Toki ja kohta uusiakin, kai. NEVS (National Electric Vehicle Sweden). Meinannut elvyttää, toki myös Kiinalainen juttu mutta vähäsen huonommin onnistunut kuin Volvo mutta jos ja kun sähköautot ottaa markkinasiivun niin... Mistä sitä tietää, Saabit eivät vain oikein ole koskaan soveltuneet massamarkkinoille, paitsi silloin joskus -70 luvun lopulla kun tuntui kaikilla olevan 96.RTMPekka kirjoitti:Saako Saabeja vielä jostain?pvalila kirjoitti:Vai jostain kumman syystä? Ainahan ne ruotsalaiset laatuautot jaksavat tervettä miestä kiinnostaa.tuuma kirjoitti:400€/kk, pökötillä 200€/kk...pvalila kirjoitti:Tuuma, eikö se Rollo ole aika kallis auto työmatka-ajossa?
Eikö se maksa lähes tuplaten per kilsa vanhaan hodariin verrattuna?
Mä juttelin autokorjaamolla 307 pakuista. Kannattaa kuulemmaa ottaa yksilö, jossa on Boschin suihkut: Siemensin vehkeissä on paljon enemmän ongelmia. Nuo erottaa helpoimmin suuttimien paluuletkujen sijoittelusta.
Ruotsista jos tuollaisen auton ostaa niin voi saada kohtuullisilla kilsoilla, Suomessa dieselit ovat älyttömän paljon ajettuja.
Tuontiauton voi suoraan katsastaa pakuksi.
Nautiskelen nyt ainakin heinäkuun loppuun, silloin on muutenkin sen tuomiopäivä.
Tuo tuominen olisi ihan kiinnostava juttu. Nyt kun V70 tulee uusi malli niin voisi olettaa että tippuu aiempien mallien hinnat. Kovin pieniruokaisia ovat nuo dieselit ja jotenkin kiinnostaisi tuommoinen jostain kumman syystä.
tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Pitkiä meinaa nämä päivät jo olla, -4 aamusella, +16 päivällä, sitten vielä ukkosta ja vesisadettakin, lunta ei sentään heittänyt, mutta kyllä tuossa nyt parikin vuodenaikaa tuli mieleen päivänmittaan.
Nyt pääsen jo maastojuoksua harrastamaan, kun on sillat tehtynä ja polut raivattuna. Katit eivät arvostaneet, luikkivat piiloon kun aloin juoksemaan, sitten silmät lautasina kuikuilivat kuka mistäkin rakosesta tuota eriskummalista toimintaa.
Siitäkään eivät pitäneet, kun loikin ilman vauhtia reilun 80cm pölkyn päälle ja alas, kummia ovat.
Enemmänkin tosin olisi voinut rehkiä tänään, mutta jotenkin se päivä taas meni liian nopeasti, reilu 16 tuntia päivän mitta, eikä sekään riitä, no tietty aamupäivällä käynnistyminen otti aikansa.
edit: Niin eikös ne itsekseen ajavat autot tule mullistamaan tuon taksihomman, nehän on aika pitkällä kumminkin jo ja jatkossa kaiketi siihen pohjautuen ja kilpailun vapautuessa se kuukausimaksujuttu ei ole ihan pelkkää kuvitelmaa, taksinkin voi tilata älyvekottimestaan nappia painamalla tai kalenteriin ohjelmoituna jne. Äkkiähän toimivia ratkaisuja alkaa syntymään, jos aidat kaadetaan riittävän hyvin.
Nyt pääsen jo maastojuoksua harrastamaan, kun on sillat tehtynä ja polut raivattuna. Katit eivät arvostaneet, luikkivat piiloon kun aloin juoksemaan, sitten silmät lautasina kuikuilivat kuka mistäkin rakosesta tuota eriskummalista toimintaa.
Siitäkään eivät pitäneet, kun loikin ilman vauhtia reilun 80cm pölkyn päälle ja alas, kummia ovat.
Enemmänkin tosin olisi voinut rehkiä tänään, mutta jotenkin se päivä taas meni liian nopeasti, reilu 16 tuntia päivän mitta, eikä sekään riitä, no tietty aamupäivällä käynnistyminen otti aikansa.
edit: Niin eikös ne itsekseen ajavat autot tule mullistamaan tuon taksihomman, nehän on aika pitkällä kumminkin jo ja jatkossa kaiketi siihen pohjautuen ja kilpailun vapautuessa se kuukausimaksujuttu ei ole ihan pelkkää kuvitelmaa, taksinkin voi tilata älyvekottimestaan nappia painamalla tai kalenteriin ohjelmoituna jne. Äkkiähän toimivia ratkaisuja alkaa syntymään, jos aidat kaadetaan riittävän hyvin.
Viimeksi muokannut jtbo, La Huhti 30, 2016 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niitä saa Ruotsista, ei tosin ihan uutena.RTMPekka kirjoitti:Saako Saabeja vielä jostain?pvalila kirjoitti:Vai jostain kumman syystä? Ainahan ne ruotsalaiset laatuautot jaksavat tervettä miestä kiinnostaa.tuuma kirjoitti:400€/kk, pökötillä 200€/kk...pvalila kirjoitti:Tuuma, eikö se Rollo ole aika kallis auto työmatka-ajossa?
Mä juttelin autokorjaamolla 307 pakuista. Kannattaa kuulemmaa ottaa yksilö, jossa on Boschin suihkut: Siemensin vehkeissä on paljon enemmän ongelmia. Nuo erottaa helpoimmin suuttimien paluuletkujen sijoittelusta.
Ruotsista jos tuollaisen auton ostaa niin voi saada kohtuullisilla kilsoilla, Suomessa dieselit ovat älyttömän paljon ajettuja.
Nautiskelen nyt ainakin heinäkuun loppuun, silloin on muutenkin sen tuomiopäivä.
Tuo tuominen olisi ihan kiinnostava juttu. Nyt kun V70 tulee uusi malli niin voisi olettaa että tippuu aiempien mallien hinnat. Kovin pieniruokaisia ovat nuo dieselit ja jotenkin kiinnostaisi tuommoinen jostain kumman syystä.
Tuumalle ja mulle ihan teoreettinen ongelma: upouutta autoa voimme harkita vasta sitten, kun kakarat ovat isoja ja asuntolaina maksettu pois.
Eli emme koskaan.
Aerot eivät maksa naapurissa oikein mitään.
Juokse pari ylimääräistä rundia mua varten, meikä on niin rikki ettei oikein itse pysty.jtbo kirjoitti:Pitkiä meinaa nämä päivät jo olla, -4 aamusella, +16 päivällä, sitten vielä ukkosta ja vesisadettakin, lunta ei sentään heittänyt, mutta kyllä tuossa nyt parikin vuodenaikaa tuli mieleen päivänmittaan.
Vai onko tämä yksi niitä hommia, joita ei voi toiselle delegoida?
Napoleon lähetti edustajansa omiin häihinsäkin, ei itse ehtinyt.
Hääyöstä en tiedä, mutta lapseton liittohan tuo oli.
Laulukin siitä aikanaan syntyi, kaukaisessa pohjolan maassa, Napoleonin ja mopon muistanette kaikki.
Tuon ominaisuuden nimi on focus peaking ja se toimii paljon paremmin peilittömissä kameroissa.tuuma kirjoitti:Hassua, joko en ole lukenut manuskaa kovin tarkkaan (joka toki selviö) tai sitten tämä tapahtuu vain muun kuin Canon lasien kanssa eli kun laittaa manuaali focuksen päälle 600D:ssä niin silti kamera ilmoittaa piippauksella ja pisteiden välkkymisillä tai siis tuon yhden välkkymisellä kun focus jotakuinkin kohdillaan.
Viallinen Sigma 70-300mm APO Macro siis on vieläkin yksi parhaimmista oman maun mukaisista linsseistä. Täysin olen haavi auki yhä ja ihan vahinko oli tuo havaita. Eli laukaisin puoleenväliin ja manuaalitarkennusmoodilla tuo tapahtuu. Kaikki muut kai tuon tiesivätkin mutten minä... Mainio ominaisuus tällaiselle näkörajoittuneelle.
Vähän sama juttu kun Google Maps:illa etsii osoitetta vaikkapa Simonkatu 37 niin ei oikein onnaa tuo automaattitäyttö mutta kun laittaa 37 Simonkatu niin johan löytyy. Tuonkin joku huomasi ihan vahingossa.
Kapea tarkkuushan tuohon tuli mutta sanoma se että kannattaa jättää kiristämättä puutarhaletkun klemmari niin saa edes paketista ulos kun pahvipakkaus meni aivan mössöksi ja vähän autotallikin lainehti...
- Peilikameran kyky piirtää kuvaa etsinkuvan päälle on aika heikko, jotain suorakulmioita ja symboleja se lähinnä pystyy kuvassa vilkuttamaan.
Takatelkkarin näytölle D600 pystyisi piirtämään paremman esityksen siitä, mikä osa kuvasta on tarkkana ja mikä ei.
http://forum.luminous-landscape.com/ind ... ic=56246.0
Voinhan juostakkin, ei tuo niin pitkä rata ole, mutta se taitaa olla kyllä niin, ettei siitä sulle ole kovin suunnattomasti hyötyä, mutta ehkä hyvä mieli voidaan laskea hyödyksi? :Dpvalila kirjoitti: Juokse pari ylimääräistä rundia mua varten, meikä on niin rikki ettei oikein itse pysty.
Laulukin siitä aikanaan syntyi, kaukaisessa pohjolan maassa, Napoleonin ja mopon muistanette kaikki.
Tuumalla on höyläpenkki, jyrsin ja kaikki vermeet, puuttuu vaan vähän aikaa, että ne listat ja autotallin ovet olisi poissa todo-listalta, mistään muustahan homma ei ole enää kiinni
Kyllä se tuo elo vaan osaa olla välillä veikeää, noin kun ajattelee monelta kantilta, västäräkkikin pomppii pihalla jossa parveilee katteja, luulisi että helpompiakin ruokapöytiä olisi, joissa itse ei ole se päivällinen! Mutta niinhän se elämässä menee, että harvemmin helpoimman mukaan, vähintäänkin tulee ylläreitä ja lisähommia joita ei osannut aavistaakkaan.
Mullakin nuo puiden pienimiset ei oikein edisty, kun on kaikenlaista muutakin, kulkuvälineiden remppaa, eikä kaikki edes omia, pihan pehmeyttä ja kellarin märkyyttä jne.
Siltikin sain jotenkin kummallisesti tänään aikaiseksi selän raaputtimen, tosin nyt se on kuivumassa, kunhan se keloutuu, niin sitten se on valmis. Tuokin syntyi siinä, kun pikkukirvestä vähän teroitin ja testasin männyn oksanpätkään, että kuoriiko se hyvin sitä oksaa, tuntui ihan ok toimivan, sellaista läpikuultavaa ohutta tavaraa sai vuoltua irti.
Tuo oli kyllä jo auringonlaskiessa, kun kamppeet olin jo siirrellyt sisätiloihin, pois kastumasta.
Yhtään pilkettä en silti kerennyt pienintäpaikalta siirtämään kuivatukseen
itse asiassa, tuo Tuuman esille tuoma Focus Peaking olisi loistava juttu jtbo:lle, joka tuskailee tarkennuksen ja näön tarkkuuden kanssa.
Focus peaking ja mahdollisuus käyttää elektronista luuppia (10x) tekevät sen, että manuaalilasit ovat taas kova juttu kuvaajien keskuudessa.
https://www.youtube.com/watch?v=GH_3f5xmJ_k
Sonyn rungot siis pilkuttavat punaiseksi (tai keltaiseksi tai valkoiseksi) sen osan etsinkuvaa, joka kulloinkin on skarppina.
Tuumankin kannattaa vilkaista tuo video, se kertoo aika hyvin mistä on kysymys ja miksi ihmiset taas himoitsevat niitä vanhoja, laadukkaita manuaalilaseja.
Focus peaking ja mahdollisuus käyttää elektronista luuppia (10x) tekevät sen, että manuaalilasit ovat taas kova juttu kuvaajien keskuudessa.
Sonyn rungot siis pilkuttavat punaiseksi (tai keltaiseksi tai valkoiseksi) sen osan etsinkuvaa, joka kulloinkin on skarppina.
Tuumankin kannattaa vilkaista tuo video, se kertoo aika hyvin mistä on kysymys ja miksi ihmiset taas himoitsevat niitä vanhoja, laadukkaita manuaalilaseja.
Viimeksi muokannut pvalila, La Huhti 30, 2016 22:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mullakin vilkkuu joku vihreä pallo, mutta se ei tosiaan paljoa kerro, eikä se aina osu oikeaan sekään. Etsimeen joku sellainen suurennosjuttu olisi kyllä kiva, mutta tärkeintä olisi nyt saada uudet lasit hommattua, mutta se tarkoittaa liki 200km ajelua eikä yksi kerta riitä, kun eihän niitä heti saa mukaansa.pvalila kirjoitti:itse asiassa, tuo Tuuman esille tuoma Focus Peaking olisi loistava juttu jtbo:lle, joka tuskailee tarkennuksen ja näön tarkkuuden kanssa.
Uuuh, ei siis ollut mikään löytö. Mulla vilkuttelee vain tarkennukseen valittuja pisteitä ja kun en edelleenkään ole ymmärtänyt miksi monia tarkennuspisteitä keksii niin siksi valinnut vain yhden.pvalila kirjoitti:itse asiassa, tuo Tuuman esille tuoma Focus Peaking olisi loistava juttu jtbo:lle, joka tuskailee tarkennuksen ja näön tarkkuuden kanssa.
Voisikohan olla niin että voi valita mitkä haluaa tarkasti kuvaan ja sitten kamera valitsee syvyyden ts. aukon sen mukaan?
Tuo Sonyn kehitelmä on aikamoinen Wow!
Veit korvat jaloistani.jtbo kirjoitti:Voinhan juostakkin, ei tuo niin pitkä rata ole, mutta se taitaa olla kyllä niin, ettei siitä sulle ole kovin suunnattomasti hyötyä, mutta ehkä hyvä mieli voidaan laskea hyödyksi? :Dpvalila kirjoitti: Juokse pari ylimääräistä rundia mua varten, meikä on niin rikki ettei oikein itse pysty.
Tuumalla on höyläpenkki, jyrsin ja kaikki vermeet, puuttuu vaan vähän aikaa, että ne listat ja autotallin ovet olisi poissa todo-listalta, mistään muustahan homma ei ole enää kiinni
Kyllä se tuo elo vaan osaa olla välillä veikeää, noin kun ajattelee monelta kantilta, västäräkkikin pomppii pihalla jossa parveilee katteja, luulisi että helpompiakin ruokapöytiä olisi, joissa itse ei ole se päivällinen! Mutta niinhän se elämässä menee, että harvemmin helpoimman mukaan, vähintäänkin tulee ylläreitä ja lisähommia joita ei osannut aavistaakkaan.
Mullakin nuo puiden pienimiset ei oikein edisty, kun on kaikenlaista muutakin, kulkuvälineiden remppaa, eikä kaikki edes omia, pihan pehmeyttä ja kellarin märkyyttä jne.
Siltikin sain jotenkin kummallisesti tänään aikaiseksi selän raaputtimen, tosin nyt se on kuivumassa, kunhan se keloutuu, niin sitten se on valmis. Tuokin syntyi siinä, kun pikkukirvestä vähän teroitin ja testasin männyn oksanpätkään, että kuoriiko se hyvin sitä oksaa, tuntui ihan ok toimivan, sellaista läpikuultavaa ohutta tavaraa sai vuoltua irti.
Tuo oli kyllä jo auringonlaskiessa, kun kamppeet olin jo siirrellyt sisätiloihin, pois kastumasta.
Yhtään pilkettä en silti kerennyt pienintäpaikalta siirtämään kuivatukseen
Mä olen hiljalleen alkanut kehittelemään päässäni sellaista teoriaa että meidän olisi pitänyt syntyä patruunana ja synnyimme vaan liian myöhään ja joudumme nyttemmin tekemään asioita, jotka ovat mielessämme päivänselviä mutta ruhoillemme ei. DNA on syylinen...
Kaikki kunnia sinne että olet kuitenkin taipumassa jotenkuten ja me Pvalilan kanssa vain kadehtien tuskailemme.
Kröhöm, ihan kivat marsupinot... Mun korvat alkoivat harhailemaan...
En ehtinyt sun edellistä listaa edes aloittamaan.
Ei tuo tehdasaikakaan toki ihan nappiin mennyt mutta ei tarvittu ammattiyhdistysliikkeitä ja toki naiset olivat vähän heikoilla kun laitettiin hoitamaan lapsia. Valkeakoskella tuo jatkui pitempään kuin tuossa naapurissa eli Kellokoskella mutta kyllä sielläkin kauan homma jatkui.
Nyt sama homma on pankeilla, liekassa ollaan kumminkin.
http://yle.fi/uutiset/valkeakoski_eli_w ... sa/6429512
Toimittajan huomio... Olen kerran kyllä ostanut täysin uuden auton, toista kertaa en toki samaa virhettä tee mutta kaikki kunnia niille, jotka sen uuden auton ostaa, muuten joutuisimme pikkuhiljaa kävelemään, myös Pvalila!pvalila kirjoitti:Niitä saa Ruotsista, ei tosin ihan uutena.RTMPekka kirjoitti:Saako Saabeja vielä jostain?pvalila kirjoitti:Vai jostain kumman syystä? Ainahan ne ruotsalaiset laatuautot jaksavat tervettä miestä kiinnostaa.tuuma kirjoitti:400€/kk, pökötillä 200€/kk...pvalila kirjoitti:Tuuma, eikö se Rollo ole aika kallis auto työmatka-ajossa?
Tuumalle ja mulle ihan teoreettinen ongelma: upouutta autoa voimme harkita vasta sitten, kun kakarat ovat isoja ja asuntolaina maksettu pois.
Eli emme koskaan.
Aerot ovat mahtavia pelejä, saabismi on sairaus, josta ei oikein eroon pääse vaikkakin yritän pehmeällä laskulla volvottimen ostaa
Näinhän se taitaa itse kullakin mennä:-)pvalila kirjoitti:Niitä saa Ruotsista, ei tosin ihan uutena.RTMPekka kirjoitti:Saako Saabeja vielä jostain?pvalila kirjoitti:Vai jostain kumman syystä? Ainahan ne ruotsalaiset laatuautot jaksavat tervettä miestä kiinnostaa.tuuma kirjoitti:400€/kk, pökötillä 200€/kk...pvalila kirjoitti:Tuuma, eikö se Rollo ole aika kallis auto työmatka-ajossa?
Eli emme koskaan.
Hmm, kuuntelin vaan taustalla, videota en tainnut edes nähdätuuma kirjoitti: Kröhöm, ihan kivat marsupinot... Mun korvat alkoivat harhailemaan...![]()
En ehtinyt sun edellistä listaa edes aloittamaan.
Ei tuo tehdasaikakaan toki ihan nappiin mennyt mutta ei tarvittu ammattiyhdistysliikkeitä ja toki naiset olivat vähän heikoilla kun laitettiin hoitamaan lapsia. Valkeakoskella tuo jatkui pitempään kuin tuossa naapurissa eli Kellokoskella mutta kyllä sielläkin kauan homma jatkui.
Nyt sama homma on pankeilla, liekassa ollaan kumminkin.
http://yle.fi/uutiset/valkeakoski_eli_w ... sa/6429512
Katsoin nyt uudestaan ja ihmettelin kuinka tuo laulaja voi laulaa, vaikka letti on suussa vähän väliä, mulla vaikka letti on ponnarilla välillä tunkee suuhun ja ei silloin voi tehdä mitään muuta kuin yrittää päästä eroon karvoista suussa...
Tehdasaikana hyvin meni kaiketi lähinnä niillä patruunoilla ja niiden perheillä, henkensä kaupalla olivat työläiset töissä ja aika harva eläkeikäiseksi pääsi. Tosin se oli hyvää, että työvoima ei ollut sellainen kasvoton massa, josta aina pystyi ottamaan, koulutus oli arvokasta ja vähänkin oppinut työntekijä kannatti huolehtia edes jotenkin.
Siihen aikaanhan se merkitsi paljon, jos oli ylioppilas, puhuteltiinkin herra ylioppilaaksi, eikä miksikään rahvaan tavalliseksi tallaajaksi.
Koulutushan on veikeästi nykyään sellaista välttämätöntä pakkopullaa, jotain kortteja ja muita pitää käydä istumassa ihan muodonvuoksi, mutta patruunoiden aikaan sitä koulutusta kovasti pidettiin arvossa.
Toisaalta ilman kolutustakin oli paljon mahdollisuuksia, nykyään pitää olla hirmuiset määrät opintoja kadunlakaisijan hommaankin.
Kaikkien aikojen parhaat puolet yhdistämällä saisi aika hyvän, aivan kuten kaikkien poliittisten suuntauksien parhaat puolet yhdistämällä saisi ihan toimivan järjestelmän, miksi niitä huonoja puolia pitää aina raahata mukana?
Niin, minähän olen kamalan huono ihminen, kun ei ole juurikaan edes velkaa, elän suht pienesti ja jollain tavalla yritän varmistaa että eläisi vähän pisempään kuin 63 vuotta, eikä jälkikasvuakaan tule, joten erittäin epätoivottava yksilö valtion kannalta.