tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Vai sullakin selkä kipeä? Hassua, kun ukot vanhenee niin tää meidän ketjua alkaa muistuttaa enemmän ja enemmän lääkäripalstaa... :roll:
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä olen huomannut, että kuolevan ostarin vikat liikkeet ovat ruokakauppa, kahdeksan kapakkaa ja jonkin sortin lähiöasema, jossa tilapäisellä työsuhteella toimivat kaupungin työntekijät tekevät jonkin sortin lähiötyötä. Ai niin, mä unohdin kirpparin ja yhdeksännen kapakan.
Juu, oletkos sellaista havainnut, että kun käy sellaisessa paikassa, niin siellä vallitsee jonkinlainen status quo, kaikki toimii totutulla tavalla ikään kuin odottaen, että jotain tapahtuisi ja noin menee sitten vuosikausia, ehkä jopa vuosikymmeniä?

Kukaan ei uskalla kokeilla mitään uutta, kun jo yksin ryhmäpaine pitää moisen haihattelun kurissa, toiminta on sitten suht nollatulosta, jos olisi markkinatalous, niin tuollainen tilannehan ei voisi jatkua kovinkaan kauaa, mutta koska ei ole, niin sellainen odotuksen tila voi jatkua pitkäänkin.

Ruotsissa kaiketi on aika kovastikkin keskittynyt touhu isoihin taajamiin, meillä se ei oikein toimisi, koska maan halki ja poikki pitää kumminkin kulkea, Ruotsissahan on aika hyvin kaupungit siinä pitkällä rantaviivalla, jolloin vienti ja tuonti jokaiseen kaupunkiin onnistuu suhteellisen hyvin. Joensuu, Kuopio jne. on aika syvällä sisämaassa ja meillä idänkauppa on aika tärkeä, jolloin logistisesti idässä tarvittaisiin tuotantoa, joka vie tavaraa itään, aina jonkinlainen hajauttaminen olisi tarpeen.

Toisaalta me kun ollaan Ruotsin puskurivyöhykettä, niin viisasta olisi hajauttaa kaikkea toimintaa mahdollisimman paljon, vaikeampi olisi pommittaa kaikkea maantasalle, kun olisi niin paljon joka puolella sitä toimintaa. Sehän olisi yksi syy miksi vanhaan aikaan sotatilan vallitessa pärjättiin kutenka pärjättiin, kun oli melkein jokaisessa talossa jonkinlaista viljelystä ja kotielikkoa. Toki ei ehkä välttämättä ihan heti ole tilanne päällä, mutta valtiota luotsatessa pitäisi tuota kriisinhallintaakin suunnitella.

Freudilla olisi varmaankin joku viisaus tuohon pvalilan uneen, tyyliin lapsuuden traumat aiheuttavat epävarmuutta päätöksenteossa ja se heijastuu pelkona uuden haasteen edessä tai jotain muuta yhtä hullua.

Jokos muuten pvalila sait sen katoksen tehtyä?
Hyvin erikoisen sielun syvän jutun aukaisitte noilla lähiöostareilla!

Mulla oli setä ja jonkun ihmeen syyn johdosta muistan että Jakomäessä olin hänen kanssaan Valiantilla, punaisella. Siinä oli semmoinen hassu viisari nopeusmittarina, joka oli välillä ihan tapissa. Sitten käytiin myös Hakunilassa ja sen jälkeen hatara muistikuva paikasta, jossa aika korkeita kerrostaloja, jotka nyttemmin tunnistanut Kontulaksi.

Ollut vissiin joku 5v? Setä oli stadin kundeja ja piti äitiäni aika nössönä, kai. Salaa minusta kai vei katsomaan vähän muailmaa. Koskaan en ole sanonut mitään mutta nyt tuli kummallinen etiäinen että pitäisi kysyä äidiltä missä käytiin Valiantilla seikkailemassa. Aivan huipputyyppi ihmisenä tuo setä oli mutta nyt tiedän että ilman korttia oltiin liikenteessä eikä aivan kuivin suin ollut liikkeellä ja kaiketi kävi hakemassa joitain velkoja tjms :roll:

Hassua että tuli noista ostareista tuommoinen mieleen!

Jakomäen ostarihan oli silloin hieno! Kontulakin aivan lähes uusi!

Konalan vieressä kun nyt olin töissä niin on juurikin sellainen mistä puhuitte. Näivettynyt monen kapakan juttu mutta on siinä hyvät pizzat!

Näin tämä maailma muuttuu! Noin mahtavaa setää ei toki kukaan voi enää saada :lol: :lol: :lol:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Vai sullakin selkä kipeä? Hassua, kun ukot vanhenee niin tää meidän ketjua alkaa muistuttaa enemmän ja enemmän lääkäripalstaa... :roll:
Mulla tämä tuoli oli niin epäergonominen kuin olla ja voi, nyt on parempi mutta toki tiedän ettei tämä ole syy.

Muo vihloo nivuksien kohdalta ylöspäin sillain vain noidannuolen kaltaisesti hetkittäin, mitä nyt silloin vähän tähtiä vilisee silmissä...

Lääkärit mitään tiedä... Siksi on tämä ketju olemassa :-D
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä panostaisin sinuna ensin siihen sokkeliin ja vasta sitten miettisin niitä mineriittejä.

Mineriittien maalaus saattaa olla pidemmällä tähtäimellä huono juttu: luultavasti jokusen vuoden kuluttua osa mineriiteistä on kuorinut maalinsa pois ja osa ei.

Maalattu mineriitti ei myöskään ole millään lailla parempi materiaali kuin maalaamaton.

Nuo sun listaamasi jutut ovat sisätöitä. Kesällä olisi kiva olla jokin ulkojuttukin, vaikka pääpaino olisikin sisällä.

Jos et muuta sokkelin hyväksi jaksa tehdä niin kuinka olisi, jos vähän rapsuttaisit rapeimmat kohdat pois ja laittaisit uutta kamaa tilalle?

Jos kauniisti pyydät niin saattaisit saada jopa vaimosi kaveriksi mukaan, saattaisi tuollainen työ olla hänestä itse asiassa ihan kivaa.

Luultavasti rappaus sujuu häneltä paremmin kuin sulta, ethän sinä mikään käsityöihminen ole.
Se -5 lattianrajassa tyttären huoneessa vaan nyppii ja näkyyhän se sähkölaskussakin, tietty kiva olisi tehdä talvella sisällä töitä. Tupakeittiössä +20 lattianrajassa... Vähällä vaivalla.

Nuo minareetit saa olla toki toistaiseksi seinässä että kattokin menettelee.

Parin viimeisen alakerran huoneen purku on mun omalla listalla ykkösenä. Sen jälkeen ei raha juokse sähköyhtiön taskuun.

Kummallista että nytkin täällä kellarissa on 21,5 astetta, vaikkei ole lämmöt olleet päällä moneen päivään. Tätä olen hämmästellyt jo monen monta vuotta. Kellarissa pitäisi olla kosteaa ja kylmää mutta täällä on lämmintä ja kuivaa. Ei oikein ole mitään selitystä asialle. Tokihan täällä muutama PC jauhaa BitCoineja... Ei vaan, se oli vitsi :lol: :lol: :lol: En tosiaan ymmärrä vaikka tosiaan päivä paistaa tallinovista niin että voi katsoa oikealle ja nähdä täysikuun.
Pidä vain pääpaino siellä sisällä, mutta kuten sanoin, jokin ulkojuttukin on kiva olla.

Tänään oli upea päivä, ei ole ihme, vaikka lämmintä piisaa vielä illalla ja kellarissakin.

Juu, tajusin kyllä, sulla on kellarissa oudon lämmintä muutoinkin - pitäisikö huolestua, mistä se lämpö tulee?
En ole ihan varma miten tuon ammoisen ajan "evakkotilanteen" jälkeen kävi kun revimme taannoin yläkerran purut alas ja muutimme kylmää tänne pakoon ja upotimme 1000-1200W vastuksen lattiaan, liekö yhä vielä toiminnassa... Vitsi vitsi. Tuossa nuo piuhat vieressä tyhjän panttina sojottaa. Talon hienoin lattia täällä kyllä on tämän ergonomisen ihmeen takajalkojen alla, eli siis lattialämmitys autotallissa...

En mä tiedä, miksi täällä näin lämmin. Ennen varaajiakin oli aina sama lämpö.

A-haa nyt alkaa "lyyti kirjoittamaan" silloin oli Öljypannu 0,25snt/l polttoaineella 80 asteinen ja nyt kaksi lämminvesivaraajaa 80 asteisia, aurinkolla.

Jos tän eristää niin täällä on siis liian kuuma...

Kellarijutuissa on eristysjutuissa niin monta vaaranpaikkaa etten oikein tiedä mitä yläpuolella tapahtuu jos tän eristää. Pidän varmuuden vuoksi tämän tällaisena. Tallinovet toki voisi entrata!
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Kuulemma kiropraktikko vai mikä se nyt oli selän niksauttaja, on parempi kuin lääkäri selän vaivoissa.

pvalila, meinasin sitä, että kun porukalla ei ole töitä, ne kantaa sossurahansa baariin ja parturiin, jotka siis joutuvat siinä kärvistelemään kuten kuvasitkin, mutta kun tuloa jotenkin tulee ei hommaa pistetä poikki ja touhu jatkuu vuosikausia tai jopa kymmeniä.

Jos muillakaan ei olisi sossurahaa, niin ei noita kuolevia ostareitakaan olisi, luulen ma.

Tuumalla on sentään tuolissa pehmustetta, mulla vain sellainen kova puinen keittiötuoli jostain 50-70 luvulta, ainakin kolmesti ylimaalattukin taitaa olla. Se ei ole järin mukava, eikä järin ergonominenkaan.

2 tunnissa noin 1900 kaloria polttelin ja sykemittarin mokoma kaatui kun vuorokausi vaihtui, olisi kai pitänyt ajaa vieläkin lujempaa, niin olisi kerennyt ennen vuorokauden vaihtumista perille, 200 metriä ennen "maalia" mokoma tilttasi ja koko ajo katosi sitten sen myötä. Periaatteessa voisi olla mahdollista polttaa 1000 kaloria tunnissa kahden tunnin ajan, mutta se on aika lähellä maksimia sitten jo, onhan se toki paljon pyörällä poltetuksi. Lähes 280W keskiteho kahden tunnin ajalta, jos olisi menninkäinen kuten kilpapyöräilijät, niin kai se pyörä kulkisi lujaakin, muttei tällä rakenteella lujaa voi päästä.

Joku oli tehnyt spooria kurapyörälläkin tuolla ajoreitillä, samankaltainen ajopaikka se maastopyörällä taitaa olla hauska kuin kurapyörälläkin, hikihän tulee molemmilla, mutten kyllä tiedä kummalla kovempi hiki, mitä olen ymmärtänyt niin noilla stadikalla kisaavilla kurapyöräilijöillä sykkeet käy ihan samalla tavalla maksimissa kuin ilman moottoria pyöräilevilläkin, ettei se ole mitään kevyttä touhua.

Mulla on tässä kuussa palanut keskimäärin 4300 kilokaloria vuorokaudessa tähän mennessä, aika kovan työn takana se tuokin on ja vähän tekisi mieli päästä sinne 5000 kilokaloriin, ehkä se on niin, että heilun teidän molempien edestä, siitä ei kai ole tutkimusta, vaikuttaako virtuaalinen (tuskan)hiki samoin kuin kuntoiluhiki :lol:

Selästä en tiedä paljoa mitään, mutta välilevyt joillain pullistuu pois paikoiltaan ja se niksauttaja aika nopeasti saa autettua. Lekurissa antavat vain "parantavan pistoksen" eli kortisoonia vai mitenhän sekin oikein kirjuutetaan.

Mulla sängyn päivitys auttoi aika paljon, selkä ei ole läheskään niin herkkä kipeytymään.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Kuulemma kiropraktikko vai mikä se nyt oli selän niksauttaja, on parempi kuin lääkäri selän vaivoissa.

pvalila, meinasin sitä, että kun porukalla ei ole töitä, ne kantaa sossurahansa baariin ja parturiin, jotka siis joutuvat siinä kärvistelemään kuten kuvasitkin, mutta kun tuloa jotenkin tulee ei hommaa pistetä poikki ja touhu jatkuu vuosikausia tai jopa kymmeniä.

Jos muillakaan ei olisi sossurahaa, niin ei noita kuolevia ostareitakaan olisi, luulen ma.

Tuumalla on sentään tuolissa pehmustetta, mulla vain sellainen kova puinen keittiötuoli jostain 50-70 luvulta, ainakin kolmesti ylimaalattukin taitaa olla. Se ei ole järin mukava, eikä järin ergonominenkaan.

2 tunnissa noin 1900 kaloria polttelin ja sykemittarin mokoma kaatui kun vuorokausi vaihtui, olisi kai pitänyt ajaa vieläkin lujempaa, niin olisi kerennyt ennen vuorokauden vaihtumista perille, 200 metriä ennen "maalia" mokoma tilttasi ja koko ajo katosi sitten sen myötä. Periaatteessa voisi olla mahdollista polttaa 1000 kaloria tunnissa kahden tunnin ajan, mutta se on aika lähellä maksimia sitten jo, onhan se toki paljon pyörällä poltetuksi. Lähes 280W keskiteho kahden tunnin ajalta, jos olisi menninkäinen kuten kilpapyöräilijät, niin kai se pyörä kulkisi lujaakin, muttei tällä rakenteella lujaa voi päästä.

Joku oli tehnyt spooria kurapyörälläkin tuolla ajoreitillä, samankaltainen ajopaikka se maastopyörällä taitaa olla hauska kuin kurapyörälläkin, hikihän tulee molemmilla, mutten kyllä tiedä kummalla kovempi hiki, mitä olen ymmärtänyt niin noilla stadikalla kisaavilla kurapyöräilijöillä sykkeet käy ihan samalla tavalla maksimissa kuin ilman moottoria pyöräilevilläkin, ettei se ole mitään kevyttä touhua.

Mulla on tässä kuussa palanut keskimäärin 4300 kilokaloria vuorokaudessa tähän mennessä, aika kovan työn takana se tuokin on ja vähän tekisi mieli päästä sinne 5000 kilokaloriin, ehkä se on niin, että heilun teidän molempien edestä, siitä ei kai ole tutkimusta, vaikuttaako virtuaalinen (tuskan)hiki samoin kuin kuntoiluhiki :lol:

Selästä en tiedä paljoa mitään, mutta välilevyt joillain pullistuu pois paikoiltaan ja se niksauttaja aika nopeasti saa autettua. Lekurissa antavat vain "parantavan pistoksen" eli kortisoonia vai mitenhän sekin oikein kirjuutetaan.

Mulla sängyn päivitys auttoi aika paljon, selkä ei ole läheskään niin herkkä kipeytymään.
Onhan nuo selkäkivut minusta yksitoikkoisen elämän syytä, tokihan muitakin syitä on.

Voi olla myös tarpeettoman repimisen syytä... :twisted:

Kukonhelttauutetta ja taas menoksi. Joillekin kai tuokin auttaa paremmin kuin kortisonipiikki, toisille ei kelpaa kuin kultapiikki :-D

Kurapyöräily on paras lääke kaikesta huolimatta, olen sen kerran/kaksi tehnyt. Sellaisesta kunnon suosta kun keittäneen pyörän kaivaa pois niin itsellekin maistuu vähän suonmakuinen ja hajuinen vesi että pyöräkin lähtee kolmannenen kymmenen potkaisun jälkeen käyntiin, kun kymmenennen kerran kuivaa sen yhden ainokaisen sytytystulpan, varsinkin silloin kun alkaa pimeä tulemaan ja suuntavaisto katoamaan niin tulee voimia vielä kertaluokka lisää :lol:

Jeh, pitäisi alkaa potkimaan itseään persuuksille.

Mä olen niin hävyttömän kateellinen sulle, etten edes asiasta paljoa kirjoittele. Jokainen syke sun mittarissa voinet ajatella kuinka mun sydäntä riipaisee!
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
Toivottavasti nuo MaaPurjeet osoittautuvat kelpo renkaiksi! Nuo EU:n tuotetiedot olisivat kaiketi mainio juttu mutta jotain vikaa niissä on, kun autolehtien testeissä renkaat eivät asetu EU-mittausten mukaiseen järjestykseen. Mielenkiinnolla odotan sun raporttiasi kiinankumien toimivuudesta Rollon alla.

Mulla tosin suvikumit ovat kunnossa ja hankintalistalla ovat nastarenkaat. Epäilen, että sillä saralla kiinankumit ovat enemmän jäljessä perinteisiä Pohjolan merkkejä; kitkuttimissa ero voi olla pienempi.
Minähän se olen paras testaaja...

0,8l/km hävisi. Tokikaan ei ollut vertailukelpoinen tämä päivä noiden Purjeiden kanssa. Purjeet ne eivät onnekseni olleet. Ei ole vielä kokemusta märistä olosuhteista mutta aikalailla sukkasillaan etenin eli ovat hiljaiset, eivätkä nulju kurveissa. Mutta, en ole mikään rengastestaaja! Jos ylistän mahtaviksi niin kannattaa ottaa huomioon että Rollo on hiljainen ja mukava nastarenkaillakin (kiinalaisilla).

Tärkeintä olisi päästä alempiin kulutuslukemiin kun saan ilmanpaineet kohdalleen ja jos 7,5l/100km pääsen niin kestän pösön menetyksen. Mutta se hihna... Pyyhkeitä tullut kehään jo kolmesta korjaamosta kutvosen johdosta :(
jtbo
Jäsen
Jäsen

Eihän kuntoilu ole mikään kilpailu, ei siitä voi olla kateellinen, mutta ehkä saatat innostua ottamaan itseäsi niskasta kiinni ja joku päivä poljet kurapyörää suonsilmäkkeessä?
Et maininnut mitään siitä hyttysarmeijasta joka pimentää kirkkaimmankin päivänpaisteen ja tuo tuohon mopon polkemiseen kertaluokkaa suuremman nautinnon :lol:

Oli muuten melkoinen kuhina hyttystä jo tänä iltana pihalla, kun aurinko laskeutui, vähän aikaisessa ovat, kun ei puissa ole edes pieniä lehtiä, silmut vähän yrittävät avautua.

Yleensä mäkäräiset tulevat ensin ja vasta sitten hyttyset, mutta nyt hyttyset olivat aikaisessa. Toisaalta jos oikein kuivana jatkuu keli, niin vähän pienemmäksi jää myöhemmän kesän riesat.

Täällä noita motskareita on liikkunut aika paljon parina päivänä, mitenkäs Tuuman V-Max kausi on käynnistymässä? Kelithän ovat aika komeat ajeluun.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Eihän kuntoilu ole mikään kilpailu, ei siitä voi olla kateellinen, mutta ehkä saatat innostua ottamaan itseäsi niskasta kiinni ja joku päivä poljet kurapyörää suonsilmäkkeessä?
Et maininnut mitään siitä hyttysarmeijasta joka pimentää kirkkaimmankin päivänpaisteen ja tuo tuohon mopon polkemiseen kertaluokkaa suuremman nautinnon :lol:

Oli muuten melkoinen kuhina hyttystä jo tänä iltana pihalla, kun aurinko laskeutui, vähän aikaisessa ovat, kun ei puissa ole edes pieniä lehtiä, silmut vähän yrittävät avautua.

Yleensä mäkäräiset tulevat ensin ja vasta sitten hyttyset, mutta nyt hyttyset olivat aikaisessa. Toisaalta jos oikein kuivana jatkuu keli, niin vähän pienemmäksi jää myöhemmän kesän riesat.

Täällä noita motskareita on liikkunut aika paljon parina päivänä, mitenkäs Tuuman V-Max kausi on käynnistymässä? Kelithän ovat aika komeat ajeluun.
Kateellinen? Ehkä artikuloin tuon itsesuggestion väärään sanaan :-D

Hyttyset ovat ihan jees, mäkäräiset haisevat ja maistuvat silakoilta! Sushista en tykkää, vaikka raakakala kai muotia nykyään onkin...

Täällä jo pörrää noita pölyttäjiä, tarkoitan ihan vain mehiläisiä. Kukat ovat vähän ns. pihalla eivätkä ole oikein tajunneet puskea kukkaan, vaikka täällä se 20 astetta päivisin nyt ollut. Kukat taitavat olla fiksumpia kuin ihmiset ja muut pörisijät tietävät että takapakkia vielä tulee.

Meinasin tänään ihan täysiä ajaa toisen auton perään, joka kai oli nähnyt jotain mielenkiintoista tuossa Kaivokselan korvilla eli nykyjään Silvolan tekojärvi kai valjastettu huvikäyttöön Bilian lähellä. Vantaalla on siis vissiin ihan kauniitakin paikkoja, muutakin kuin vain Kehä III remontit, joista enemmänkin olen kiinnostunut :lol: :lol: :lol:

Hih, enpä tuollaistakaan coveria muistanut: https://www.youtube.com/watch?v=izT0qJ-v6vI

Maxissa ihan kankailla oleva takarengas... Ei ei ei, en ole poltellut kumia, siihen olen aivan liian vanha. Uusi rinkula on muoveissa mutta tässä on jokseenkin niin paljon aina kaikkea muutakin =>

Posti päätti mm. siirtää postilaatikon 20m toiseen suuntaan. Täytyi tietty siihen ja heidän ohjeisiin keskittyä viime vapaapäivänä. Täysin eri kohtaan tuli kuin muiden laatikot mutta nyt meillä on naapurin (vanhempi leskirouva) kanssa täsmälleen oikein asennetut laatikot! Annoin auttavan käteni. Viikon verran näin painajaisia siitä että joutuisin tutustumaan muihin naapureihin. En joutunut. Ei kannata siis edelleenkään päässä tehdä mitään kauhukuvia. Menee ja tekee eikä kysy muilta mutta kannattaa tehdä ohjeiden mukaan ja millilleen niin joutuu muut siirtelemään :twisted:

Jep, olen vähän hankala, vaikka sanoitte kiltiksi.

Ilmo, joka tulee varppina leviämään... Kun kohta hoivapalveluihinkin ryhtyvät ruohonleikkuun yhteydessä niin ei heillä riitä aikaa jakaa enää kohta postia joka hemmetin irtolaatikkoon...

https://www.posti.fi/tiedotteet/2015/20 ... koski.html

Tyhmiä päättäjiä. Miksi ei samantein voisi hakea jostain lähikaupasta tai ärrältä mihin Posti jo pesiytynyt muutenkin. Pääsisi kaikki jakajat täysipäiväisiin lumen- ja ruohonleikkuuhommiin.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä olen huomannut, että kuolevan ostarin vikat liikkeet ovat ruokakauppa, kahdeksan kapakkaa ja jonkin sortin lähiöasema, jossa tilapäisellä työsuhteella toimivat kaupungin työntekijät tekevät jonkin sortin lähiötyötä. Ai niin, mä unohdin kirpparin ja yhdeksännen kapakan.
Juu, oletkos sellaista havainnut, että kun käy sellaisessa paikassa, niin siellä vallitsee jonkinlainen status quo, kaikki toimii totutulla tavalla ikään kuin odottaen, että jotain tapahtuisi ja noin menee sitten vuosikausia, ehkä jopa vuosikymmeniä?

Kukaan ei uskalla kokeilla mitään uutta, kun jo yksin ryhmäpaine pitää moisen haihattelun kurissa, toiminta on sitten suht nollatulosta, jos olisi markkinatalous, niin tuollainen tilannehan ei voisi jatkua kovinkaan kauaa, mutta koska ei ole, niin sellainen odotuksen tila voi jatkua pitkäänkin.

Ruotsissa kaiketi on aika kovastikkin keskittynyt touhu isoihin taajamiin, meillä se ei oikein toimisi, koska maan halki ja poikki pitää kumminkin kulkea, Ruotsissahan on aika hyvin kaupungit siinä pitkällä rantaviivalla, jolloin vienti ja tuonti jokaiseen kaupunkiin onnistuu suhteellisen hyvin. Joensuu, Kuopio jne. on aika syvällä sisämaassa ja meillä idänkauppa on aika tärkeä, jolloin logistisesti idässä tarvittaisiin tuotantoa, joka vie tavaraa itään, aina jonkinlainen hajauttaminen olisi tarpeen.

Toisaalta me kun ollaan Ruotsin puskurivyöhykettä, niin viisasta olisi hajauttaa kaikkea toimintaa mahdollisimman paljon, vaikeampi olisi pommittaa kaikkea maantasalle, kun olisi niin paljon joka puolella sitä toimintaa. Sehän olisi yksi syy miksi vanhaan aikaan sotatilan vallitessa pärjättiin kutenka pärjättiin, kun oli melkein jokaisessa talossa jonkinlaista viljelystä ja kotielikkoa. Toki ei ehkä välttämättä ihan heti ole tilanne päällä, mutta valtiota luotsatessa pitäisi tuota kriisinhallintaakin suunnitella.

Freudilla olisi varmaankin joku viisaus tuohon pvalilan uneen, tyyliin lapsuuden traumat aiheuttavat epävarmuutta päätöksenteossa ja se heijastuu pelkona uuden haasteen edessä tai jotain muuta yhtä hullua.

Mulla oli setä ja jonkun ihmeen syyn johdosta muistan että Jakomäessä olin hänen kanssaan Valiantilla, punaisella. Siinä oli semmoinen hassu viisari nopeusmittarina, joka oli välillä ihan tapissa. Sitten käytiin myös Hakunilassa ja sen jälkeen hatara muistikuva paikasta, jossa aika korkeita kerrostaloja, jotka nyttemmin tunnistanut Kontulaksi.

Ollut vissiin joku 5v? Setä oli stadin kundeja ja piti äitiäni aika nössönä, kai. Salaa minusta kai vei katsomaan vähän muailmaa. Koskaan en ole sanonut mitään mutta nyt tuli kummallinen etiäinen että pitäisi kysyä äidiltä missä käytiin Valiantilla seikkailemassa. Aivan huipputyyppi ihmisenä tuo setä oli mutta nyt tiedän että ilman korttia oltiin liikenteessä eikä aivan kuivin suin ollut liikkeellä ja kaiketi kävi hakemassa joitain velkoja tjms :roll:

Konalan vieressä kun nyt olin töissä niin on juurikin sellainen mistä puhuitte. Näivettynyt monen kapakan juttu mutta on siinä hyvät pizzat!

Näin tämä maailma muuttuu! Noin mahtavaa setää ei toki kukaan voi enää saada :lol: :lol: :lol:
Valiantin mittari kai loppui 120 mailiin, suomiversiossa tietenkin sama nopeus mutta kilsoina. Eli aika kovaa taisitte ajaa.

Pikkuruisesta Tuumasta olisi siinä kyydissä tullut pelkkä tilastomerkintä, jos olisi lähtenyt lapasesta.

Konalan ostari, tarkoitat sitä Konalantien länsipuolella olevaa/ollutta? Se lienee edelleen tallella, toinen lähempänä kehätietä ollut on kai purettu. Ja upouusikin alueelta löytyy. Mun hyvä kaveri asui Konassa ja hänet tuli usein heitettyä kotiin, kauppoihin en siellä kyllä koskaan poikennut kun ei siellä ennen PC-superstoren tuloa mua kiinnostavia liikkeitä ollut. RIP PC-SuperStore, se oli oman aikansa verkkokauppa.com.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
Toivottavasti nuo MaaPurjeet osoittautuvat kelpo renkaiksi! Nuo EU:n tuotetiedot olisivat kaiketi mainio juttu mutta jotain vikaa niissä on, kun autolehtien testeissä renkaat eivät asetu EU-mittausten mukaiseen järjestykseen. Mielenkiinnolla odotan sun raporttiasi kiinankumien toimivuudesta Rollon alla.

Mulla tosin suvikumit ovat kunnossa ja hankintalistalla ovat nastarenkaat. Epäilen, että sillä saralla kiinankumit ovat enemmän jäljessä perinteisiä Pohjolan merkkejä; kitkuttimissa ero voi olla pienempi.

0,8l/km hävisi. Tokikaan ei ollut vertailukelpoinen tämä päivä noiden Purjeiden kanssa. Purjeet ne eivät onnekseni olleet. Ei ole vielä kokemusta märistä olosuhteista mutta aikalailla sukkasillaan etenin eli ovat hiljaiset, eivätkä nulju kurveissa. Mutta, en ole mikään rengastestaaja! Jos ylistän mahtaviksi niin kannattaa ottaa huomioon että Rollo on hiljainen ja mukava nastarenkaillakin (kiinalaisilla).

Tärkeintä olisi päästä alempiin kulutuslukemiin kun saan ilmanpaineet kohdalleen ja jos 7,5l/100km pääsen niin kestän pösön menetyksen. Mutta se hihna... Pyyhkeitä tullut kehään jo kolmesta korjaamosta kutvosen johdosta :(
Sä et ole löytänyt pajaa, joka hihnan vaihtaisi? Vai onko hinta aivan hirmuinen?
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti:

Valiantin mittari kai loppui 120 mailiin, suomiversiossa tietenkin sama nopeus mutta kilsoina. Eli aika kovaa taisitte ajaa.

Pikkuruisesta Tuumasta olisi siinä kyydissä tullut pelkkä tilastomerkintä, jos olisi lähtenyt lapasesta.

Konalan ostari, tarkoitat sitä Konalantien länsipuolella olevaa/ollutta? Se lienee edelleen tallella, toinen lähempänä kehätietä ollut on kai purettu. Ja upouusikin alueelta löytyy. Mun hyvä kaveri asui Konassa ja hänet tuli usein heitettyä kotiin, kauppoihin en siellä kyllä koskaan poikennut kun ei siellä ennen PC-superstoren tuloa mua kiinnostavia liikkeitä ollut. RIP PC-SuperStore, se oli oman aikansa verkkokauppa.com.
Kummasti muuten lapsen mieli asioita katsoo. Rahaa tuo oli kumminkin kuulemma käynyt pummimassa "harrastuksiinsa"... Kyllä äiti tuon reissun muistaa, eikä veljeänsä vähään aikaan näkynyt lapsenvahtina :lol:

Motarihan oli Jpäästä hiljattain kai silloin avattu ja kaikki kävi karstoja polttelemassa kikottimistaan. Minusta Valiant oli silloin ruma ja on vieläkin mutta jos sellaisen omistaisin niin sehän olisi upea...

PC-Superstore, en enää muistanutkaan! Sehän oli vain aikaansa edellä, ei muuta vikaa.

En tiedä muista ostareista Konalassa kuin se joka nykyään vähän puiden seassa nykyisen Kauppakeskus Ristikon läheisyydessä. Maittavia 5€ pitsoja sieltä saa :-D

edit: Nyt vasta hokasin että äidin veli on nimeltään eno, ei setä. Tuossa nuo minun sukutietämykseni taas nähdään ja kuinka kiinnostunut olen mistä olen tullut. Tarvii vissiin vielä ikää lisää :roll:
Viimeksi muokannut tuuma, La Touko 07, 2016 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:

Sä et ole löytänyt pajaa, joka hihnan vaihtaisi? Vai onko hinta aivan hirmuinen?
Ei vaihda, en edes ole ehtinyt rahasta puhua kun sanovat ettei ole vaadittavia työkaluja, lasken haluiksi...

Tuollaisia tikkuja tarvitsee vaihdossa:
https://www.youtube.com/watch?v=3bhFGuWqEl8
tuuma
Jäsen
Jäsen

Nyt ei Tuuma aivan oivalla tätä:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016050 ... 0_uu.shtml

En mä ainakaan kehtaisi tukianomusta valtiolle tehdä jos olisi Tesla alla.

Kyllä sähköautoilun, tuuli- ja aurinkoenergiankin täytyy minusta ihan itse omansa kannuksensa hankkia.

En oikein tuota Norjan malliakaan katso hyvällä.

Voittaja tässä sähköautoilussa minusta olisi valmistaja, joka tekisi kansanauton täyssähköisenä, vähän kuin se sellainen kansalaisboxi. Ai, niin, eipäsekään menestynyt.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Ehkä tuossa sähkövimpaimien tapauksessa valtio haluaa käyttää veronmaksajien rahoja uuden kehityksen ja markkinan käynnistykseen, jotta voisi kerätä sitten myöhemmin enemmän veroja kokonaan uudelta pohjalta?

Tosin sitä en minäkään ymmärrä, että joku Teslan hankkija vaatisi jotain tukiaisia vain päästäkseen halvemmalla mielitekoihinsa kiinni. Mullekin tukiaisia, bioenergian tuotantoon, raivuri, Husqvarnan kirves, isompi moottorisaha, sellainen akkumallikin kelpaa, jos riittävästi akkuja tulee mukana, mulle kaikki heti ja muut maksaa?

En minäkään ole perillä sukulaisuusjutuista, puolet isovanhemmista on mulla tuolta nykyisen itärajan takaa, joten en tiedä olenko sitten 1/8 venäläinen?

Joku voisi tosin tästäkin kuvasta päätellä, että osuus on lähellä 100% :lol:
Kuva

Ruutikuivaa heinää, sahassa ei kipinäverkkoakaan, joku turvahenkinen saattaisi panikoida jostain muistakin turvajutuista, kun nykyään kirvestä käyttäessäkin pitäisi olla silmäsuojaimet, kuulosuojaus, turvakäsineet, turvajalkineet, turvahousut jne.
Mulla pukkaa hikeä pelkissä shortseissa ja tennareissakin siihen malliin, että pitäisi vähentää lämpöä, +19 on vähän liikaa heilumiseen.
Vastaa Viestiin