tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti: edit2: Tuumalle uusi lämmitysmuoto vanhojen jatkoksi, sanomalehti-briketit:
http://www.dudeiwantthat.com/outdoors/t ... -maker.asp
Ai että joutuisin ottamaan laatikosta mainosten eston pois ja kyltin että postinkantajat voivat kantaa kaiken ja muidenkin postit tähän laatikkoon :-) Tuota mainospostia ainakin täällä meinaa tulee aivan tolkuttomasti!

Pitäisiköhän munkin huoltaa ruohonsyöjät. Kolme saattaisin saada kuntoon kun seuraavaksi postinjakaja tulee niin voi pyytää kaverinsakin ajamaan nurtsia... Noh, ehkä kaksi toimivaa voisi saada noista.

Täällä piti pari vuotta sitten siirtää postilaatikko tiettyjen kaavojen mukaan tietyn etäisyyden päähän ajoradasta, olikohan 50cm laatikon kannesta mitattuna. Nyt sitten tulee oikein edustaja paikalle joka neuvottelee että ryhmitellään useampiin ryhmiin nuo. Taidan sanoa että miksi en sitten voi hakea postia suoraan toimipisteestä. Mulle ihan sama jos joutuu kaukaa hakemaan niin voivat laittaa sitten kaikki jakajansa ruohonleikkuu ja lumenluontihommiin. Kotiin ajaessani voin ihan hyvin noutaa jobinpostini jostain heidän lokerostaan, jos muistan...
Mä luulen, että tuollainen postinjaon rationalisointi alkaa siitä, että kaikki laatikot sijoitetaan tien yhdelle puolelle. Ei tarvitse auton ajaa kuin kerran pätkä läpi.

Meillä jaetaan posti polkupyörällä, siksi eivät kai ole tuota vielä täällä toteuttaneet.
Niin.

Jos postilaitos, tai mikä nykyään lie onkaan, olisi fiksu niin ei välttämättä kuuntelisi jos joku tykkää leikata ruohot samalla, joka toki sekin ihan ok idea mutta kannattaisi ajatella vähän laajemmalla perspektiivillä.

Jos joku joka päivä osoitteet kiertää läpi niin miksi hemmetissä ei voisi tuoda samalla mitä jokainen talous tarvitsee. Peruselintarvikkeet samalla. Ei mitään järkeä minusta joka päivä jonkun ajella läpi talouksia tuoden paperia laatikkoon kun ei niitä kukaan elääkseen tarvitse. Maitoa ja leipää, kiitos.

Revolverityyppinen standardireikä seinään kuten nyt postilaatikkokin on jo suht' tarkkaan määritelty niin voisivat vallan lain mun puolesta määrätä ja sitten joka päivä peruselintarvikkeet suoraan jää- /kuivakaappiin, samalla käynnillä. Vanhuksetkin tykkäisivät (eli me...). Pysyisivät vain jakelijoina ja antaisivat ruohonleikkuun robojen tehtäväksi suosiolla!
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Sulla ja mulla on pakettiautomaattijuttu tosi lähellä mutta kaikilla ei ole.

jtbo:llakin taitaa tomaatti olla ihan kohtuullisen matkan päässä?

Koko postinjako on vähän sellainen historiallinen jäännös.

Paketteja jos toisivat niin touhulla saattaisi olla tulevaisuuttakin, mutta pelkään paperin kantamisella ei: kyllä se e-lukija jossain vaiheessa niin hyväksi kehittyy, ettei kukaan perinteistä paperiversiota enää kaipaile.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Sulla ja mulla on pakettiautomaattijuttu tosi lähellä mutta kaikilla ei ole.

Paketteja jos toisivat niin touhulla saattaisi olla tulevaisuuttakin, mutta pelkään paperin kantamisella ei: kyllä se e-lukija jossain vaiheessa niin hyväksi kehittyy, ettei kukaan perinteistä paperiversiota enää kaipaile.
Ehkäpä ovat silmät vähän turtuneet mutta minusta tuo laatikoiden ryhmittely on täysin huvittavaa, jossa huomaan ettei ole ihan loppuun asti ajateltu asiaa, varsinkin kun kaksi vuotta sitten hirveä haloo että nyt pitää olla luukun kansi 50cm päästä ajoradasta jne.

Ei tuo postinjakaminen ole ongelma vaan kirjepostin että sanomalehtien loppumisen jakaminen, miksi eivät voi sitä tajuta että maailma muuttuu Eskoseni, kuten jo Karvinen aikoinaan tiesi...

Taannoin kun käytiin koko perheen voimalla Affenanmaalla tutustumassa postin kulkuun silloin joskus. Joskus ei tullut laivaa pariin kuukauteen. Tottahan tuo muuttuu, jotenkin moni elää illuusiossa että se tiistainen aku ankka on aivan mahtava asia kun laatikon juuressa odottaa. Laatikon juuressa olin toki minäkin mutta juniori oli kyllä kuolla nauruun kun kerroin ja vaihtoi sivua tabletistaan. Aku toki siellä mutta että joutuisi odottamaan postia...

Jtbo:n luulisin olevan ihan tyytyväinen vaikka veisi koko postinumeron pois :lol:

DHL, UPS ja mitä niitä onkaan eivät laatikkoon jakaa sitten niin millään. joku soppari taisi DHL:llä olla Postin kanssa mutta muuten luulisin että nuo muut tykkäisivät ihan vain johonkin jättää kun yksityisestä tavaran saajasta kyse. Yksityinen tavaran saaja on noille varppina "pain in then ass". Ei koskaan paikalla päivisin. Siltikin sen kolme kertaa käy koputtamassa ja kaiketi kannattavaa kun eivät halua asiaan tehdä muutosta, joka kummallista. Hekin voisivat heittää paketin luukusta vaikkapa kuivamuonien sekaan niin ei tarvisi kolme kertaa käydä katsomassa onko yksityinentilaaja kotosalla keskellä kirkasta päivää.
RTMPekka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RTMPekka »

tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti: Tuuma kun laittoi sen kuvan kevään ekasta kukasta, niin tänään pystyi jo kevättä aistimaan, sininen taustalla on edelliskauden kukka, ei tullut kovin hyvin vaan kuvaan, mutta yritin jotain sellaista vanha jää ja uusi nousee ideaa.
Kivoja kuveja, mulla on vielä opittavaa, sommittelusta, terävöinnistä, tilanteista ja ja ja taiteellisista näkemyksistä.

...Vanha lähtee, paska jää paskasta nousee mopon pää...
Anna kun arvaan mistä tuo sanonta on kotoisin ja perintönä tullut. Kas arvaushan sisältyi jo edelliseen lauseeseen.
pvalila
Jäsen
Jäsen

RTMPekka kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti: Tuuma kun laittoi sen kuvan kevään ekasta kukasta, niin tänään pystyi jo kevättä aistimaan, sininen taustalla on edelliskauden kukka, ei tullut kovin hyvin vaan kuvaan, mutta yritin jotain sellaista vanha jää ja uusi nousee ideaa.
Kivoja kuveja, mulla on vielä opittavaa, sommittelusta, terävöinnistä, tilanteista ja ja ja taiteellisista näkemyksistä.

Anna kun arvaan mistä tuo sanonta on kotoisin ja perintönä tullut. Kas arvaushan sisältyi jo edelliseen lauseeseen.
Ei sieltä intistä juuri tuota viisaampia juttuja evääksi saanutkaan. Toisaalta, mitä sitä nyt intiltä voi odottaa: kauhea määrä kakaroita, muutama hassu "aikuinen" hommaa valvomassa. Kuin päiväkoti, jossa on aivan liian vähän henkilökuntaa ja lapset tekevät hölmöyksiä.

Mielestäni tuo Tuuman mietelause oli otettu mukaan myös elokuvaan Uuno Turhapuro armeijan leivissä.
RTMPekka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RTMPekka »

pvalila kirjoitti:
RTMPekka kirjoitti:
tuuma kirjoitti:

Ei sieltä intistä juuri tuota viisaampia juttuja evääksi saanutkaan. Toisaalta, mitä sitä nyt intiltä voi odottaa: kauhea määrä kakaroita, muutama hassu "aikuinen" hommaa valvomassa. Kuin päiväkoti, jossa on aivan liian vähän henkilökuntaa ja lapset tekevät hölmöyksiä.

Mielestäni tuo Tuuman mietelause oli otettu mukaan myös elokuvaan Uuno Turhapuro armeijan leivissä.
En tuota intissä ikinä kuullut, mutta minusta siellä olikin useimmiten ihan mukavaa:-) Meillä faija käytti tuota ja paria muuta sanontaa useasti ja tästä syystä ne on syöpyneet mieleen pysyvästi...
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti:Sulla ja mulla on pakettiautomaattijuttu tosi lähellä mutta kaikilla ei ole.

Mikä ihmeen postiautomaatti? 95km taitaa sellaiseen olla matkaa, asiamiespostin varassahan täällä on pakettien saaminen, kun kotiinkuljetuksena tilattujakaan eivät uskalla käydä edes tarjoamassa kotiovella.

Matkahuoltoa itse tosin suosin, nopeampi ja halvempikin usein, ihan samasta paikasta nekin paketit löytyvät. Hauskintahan on, että alle 100 metrin päästä ne paketit menee ohi muutaman kilsan päähän, josta ne sitten voi käydä hakemassa.

Tuumalla ei taida olla kokemusta mitä tuotteiden ostaminen on vähän syrjemmässä, päiväykset saa tutkia tosi tarkkaan, vanhoja päiväyksiä ja loppumaisillaan olevia päiväyksiä on aika paljon, esimerkiksi moni käy torstaisin maitoa hakemassa, koska silloin tulee sitä kauppaan ja voi saada pisemmällä päiväyksellä olevaa, eläkeläistalouksissa sitä kun ei mene litrakaupalla päivässä. Tiistaisin on jo aika paljon vanhentunutta maitoa joukossa.

Leipää ei tahdo tuoretta keretä saamaan.

Vihannekset ovat aika pitkästi sellaisia, että kohtalainen valkkaaminen on, jos tahtoo sellaisia mitkä eivät ole pehmenneet.

Sitten jos ne jaettaisiin kotiin, niin ei varmasti sitä valintaa tehdä vaan suoraan hyllystä mitä sattuu olemaan, tämähän on nähty esimerkiksi vanhuksille palveluna kun toimittavat ostokset kotiin, päiväykset on mitä sattuun.

Itse olen miettinyt, että kaupoissa pitäisi olla reaaliakainen hintajärjestelmä tuoretuotteille, pisimmällä toiminta-ajalla varustetuissa kovempi kate, sähköinen hintalappusysteemi ei olisi kovin hankala tai kallis edes toteuttaa, eikä edes välttämätön, sillä joka tapauksessa myyjät käyvät tuotteita läpi jatkuvasti ja siirtävät tuoreimmat perälle ja vanhimmat eteen jne.
pvalila
Jäsen
Jäsen

RTMPekka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
RTMPekka kirjoitti:
tuuma kirjoitti:

En tuota intissä ikinä kuullut, mutta minusta siellä olikin useimmiten ihan mukavaa:-) Meillä faija käytti tuota ja paria muuta sanontaa useasti ja tästä syystä ne on syöpyneet mieleen pysyvästi...
Kyllä minä tuon "sloganin" intissä opin.

Mulla oli intin kanssa korrektit välit: minä en pitänyt intistä eikä intti minusta, mutta jotenkin tuo rajallinen aika meni.

Vähän kuin sattuisi hankalan matkustajan viereen bussissa, paitsi ettei voi vaihtaa paikkaa...

En mä sivariksi menoa harkinnut silti hetkeäkään.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tiedättekö, meikä ihmettelee yhtä asiaa: kuinka viikonloppu voikin mennä ihan hukkaan.

Mä tarkoita sitä, ettei viikonloppuna saa mitään aikaiseksi. Ja tarkoitan jopa sitä, ettei viikonloppuna saa edes levättyä!

Eihän viikonloppu ole mennyt hukkaan, jos maanantaina on paristot taas täynnä virtaa.

Tekemättömien töiden pino laskee mulla viikonloppuna ehkä millimetrin, merkityksettömän vähän kuitenkin.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti:Tiedättekö, meikä ihmettelee yhtä asiaa: kuinka viikonloppu voikin mennä ihan hukkaan.

Mä tarkoita sitä, ettei viikonloppuna saa mitään aikaiseksi. Ja tarkoitan jopa sitä, ettei viikonloppuna saa edes levättyä!

Eihän viikonloppu ole mennyt hukkaan, jos maanantaina on paristot taas täynnä virtaa.

Tekemättömien töiden pino laskee mulla viikonloppuna ehkä millimetrin, merkityksettömän vähän kuitenkin.
Tavallaan se on ihan luonnollista, viikon pinnistät ja ponnistat, venytät sen minkä pystyt, kun kohta on viikonloppu ja voi ottaa rennommin, no viikonloppuna sitten sitä ottaa rennommin, mutta kun touhua on, niin ei kumminkaan ihan rentoutumaan pääse.

Välttämättä tuota ei tule tehtyä edes tietoisesti, mutta kyllä se heikkoa on täälläkin tämän viikonlopun aikaansaannokset.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Tiedättekö, meikä ihmettelee yhtä asiaa: kuinka viikonloppu voikin mennä ihan hukkaan.

Tavallaan se on ihan luonnollista, viikon pinnistät ja ponnistat, venytät sen minkä pystyt, kun kohta on viikonloppu ja voi ottaa rennommin, no viikonloppuna sitten sitä ottaa rennommin, mutta kun touhua on, niin ei kumminkaan ihan rentoutumaan pääse.

Välttämättä tuota ei tule tehtyä edes tietoisesti, mutta kyllä se heikkoa on täälläkin tämän viikonlopun aikaansaannokset.
Saatat hyvin olla oikeassa tuon saamattomuuskuvion suhteen.

Mä olen myös kipeä edelleen ja tytär sairastui keuhkokuumeeseen perjantaina. Yhtä kaikki, suksi ei luista.

Onneksi kohta on jo kesä niin ei suksista niin väliä... :lol: :lol: :lol:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Suksista puheenollen, yksi rästissä oleva työ on pihalla olevien hiihtosauvojen roudaaminen jonnekin. Roskikseen en oikein raatsisi niitä laittaa ja kierrätyskeskus ei ehkä riemusta kiljen niitä tähän aikaan vuodesta ota vastaan.

Metallirunkoisen pihakeinun kävin purkamassa. Eka homma, johon mä käytin iskevää väännintä! Homma olisi sujunut ihan yhtä hyvin mun vanhalla akkuporallani eikä olisi tarvinnut pitää kuulosuojaimia... :mrgreen:
Dervish
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Olipa harvinaisen tyhmä herätys aamulla.

Polarin rannehärveli kilisee seiskalta herätystä. Nousen istumaan sängyn laidalle.
Otan yöpöydältä puhelimen ja alan tarkastamaan lottoa. Ei, ei harrastebudjettia taaskaan tullut.
Kas, sähköposti.

"Hei.

Tilasta X on kauppa sovittu.

Terveisin "

.. onko pakko herätä. No on, matka Vantaalle hakemaan ikea billy kirjahyllyjä, käytettyjä toki.
Jne. kaikkea sitä. pläh. Takki tyhjä jne. Argh.

Saatan siis alkaa pitämään taas hiljaiseloa tämän foorumin osalta, nyt kun tuli pitkästä aikaa aktivoitua ja luettua remppajuttuja, mutta nyt tippui muumimukista pohja. :cry:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Dervish kirjoitti:Olipa harvinaisen tyhmä herätys aamulla.

Polarin rannehärveli kilisee seiskalta herätystä. Nousen istumaan sängyn laidalle.
Otan yöpöydältä puhelimen ja alan tarkastamaan lottoa. Ei, ei harrastebudjettia taaskaan tullut.
Kas, sähköposti.

"Hei.

Tilasta X on kauppa sovittu.

Terveisin "

.. onko pakko herätä. No on, matka Vantaalle hakemaan ikea billy kirjahyllyjä, käytettyjä toki.
Jne. kaikkea sitä. pläh. Takki tyhjä jne. Argh.

Saatan siis alkaa pitämään taas hiljaiseloa tämän foorumin osalta, nyt kun tuli pitkästä aikaa aktivoitua ja luettua remppajuttuja, mutta nyt tippui muumimukista pohja. :cry:
Ketuttaahan tuo, mutta sun asiasi ovat kuitenkin ihan järjestyksessä.

Sun nykyinen kotisi on niin hyvä, että moni näkee sellaisesta vain unta.

Uusi hanke olisi ollut iso seikkailu, mutta seikkailussa ei todellisessa elämässä aina käy hyvin.

Vedä hetki henkeä ja ala sitten taas katsella ympärillesi, haasteita ja mahdollisuuksia löytyy vaikka kuinka.

Enkä nyt välttämättä tarkoita talokauppoja.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:

Mikä ihmeen postiautomaatti? 95km taitaa sellaiseen olla matkaa, asiamiespostin varassahan täällä on pakettien saaminen, kun kotiinkuljetuksena tilattujakaan eivät uskalla käydä edes tarjoamassa kotiovella.

Matkahuoltoa itse tosin suosin, nopeampi ja halvempikin usein, ihan samasta paikasta nekin paketit löytyvät. Hauskintahan on, että alle 100 metrin päästä ne paketit menee ohi muutaman kilsan päähän, josta ne sitten voi käydä hakemassa.

Tuumalla ei taida olla kokemusta mitä tuotteiden ostaminen on vähän syrjemmässä, päiväykset saa tutkia tosi tarkkaan, vanhoja päiväyksiä ja loppumaisillaan olevia päiväyksiä on aika paljon, esimerkiksi moni käy torstaisin maitoa hakemassa, koska silloin tulee sitä kauppaan ja voi saada pisemmällä päiväyksellä olevaa, eläkeläistalouksissa sitä kun ei mene litrakaupalla päivässä. Tiistaisin on jo aika paljon vanhentunutta maitoa joukossa.

Leipää ei tahdo tuoretta keretä saamaan.

Vihannekset ovat aika pitkästi sellaisia, että kohtalainen valkkaaminen on, jos tahtoo sellaisia mitkä eivät ole pehmenneet.

Sitten jos ne jaettaisiin kotiin, niin ei varmasti sitä valintaa tehdä vaan suoraan hyllystä mitä sattuu olemaan, tämähän on nähty esimerkiksi vanhuksille palveluna kun toimittavat ostokset kotiin, päiväykset on mitä sattuun.

Itse olen miettinyt, että kaupoissa pitäisi olla reaaliakainen hintajärjestelmä tuoretuotteille, pisimmällä toiminta-ajalla varustetuissa kovempi kate, sähköinen hintalappusysteemi ei olisi kovin hankala tai kallis edes toteuttaa, eikä edes välttämätön, sillä joka tapauksessa myyjät käyvät tuotteita läpi jatkuvasti ja siirtävät tuoreimmat perälle ja vanhimmat eteen jne.
Juu, ei ole kokemusta ja tuo onkin hyvä pointti että tuollainen nettimyynti ja vieläpä suoraan asiakkaan jääkaappiin näkemättä saattaa totta tosiaan aiheuttaa eripuraa tuoretuotteissa. Mutta eikös salaatit ole muutenkin vain pupujenruokaa... :-D
Vastaa Viestiin