Ikeaa on harkittu, mutta kaivattaisiin enemmän apua itse suunnitteluun kuin mitä siellä on tarjolla. Mites keittiöjätti, keittiöpiste yms? Kokemuksia? Muita vaihtoehtoja? Entäpä pienet puusepänpajat? (Erityisesti kiinnostaa Varsinais-Suomen liikkeet?)
Keittiökalusteet
Keittiökalusteet
Keittiöremontti edessä ja tarkoituksena kysellä tarjouksia keittiökalusteista eri liikkeistä. Aika ja energia ei kuitenkaan riitä joka liikkeessä juoksemiseen, joten vinkkejä kaivataan! Mistä edullinen, toimiva ja kestävä keittiö? (Jos nuo ominaisuudet nyt ylipäätänsä saa samassa paketissa...
)
Ikeaa on harkittu, mutta kaivattaisiin enemmän apua itse suunnitteluun kuin mitä siellä on tarjolla. Mites keittiöjätti, keittiöpiste yms? Kokemuksia? Muita vaihtoehtoja? Entäpä pienet puusepänpajat? (Erityisesti kiinnostaa Varsinais-Suomen liikkeet?)
Vaikka tässä foorumissa omaa työtä ja puurtamista arvostetaan, käytä sisustussuunnittelijaa/arkkitehtiä. Ei ole niin kallista kuin luullaan. Puhutaan satasista. Me sanottiin paljon meillä on vara käyttää, ja se sopi.
Me käytimme siis sisustusarkkitehtiä ja olemme tosi tyyytväisiä. Hän ratkaisi monta ongelmaa. Piti muun muassa sovittaa puuhella takaisin keittiöön ja monta muuta juttua. Ja keittiö tulee muuten Ikeasta.
Vaikka me ei olla poropeukaloita, voimme suositella ammattiapua. Oma työ ei aina kannata.
Me käytimme siis sisustusarkkitehtiä ja olemme tosi tyyytväisiä. Hän ratkaisi monta ongelmaa. Piti muun muassa sovittaa puuhella takaisin keittiöön ja monta muuta juttua. Ja keittiö tulee muuten Ikeasta.
Vaikka me ei olla poropeukaloita, voimme suositella ammattiapua. Oma työ ei aina kannata.
-
kollipoika
- Uusi jäsen
Keittiökalusteet
Tässä vinkiksi hyvän ja toimivan keittiökalusteita suunnittelevan ja valmistavan firman yhteystiedot: Ihoden TK-Kaluste oy p.8224104.
Ystävällistä palvelua, ottavat huomioon asiakkaan toiveet. Sitä saa mitä tilaa. Firma on ihan satakunnan ja varsinais-suomen rajalla, Laitilan ja Rauman puolessa välissä. Tiedän että keittiökalusteita on toimitettu jopa Helsinkiin asti...
Ystävällistä palvelua, ottavat huomioon asiakkaan toiveet. Sitä saa mitä tilaa. Firma on ihan satakunnan ja varsinais-suomen rajalla, Laitilan ja Rauman puolessa välissä. Tiedän että keittiökalusteita on toimitettu jopa Helsinkiin asti...
¨kollipoika¨
Nuuh..Nuuh.. Niin tekee
Kaikki kunnia ammattitaitoisille kalusteiden tekijöille jotka tarjoavat myös suunnittelua. Mutta sisutusarkkitehti hallitsee kokonaisuuden, tyylin ym, eikä se ole sidottu yhteen merkkiin tai mallistoon. Ainakin me saatiin aina vaihtoehtoja joita vertailla ja kilpailuttaa (tai hän itse asiassa myös kilpailutti oma-aloitteisesti). Mikä parasta, se kursi hajanaiset ajatukset konkreettisiksi ehdotuksiksi.
Me käytettiin suunnittelijaa eka kerran, mutta ei viimeisen. Tämän kokemuksen myötä ihmettelen, miksi ihmiset ihmiset arkailee käyttää ammattilaista ko. suunitelmissa. Ainakaan yöt eivät kulu keittiosuunnitelmaa tuskaillessa.
Kaikki kunnia ammattitaitoisille kalusteiden tekijöille jotka tarjoavat myös suunnittelua. Mutta sisutusarkkitehti hallitsee kokonaisuuden, tyylin ym, eikä se ole sidottu yhteen merkkiin tai mallistoon. Ainakin me saatiin aina vaihtoehtoja joita vertailla ja kilpailuttaa (tai hän itse asiassa myös kilpailutti oma-aloitteisesti). Mikä parasta, se kursi hajanaiset ajatukset konkreettisiksi ehdotuksiksi.
Me käytettiin suunnittelijaa eka kerran, mutta ei viimeisen. Tämän kokemuksen myötä ihmettelen, miksi ihmiset ihmiset arkailee käyttää ammattilaista ko. suunitelmissa. Ainakaan yöt eivät kulu keittiosuunnitelmaa tuskaillessa.
-
kollipoika
- Uusi jäsen
Ei todellakaan ole kyse omasta tai edes kaverin firmasta! Olisin voinut laittaa kolmen muunkin keittiöfirman osoitteet ym. ja niiden hinta-arviot keittiöstämme ja arvostelut firmojen toiminnasta (esim." puustellin pakkomyynti"). Viestini tarkoitus oli antaa vinkki, että kannattaa pyytää tarjouksia useammasta paikasta, pieniltäkin firmoilta ja vähän kauempaakin....pidän täst edes vinkit omana tietonani!
¨kollipoika¨
Tämä on todettu jo monta kertaa aiemminkin mutta sanotaan nyt taas...
Suosittelen lämpimästi kalusteiden teettämistä puusepällä.Meillä kalusteet ovat parhaillaan työnalla.Saat juuri sellaiset kuin haluat,voit unohtaa standardimitat,saat massiivipuiset kalusteet runkoja myöten ja se hinta ei välttämättä ole yhtään kalliimpi kuin lastulevykeittiö.Kysy tarjouksia useammasta paikasta äläkä tyydy ensimmäisen puusepän tarjoukseen.Hintaerot voivat olla hirveitä!
Kaiken a ja o on kunnolliset piirrustukset joiden perusteella puusepän on helppo laskea ensinnäkin hinta ja työn toteutus hyvistä piirustuksista on ammattipuusepälle helppo homma.
Suosittelen lämpimästi kalusteiden teettämistä puusepällä.Meillä kalusteet ovat parhaillaan työnalla.Saat juuri sellaiset kuin haluat,voit unohtaa standardimitat,saat massiivipuiset kalusteet runkoja myöten ja se hinta ei välttämättä ole yhtään kalliimpi kuin lastulevykeittiö.Kysy tarjouksia useammasta paikasta äläkä tyydy ensimmäisen puusepän tarjoukseen.Hintaerot voivat olla hirveitä!
Kaiken a ja o on kunnolliset piirrustukset joiden perusteella puusepän on helppo laskea ensinnäkin hinta ja työn toteutus hyvistä piirustuksista on ammattipuusepälle helppo homma.
Massiivipuu on lähes kaikessa melamiinia tasokkaampi ratkaisu, mutta keittiökaapin runkomateriaalina edullinen, hygieeninen ja vettä kestävä melamiini on kyllä todella vahvoilla. Umpipuurungoissa on kuitenkin oma kiistaton houkutuksensa.Tomppa kirjoitti: Saat juuri sellaiset kuin haluat,voit unohtaa standardimitat,saat massiivipuiset kalusteet runkoja myöten ja se hinta ei välttämättä ole yhtään kalliimpi kuin lastulevykeittiö.
Kaiken a ja o on kunnolliset piirrustukset.
Standardimitoissa kannattaa kyllä pysyä jos suinkin vain mahdollista, edun huomaa viimeistään kun vaihtaa samoihin runkoihin toiset tai kolmannet ovet.
Kunnon piirustusten teko vieraalle (puusepälle) on aika työlästä. Mikäli tekee itse runkojen asennukset ja vakiorunkojen vaatimat pienet modifioinnit pärjää oleellisesti pienemmällä suunnittelutyöllä (tai ainakin suunnittelutyön dokumentoinnilla).
Tietääkö joku nimeltä mainiten puusepän, joka pystyy tarjoamaan mittatilaustyönä tehtyjä umpipuurunkoja edes suunnilleen samalla hinnalla kun Ikea tarjoaa melamiinisia? Ei taida aivan heti löytyä, ei edes Virosta.
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

Ei semmoista puuseppää olekaan että se tekisi oikeasta aineesta halvemmalla kun lastulevystä. Johan puu maksaakin paljon enemmän kuin Ikean weetabix, ja yksitellen tehtynä työaika on pidempi kuin satojen kaappien vakiosarjoissa.pvalila kirjoitti: Kunnon piirustusten teko vieraalle (puusepälle) on aika työlästä. Mikäli tekee itse runkojen asennukset ja vakiorunkojen vaatimat pienet modifioinnit pärjää oleellisesti pienemmällä suunnittelutyöllä (tai ainakin suunnittelutyön dokumentoinnilla).
Tietääkö joku nimeltä mainiten puusepän, joka pystyy tarjoamaan mittatilaustyönä tehtyjä umpipuurunkoja edes suunnilleen samalla hinnalla kun Ikea tarjoaa melamiinisia? Ei taida aivan heti löytyä, ei edes Virosta.
Mutta sen sijaan meille saatiin keittiön kaapistot neljällä tonnilla puusepältä. Ikean keittiösuunnitteluohjelmalla keittiö ois ollut 2700 €, puusepän tekemät oli 3850 € ja jotkut Puustelit osapuilleen kympin. Puuseppä oli tuttu ja olin hommannut sille paljon muita töitä, eli varmaan pääsin halvemmalla kuin muut mutta kuitilla ne kumminkin tehtiin.
Mietin kyllä tossa yllä sitä mainintaa että "kun keittiöön vaihdetaan kolmannet ovet". Jos se keittiö tehdään kunnolla, niin ei siinä ole mitään syytä vaihtaa ovia kymmenen vuoden välein. Huolto ja ehostus kokonaan uusimisen sijaan on tosi jees, mutta vielä parempi on että rakenneosat mitoitetaan eliniältään yhtä pitkäikäisiksi. Ja jos ne ensimmäiset teki puuseppä, niin osaa se toinenkin nikkari tehdä saman kokoiset ovet jos pyydetään.
Meidän keittiössä sain seinälle piirrettyä 27 cm leveämmin kaapistoa kuin vakiomittoja käyttäen: Kaapit on yhtä leveää huonekalua, eikä yksittäisiä elementtejä joissa on tuplaväliseiniä joka paikassa. Parista tarpeettomasta paikasta varastamalla sai paljon lisätilaa. Ainoa paikka jossa epästandardit mitat tuli vastaan oli se ettei tiskipöydän alle mahtunut kahta roskisvaunua vierekkäin, vaan piti tehdä spesiaalimittainen vaunu ekokeskukselle.
Tompalla on medän köökin jälkeen ehkä maailman toiseksi hienoin keittiö tulossa, sekin on mun piirtämä
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Juuri näin.Pekka Huhta kirjoitti:
Tompalla on medän köökin jälkeen ehkä maailman toiseksi hienoin keittiö tulossa, sekin on mun piirtämä![]()
Meillä nuo kalusteet tehdään puuvalmiiksi,rungot männystä ja ovet koivusta.Itse teen pintakäsittelyn,asennuksen ja kiinnitän saranat,vetimet jne.Ainoastaan laatikostoosa tulee liukukiskoineen päivineen.
Kyseessä on siis yhden suoran seinän kalusteet noin neljän ja puolen metrin matkalle.
Hintaa tuolle tulee kuitillisena ilman suurempia tutun alennuksia noin 2200 euroa.Siihen tasot ja muut kilkkeet päälle niin vielä jäädään hyvinkin kilpailukykyiseen hintaan verrattuna lastulevykalusteisiin.
Mä en kyllä myöskään ymmärrä että miksi pitäisi kokoajan olla vaihtamassa ovia keittiöön?Tietysti lastulevyovien kohdalla tuo voi olla tarpeellistakin kun reunat alkaa repsottaa vaikka pvalila melamiinia tuossa yllä kehuikin.Meidän taloon ei lastulevy ole koskaan ollut vaihtoehto,ei rakenteisiin eikä kalusteisiin.Mä en ole ajatellut vaihtaa ovia tai runkoja ikinä,saa seuraava asukas sitten päättää mitä tekee kun mulla on multaa kaks metriä nenän päällä.
Yksi positiivinen juttu mikä täytyy vielä mainita puusepällä teetetyistä kalusteista on se että samanlaisia ei ole kellään.Vaikka Pekka nuo ansiokkaasti piirsi ja meillä molemmilla on suoran seinän kalusteet niin silti ne on aivan erilaiset.
-
Harrastelija
- Jäsen