kuinka olisi, jos vähän rapsuttaisit rapeimmat kohdat pois ja laittaisit uutta kamaa tilalle?
Jos kauniisti pyydät niin saattaisit saada jopa vaimosi kaveriksi mukaan, saattaisi tuollainen työ olla hänestä itse asiassa ihan kivaa.
Luultavasti rappaus sujuu häneltä paremmin kuin sulta, ethän sinä mikään käsityöihminen ole.
Nuo minareetit saa olla toki toistaiseksi seinässä että kattokin menettelee.
Parin viimeisen alakerran huoneen purku on mun omalla listalla ykkösenä. Sen jälkeen ei raha juokse sähköyhtiön taskuun.
Kummallista että nytkin täällä kellarissa on 21,5 astetta, vaikkei ole lämmöt olleet päällä moneen päivään. Tätä olen hämmästellyt jo monen monta vuotta. Kellarissa pitäisi olla kosteaa ja kylmää mutta täällä on lämmintä ja kuivaa. Ei oikein ole mitään selitystä asialle. Tokihan täällä muutama PC jauhaa BitCoineja... Ei vaan, se oli vitsi![]()
![]()
En tosiaan ymmärrä vaikka tosiaan päivä paistaa tallinovista niin että voi katsoa oikealle ja nähdä täysikuun.
Tänään oli upea päivä, ei ole ihme, vaikka lämmintä piisaa vielä illalla ja kellarissakin.
Juu, tajusin kyllä, sulla on kellarissa oudon lämmintä muutoinkin - pitäisikö huolestua, mistä se lämpö tulee?
En mä tiedä, miksi täällä näin lämmin. Ennen varaajiakin oli aina sama lämpö.
A-haa nyt alkaa "lyyti kirjoittamaan" silloin oli Öljypannu 0,25snt/l polttoaineella 80 asteinen ja nyt kaksi lämminvesivaraajaa 80 asteisia, aurinkolla.
Jos tän eristää niin täällä on siis liian kuuma...
Kellarijutuissa on eristysjutuissa niin monta vaaranpaikkaa etten oikein tiedä mitä yläpuolella tapahtuu jos tän eristää. Pidän varmuuden vuoksi tämän tällaisena. Tallinovet toki voisi entrata!
Kellarijutuissa on omat haasteensa mutta ne koskevat maan alla olevia rakenteita; en mä edes kuvittele, että saisin sut kaivamaan maan alla olevan osan kellarista esille!
Sitä kyllä ihmettelen, mistä tuo lämpö kellariisi tulee. Ei kai ne sun kaksi urtsipönttöäsi ainakaan merkittävästi vuoda lämpöä? vai onko sulla kilometreittäin eristämätöntä kupariputkea siellä?