tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Jo ennen kuin tuo yksi fillari huomattiin varastetuksi mä surffasin ajoittain fillareita: vanhemman tytön fillari pitää vaihtaa, koska edellinen on liian pieni.

Nyt täytyykin löytää kaksi fillaria, tuplaten vaikeampaa kuin yhden löytäminen.

Köyhyys ja haluttomuus rikastuttaa varkaita upouudella fillarilla pistää hakemaan käytettyä.

Mistä ihmeestä minä löydän kaksi kaunista, käsijarruilla varustettua kappavaihteista fillaria?

Useimmissa on käsijarru vain etupyörään, mun tytöillä pitää olla käsijarru myös taakse.

Kappavaihde ihan vain siksi, että mä en jaksa alkaa ropeltaa tyttöjen fillareita; kappavaihteet toimivat kuin junan vessa.
Voithan ostaa erillisen kahvan ja jarrulänget, monissa fillareissahan on paikka tarakan alla, johon länget voi pultata näppärästi. Jos sitten sellainen malli sattuu silmiin, jossa vielä olisi v-jarrujen tapit, niin homma on vieläkin helpompi.

Napavaihteet toimivat suht pienellä huollolla suhteellisen pitkään, mutta kyllä nekin kuluvat loppuun. Useampia 3-vaihteisia tuossa nyt ollut jotka ovat yksinkertaisesti vaan niin lopussa, etteivät toimi, on ajettu huoltovapaina ja kuluneet sitten loppuun voitelun lopulta pettäessä.

Tietty eihän tyttöjen ajoilla noita saa loppuun, mutta jos kovin iäkäs käytetty pyörä, niin se kannattaa huomioida.

Voisihan fillarin maalauttaa, sillähän saisi kauniin fillarin, mutta tietty se maksaisi ja vielä enemmän harmittaisi jos pyörä viedään.

Mutta ei hätää, tulevaisuudessa jos aletaan noudattamaan sharia lakia, varkailta lähtee käsiä niin että kyllä ne varkaudet vähenee, tai sitten ei.

Nettikaupan suosio alkaa näkymään jo lähikaupungissa, aika moni sellainen kivijalkaliike on lopettanut, urheiluliikettäkään ei enää ole. Ne jotka eivät kykene uusiutumaan nettikaupan puristuksessa eivät voi enää pärjätä kilpailussa ja valitettavasti haaste on aika monelle pienelle erikoisliikkeelle liian kova.

Kymmenkunta liiketilaa vuokrataan lappua bongasin ihan ydinkeskustassa pyöräillessäni ja parturiliikkeitä ainakin samanlainen määrä jotka olivat toiminnassa, sitä ei kaiketi voi tehdä netin kautta edelleenkään. Parturiliike jokaista 80 asukasta kohden taitaa olla, kun noita on paljon vielä muuallakin kuin pääkadun varsilla.

Sehän olisi jotain luokkaa asiakas 2 tunnin välein, päivässä 60-80 euroa brutto, viivan alle ei taida paljoa jäädä eikä kovin paljoa henkilökuntaakaan palkata?

Tietty eihän asiakkaat jakaudu tasan, joillain menee siis paljon surkeamminkin ja konkursseja odotettavissa.

Eli lisää tyhjää liiketilaa taitaa olla tarjolla kun menee taas vuosi eteenpäin, se ei ole paras mahdollinen kehitys.
Pessimistinen on sun näkemyksesi! Mitäs jos sen kunniaksi suunnittelemme vielä koneen, joka tekaisee perusmallisen hiustenleikkuun suit sait sukkelaan?

Katoavat vielä ne viimeisetkin liikkeet, tulee vain markettiin pakettiautomaatin viereen hiustenleikkuuautomaatti: työnnä maksukortti siniseen aukkoon ja pääsi vihreään, kehotamme välttämään pään liikuttelua koneen olleessa toiminnassa... :roll:

Mä virittelin jo yhteen tyttöjen pyörään takakäsijarrun, ihan kohtuullinen siitä tuli. Tai oikeastaan jopa hyvä, kun siirsin fillarin orkkisvannejarrun etupäästä taakse ja laitoin Bilteman halpurijarrun vaikuttamaan eturenkaaseen.

Sikäli onnistunut operaatio, että tuolla vaihdolla sain hyvän jarrutustehon takakäsijarruun ja ABS:n etupäähän.

Mulla olisi tuossa vanha Robin Hood maalausta vailla, orkkistarratkin siihen jo thaimaasta (englannin ebaysta) tilasin.

Tuntuu vain vähän surulliselta poistaa vanhasta rungosta kaikki muistot meidän yhteiseltä taipaleelta; tavallaan pyörä on mulle arvokkain juuri noin.

Entisöitynä sillä vain saattaisi olla jotain elämää edessään mun jälkeenikin, eihän sitä romukunnossa kukaan muu pidä tallessa hetkeäkään.

Tytöt eivät Robin Hoodin kauneutta tajua vielä pitkään aikaan, vanhat miestenpyörä eivät edes entisöityinä puhuttele nuoria tyttöjä vaan vanhoja miehiä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tuli tuosta sun maininastasi mieleen: mitä sanoo äitinsä ohi varastetulla pyörällä ajava nuorimies noissa maissa?

Look, Mama, no hands!

Hiukan järeämpi pulttipyssy:
https://huutokaupat.com/fi/v/293580
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:Tuli tuosta sun maininastasi mieleen: mitä sanoo äitinsä ohi varastetulla pyörällä ajava nuorimies noissa maissa?

Look, Mama, no hands!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hirtehistä huumoria!
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti: Pessimistinen on sun näkemyksesi! Mitäs jos sen kunniaksi suunnittelemme vielä koneen, joka tekaisee perusmallisen hiustenleikkuun suit sait sukkelaan?

Katoavat vielä ne viimeisetkin liikkeet, tulee vain markettiin pakettiautomaatin viereen hiustenleikkuuautomaatti: työnnä maksukortti siniseen aukkoon ja pääsi vihreään, kehotamme välttämään pään liikuttelua koneen olleessa toiminnassa... :roll:

Mä virittelin jo yhteen tyttöjen pyörään takakäsijarrun, ihan kohtuullinen siitä tuli. Tai oikeastaan jopa hyvä, kun siirsin fillarin orkkisvannejarrun etupäästä taakse ja laitoin Bilteman halpurijarrun vaikuttamaan eturenkaaseen.

Sikäli onnistunut operaatio, että tuolla vaihdolla sain hyvän jarrutustehon takakäsijarruun ja ABS:n etupäähän.

Mulla olisi tuossa vanha Robin Hood maalausta vailla, orkkistarratkin siihen jo thaimaasta (englannin ebaysta) tilasin.

Tuntuu vain vähän surulliselta poistaa vanhasta rungosta kaikki muistot meidän yhteiseltä taipaleelta; tavallaan pyörä on mulle arvokkain juuri noin.

Entisöitynä sillä vain saattaisi olla jotain elämää edessään mun jälkeenikin, eihän sitä romukunnossa kukaan muu pidä tallessa hetkeäkään.

Tytöt eivät Robin Hoodin kauneutta tajua vielä pitkään aikaan, vanhat miestenpyörä eivät edes entisöityinä puhuttele nuoria tyttöjä vaan vanhoja miehiä.
Kun liikevalikoima alkaa olemaan ruokakauppoja, rautakauppoja sekä partureita, niin pessimismi voi alkaa olemaan realismia, pienet liikkeet jotka ovat hädintuskin elättäneet oman toimintansa viimeiset 15 vuotta eivät oikein ole pärjänneet nykyajassa, selvähän se, miksi kukaan ostaisi surkeinta kuraa olevan polkupyörän renkaan 15 eurolla, kun 10 eurolla saa hyvän merkkirenkaan ja ei tarvitse edes lähteä kaupungista saakka hakemaan, miten siinäkin kilpailet?

Moottorisahan vähän parempi ketju Saksalaisessa verkkokaupassa 20 euroa, tällä kotimaassa kivijalkaliikkeessä 35 euroa, verkkokaupassa myyvät euroopanlaajuisesti, asiakkaita kymmeniätuhansia ja kivijalkaliikkeessä kymmeniä, tuo on kova paikka yrittäjälle, kuinka vastata kilpailuun?

Vaikkei työt varinaisesti siirtyisi mihinkään, niin tuo myyjähomma on vähentynyt aika monella paikalla, joka varmasti luo sitten muuttopainetta, mutta tuo ei vielä ole isommin näkynyt täällä, nyt on noita merkkejä ollut näkyvillä lähikaupungissa, täällä ei ole oikeastaan isompaa tapahtunut viimevuosina, ennen taantumaa jo kirjaston lakkauttivat.

TAi ehkä olen vain pessimistinen, mutta jotenkin vaikuttaisi siltä, että touhu ei ole kovin vakaalla pohjalla tuossa kylässä. Ai niin, kapakoitakin oli melkein vieri vieressä, partureita ja kapakoita vaikka kuinka, no ehkä ihmiset nykyään käyvät parturissa ennen suuntaamista ns. "viihteelle".

Se parturiautomaatti varmaankin tulee, tai luulen, että jonkinlainen villitys tulee nanoperuukista, älykännykällä voisi ohjelmoida letin värin ja pituuden, paremmissa versioissa saisi vaikka raitoja tai jopa jotain välkkyvaloja tai ehkä jopa hehkuvaa tekstiä. Luulen, että Japanissa on tuollaisen kehitys jo pitkällä.

Itse olen lähinnä tuolta Saksanmaalta ostellut pyörään osia, kun ei kivijalkaliikkeessä edes tunnettu mun pyörään tarvittavia osia, ihan peruspyöriin vain oli jotain hyllyjäämiä, mutta tuolla noita jarruhilppeitäkin on ihan hyvä valikoima, mutten tiedä onko yhtään sopivaa osaa, kun enemmän harrastajaluokan vehkeisiin tuossa on panostettu valikoimaa:
http://www.bike-discount.de/en/trekking ... rakes/l-24

Bilteman jarrukin voi toimia yllättävän hyvin, jos laittaa jotkut kunnolliset jarrupalat. Kool Stop on kaiketi jotenkin parempi merkki, ostin yhdet Clarksin jarrupalat, kolmea erilaista materiaalia eivätkä olleet hirmuhintaiset, mutta kyllä muuten tuli jarruihin tehoa, sitten vaihdoin pyörää levyjarrulliseen eikä jarruissa mitään tehoa, ihan kuin ABS olisi ollut, vaihtelin osia, hydraulinen levyjarru ja isompi jarrulevy, muttei se vieläkään vastaa sitä V-jarrua Clarksin paloilla.

Pitäisikin vaihtaa uudet jarrupalat eteen, olen jarrutellut jo palat loppuun, mutta voi olla, että päivittää tuon etujarrun vielä kerran, jolloin tulisi palat uuden etujarrun mukana.

Tänään sain yhden vanhan peruspyörän kunnostettua, ei ollut tosin oma pyörä, kyllähän noita vanhuksia voi sen verran avustaa ja kun ei auringossa pystynyt tänään paljoa olemaan, 30 suojakerroin ei näköjään riitä :roll:

Hirtehinen huumori on hyvästä :mrgreen:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mun mieleni suunnittelee erilaisia rakennusprojekteja ihmeen nopeasti mutta kroppa ja lompakko toteuttavat niitä kovin hitaasti.

Mun yöunissani pikkukaivurit kuopivat tonttia vähän joka puolelta.

Painajaisissa iso kaivuri kaivaa ylös öljysäiliön ja nostaa pois talon edestä sisääntuloportaat: sitten se alkaa systemaattisesti kaivaa tyhjäksi aluetta sisääntuloportaiden ympäriltä. Ja koska kyseessä on nimenomaan painajainen, kaivuu epäonnistuu ja hiekka sakoaa sokkelin alta sinne kaivannon pohjalle ja mun sokkelini on tuhannen päreinä.

Mun kun olisi fiksua rakentaa talon eteen maan alle yksi kellarihuone lisää: sen katto olisi sisääntuloterassi ja sen alla olisi hyvä varastotila, jonka lattiassa kulkisi talon viemäri jne.

Vajaakorkeaksi tuo tila saisi jäädä, tekniseksi tilaksi. Puolilämpimäksi kyllä, eihän viemäri voi pakkasessa olla. Valon nopeudella tuollainenkin hylkiötila täyttyy rojuista, tietäähän sen. :roll:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mä olen huomannut, että kuolevan ostarin vikat liikkeet ovat ruokakauppa, kahdeksan kapakkaa ja jonkin sortin lähiöasema, jossa tilapäisellä työsuhteella toimivat kaupungin työntekijät tekevät jonkin sortin lähiötyötä. Ai niin, mä unohdin kirpparin ja yhdeksännen kapakan.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti:Mä olen huomannut, että kuolevan ostarin vikat liikkeet ovat ruokakauppa, kahdeksan kapakkaa ja jonkin sortin lähiöasema, jossa tilapäisellä työsuhteella toimivat kaupungin työntekijät tekevät jonkin sortin lähiötyötä. Ai niin, mä unohdin kirpparin ja yhdeksännen kapakan.
Juu, oletkos sellaista havainnut, että kun käy sellaisessa paikassa, niin siellä vallitsee jonkinlainen status quo, kaikki toimii totutulla tavalla ikään kuin odottaen, että jotain tapahtuisi ja noin menee sitten vuosikausia, ehkä jopa vuosikymmeniä?

Kukaan ei uskalla kokeilla mitään uutta, kun jo yksin ryhmäpaine pitää moisen haihattelun kurissa, toiminta on sitten suht nollatulosta, jos olisi markkinatalous, niin tuollainen tilannehan ei voisi jatkua kovinkaan kauaa, mutta koska ei ole, niin sellainen odotuksen tila voi jatkua pitkäänkin.

Ruotsissa kaiketi on aika kovastikkin keskittynyt touhu isoihin taajamiin, meillä se ei oikein toimisi, koska maan halki ja poikki pitää kumminkin kulkea, Ruotsissahan on aika hyvin kaupungit siinä pitkällä rantaviivalla, jolloin vienti ja tuonti jokaiseen kaupunkiin onnistuu suhteellisen hyvin. Joensuu, Kuopio jne. on aika syvällä sisämaassa ja meillä idänkauppa on aika tärkeä, jolloin logistisesti idässä tarvittaisiin tuotantoa, joka vie tavaraa itään, aina jonkinlainen hajauttaminen olisi tarpeen.

Toisaalta me kun ollaan Ruotsin puskurivyöhykettä, niin viisasta olisi hajauttaa kaikkea toimintaa mahdollisimman paljon, vaikeampi olisi pommittaa kaikkea maantasalle, kun olisi niin paljon joka puolella sitä toimintaa. Sehän olisi yksi syy miksi vanhaan aikaan sotatilan vallitessa pärjättiin kutenka pärjättiin, kun oli melkein jokaisessa talossa jonkinlaista viljelystä ja kotielikkoa. Toki ei ehkä välttämättä ihan heti ole tilanne päällä, mutta valtiota luotsatessa pitäisi tuota kriisinhallintaakin suunnitella.

Freudilla olisi varmaankin joku viisaus tuohon pvalilan uneen, tyyliin lapsuuden traumat aiheuttavat epävarmuutta päätöksenteossa ja se heijastuu pelkona uuden haasteen edessä tai jotain muuta yhtä hullua.

Jokos muuten pvalila sait sen katoksen tehtyä?
pvalila
Jäsen
Jäsen

Äsh, menee hermot, kun ajattelee omia remppoja. Pakko relata vähän ja miettiä välillä Tuuman remppoja. :mrgreen:

Jos nyt ollaan realisteja niin Tuumalle sopisi nyt jokin suhteellisen edukas juttu, remppakassahan kilisee tyhjyyttä kun isäntä käyttää kaikki rahat korkeaoktaaniseen bensiiniin ja kuutoskoneen varaosiin.

Eikä mikään ole halvempaa kuin rytöksi.

Eli mä kyllä edelleen innostan Tuumaa remppaamaan sokkelin ja kellarin ovet, ikkunat jne.

Sitten ei tarvitsisi enää talvisin siellä kellarissa palella eikä kesäisin autella seinän läpi sisään lentäneitä kottaraisia pihalle; Tuuman sokkelihan on niin rapeassa kunnossa, että merimetsoa pienemmät linnut lentelevät siitä läpi siivet levällään.

Koska talo ei ole romahtanut alas, sitä joko kannattavat a) seinään valetut kovemmat kohdat, eräänlaiset pilarit tai b) Holy Spirit. Kummallekin tekisi hyvää saada vähän suojaa säätä vastaan.

Tuuma on aina uhonnut siitä jyrsimestä (jolla ei enää ole edes pakettia, joku pesi sen pois) ja tallinovien kunnostamisesta.

Sekään projekti ei kauheasti maksa. Paitsi siis hikeä ja verta, mutta enhän minä ennenkään ole säästänyt (Tuuman... :twisted: ) hikeä ja verta.

Vai onko Tuumalla itsellään jokin parempi idea kesäprojektiksi?

(Esim. kehittää itselle Tuusulan paras rusketus?)
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä olen huomannut, että kuolevan ostarin vikat liikkeet ovat ruokakauppa, kahdeksan kapakkaa ja jonkin sortin lähiöasema, jossa tilapäisellä työsuhteella toimivat kaupungin työntekijät tekevät jonkin sortin lähiötyötä. Ai niin, mä unohdin kirpparin ja yhdeksännen kapakan.
Juu, oletkos sellaista havainnut, että kun käy sellaisessa paikassa, niin siellä vallitsee jonkinlainen status quo, kaikki toimii totutulla tavalla ikään kuin odottaen, että jotain tapahtuisi ja noin menee sitten vuosikausia, ehkä jopa vuosikymmeniä?

Kukaan ei uskalla kokeilla mitään uutta, kun jo yksin ryhmäpaine pitää moisen haihattelun kurissa, toiminta on sitten suht nollatulosta, jos olisi markkinatalous, niin tuollainen tilannehan ei voisi jatkua kovinkaan kauaa, mutta koska ei ole, niin sellainen odotuksen tila voi jatkua pitkäänkin.

Ruotsissa kaiketi on aika kovastikkin keskittynyt touhu isoihin taajamiin, meillä se ei oikein toimisi, koska maan halki ja poikki pitää kumminkin kulkea, Ruotsissahan on aika hyvin kaupungit siinä pitkällä rantaviivalla, jolloin vienti ja tuonti jokaiseen kaupunkiin onnistuu suhteellisen hyvin. Joensuu, Kuopio jne. on aika syvällä sisämaassa ja meillä idänkauppa on aika tärkeä, jolloin logistisesti idässä tarvittaisiin tuotantoa, joka vie tavaraa itään, aina jonkinlainen hajauttaminen olisi tarpeen.

Toisaalta me kun ollaan Ruotsin puskurivyöhykettä, niin viisasta olisi hajauttaa kaikkea toimintaa mahdollisimman paljon, vaikeampi olisi pommittaa kaikkea maantasalle, kun olisi niin paljon joka puolella sitä toimintaa. Sehän olisi yksi syy miksi vanhaan aikaan sotatilan vallitessa pärjättiin kutenka pärjättiin, kun oli melkein jokaisessa talossa jonkinlaista viljelystä ja kotielikkoa. Toki ei ehkä välttämättä ihan heti ole tilanne päällä, mutta valtiota luotsatessa pitäisi tuota kriisinhallintaakin suunnitella.

Freudilla olisi varmaankin joku viisaus tuohon pvalilan uneen, tyyliin lapsuuden traumat aiheuttavat epävarmuutta päätöksenteossa ja se heijastuu pelkona uuden haasteen edessä tai jotain muuta yhtä hullua.

Jokos muuten pvalila sait sen katoksen tehtyä?

Talvi yllätti, aivan kuten entisen renkaanvaihtajan....

Mutta jotta et mua laiskaksi luulisi, niin sanottakoon, että pyörävaja on tosi hyvin suunniteltu eli siis vähintäänkin puoliksi tehty.

Kyllä ne kuolevat ostarit markkinataloutta edustavat. Muutoksiin ei ole rahaa eikä kukaan täysijärkinen edes kuvittele, että homma muutoksilla paremmaksi muuttuisi.

Toisaalta ei liikettä voi lopettaakaan. Jos firman lopettaa, laittaa verottaja kaikki verovelat kerralla maksuun. Ja verottajalla on oikeus purkaa osakeyhtiö, eli toisin kuin muut velat eivät verovelat konkurssissa katoa vaan ne siirtyvät yrittäjän henkilökohtaiseksi velaksi. Eikä ostarin pikkuyrittäjällä ole mitään muutakaan tulolähdettä tiedossa, jos laittaa lapun luukulle: kuka hänet palkkaisi? Työttömyyskorvausta ei makseta edes yrittäjän puolisolle (putkimies-yrittäjä on velvoitettu työllistämään sairaanhoitajavaimonsa, jos tämä jää työttömäksi; keksintö made in finland) saati sitten yrittäjälle itselleen.

Ehei, siinä se yrittäjä vain istuu kaupassaan ja vuodet vierivät. Ja ihan markkinataloutta se on, puhtaimmillaan, kun ei ole mitään sossua tilannetta pehmentämässä.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Mun mieleni suunnittelee erilaisia rakennusprojekteja ihmeen nopeasti mutta kroppa ja lompakko toteuttavat niitä kovin hitaasti.

Mun yöunissani pikkukaivurit kuopivat tonttia vähän joka puolelta.

Painajaisissa iso kaivuri kaivaa ylös öljysäiliön ja nostaa pois talon edestä sisääntuloportaat: sitten se alkaa systemaattisesti kaivaa tyhjäksi aluetta sisääntuloportaiden ympäriltä. Ja koska kyseessä on nimenomaan painajainen, kaivuu epäonnistuu ja hiekka sakoaa sokkelin alta sinne kaivannon pohjalle ja mun sokkelini on tuhannen päreinä.

Mun kun olisi fiksua rakentaa talon eteen maan alle yksi kellarihuone lisää: sen katto olisi sisääntuloterassi ja sen alla olisi hyvä varastotila, jonka lattiassa kulkisi talon viemäri jne.

Vajaakorkeaksi tuo tila saisi jäädä, tekniseksi tilaksi. Puolilämpimäksi kyllä, eihän viemäri voi pakkasessa olla. Valon nopeudella tuollainenkin hylkiötila täyttyy rojuista, tietäähän sen. :roll:
Joku ihme vimma on joillain halu tehdä talo väärinpäin, sullahan olisi sikäli fiksut lähtökohdat että kattohan sulla nyt on kunnossa niin eipä tuo painajaisesi mikään paha vahinko olisi jos vähän mehumaijakuski keikauttaa soraharjun tasapainoa... Pöntötkin veskeissä toimisi noin päin vallan mainiosti...

Kuva

Se olisi Fuktisolitkin noin päin paljon helpompi asentaa, saattaisi toki toimia noin päin ihan vain umpistyreenikin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
Talvi yllätti, aivan kuten entisen renkaanvaihtajan....

Mutta jotta et mua laiskaksi luulisi, niin sanottakoon, että pyörävaja on tosi hyvin suunniteltu eli siis vähintäänkin puoliksi tehty.
Mä tein tuollaisen innovaation kun tunkkia etsin ja vähäsen (paljon) selkävaivoista kärsin teidän muiden vaivaisten kanssa...

Eli rinkulat vaihdoin autoihin omalla veivi tunkilla, kunnes molempien autojen renkaanvaihtojen jälkeen löysin molemmat kadonneet kiinatunkit. Nyt mulla on vimpan päälle säädöt a-tallin PC tuolissa. Pitäkööt muut tunkkinsa :mrgreen:

Kuva

Tämä juttu jatkuu siis siihen varsinaiseen muuhun tarinaan mitä piti kirjoittaa mutta teidän kanssa jutut lähtee aika usein pikkaisen räpylästä...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Äsh, menee hermot, kun ajattelee omia remppoja. Pakko relata vähän ja miettiä välillä Tuuman remppoja. :mrgreen:

Jos nyt ollaan realisteja niin Tuumalle sopisi nyt jokin suhteellisen edukas juttu, remppakassahan kilisee tyhjyyttä kun isäntä käyttää kaikki rahat korkeaoktaaniseen bensiiniin ja kuutoskoneen varaosiin.

Eikä mikään ole halvempaa kuin rytöksi.

Eli mä kyllä edelleen innostan Tuumaa remppaamaan sokkelin ja kellarin ovet, ikkunat jne.

Sitten ei tarvitsisi enää talvisin siellä kellarissa palella eikä kesäisin autella seinän läpi sisään lentäneitä kottaraisia pihalle; Tuuman sokkelihan on niin rapeassa kunnossa, että merimetsoa pienemmät linnut lentelevät siitä läpi siivet levällään.

Koska talo ei ole romahtanut alas, sitä joko kannattavat a) seinään valetut kovemmat kohdat, eräänlaiset pilarit tai b) Holy Spirit. Kummallekin tekisi hyvää saada vähän suojaa säätä vastaan.

Tuuma on aina uhonnut siitä jyrsimestä (jolla ei enää ole edes pakettia, joku pesi sen pois) ja tallinovien kunnostamisesta.

Sekään projekti ei kauheasti maksa. Paitsi siis hikeä ja verta, mutta enhän minä ennenkään ole säästänyt (Tuuman... :twisted: ) hikeä ja verta.

Vai onko Tuumalla itsellään jokin parempi idea kesäprojektiksi?

(Esim. kehittää itselle Tuusulan paras rusketus?)
Mä saan auringosta vain semmoisia kummia näppylöitä ja muutun punaiseksi, parempi lataa varaajia :wink:

Tuo sun ajatuksenjuoksu on loistavaa mutta tuo on Part II kun joskus aktivoidun. Jyrsijästä en uskalla silti luvata mitään.

Target on posauttaa pari viimeistä huonetta sisältäpäin ja sitten toisen yläkerran huoneen panelointi että sähköistys asuinkerroksiin valmiiksi. Toki nuo pamautetut huoneet asuinkuntoon ja kunnollisella sisäpaperoinnilla eli X5 pintaan ainakin ensi talveksi. Tiedän, yltiöoptimistinen ajatus :? Linnanmäki, Korkeasaari, Luonnontieteellinen museo ja toki jo perinteeksi muodostunut MotoGP siinä jossain seassa sillain sopivasti... :neutral:

Menköön sitten vuosi tai kaksi tai viisi niin tuon kaiken jälkeen sun laittelema kellarijuttu on kaikessa laajuudessaan listalla.

Piti myös tuo mineriitti ulkoasu maalata kesällä mutta sen taidan skipata ja odotella jos jotain ropoja jostain ilmestyisi että voisi samalla katon tehdä ja levittää räystäitä.

Olet oikeassa, mulla on aivan helvetisti täällä vielä tehtävää! Anteeksi sanavalinta mutta en oikein paremmin osuvaa sanaa sanavarastostani enää keksinyt!
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mä panostaisin sinuna ensin siihen sokkeliin ja vasta sitten miettisin niitä mineriittejä.

Mineriittien maalaus saattaa olla pidemmällä tähtäimellä huono juttu: luultavasti jokusen vuoden kuluttua osa mineriiteistä on kuorinut maalinsa pois ja osa ei.

Maalattu mineriitti ei myöskään ole millään lailla parempi materiaali kuin maalaamaton.

Nuo sun listaamasi jutut ovat sisätöitä. Kesällä olisi kiva olla jokin ulkojuttukin, vaikka pääpaino olisikin sisällä.

Jos et muuta sokkelin hyväksi jaksa tehdä niin kuinka olisi, jos vähän rapsuttaisit rapeimmat kohdat pois ja laittaisit uutta kamaa tilalle?

Jos kauniisti pyydät niin saattaisit saada jopa vaimosi kaveriksi mukaan, saattaisi tuollainen työ olla hänestä itse asiassa ihan kivaa.

Luultavasti rappaus sujuu häneltä paremmin kuin sulta, ethän sinä mikään käsityöihminen ole.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Mä panostaisin sinuna ensin siihen sokkeliin ja vasta sitten miettisin niitä mineriittejä.

Mineriittien maalaus saattaa olla pidemmällä tähtäimellä huono juttu: luultavasti jokusen vuoden kuluttua osa mineriiteistä on kuorinut maalinsa pois ja osa ei.

Maalattu mineriitti ei myöskään ole millään lailla parempi materiaali kuin maalaamaton.

Nuo sun listaamasi jutut ovat sisätöitä. Kesällä olisi kiva olla jokin ulkojuttukin, vaikka pääpaino olisikin sisällä.

Jos et muuta sokkelin hyväksi jaksa tehdä niin kuinka olisi, jos vähän rapsuttaisit rapeimmat kohdat pois ja laittaisit uutta kamaa tilalle?

Jos kauniisti pyydät niin saattaisit saada jopa vaimosi kaveriksi mukaan, saattaisi tuollainen työ olla hänestä itse asiassa ihan kivaa.

Luultavasti rappaus sujuu häneltä paremmin kuin sulta, ethän sinä mikään käsityöihminen ole.
Se -5 lattianrajassa tyttären huoneessa vaan nyppii ja näkyyhän se sähkölaskussakin, tietty kiva olisi tehdä talvella sisällä töitä. Tupakeittiössä +20 lattianrajassa... Vähällä vaivalla.

Nuo minareetit saa olla toki toistaiseksi seinässä että kattokin menettelee.

Parin viimeisen alakerran huoneen purku on mun omalla listalla ykkösenä. Sen jälkeen ei raha juokse sähköyhtiön taskuun.

Kummallista että nytkin täällä kellarissa on 21,5 astetta, vaikkei ole lämmöt olleet päällä moneen päivään. Tätä olen hämmästellyt jo monen monta vuotta. Kellarissa pitäisi olla kosteaa ja kylmää mutta täällä on lämmintä ja kuivaa. Ei oikein ole mitään selitystä asialle. Tokihan täällä muutama PC jauhaa BitCoineja... Ei vaan, se oli vitsi :lol: :lol: :lol: En tosiaan ymmärrä vaikka tosiaan päivä paistaa tallinovista niin että voi katsoa oikealle ja nähdä täysikuun.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä panostaisin sinuna ensin siihen sokkeliin ja vasta sitten miettisin niitä mineriittejä.

Se -5 lattianrajassa tyttären huoneessa vaan nyppii ja näkyyhän se sähkölaskussakin, tietty kiva olisi tehdä talvella sisällä töitä. Tupakeittiössä +20 lattianrajassa... Vähällä vaivalla.

Nuo minareetit saa olla toki toistaiseksi seinässä että kattokin menettelee.

Parin viimeisen alakerran huoneen purku on mun omalla listalla ykkösenä. Sen jälkeen ei raha juokse sähköyhtiön taskuun.

Kummallista että nytkin täällä kellarissa on 21,5 astetta, vaikkei ole lämmöt olleet päällä moneen päivään. Tätä olen hämmästellyt jo monen monta vuotta. Kellarissa pitäisi olla kosteaa ja kylmää mutta täällä on lämmintä ja kuivaa. Ei oikein ole mitään selitystä asialle. Tokihan täällä muutama PC jauhaa BitCoineja... Ei vaan, se oli vitsi :lol: :lol: :lol: En tosiaan ymmärrä vaikka tosiaan päivä paistaa tallinovista niin että voi katsoa oikealle ja nähdä täysikuun.
Pidä vain pääpaino siellä sisällä, mutta kuten sanoin, jokin ulkojuttukin on kiva olla.

Tänään oli upea päivä, ei ole ihme, vaikka lämmintä piisaa vielä illalla ja kellarissakin.

Juu, tajusin kyllä, sulla on kellarissa oudon lämmintä muutoinkin - pitäisikö huolestua, mistä se lämpö tulee?
Vastaa Viestiin