tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti: Niin eikös ne itsekseen ajavat autot tule mullistamaan tuon taksihomman, nehän on aika pitkällä kumminkin jo ja jatkossa kaiketi siihen pohjautuen ja kilpailun vapautuessa se kuukausimaksujuttu ei ole ihan pelkkää kuvitelmaa, taksinkin voi tilata älyvekottimestaan nappia painamalla tai kalenteriin ohjelmoituna jne. Äkkiähän toimivia ratkaisuja alkaa syntymään, jos aidat kaadetaan riittävän hyvin.
Tuossakin on sellainen juttu että moni naureskelee, mukaanlukien kovanahkaiset taksikuskit kunnes hups ovat työttömiä kun naureskelee tarpeeksi kauan.

Totta mooses palvelubisnes on yksinkertainen: Asiakas haluaa pisteeseen A ja takaisin B välillä kohteessa A´ ja B´ käyden, hinnalla X. Toki juurikin nuo pienet harha-askeleet syövät katetta jos ei sitä etukäteen ole sovittu jne.

Todella tyhmää minusta vimpan päälle mersua on pihassa seisottaa, kivampi sellainen olisi ottaa hyötyajoon, varsinkin kun itse vain kääntäisi kylkeä ja auto ihan itte osaisi lähteä töihin.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Aina on jollakin toisella pahempi olla kuin toisella...

Mun vaatimaton levyraato:
https://www.youtube.com/watch?v=If9VmBlp82c
tuuma
Jäsen
Jäsen

RTMPekka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
RTMPekka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Tuuma, eikö se Rollo ole aika kallis auto työmatka-ajossa?

Eikö se maksa lähes tuplaten per kilsa vanhaan hodariin verrattuna?

Mä juttelin autokorjaamolla 307 pakuista. Kannattaa kuulemmaa ottaa yksilö, jossa on Boschin suihkut: Siemensin vehkeissä on paljon enemmän ongelmia. Nuo erottaa helpoimmin suuttimien paluuletkujen sijoittelusta.

Ruotsista jos tuollaisen auton ostaa niin voi saada kohtuullisilla kilsoilla, Suomessa dieselit ovat älyttömän paljon ajettuja.

Tuontiauton voi suoraan katsastaa pakuksi.
400€/kk, pökötillä 200€/kk...

Nautiskelen nyt ainakin heinäkuun loppuun, silloin on muutenkin sen tuomiopäivä.

Tuo tuominen olisi ihan kiinnostava juttu. Nyt kun V70 tulee uusi malli niin voisi olettaa että tippuu aiempien mallien hinnat. Kovin pieniruokaisia ovat nuo dieselit ja jotenkin kiinnostaisi tuommoinen jostain kumman syystä.
Vai jostain kumman syystä? Ainahan ne ruotsalaiset laatuautot jaksavat tervettä miestä kiinnostaa.
Saako Saabeja vielä jostain?
Niitä saa Ruotsista, ei tosin ihan uutena.

Tuumalle ja mulle ihan teoreettinen ongelma: upouutta autoa voimme harkita vasta sitten, kun kakarat ovat isoja ja asuntolaina maksettu pois.

Eli emme koskaan.

Aerot eivät maksa naapurissa oikein mitään.
Näinhän se taitaa itse kullakin mennä:-)
Juju toki se että oikeastaan; näin on ihan hyvä.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti:Aina on jollakin toisella pahempi olla kuin toisella...

Mulla on teoria, tuo kappale on syntynyt jonkinsortin helteen aikana, kun soittajilla ei paidatkaan ole päällä, niin kuumahan niillä täytyy olla :lol:

Siinä sivussa related linkeissä oli 6 vuotias joka lauloi zombeista, jotenkin hauska :lol:
https://www.youtube.com/watch/?v=VhQK-6iI7cI

Pistää tosin miettimään, millaiseksi ihminen kasvaa, jos noin nuorena on tuollaisessa pyörityksessä?
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Aina on jollakin toisella pahempi olla kuin toisella...

Mulla on teoria, tuo kappale on syntynyt jonkinsortin helteen aikana, kun soittajilla ei paidatkaan ole päällä, niin kuumahan niillä täytyy olla :lol:

Siinä sivussa related linkeissä oli 6 vuotias joka lauloi zombeista, jotenkin hauska :lol:
https://www.youtube.com/watch/?v=VhQK-6iI7cI

Pistää tosin miettimään, millaiseksi ihminen kasvaa, jos noin nuorena on tuollaisessa pyörityksessä?
Onkohan kukaan kallonkutistaja ajatellut, kuinka haastavaan ja mahdottomaan tehtävään nykypäivänä on ajautumassa.

Kuuntelee raskasta musiikkiia: Vaikea.
Kuulee raskasta musiikkia: Vaikeampi.
Ymmärtää raskasta musiikkia: Puplic Enemy Number One.

En mä tiedä, hullunmyllyssä jotkut pärjäävät, toiset eivät. Mä tykkäisin vaikuttamisesta siksi että voisi sanoa kaikille että olkaa hiljaa, haluan olla rauhassa ette näe/kuule musta vähään aikaan :-D
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Onkohan kukaan kallonkutistaja ajatellut, kuinka haastavaan ja mahdottomaan tehtävään nykypäivänä on ajautumassa.

En mä tiedä, hullunmyllyssä jotkut pärjäävät, toiset eivät. Mä tykkäisin vaikuttamisesta siksi että voisi sanoa kaikille että olkaa hiljaa, haluan olla rauhassa ette näe/kuule musta vähään aikaan :-D
Mutta kuinka monta grammaa on kevyen ja raskaan musiikin ero?

Tuo että tahtoo olla rauhassa on kuulemma persoonallisuushäiriö ja se on jotain mikä pitää ihmisestä korjata.

edit: Sekin oli hauska, että jokainen saa olla oma itsensä, siis kunhan omaa kaipuun sosiaaliseen päminään ja lillumiseen ihmisten parissa, haastaen jonninjoutavuuksia, eli kunhan osut normaalimalliin, siihen tavallisen raameihin, niin saat olla oma itsesi, mutta jos et osu niihin raameihin olet viallinen ja sut pitää korjata, eli se on ilmentymä jostain persoonallisuushäiriöstä.

Toisinaan mua naurattaisi tämä suomalainen perusnormin palvonta, ellei mua itkettäisi niin kovasti.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Onkohan kukaan kallonkutistaja ajatellut, kuinka haastavaan ja mahdottomaan tehtävään nykypäivänä on ajautumassa.

Mutta kuinka monta grammaa on kevyen ja raskaan musiikin ero?

Tuo että tahtoo olla rauhassa on kuulemma persoonallisuushäiriö ja se on jotain mikä pitää ihmisestä korjata.
Vikaa on kylläkin minusta ihan toisessa päässä mutta ei tämä niin ikävä kyllä mene :(

Ajatella jos meitä joku kuuntelisi! Saattaisi olla maailma erilainen = parempi. Audit ja bemarit toki joutaisi parkkiin ja yhdessä hämmästeltäisiin muuttolintuja ja niiden älykkyyksiä :roll:

Edit: Jokunen purutalojen puolestapuhuminenkin voisi syntyä mutta se ei olisi pakollista :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
edit: Sekin oli hauska, että jokainen saa olla oma itsensä, siis kunhan omaa kaipuun sosiaaliseen päminään ja lillumiseen ihmisten parissa, haastaen jonninjoutavuuksia, eli kunhan osut normaalimalliin, siihen tavallisen raameihin, niin saat olla oma itsesi, mutta jos et osu niihin raameihin olet viallinen ja sut pitää korjata, eli se on ilmentymä jostain persoonallisuushäiriöstä.

Toisinaan mua naurattaisi tämä suomalainen perusnormin palvonta, ellei mua itkettäisi niin kovasti.
Oma itsensä? Silloin sodit kaikkia muita vastaan!

Pitää olla taitava teeskentelijä että pärjäät, joskus kun mitta tulee täyteen väärässä paikassa niin olet moukka ja hylkiö. Oikeastaan vapauttavaa että leima on jo saavutettu :mrgreen:

Mä olen vissiin kaikkien silmissä inhottava/ärsyttävä.

Tykkään silti ylikaiken kaikista persoonista mutta se että en keksi muuta ulospääsyä tilanteista kuin ollessani sitten töykeä niin se vähän rassaa. Vähän kuin katin ahdistaisi nurkkaan niin kyllähän se poispääsyn keksii, tavalla tai toisella...

Lite problem, tuo :(
Viimeksi muokannut tuuma, Su Touko 01, 2016 0:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Vikaa on kylläkin minusta ihan toisessa päässä mutta ei tämä niin ikävä kyllä mene :(

Ajatella jos meitä joku kuuntelisi! Saattaisi olla maailma erilainen = parempi. Audit ja bemarit toki joutaisi parkkiin ja yhdessä hämmästeltäisiin muuttolintuja ja niiden älykkyyksiä :roll:

Edit: Jokunen purutalojen puolestapuhuminenkin voisi syntyä mutta se ei olisi pakollista :lol:
No joo, olisihan se kivaa vaihtelua, että nuo ns. "normaalit" joutuisivat vuorostaan kokemaan sen helvetin mitä muunlaisille tehdyssä maailmassa eläminen osaa olla toisinaan, mutta mitä me tehtäisiin kaikille niille turhille neukkareille ja kahvitiloille?

Erilaisten lämmitysprotojen kyhääminen omiin huoneisiinsa omaa toki myös jonkinlaiset rajat, ei niitäkään voi kehitellä niin paljoa, että kaikki nuo turhat tilat tulisi hyötykäyttöön.

Toisaalta jokainen työntekijähän pitäisi eristää omaan koppiinsa, kun eivät muuten ymmärrä olla rauhassa, joten ehkä tiloja ei sittenkään jäisi kovin paljoa vapaaksi :mrgreen:

Kaikista hulluinta on mielestäni kun on toimisto, jossa jokaisella on oma huone ja iloitaan kuinka meillä on avoimet ovet, miksi niistä ovista on maksettu jos niitä ei pidetä kiinni?

Niin, onhan tämä maailma toisaalta varsin humoristisen naurettava paikka kaikkine epämääräisyyksineen.

On kai sullakin ollut henkilöstövalmennusta, joissa hehkutetaan kuinka jokaisen tulee olla oma itsensä ja juuri sitä mitä on, tämä tietenkin on katala juoni, jolla saadaan savustettua esiin ne epäkelvot ei normiin sopivat yksilöt, joihin voidaan sitten kohdistaa sopivia toimia eroon pääsemiseksi?
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Mä olen vissiin kaikkien silmissä inhottava/ärsyttävä.

Tykkään silti ylikaiken kaikista persoonista mutta se että en keksi muuta ulospääsyä tilanteista kuin ollessani sitten töykeä niin se vähän rassaa. Vähän kuin katin ahdistaisi nurkkaan niin kyllähän se poispääsyn keksii, tavalla tai toisella...

En minä tuota usko, se tosin voi olla, että moni ei vaan ymmärrä, kun eivät pohdi vaan tuntevat ja tunne ei kovin monimutkaisia asioihin painottuvia tekijöitä ratko, vaan eleet ja ilmeet luovat mielikuvan josta tunne syntyy, mutta sitten kaikilla ei tuo elehtiminen ja ilmehtiminen ole vahva laji ja kun edes sanat eivät ole ihan sitä mitä vastapuoli odottaisi, niin tulee monella paniikkinappula ja pitävät inhottavana tai jotain.

Osa muakin tykkää vältellä, kun eivät oikein ymmärrä sitä ettei joku edes yritä olla tavanomainen, vaan on aidosti sitä mitä on ja se taas on vähän erilaisista jutuista pitävä kuin se perus keskiverto.

Mun ei yleensä tarvitse keksiä ulospääsyä, ihmiset aika nopeasti poistuvat tai hiljentyvät. Tavan mukaan ihmiset etenkin, niille on hirvitys, ettei joku seuraa pyhää tapaa eli kaavaa.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
No joo, olisihan se kivaa vaihtelua, että nuo ns. "normaalit" joutuisivat vuorostaan kokemaan sen helvetin mitä muunlaisille tehdyssä maailmassa eläminen osaa olla toisinaan, mutta mitä me tehtäisiin kaikille niille turhille neukkareille ja kahvitiloille?

Erilaisten lämmitysprotojen kyhääminen omiin huoneisiinsa omaa toki myös jonkinlaiset rajat, ei niitäkään voi kehitellä niin paljoa, että kaikki nuo turhat tilat tulisi hyötykäyttöön.

Toisaalta jokainen työntekijähän pitäisi eristää omaan koppiinsa, kun eivät muuten ymmärrä olla rauhassa, joten ehkä tiloja ei sittenkään jäisi kovin paljoa vapaaksi :mrgreen:

Kaikista hulluinta on mielestäni kun on toimisto, jossa jokaisella on oma huone ja iloitaan kuinka meillä on avoimet ovet, miksi niistä ovista on maksettu jos niitä ei pidetä kiinni?

Niin, onhan tämä maailma toisaalta varsin humoristisen naurettava paikka kaikkine epämääräisyyksineen.

On kai sullakin ollut henkilöstövalmennusta, joissa hehkutetaan kuinka jokaisen tulee olla oma itsensä ja juuri sitä mitä on, tämä tietenkin on katala juoni, jolla saadaan savustettua esiin ne epäkelvot ei normiin sopivat yksilöt, joihin voidaan sitten kohdistaa sopivia toimia eroon pääsemiseksi?
Buahahaahaa!

Neukkarit ja kahvitilat toki voisi antaa yrityksen aivotoiminnalle, jossa lukko, jonka avain vain loossin omaavalla henkilöllä. TJ saisi myös pysyä ulkona. TJ saisi kerran kuussa jokusen 15min aikaa kehittäjän kanssa ja silloinkin olisi ihan hiljaa kunnes kehittäjä antaisi luvan puhua:-D

On suomella potentiaalia mutta ei tämä näin toimimen toimi. Lyhytjänteinen voittojen tavoitteleminen on täysin väärin ja varsinkin se että on verottaja avuton. Olen oikeastaan verottajan puolella tässä asiassa.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Levyraatoon tuollaista peruspoppia, onkohan tämä nyt sitten niitä "hitaita" mistä tanssikansa puhuu?:
https://www.youtube.com/watch/?v=3Y-J7sBT_no
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Mä olen vissiin kaikkien silmissä inhottava/ärsyttävä.

En minä tuota usko, se tosin voi olla, että moni ei vaan ymmärrä, kun eivät pohdi vaan tuntevat ja tunne ei kovin monimutkaisia asioihin painottuvia tekijöitä ratko, vaan eleet ja ilmeet luovat mielikuvan josta tunne syntyy, mutta sitten kaikilla ei tuo elehtiminen ja ilmehtiminen ole vahva laji ja kun edes sanat eivät ole ihan sitä mitä vastapuoli odottaisi, niin tulee monella paniikkinappula ja pitävät inhottavana tai jotain.

Osa muakin tykkää vältellä, kun eivät oikein ymmärrä sitä ettei joku edes yritä olla tavanomainen, vaan on aidosti sitä mitä on ja se taas on vähän erilaisista jutuista pitävä kuin se perus keskiverto.

Mun ei yleensä tarvitse keksiä ulospääsyä, ihmiset aika nopeasti poistuvat tai hiljentyvät. Tavan mukaan ihmiset etenkin, niille on hirvitys, ettei joku seuraa pyhää tapaa eli kaavaa.
Tuossa voi olla juurikin ero siellä ja täällä.

Täällä kaikki luulevat olevansa joitain ihmistuntijaässiä. Tyyppejä menee ristiin rastiin naimisiin ja sitä rataa että lopetetaan gluteiinin syöminen ja aloitetaan lihan syöminen jne. Aika hukassa ovat.

Aika paha sanoa mutta täällä ihmiset ovat aikalailla vieraantuneita oikeasta elämästä mutta turha munkin siihen mitään sanoa!
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Levyraatoon tuollaista peruspoppia, onkohan tämä nyt sitten niitä "hitaita" mistä tanssikansa puhuu?:
https://www.youtube.com/watch/?v=3Y-J7sBT_no
Tämän illan mystisyys, meinasin ensin linkittää saman tuntemattoman yhtyeen kappaleen. Mahtava ja varsinkin mahtavat sanat! Harva noitakaan kai omakseen tunnistaa :wink:

edit: "I'm not evil, just misunderstood"
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Tämän illan mystisyys, meinasin ensin linkittää saman tuntemattoman yhtyeen kappaleen. Mahtava ja varsinkin mahtavat sanat! Harva noitakaan kai omakseen tunnistaa :wink:
Erikoista, tuon yhtyeen olen tiennyt todella pitkään ja käsittääkseni se on lajissaan yksi yleisimmin kuunneltuja, ajattelin että tuo voi olla vähän liiankin yleinen, mutta siinä se taas nähdään kuinka sitä omassa kuplassaan on sokea :lol:
Bändihän on tosi vanha nykymittapuulla mitattuna, kun on 90-luvulla aloittanut.

Jotenkin tämän kipaleen sanoista diggaan:
https://www.youtube.com/watch/?v=gB4uhCqOH2k
Vastaa Viestiin