tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
Dervish
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Kuinkahan paljon ihmiset vierastaa kiinteistön myynti-ilmoitusta, jossa ei ole kiinteistövälittäjä takana.
Yksihän sitä vain tarvitaan, mutta jos nyt edes kolme olisi käynyt katsomassa niin olisin ollut tyytyväinen.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Dervish kirjoitti:Kuinkahan paljon ihmiset vierastaa kiinteistön myynti-ilmoitusta, jossa ei ole kiinteistövälittäjä takana.
Yksihän sitä vain tarvitaan, mutta jos nyt edes kolme olisi käynyt katsomassa niin olisin ollut tyytyväinen.
Ihmiset on keväällä autokaupoilla?

Käsittääkseni jos alle 6kk onnistuu myymään talon se on mennyt nopeasti, ellei sitten ole mahdottoman ruuhkaisella alueella, jonne kaikki haluavat muuttaa, jossa kauppa voi käydä nopeamminkin, mutta monia taloja vaikuttaa olevan, joita myydään useampi vuosi, vaikkei taloissa tai sijainnissa varsinaisesti mitään vikaa olekkaan, niin ei ole paljoa ihmisiä jotka haluavat kyseiseen taajamaan muuttaa.

Itse yritin myydä autoa pari vuotta, hintakin vähän alle markkinatason, muttei siitä kauppoja syntynyt, joten pistin sitten täyteen polttopuita, siinä voi joku merkin harrastaja kirkua kun räpeltämätön laite noin pilataan, mutta kun ei kelpaa, niin ei kelpaa, mulle eniten laitoksella on arvoa polttopuuvarastona. Se vaan on hidasta/hankalaa myydä edes jotenkin järjelliseen hintaan, jos ei löydy henkilöitä, jotka olisivat alueelta tai valmiita tulemaan alueelle.

Jossain Etuovessa pikkukuva jos on kiinnostava/edustava, niin saa klikkauksia, muttei sillä oikein muuta virkaa ole, jos speksit ei tosiostajan tarpeisiin osu, niin ne ei osu ja sitä oikeaa ostajaa joutuu odottelemaan, enemmän tai vähemmän.

Se onko välittäjän tai yksityisen myyjän kohden ei mielestäni vaikuta klikkauksiin, sillä mielestäni on merkitystä vasta myöhemmässä vaiheessa kun enemmän tosissaan on kiinnostusta.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Kyllä talon myynti yleensä sen 6kk kestää.

Pekka Huhdan talo meni heti, mutta se oli ainutlaatuinen ja sijainti oli hyvä.

Tämäkin on huippukohde mutta sijainti (Lopen Launoinen) ei ole sama tasoa kuin Pekan entisen talon Lintuvaara:

https://www.kiinteistomaailma.fi/1169333

Hintaakin on tosin "vain" 200t mutta PK-seudun ulkopuolella se on paljon sekin.

Tuo esittelyvideo teki minuun vaikutuksen, se on mainio tapa tutustua kohteeseen paikan päälle vaivautumatta.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
Dervish kirjoitti:Kuinkahan paljon ihmiset vierastaa kiinteistön myynti-ilmoitusta, jossa ei ole kiinteistövälittäjä takana.
Ihmiset on keväällä autokaupoilla?

Käsittääkseni jos alle 6kk onnistuu myymään talon se on mennyt nopeasti, ellei sitten ole mahdottoman ruuhkaisella alueella, jonne kaikki haluavat muuttaa, jossa kauppa voi käydä nopeamminkin, mutta monia taloja vaikuttaa olevan, joita myydään useampi vuosi, vaikkei taloissa tai sijainnissa varsinaisesti mitään vikaa olekkaan, niin ei ole paljoa ihmisiä jotka haluavat kyseiseen taajamaan muuttaa.

Itse yritin myydä autoa pari vuotta, hintakin vähän alle markkinatason, muttei siitä kauppoja syntynyt, joten pistin sitten täyteen polttopuita, siinä voi joku merkin harrastaja kirkua kun räpeltämätön laite noin pilataan, mutta kun ei kelpaa, niin ei kelpaa, mulle eniten laitoksella on arvoa polttopuuvarastona. Se vaan on hidasta/hankalaa myydä edes jotenkin järjelliseen hintaan, jos ei löydy henkilöitä, jotka olisivat alueelta tai valmiita tulemaan alueelle.

Jossain Etuovessa pikkukuva jos on kiinnostava/edustava, niin saa klikkauksia, muttei sillä oikein muuta virkaa ole, jos speksit ei tosiostajan tarpeisiin osu, niin ne ei osu ja sitä oikeaa ostajaa joutuu odottelemaan, enemmän tai vähemmän.

Se onko välittäjän tai yksityisen myyjän kohden ei mielestäni vaikuta klikkauksiin, sillä mielestäni on merkitystä vasta myöhemmässä vaiheessa kun enemmän tosissaan on kiinnostusta.
Autoon vain mahtuu tosi vähän puutavaraa ja ilmanvaihtokin on vähän niin ja näin, ellei sitten koteloporan kanssa tilannetta vähän paranna.

Suun puuvarastosi oli kai mallia 240, viitosdieselillä?
jtbo
Jäsen
Jäsen

Vitosdieseliä ei tehty kuin pari alkuvuotta ja se oli aivan karmea se, on mulla useampikin noita kotteroita, ilmanvaihtohan on varsin tehokas, kunhan niittää suurimmat pohjan läpi kasvavat pois ilmanvaihtoa haittaamasta, aurinko lämmittää sisätilat jo tähän vuodenaikaan varsin lämpimäksi ja ilma kiertää melkoista kyytiä.

Parhaiten olen kuivia puita saanut pitämällä niitä autossa, peltikatolla varustettuna harvalle ristikolle ladottuna pihalla ei tahdo kuivaa läheskään niin hyvin, tai siis eivät kuiva oikein mitenkään.

Siellä 2 miljoonan yläpuolella kun on hintalappu niin saa näköjään jo ihan kohtuullisia kivikasoja syrjemmästä, mulla ei tuo maku ja rahanhaalimiskyvyt oikein taida kohdata :lol:

Pistin kumminkin merkille tuossa, että noita arvokkaampia on alkanut olemaan selvästi enemmän nyt myynnissä ja sellaisia jotka varmasti on kovin haluttujakin kohteita.

Joku 200 000 euroa ostaa näiltä seuduilta liki 30 hehtaarin hevostilan valaistuine ratoineen, joku voudin talteenottama tila tuokin taisi olla. Pvalilan parasta laittaa nettisuodattimeen moiset :lol:

Aikapitkästi kumminkin sellaisessa pystyisi jo omavaraisesti touhuamaan, jos olisi alle 50% velkaa pk-seudun talosta, niin joku tuollainen mahdollistaisi helpon hypyn pois oravanpyörästä, jos sitä tahtoo.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Jotenkin se päivä meni tänään niin ettei oikein mitään kerennyt, mutta tulipahan kokeiltua että kamera vielä näyttää toimivan, vaikkei kuvaaja mitään näe niin ettei kuvista tule oikein yhtään mitään, mutta onpahan nyt jotain räiskitty.

Tuuma kun laittoi sen kuvan kevään ekasta kukasta, niin tänään pystyi jo kevättä aistimaan, sininen taustalla on edelliskauden kukka, ei tullut kovin hyvin vaan kuvaan, mutta yritin jotain sellaista vanha jää ja uusi nousee ideaa.
Kuva

Toisilla on puutarhatonttuja sekä lyhtyjä, mulla hautakiviä ja katteja :lol:
Kuva

Joku työturvavaltuutettu kai saattaisi tästä älähtää, mutta mulle tuo toimii ihan hyvin, näppärä toisella puolella nostella pölkkyjä kumartumatta, kun kopsauttaa pölkynpäähän kiinni :mrgreen:
Kuva

edit: Jokainenhan tietää kuinka robotit ovat jo tehneet vallankumouksen, mutta ruohonleikkurirobotit ovat eilispäivää, ruohoprintteri se nykyään olla pitää:
http://www.dudeiwantthat.com/outdoors/g ... rinter.asp

edit2: Tuumalle uusi lämmitysmuoto vanhojen jatkoksi, sanomalehti-briketit:
http://www.dudeiwantthat.com/outdoors/t ... -maker.asp
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Vitosdieseliä ei tehty kuin pari alkuvuotta ja se oli aivan karmea se, on mulla useampikin noita kotteroita, ilmanvaihtohan on varsin tehokas, kunhan niittää suurimmat pohjan läpi kasvavat pois ilmanvaihtoa haittaamasta, aurinko lämmittää sisätilat jo tähän vuodenaikaan varsin lämpimäksi ja ilma kiertää melkoista kyytiä.

Parhaiten olen kuivia puita saanut pitämällä niitä autossa, peltikatolla varustettuna harvalle ristikolle ladottuna pihalla ei tahdo kuivaa läheskään niin hyvin, tai siis eivät kuiva oikein mitenkään.

Siellä 2 miljoonan yläpuolella kun on hintalappu niin saa näköjään jo ihan kohtuullisia kivikasoja syrjemmästä, mulla ei tuo maku ja rahanhaalimiskyvyt oikein taida kohdata :lol:

Pistin kumminkin merkille tuossa, että noita arvokkaampia on alkanut olemaan selvästi enemmän nyt myynnissä ja sellaisia jotka varmasti on kovin haluttujakin kohteita.

Joku 200 000 euroa ostaa näiltä seuduilta liki 30 hehtaarin hevostilan valaistuine ratoineen, joku voudin talteenottama tila tuokin taisi olla. Pvalilan parasta laittaa nettisuodattimeen moiset :lol:

Aikapitkästi kumminkin sellaisessa pystyisi jo omavaraisesti touhuamaan, jos olisi alle 50% velkaa pk-seudun talosta, niin joku tuollainen mahdollistaisi helpon hypyn pois oravanpyörästä, jos sitä tahtoo.
200.000 euroa välimeren rannalta tuottaisi sekin ihan kivan kämpän.

Unkari voisi olla kiva kompromissi: siellä on rikas hevoskulttuuri ja kuitenkin vielä ihan kohtuullisen lämmintä. Kieli ei ole ihan helppo oppia, ei edes suomalaiselle.

Nyt kun sanoit, muistin, että se vitoskone oli kurja. Outoa kylläkin, että se oli niin paljon kutosta huonompi: yleensähän Audin vitoset ovat olleet lähempänä kutuoskoneita kuin nelikkoja hienostuneisuudessa.

Osittain kaiketi kyse on siitä, että vähemmän pyttyjä, vähemmän iskutilavuutta ja siten vähemmän tehoa. Tuolloin nokivasaroissa oli vielä sen verran vähän tehoa ettei sitä oikein riittänyt menetettäväksi.

Mutta taisi se vitonen vain kerta kaikkiaan olla epäonnistunut versio, joka suhteessa eikä vain käynnin ja kestävyyden osalta.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Miksi tuo hautakivi on halki? jtbo löi klapista ohi?

Mäkin olen kiinnostunut taas kuvaamisesta, kun kevät tekee tuloaan.

En mä sen kuvia ole alkanut ottaa: mä olen vain lueskellut objektiivien myynti-ilmoituksia.

Minoltan mainio 50/2.8 makro olisi saatavilla ja legendaarinen Secret Handshake (28-135/4.0-4.5) myös.

Tuo makro olisi oikeasti käyttökelpoinen makrona ja jonkin sortin potrettilasina (sehän vastaa 75mm pikkuteleä APS-C -kennossa), mutta jotenkin tuo legendaarinen zoomi houkuttelee enemmän.

http://kurtmunger.com/minolta_af_28_135mmid56.html

Kukaan ei oikein tiedä, mistä tuo hassu lempinimi on tullut.

Zeissin/Leican kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, vaikka jotkut niin luulevatkin.
Viimeksi muokannut pvalila, Su Huhti 24, 2016 0:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Miksi tuo hautakivi on halki? jtbo löi klapista ohi?
Olisiko pakkanen särkenyt, tuntematon on syy, "noin se aina on ollut".

Olen minä klapista ohikin lyönyt, tuosta kirveskuvan halkomapöllistä lähti silloin yhdeltä sivulta vähäsen. En nyt muista oliko se ennen kuin käänsin pöllin ympäri, vai tuosta kirveen varren vierestä.

Muutaman kerran on tullut koipeenkin, mutta siksihän on nuo luokitukset täyttävät saappaat jalassa yleensä ja polvisuojiakin tulee nykyään pidettyä, kun aina sen polven johonkin kolhaisee.

edit: Koodarin ykkösvaruste "A real whiz-bang of a problem solver. Can solve any .NET, Ojbective-C, CSS, HTML5, jQuery, etc. challenges you might have." Tuollainen on pakko-ostos :)
http://www.acehardware.com/product/inde ... Id=1274441
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti: Tuuma kun laittoi sen kuvan kevään ekasta kukasta, niin tänään pystyi jo kevättä aistimaan, sininen taustalla on edelliskauden kukka, ei tullut kovin hyvin vaan kuvaan, mutta yritin jotain sellaista vanha jää ja uusi nousee ideaa.
Kivoja kuveja, mulla on vielä opittavaa, sommittelusta, terävöinnistä, tilanteista ja ja ja taiteellisista näkemyksistä.

...Vanha lähtee, paska jää paskasta nousee mopon pää...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Miksi tuo hautakivi on halki? jtbo löi klapista ohi?
Olisiko pakkanen särkenyt, tuntematon on syy, "noin se aina on ollut".

Olen minä klapista ohikin lyönyt, tuosta kirveskuvan halkomapöllistä lähti silloin yhdeltä sivulta vähäsen. En nyt muista oliko se ennen kuin käänsin pöllin ympäri, vai tuosta kirveen varren vierestä.

Muutaman kerran on tullut koipeenkin, mutta siksihän on nuo luokitukset täyttävät saappaat jalassa yleensä ja polvisuojiakin tulee nykyään pidettyä, kun aina sen polven johonkin kolhaisee.

edit: Koodarin ykkösvaruste "A real whiz-bang of a problem solver. Can solve any .NET, Ojbective-C, CSS, HTML5, jQuery, etc. challenges you might have." Tuollainen on pakko-ostos :)
http://www.acehardware.com/product/inde ... Id=1274441
Tuo hautakivi tontilla on kyllä todella jännä, varsinkin haljenneena. Voipi pian tulla pyhiinvaelluspaikka tosi metallimiehille kun sulla on muutenkin raskasta rautaa siellä :-D

Tuollahan hoitelee oikeastaan kaikki muutkin kuin vain softaongelmat; todellinen "Problems Solver"!
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Astonilla on pitkä linja Zagatoja.

Se uusi pulkka on

https://en.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_V12_Zagato

ja Tuuman suosikki, vauhdikas luksusauto 80-luvun lopulta:

https://en.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_V8_Zagato

Nuo ovat kuitenkin massatuotatokamaa verrattuna Astonin kruununjalokiveen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Bulldog
Tuo Zagato V8 on vähän kuin Subaru SVX ja Bulldog olisi ollut oivallinen Lambon tappaja, mutta jostain syystä eivät nähneet viisaaksi alkaa haastamaan? Jos autossa on 700 heppaa, niin se taitaa olla kaunis vaikka olisi nykyaikainen kulunut saippuapala.

V8 Vantage 80-luvulta oli varsin nätti Aston Martin, takavalot siinä tosin oli aika kehno esitys ellen väärin muista.

Jaguar XJS ja Alfa Romeo GTV, 80-luvun tuotokset olivat myös oikein nättejä. Kaikki noista taitaa tosin omata juuret 70-luvulle.

Kehä I:llä taitaa olla jonkinsortin moottoriliikennetien status? Siellä ei kai tuollaisella alle pyörävauhtia kulkevalla vekottimella saa ajaakkaan, tosin tuollaista taitaa saada kuljettaa jarrullisella peräkärryllä, siinähän nuo pikkaiset on käteviä, kun voi pakun perään pistää kärryn ja kaivurin siihen, sitten asiakkaalle tekemään puutarhaa ja kulkee aika paljon tarpeita + kone samalla kuljetuksella.

Täälläkin on firmoja, joilla on kevyt kuormuri, jonka päällä kuskaavat sitten vähän isompaa kokoa olevaa pikkuista kaivuria. Siinähän olisi yksi mahdollisuus myös, jos palkkaisi jonkun pihatöitä tekevän firman ison kaivurin sijaan, voisi tulla edukkaammaksi ja saattaisi pihakin olla paremmassa kunnossa salaojituksien ja viemäritöiden jälkeen.

Tuuma vetää pinkit tiukat trikoot lääkärikäynnille ja pvalila haastaa tämän ajosuorituksen, niin voidaan alkaa olemaan huolissaan, tai ehkä se olisi vain sitä perisuomalaista hulluutta?:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010041 ... 2_uu.shtml

Vaihdoin ruohonsyöjään öljyt ja teroitin terän, rupesi vaan tulemaan sen verran rivakasti lunta, että ehkä lumikolan huoltaminen olisi ollut parempi veto...
Aston Martin on vähän outo valmistaja, ei ole oikein koskaan päättänyt tekeekö loisto-, super- vai/ja/tai/ehkä/mahdollisesti loistoautoja tai vallan japskikopioita :shock:

Pinkit trikoot... Voi pyhä jysäys... Tai voisihan sitä saada siten lekurilta enempi respektiä ja vahvimmat napit mitä listoiltaan löytää :roll:

GTV Tupla Webereillä olisi kiva, se kuitenkin jotenkin edes saavutettavissa, jonkunlaisessa kunnossa. Urheilu- /harrasteautonhan täytyy olla hankala ja muutenkin mahdollisimman kiukutteleva että riittää huoltiksilla puheenaihetta miten on minnekin asti päässyt :-D
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti: edit2: Tuumalle uusi lämmitysmuoto vanhojen jatkoksi, sanomalehti-briketit:
Ai että joutuisin ottamaan laatikosta mainosten eston pois ja kyltin että postinkantajat voivat kantaa kaiken ja muidenkin postit tähän laatikkoon :-) Tuota mainospostia ainakin täällä meinaa tulee aivan tolkuttomasti!

Pitäisiköhän munkin huoltaa ruohonsyöjät. Kolme saattaisin saada kuntoon kun seuraavaksi postinjakaja tulee niin voi pyytää kaverinsakin ajamaan nurtsia... Noh, ehkä kaksi toimivaa voisi saada noista.

Täällä piti pari vuotta sitten siirtää postilaatikko tiettyjen kaavojen mukaan tietyn etäisyyden päähän ajoradasta, olikohan 50cm laatikon kannesta mitattuna. Nyt sitten tulee oikein edustaja paikalle joka neuvottelee että ryhmitellään useampiin ryhmiin nuo. Taidan sanoa että miksi en sitten voi hakea postia suoraan toimipisteestä. Mulle ihan sama jos joutuu kaukaa hakemaan niin voivat laittaa sitten kaikki jakajansa ruohonleikkuu ja lumenluontihommiin. Kotiin ajaessani voin ihan hyvin noutaa jobinpostini jostain heidän lokerostaan, jos muistan...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Tuli muuten tuosta paperipostista mieleen että Elisa oli alkanut jostain syystä lähettelemään paperilaskuja, vaikka ollut sähköinen. Huomasin toki heti kun yritysliittymä alkoi maksamaan 8,79€/kk enempi, vai olikohan 7,89€ mutta aivan sama. Ei mulla ole puhelinkuluja ollut ennen. Hyvittänyt toki mutta kuinkahan monelle yritykselle tuollainen vahinko käynyt joita ei tuhansien eurojen laskuissa niinkään huomaa. Kolmas lasku jo tuli ennenkuin aloin ihmettelemään miksi mulle tulee paperilaskuja ja sain itsestäni irti ottamaan yhteyttä. Kaikki muut laskuttajat olen "määrännyt" lähettämään vain sähköisiä, kuten Elisankin.

Kallista on paperi täällä suomessa, raaka-ainettakin täällä niin vähän...
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti: edit2: Tuumalle uusi lämmitysmuoto vanhojen jatkoksi, sanomalehti-briketit:
Ai että joutuisin ottamaan laatikosta mainosten eston pois ja kyltin että postinkantajat voivat kantaa kaiken ja muidenkin postit tähän laatikkoon :-) Tuota mainospostia ainakin täällä meinaa tulee aivan tolkuttomasti!

Pitäisiköhän munkin huoltaa ruohonsyöjät. Kolme saattaisin saada kuntoon kun seuraavaksi postinjakaja tulee niin voi pyytää kaverinsakin ajamaan nurtsia... Noh, ehkä kaksi toimivaa voisi saada noista.

Täällä piti pari vuotta sitten siirtää postilaatikko tiettyjen kaavojen mukaan tietyn etäisyyden päähän ajoradasta, olikohan 50cm laatikon kannesta mitattuna. Nyt sitten tulee oikein edustaja paikalle joka neuvottelee että ryhmitellään useampiin ryhmiin nuo. Taidan sanoa että miksi en sitten voi hakea postia suoraan toimipisteestä. Mulle ihan sama jos joutuu kaukaa hakemaan niin voivat laittaa sitten kaikki jakajansa ruohonleikkuu ja lumenluontihommiin. Kotiin ajaessani voin ihan hyvin noutaa jobinpostini jostain heidän lokerostaan, jos muistan...
Mä luulen, että tuollainen postinjaon rationalisointi alkaa siitä, että kaikki laatikot sijoitetaan tien yhdelle puolelle. Ei tarvitse auton ajaa kuin kerran pätkä läpi.

Meillä jaetaan posti polkupyörällä, siksi eivät kai ole tuota vielä täällä toteuttaneet.
Vastaa Viestiin