Jep, saattoi olla kumminkin elämän paras sähköposti ja pysyä kaikki muumit samassa laaksossa sentäspvalila kirjoitti:Ketuttaahan tuo, mutta sun asiasi ovat kuitenkin ihan järjestyksessä.Dervish kirjoitti:Olipa harvinaisen tyhmä herätys aamulla.
Polarin rannehärveli kilisee seiskalta herätystä. Nousen istumaan sängyn laidalle.
Otan yöpöydältä puhelimen ja alan tarkastamaan lottoa. Ei, ei harrastebudjettia taaskaan tullut.
Kas, sähköposti.
"Hei.
Tilasta X on kauppa sovittu.
Terveisin "
.. onko pakko herätä. No on, matka Vantaalle hakemaan ikea billy kirjahyllyjä, käytettyjä toki.
Jne. kaikkea sitä. pläh. Takki tyhjä jne. Argh.
Saatan siis alkaa pitämään taas hiljaiseloa tämän foorumin osalta, nyt kun tuli pitkästä aikaa aktivoitua ja luettua remppajuttuja, mutta nyt tippui muumimukista pohja.
Sun nykyinen kotisi on niin hyvä, että moni näkee sellaisesta vain unta.
Uusi hanke olisi ollut iso seikkailu, mutta seikkailussa ei todellisessa elämässä aina käy hyvin.
Vedä hetki henkeä ja ala sitten taas katsella ympärillesi, haasteita ja mahdollisuuksia löytyy vaikka kuinka.
Enkä nyt välttämättä tarkoita talokauppoja.
tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Kyllä se viipaloitu paprika ja siivutettu tomaatti on varsin namia pizzan päällä, jos vaan saa tuoretta tavaraa :Dtuuma kirjoitti: Juu, ei ole kokemusta ja tuo onkin hyvä pointti että tuollainen nettimyynti ja vieläpä suoraan asiakkaan jääkaappiin näkemättä saattaa totta tosiaan aiheuttaa eripuraa tuoretuotteissa. Mutta eikös salaatit ole muutenkin vain pupujenruokaa...
Itsekkään en kehtaa alkaa pahemmin penkomaan noita tuoretuotteita kaupassa ja käytännössä puolet saa heittää kotona pois, olen huomannut, joten aika vähän noita tulee lähikaupasta enää ostettua.
Niin, projektina hyviä on mökki, auto, vene jne. Se missä asustaa olisi kiva kuitenkin olla sellainen, että tekemättömät työt ei ole silmillä jatkuvasti, elämässä tahtoo tulla vaiheita, joissa se remppa ei etenekkään kuten alunperin oli ajatus ja sitten ne tekemättömät alkaa koputtelemaan takaraivossa ja lopulta ei edisty senkään vertaa, kun ei enää ole virtaa valita sitä mistä niistä lukemattomista kaikkein tärkeimmistä paikoista aloittaisi ja kun pitäisi tehdä se n+1 järjestelyhommaa, että pääsee tekemään sen yhden pikkujutun jota ennen ei jotain muuta kannata aloittaa jne.
Se mitä remppaa olisi kyllä hyvä olla tyhjä irtaimistosta, yksinkertainenkin asia tuppaa paisumaan aika nopeasti, joten se missä asuu oman näkemykseni mukaan vähän huonosti sopii mukavaksi ja rentouttavaksi remppakohteeksi.
Toki eihän se noin kaikilla mene, mutta itse ainakin jos nyt palaisi ajassa 8 vuotta taakseppäin, ihan tosissaan katselisin hankinnan siten, että voi remppausta tehdä täysin tyhjään tönöön. Pitäisi siis oikeastaan olla kaksi taloa tai rakennusta.
Teoriassahan mullakin tuo tilanne olisi ollut, muttei sitä viisautta tuolloin, mikä ehkä toisaalta hyväkin, mutta ehkä olisi remppaus edes alkanut jossain määrin.
Jälkiviisaushan on sitä parasta... Mutta jos joku vaikka oppisi noista sanoista!jtbo kirjoitti:Kyllä se viipaloitu paprika ja siivutettu tomaatti on varsin namia pizzan päällä, jos vaan saa tuoretta tavaraa :Dtuuma kirjoitti: Juu, ei ole kokemusta ja tuo onkin hyvä pointti että tuollainen nettimyynti ja vieläpä suoraan asiakkaan jääkaappiin näkemättä saattaa totta tosiaan aiheuttaa eripuraa tuoretuotteissa. Mutta eikös salaatit ole muutenkin vain pupujenruokaa...
Itsekkään en kehtaa alkaa pahemmin penkomaan noita tuoretuotteita kaupassa ja käytännössä puolet saa heittää kotona pois, olen huomannut, joten aika vähän noita tulee lähikaupasta enää ostettua.
Niin, projektina hyviä on mökki, auto, vene jne. Se missä asustaa olisi kiva kuitenkin olla sellainen, että tekemättömät työt ei ole silmillä jatkuvasti, elämässä tahtoo tulla vaiheita, joissa se remppa ei etenekkään kuten alunperin oli ajatus ja sitten ne tekemättömät alkaa koputtelemaan takaraivossa ja lopulta ei edisty senkään vertaa, kun ei enää ole virtaa valita sitä mistä niistä lukemattomista kaikkein tärkeimmistä paikoista aloittaisi ja kun pitäisi tehdä se n+1 järjestelyhommaa, että pääsee tekemään sen yhden pikkujutun jota ennen ei jotain muuta kannata aloittaa jne.
Se mitä remppaa olisi kyllä hyvä olla tyhjä irtaimistosta, yksinkertainenkin asia tuppaa paisumaan aika nopeasti, joten se missä asuu oman näkemykseni mukaan vähän huonosti sopii mukavaksi ja rentouttavaksi remppakohteeksi.
Toki eihän se noin kaikilla mene, mutta itse ainakin jos nyt palaisi ajassa 8 vuotta taakseppäin, ihan tosissaan katselisin hankinnan siten, että voi remppausta tehdä täysin tyhjään tönöön. Pitäisi siis oikeastaan olla kaksi taloa tai rakennusta.
Teoriassahan mullakin tuo tilanne olisi ollut, muttei sitä viisautta tuolloin, mikä ehkä toisaalta hyväkin, mutta ehkä olisi remppaus edes alkanut jossain määrin.
Kyllä täälläkin niin paljosta pahasta olisi päässyt jos oltaisiin vaimon kanssa maltettu asustaa kuten ennen muuttoa; minä työsuhde kämpässä helzingissä ja vaimo vuokrakaksiossa. Luopunut sitten noista vasta kun on viimeinenkin 37,2° kulmalla varustettu lista lyötynä... Mutta mutta, miten olisi silloin toteutunut se viisaus että asu ensin talossa vuosi-kaksi, ennenkuin ostat sen Gorillabar:in...
Oikeastaan meidän tilanteessa olisi ollut hyvä hommata asuntovaunu tai kaksi. Ei toki huono idea vieläkään mutta nyt ei ole enää autoa missä koukku, asuntoauto kai sitten ja teiden tukkona sillä
Paprika ei sovi mun pirtaan, röyhtäilen pari päivää ja maku tulee suuhun, vähän sama tosin meetwurstin kanssakin mutta se on Njam! säilyykin paremmin. Jalapenoja olen alkanut syömään, nykyjään vahvempaa sorttia. Immuuniksi noillekin mausteille näemmä pikaiseen tulee. Ensin tiesi aamulla vessassa käydessä onko syönyt vahvoja vai mietoja. Nykyjään ei mitään vaikutusta mutta onhan tuolla Scovillen asteikolla vielä mittaa...
Vaihdoin vaimon sitruunaan upouudet kesärenkaat, jotka hommasin Pösö-Sitikka vaihdon erotuksella. Ei ehkä olisi kannattanut, maa on täällä nyt valkeana, sentti kaiketi mutta jos pakkaselle lykkää niin saa uutimista lukea melkoisista kolareista tällä suunnalla! Rollossa vielä nastat niin sikäli voi sillä mennä ja jään odottelemaan lumien sulamista. Kehille en edes rallinastoilla silloin menisi kun ei niillä muilla kaahareilla ole kumminkaan kuin vimpan päälle leveät uudet matalaprofiilit
Mä luin sun viestin johdosta Dervish:in aamuherätysviestin vähän hassusti kun sillä Polarin rannehärveli alkoi aamulla kilisemään niin yhdistin hänen ranteen ja sinun korvat ja assosioin ne jotenkin yhteen siten että Dervish:in naapurissa joku Polar sukuniminen alkoi aamutuimaan rannetta säästäen iskuvääntimellä jotain touhuamaan ja Dervish heräsi sitten siihen.pvalila kirjoitti:Suksista puheenollen, yksi rästissä oleva työ on pihalla olevien hiihtosauvojen roudaaminen jonnekin. Roskikseen en oikein raatsisi niitä laittaa ja kierrätyskeskus ei ehkä riemusta kiljen niitä tähän aikaan vuodesta ota vastaan.
Metallirunkoisen pihakeinun kävin purkamassa. Eka homma, johon mä käytin iskevää väännintä! Homma olisi sujunut ihan yhtä hyvin mun vanhalla akkuporallani eikä olisi tarvinnut pitää kuulosuojaimia...
Ei hitto, lataamoon kai tästä pian joutuu
Keuhkokuume ei ole kiva juttu! Muista sanoa että ottaa iisisti että kaikki muu saa jäädä ja silloin saa tuijottaa vain ja ainoastaan omaan napaan!pvalila kirjoitti:Saatat hyvin olla oikeassa tuon saamattomuuskuvion suhteen.jtbo kirjoitti:Tavallaan se on ihan luonnollista, viikon pinnistät ja ponnistat, venytät sen minkä pystyt, kun kohta on viikonloppu ja voi ottaa rennommin, no viikonloppuna sitten sitä ottaa rennommin, mutta kun touhua on, niin ei kumminkaan ihan rentoutumaan pääse.pvalila kirjoitti:Tiedättekö, meikä ihmettelee yhtä asiaa: kuinka viikonloppu voikin mennä ihan hukkaan.
Mä tarkoita sitä, ettei viikonloppuna saa mitään aikaiseksi. Ja tarkoitan jopa sitä, ettei viikonloppuna saa edes levättyä!
Eihän viikonloppu ole mennyt hukkaan, jos maanantaina on paristot taas täynnä virtaa.
Tekemättömien töiden pino laskee mulla viikonloppuna ehkä millimetrin, merkityksettömän vähän kuitenkin.
Välttämättä tuota ei tule tehtyä edes tietoisesti, mutta kyllä se heikkoa on täälläkin tämän viikonlopun aikaansaannokset.
Mä olen myös kipeä edelleen ja tytär sairastui keuhkokuumeeseen perjantaina. Yhtä kaikki, suksi ei luista.
Onneksi kohta on jo kesä niin ei suksista niin väliä...![]()
![]()
Mulla oli neljään kuukauteen tehokkain vkl. Imuroin Rollon ja vaihdoin toiseen kotteroon kesärenkaat. Se alkaa olla täällä aika vähäinenkin ponnistelu sellainen että ylittää itsensä ja muiden odotukset. Ai niin, kolvasin sitruunan kaukosäätöavaimesta lentäneeseen mikrokytkimeen vähän rajumman kytkimen. Kuvaa ei tule!
Kalle Holmberg nuo sanat tosiaan Turhapurossa lausui, ei munkaan intissä noita lausuttu. Anteeksi muuten tuon väärin pilkuttamiseni, tiedän että se jotain häiritsi.pvalila kirjoitti:Kyllä minä tuon "sloganin" intissä opin.RTMPekka kirjoitti:En tuota intissä ikinä kuullut, mutta minusta siellä olikin useimmiten ihan mukavaa:-) Meillä faija käytti tuota ja paria muuta sanontaa useasti ja tästä syystä ne on syöpyneet mieleen pysyvästi...pvalila kirjoitti:Ei sieltä intistä juuri tuota viisaampia juttuja evääksi saanutkaan. Toisaalta, mitä sitä nyt intiltä voi odottaa: kauhea määrä kakaroita, muutama hassu "aikuinen" hommaa valvomassa. Kuin päiväkoti, jossa on aivan liian vähän henkilökuntaa ja lapset tekevät hölmöyksiä.RTMPekka kirjoitti:Anna kun arvaan mistä tuo sanonta on kotoisin ja perintönä tullut. Kas arvaushan sisältyi jo edelliseen lauseeseen.tuuma kirjoitti:Kivoja kuveja, mulla on vielä opittavaa, sommittelusta, terävöinnistä, tilanteista ja ja ja taiteellisista näkemyksistä.jtbo kirjoitti: Tuuma kun laittoi sen kuvan kevään ekasta kukasta, niin tänään pystyi jo kevättä aistimaan, sininen taustalla on edelliskauden kukka, ei tullut kovin hyvin vaan kuvaan, mutta yritin jotain sellaista vanha jää ja uusi nousee ideaa.
...Vanha lähtee, paska jää paskasta nousee mopon pää...
Mielestäni tuo Tuuman mietelause oli otettu mukaan myös elokuvaan Uuno Turhapuro armeijan leivissä.
Mulla oli intin kanssa korrektit välit: minä en pitänyt intistä eikä intti minusta, mutta jotenkin tuo rajallinen aika meni.
Vähän kuin sattuisi hankalan matkustajan viereen bussissa, paitsi ettei voi vaihtaa paikkaa...
En mä sivariksi menoa harkinnut silti hetkeäkään.
Pvalila, ei nykyjään saa intissä mopottaa. Eniten varmaan muuttunut naisten mukaan tultua nuo erilaiset nimitykset jos jollekin varusteelle tai aseen osille
Mun inttikokemukset oli silti ihan hyviä kun olin vissiin vähän lutin suosikki, se kun oli muo nuorempi... Sain ylennyksen korpiksi vikana päivänä kun olin kuulemma esimerkillinen "loppusodassa". Tutka todellisuudessa pyöri siihen malliin ihan sen vuoksi kun tiesin että on viimeinen päivä intissä
Tuuma ei ole ainoa, joka on joutunut autonsa kakea virittelemään.
Vaimon auton vara-avaimen kake alkoi toimia tosi huonosti: toimintaetäisyys oli lyhyt ja paristo tyhjeni omia aikojaan muutamassa päivässä.
Toimintaetäisyydelle ei tarvinnut tehdä mitään, vara-avaimelle puolen metrin kantomatka on riittävä. Pariston tyhjenemisen syytä en heti löytänyt, en jaksanut alkaa skemaa piirtämään auki ja raaputtamaan folioita poikki, että pääsisin mittaamaa virtoja, jotka kuitenkin olisivat tosi pieniä.
Mä liitin avaimenperään erillisen taskulampun ja kytkin niin, että kake saa sähkönsä tuolta avaimenperätaskulampulta (ja vain silloin, kun ko. lamppu on päällä).
Vähän rajoittunut härveli mutta välttää vara-avaimena. Paristo on kestänyt vuosia, ei tuota paljoakaan käytetä sen enempää kakena kuin lamppunakaan.
Vaimon auton vara-avaimen kake alkoi toimia tosi huonosti: toimintaetäisyys oli lyhyt ja paristo tyhjeni omia aikojaan muutamassa päivässä.
Toimintaetäisyydelle ei tarvinnut tehdä mitään, vara-avaimelle puolen metrin kantomatka on riittävä. Pariston tyhjenemisen syytä en heti löytänyt, en jaksanut alkaa skemaa piirtämään auki ja raaputtamaan folioita poikki, että pääsisin mittaamaa virtoja, jotka kuitenkin olisivat tosi pieniä.
Mä liitin avaimenperään erillisen taskulampun ja kytkin niin, että kake saa sähkönsä tuolta avaimenperätaskulampulta (ja vain silloin, kun ko. lamppu on päällä).
Vähän rajoittunut härveli mutta välttää vara-avaimena. Paristo on kestänyt vuosia, ei tuota paljoakaan käytetä sen enempää kakena kuin lamppunakaan.
Minä kärsin vieläkin keuhkokuumeen vaikutuksista ja siitä on sentään jo yli 10 vuotta.tuuma kirjoitti: Keuhkokuume ei ole kiva juttu! Muista sanoa että ottaa iisisti että kaikki muu saa jäädä ja silloin saa tuijottaa vain ja ainoastaan omaan napaan!
Mulla oli neljään kuukauteen tehokkain vkl. Imuroin Rollon ja vaihdoin toiseen kotteroon kesärenkaat. Se alkaa olla täällä aika vähäinenkin ponnistelu sellainen että ylittää itsensä ja muiden odotukset. Ai niin, kolvasin sitruunan kaukosäätöavaimesta lentäneeseen mikrokytkimeen vähän rajumman kytkimen. Kuvaa ei tule!
Sellainen neuvo, että kun on tauti ohi, niin kuntopolulle/kävelyille jne. Sitä ei neuvota suomessa, mutta muualla tiedetään, että usein tauti vie tosi kehnoon kuntoon ja pitää kuntouttaa kroppaa liikkumalla.
8 vuotta kävelykin oli työlästä taudin jälkeen, sitten kun alkoi liikkumaan pari vuotta meni että pääsi jotenkuten normaaliin fyysiseen kuntoon. Tosin mullahan oli keuhkokuumeesta vähän rankempi versio, tehollakin vähän aikaa ja sairaalassa tuon sairastin. Siitä lähtien on ollutkin meno kuin sumussa vaeltamista, pää ei ole toiminut edes sitä vähää mitä ennen tuota.
Tuostakaan ei Suomessa tiedetä mitään, mutta muualla on ihan tunnettua, että keuhkokuume kun on pahana, niin yleensä tulee verenmyrkytyskin, kurkussa olevat pöpöt menevät keuhkojen kautta verenkiertoon, ne joilla tuo on ollut, on vuosia heikko fyysinen suorituskyky, muisti pätkii ja käyttävät termiä brain fog kuvaamaan sitä yleistä sumussa kulkemista, tietenkään meillä ei ymmärretä eikä tunnusteta moista.
Tauti on kumminkin paljon vaarallisempi mitä usein myönnetään tai annetaan tietoon ja mun kokemuksien mukaan tässä maassa sitä ei osata jälkihoitaa.
Ei kai keuhkokuumetta kukaan väheksy, onhan se yksi yleisimmistä kuolinsyistä.jtbo kirjoitti:Minä kärsin vieläkin keuhkokuumeen vaikutuksista ja siitä on sentään jo yli 10 vuotta.tuuma kirjoitti: Keuhkokuume ei ole kiva juttu! Muista sanoa että ottaa iisisti että kaikki muu saa jäädä ja silloin saa tuijottaa vain ja ainoastaan omaan napaan!
Sellainen neuvo, että kun on tauti ohi, niin kuntopolulle/kävelyille jne. Sitä ei neuvota suomessa, mutta muualla tiedetään, että usein tauti vie tosi kehnoon kuntoon ja pitää kuntouttaa kroppaa liikkumalla.
8 vuotta kävelykin oli työlästä taudin jälkeen, sitten kun alkoi liikkumaan pari vuotta meni että pääsi jotenkuten normaaliin fyysiseen kuntoon. Tosin mullahan oli keuhkokuumeesta vähän rankempi versio, tehollakin vähän aikaa ja sairaalassa tuon sairastin. Siitä lähtien on ollutkin meno kuin sumussa vaeltamista, pää ei ole toiminut edes sitä vähää mitä ennen tuota.
Tuostakaan ei Suomessa tiedetä mitään, mutta muualla on ihan tunnettua, että keuhkokuume kun on pahana, niin yleensä tulee verenmyrkytyskin, kurkussa olevat pöpöt menevät keuhkojen kautta verenkiertoon, ne joilla tuo on ollut, on vuosia heikko fyysinen suorituskyky, muisti pätkii ja käyttävät termiä brain fog kuvaamaan sitä yleistä sumussa kulkemista, tietenkään meillä ei ymmärretä eikä tunnusteta moista.
Tauti on kumminkin paljon vaarallisempi mitä usein myönnetään tai annetaan tietoon ja mun kokemuksien mukaan tässä maassa sitä ei osata jälkihoitaa.
Tyttö on hyvää vauhtia toipumassa, mutta olo on tietenkin kurja, kun keuhkot ovat täynnä sitkeää limaa ja yskityttää kaiken aikaa.
Mulla oli ihan sama juttu viikkoa aiemmin. En mä ihan kunnossa ole mutta paljon enemmän mua kiusaa uusi vaiva: selkä vihoittelee.
Naurettavaa, kolmen kilon kassi kädessä sattuu selässä. No, sattuu se sälkä vaikka kädet olisivat tyhjätkin. Ylipainoa tästäkin on kai kiittäminen?
Vähän outo juttu on se, että Sikikalle luvataan 100tkm/10 vuotta remmin kestoksi ja Pösölle kai 120tkm/4 vuotta.
Vaimon Pösöön olisi pitänyt kirjan mukaan vaihtaa remmi taas, edellisestä kerrasta on neljä vuotta/ 60tkm aikaa.
Mä käskin jättää vanhan remmin, omalla riskilläni. Jos sama remmi Sitikassa kestää niin miten se voi Pösössä hajota nopeammin?
Kyseessä on kuitenkin ihan sama moottori ja ihan sama hihna.
Tajusin vasta nyt, että myös ceeviitosen hihnan vaihto lähestyy.
Kuinkahan se on sen Tuuman sitruunan kanssa?
Vaimon Pösöön olisi pitänyt kirjan mukaan vaihtaa remmi taas, edellisestä kerrasta on neljä vuotta/ 60tkm aikaa.
Mä käskin jättää vanhan remmin, omalla riskilläni. Jos sama remmi Sitikassa kestää niin miten se voi Pösössä hajota nopeammin?
Selkä se vihoittelee myös täällä, aina kun nousee pitää köpötellä pikkaisen kumarassa ekat askeleet. Pitäisikö hankkia kävelykeppi? Reippaan viikon jo ollut tuollainen. Toki arvaan, että johtunee siitä kun kellarissa konttailee ja välillä käy t-paidassa pihalla sahailemassa paneeleita. Kylmäähän siitä saa.
Tiisseli sitikassa remmin vaihtoväli on 200 thkm, vuosirajaa en muista. Mutta tuossahan on sellainen Fordin / Volvon / PSA yhteistyömoottori.
Tiisseli sitikassa remmin vaihtoväli on 200 thkm, vuosirajaa en muista. Mutta tuossahan on sellainen Fordin / Volvon / PSA yhteistyömoottori.
RTMPekka kirjoitti:Selkä se vihoittelee myös täällä, aina kun nousee pitää köpötellä pikkaisen kumarassa ekat askeleet. Pitäisikö hankkia kävelykeppi? Reippaan viikon jo ollut tuollainen. Toki arvaan, että johtunee siitä kun kellarissa konttailee ja välillä käy t-paidassa pihalla sahailemassa paneeleita. Kylmäähän siitä saa.
Tuollainen juttu mullakin oli joskus aiemmin, mutta nyt selkä on selvästi kehnommassa kunnossa.
Mutta mitäs me selistä, kun autot sentään pelittää...
Vaimon 1007 sai nimittäin leiman tänään.
Mielenkiinnolla odotan, kuinka pian ASP/ESR -valo syttyy taas! En nimittäin jaksa uskoa, että jarrukytkin oli auton ainoa vika ja tuon vakautusjärjestelmän vian perimmäinen syy.
Vielä kummallisempaa on, että yhdysvalloissa (ainakin joissain osavaltioissa) ei osassa importteja edes tunneta ikärajaa jakoremmille, joille täällä on ikäraja 4 vuotta.pvalila kirjoitti:Vähän outo juttu on se, että Sikikalle luvataan 100tkm/10 vuotta remmin kestoksi ja Pösölle kai 120tkm/4 vuotta.
Siellä tiedän 20 vuotta vanhoja remmejä uusitun kilometrien mukaan. Erään sikäläisen korjaamonpitäjän kanssa kävin keskustelua aiheesta ja hänelle oli hyvin erikoinen asia tuo, että täällä uusitaan remmejä iän mukaan.
Mulla selkävaivoihin on auttanut sängyn vaihtaminen, venyttely ja riittävästi kuormitusta selälle.
Verikokeessa munuaisarvot mulla on vähän koholla, lääkärin sanoin helvetin korkealla, mielenkiintoista nähdä onko ne korkealla kontrollissakin.
jtbo kirjoitti:Vielä kummallisempaa on, että yhdysvalloissa (ainakin joissain osavaltioissa) ei osassa importteja edes tunneta ikärajaa jakoremmille, joille täällä on ikäraja 4 vuotta.pvalila kirjoitti:Vähän outo juttu on se, että Sikikalle luvataan 100tkm/10 vuotta remmin kestoksi ja Pösölle kai 120tkm/4 vuotta.
Siellä tiedän 20 vuotta vanhoja remmejä uusitun kilometrien mukaan. Erään sikäläisen korjaamonpitäjän kanssa kävin keskustelua aiheesta ja hänelle oli hyvin erikoinen asia tuo, että täällä uusitaan remmejä iän mukaan.
Mulla selkävaivoihin on auttanut sängyn vaihtaminen, venyttely ja riittävästi kuormitusta selälle.
Verikokeessa munuaisarvot mulla on vähän koholla, lääkärin sanoin helvetin korkealla, mielenkiintoista nähdä onko ne korkealla kontrollissakin.
Ferrarin kasikone (308 jne.) kaipaa uudet remmit muistaakseni kolmen vuoden välein ja hinta oli hurja.
Maserati Ghibli II on sikäli hassu, että siinä on kaksi hihnaa, joista toinen pitää vaihtaa 30.000 ja toinen 60.000 kilsan välein. Hassua on se, että tuon harvemmin vaihdettavan tapauksessa on moottori otettava ulos...
Sitruunassa on vaihdettu se joku 200 000km sitten, sinänsä outoa että leimoja on huoltokirjassa. Pähkäiltiin autoliikkeen kanssa että varmaan luulisi vain unohtaneen merkata tai sitten ei...pvalila kirjoitti:Vähän outo juttu on se, että Sikikalle luvataan 100tkm/10 vuotta remmin kestoksi ja Pösölle kai 120tkm/4 vuotta.
Relluun ei ole vaihdettu meidän aikana koskaan... Mittaristo kun on vaihdettu ennen meidän ostoa niin eipä sitä tiedä kuinka luoja varjele vanha se on. Katsoin juuri miten kätevästi samanmoiseen mutta 406 korisen V6 moottorin hihnan vaihto kävi kätevästi... Hihna olisi Motonetissä vain reilun satkun... Jos vain sen heittäisi ja unohtaisi miljoonat rissat ja vesi että öljypumput ja mitä lie siinä satsissa tulee kaikenlaista ylimääräistä sälää mukana
Joo, veitsen terällähän sitä tässä mennään, tiedän, ei tarvitse sanoa
Onnittelut One Double O Seven:istä!!! Se on aina yksi vuosi rauhaa.