tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

Jtbo pystyy varmaan jo tähänkin: https://www.youtube.com/watch?v=_iDt0Vgw1jQ tai tähän: https://www.youtube.com/watch?v=n4n6xfu8VDU Parempihan se on vanhana kun milloinkaan. Vai miten se sanonta meni?

Jotenkin sitä arvostaa tuommoista voimaa paljon enempi kun niitä punttisalillä ähiseviä muodottomia möykkyjä.
- Puolihullu varttisavolainen -
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

warixenjalka kirjoitti:Jtbo pystyy varmaan jo tähänkin: https://www.youtube.com/watch?v=_iDt0Vgw1jQ tai tähän: https://www.youtube.com/watch?v=n4n6xfu8VDU Parempihan se on vanhana kun milloinkaan. Vai miten se sanonta meni?

Jotenkin sitä arvostaa tuommoista voimaa paljon enempi kun niitä punttisalillä ähiseviä muodottomia möykkyjä.
Huonoa voisi olla, en minä tykkää korkeista paikoista yhtään.

Eilenkin maksimisyke jäi 30 alemmas mihin pitäisi päästä, joskus ei vaan kone kulje.

Raudan särkeminen tosin sujuu ihan hyvin, tänään mulle jo noiduttiin, että p*rkele kaikkiko sitä pitää särkeä, kun 12mm raudasta valmistettu koukku katkesi, minä vaan vähän vasaralla sitä hipaisin...

No, olihan se toki murtunut jo aiemmin.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

RTMPekka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Tuo kiinnosti mua kovasti:

http://www.blocket.se/vastmanland/Citro ... ?ca=11&w=3

Bilen är såld, tuli vastaus, kun kyselin lisätietoja.

Ilmoittaja muutti juuri äsken hintaa eli kyllä hänellä tunnarit on tallella, jolla ilmoituksen saa pois.
Mitä tuollainen tulisi maksamaan suomeen rekisteröitynä noin suunnilleen jos ruotsin hinta euroissa on karvan verran alle 4 keuroa? Ei luulisi ihan hirveästi enään autoveroa tuohon tulevan päälle (paino sanalla luulisi).
Paha sanoa. Ainoa varma keino saada tullit selville on tuoda moinen maahan ja sitä mä jopa vähän harkitsin, mutta jos on myyty niin sitten on myyty.
pvalila
Jäsen
Jäsen

RTMPekka kirjoitti:

GS:kin on tullut ajettua jonkin verran. Jousituksen ollessa kunnossa se oli mukava ajaa ja pikkuinen boxerikin oli ihan pirteä. Etujarrulevyt oli jännästi vaihteiston kyljessä kiinni eli jarrutus tapahtui vetoakselien välityksellä.

Mun kummivanhemmillani oli tuollainen GS aikoinaan ja muistan, kuinka mökkitiellä auton jousitus nostettiin yläasentoon.

Hyvään seuraan GS on päässyt: tuolla jarrujen sijoittelutempulla myös Jaguar on minimoinut jousittamatonta massaa (ja siten maksimoinut ajettavuutta).

Jousittamattoman massan minimointi oli alkujaan syy kevytmetallivanteiden käytölle mutta eipä tuota enää kukaan edes muista.

Keveys on kaukana kun äijäkansa punnertaa SUV:n renkaita kellariin.
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
jtbo kirjoitti:Olikos tuo Frederik vai joku muu kotimainen iskelmätähti, joka hoilasi joskus tuota ja ns. tanssikansa oli ihan euforiassa rajusta ja nopeasta rallista?
Tuo Reetu on joskus haukkunu allekirjoittanutta liito-oravaksi. Satuin "steizdaivaamaan" sen keikalla... Saman olen tehnyt Boney M:n keikalla (tai ainakin joku 90-luvun kokoonpanoversio orkesterista. Oli siinä ehkä yksi alkuperäinen jäsen mukana...). Tummat naiset pelästyi aikas paljon kun karvanen köriläs kiipes lavalle ja hyppäsi sieltä yleisön joukkoon. Kaverit kertoi, että muijat olivat pelästyneet niin, että olivat lopettaneet laulamisen ja vetäytyneet lavan takaosaan. Laulu ja musiikki toki jatkui ihan normaalisti kaiuttimista... :lol:
Roudari oli orkkis?
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Kiva auto herrasmiehelle:

https://www.silverstoneauctions.com/199 ... s-from-new
"Ei huono", sanois yksi TV:stäkin tuttu koreografi. Kaksiväri maalaus ei vaan mun mielestä sovi tuohon. Värin pitäisi tietysti olla BRG. :wink:

Täälläkin tykätään 780 muotoilusta. Mutta 740 ei ole mielestäni ruman kaunis. Se on vain ruma.
Kauneus on katsojan silmässä... :roll:
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
Legendaksi elinaikanaan ehti myös Traction Avant eli "gangsteri-citikka". Se taisi olla ensimmäinen laajemmin tunnettu Citroen kotimaansa ulkopuolella. On kyllä surullista tuonkin merkin 90-luvulla tapahtunut alas vajoaminen. Tai no 80-luvun lopussahan se jo alkoi.

Bertonella on joitakin ihan onnistuneita luomuksia (ei - en laske BX:ää tuohon porukkaan), joista kauneimpina pidän Alfa Romeo Montrealia ja Iso Grifoa. Tai ainakin nuo nyt ekana tulivat mieleen. Yleisesti ottaen kauneimmat autot on muotoillut Zagato ja toisena tulee Pininfarina.
Itsenäisyytensä Sitikka menetti jo 70-luvulla, kun se tipahti Pösön syliin. Tuotteissa hengettömyys ei heti näkynyt, koska pitkään jatkettiin vanhoilla malleilla. XM oli teknisesti vielä Sitikka, mutta muotoilun puolesta se oli lähinnä suurennettu versio BX:stä joka sekään ei erityisen persoonallinen auto ollut. Ehkä pikkuruinen Visa oli viimeisin puhdas sitikkakonstruktio? Käsittämättömän mukava jousitus siinä kuulemma oli vaikka rautajousinen olikin.

Mihin sä unohdit Murtoluku-Fiiatin? Sehän oli nätti kuin mikä ja kun Hiivatti kyllästyi sitä tekemään Bertone jatkoi tuotantoa omalla linjallaan. Myöhemmin, kun Uno Turbo tuli markkinoille mä aina mietin, josko innokkaimmat pojat alkoivat tunkea puhaltimia myös X1/9:n konepellin alle.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Jokohan se fiiu maksaa enemmän kuin uutena? Joskus katsoin moisen hintoja ja olivat aika kovia pyynnit hyväkuntoisista yksilöistä.

Pari kertaa olen onnistunut moisen näkemään livenä. Suonenjoella huoltsikan pihalla oli kerran moinen, toinen oli jossain autoliikkeessä, mutta olen jo unohtanut että missä.

80-luvulta 90-luvulle tultaessa useimmista autoista tuli tylsältä näyttäviä ja sittemmin ovat muuttuneet hirvittävän rumiksi saippupaloiksi, jotka voi erottaa toisistaan vain lukemalla peräkontin tekstit. Vai liittyykö tämä taas siihen, että musta on tullut vanha?
RTMPekka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RTMPekka »

pvalila kirjoitti:
RTMPekka kirjoitti:

GS:kin on tullut ajettua jonkin verran. Jousituksen ollessa kunnossa se oli mukava ajaa ja pikkuinen boxerikin oli ihan pirteä. Etujarrulevyt oli jännästi vaihteiston kyljessä kiinni eli jarrutus tapahtui vetoakselien välityksellä.

Mun kummivanhemmillani oli tuollainen GS aikoinaan ja muistan, kuinka mökkitiellä auton jousitus nostettiin yläasentoon.

Hyvään seuraan GS on päässyt: tuolla jarrujen sijoittelutempulla myös Jaguar on minimoinut jousittamatonta massaa (ja siten maksimoinut ajettavuutta).

Jousittamattoman massan minimointi oli alkujaan syy kevytmetallivanteiden käytölle mutta eipä tuota enää kukaan edes muista.

Keveys on kaukana kun äijäkansa punnertaa SUV:n renkaita kellariin.
Näin se menee kehitys eteenpäin, ulkonäkö on ajanut ominaisuuksien ohi.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Jokohan se fiiu maksaa enemmän kuin uutena? Joskus katsoin moisen hintoja ja olivat aika kovia pyynnit hyväkuntoisista yksilöistä.

Pari kertaa olen onnistunut moisen näkemään livenä. Suonenjoella huoltsikan pihalla oli kerran moinen, toinen oli jossain autoliikkeessä, mutta olen jo unohtanut että missä.

80-luvulta 90-luvulle tultaessa useimmista autoista tuli tylsältä näyttäviä ja sittemmin ovat muuttuneet hirvittävän rumiksi saippupaloiksi, jotka voi erottaa toisistaan vain lukemalla peräkontin tekstit. Vai liittyykö tämä taas siihen, että musta on tullut vanha?
Jep, liittyy.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Jokohan se fiiu maksaa enemmän kuin uutena? Joskus katsoin moisen hintoja ja olivat aika kovia pyynnit hyväkuntoisista yksilöistä.

Pikkuruisia keskimoottorisia ei sittemmin ole ollut kovinkaan monta, mutta yksi tuli äsken mieleeni: Smart Roadster. Ulkonäöstä voimme olla montaa mieltä mutta ehkä emme ihan kohderyhmään kuulukaan...

MR2 oli mutta se oli kuitenkin selvästi isompi.
Dervish
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Taas askel eteenpäin.
Pytynkistä tuserrettu myynti-ilmo etuoveen ja linkattu rintsikankin myyntipuolelle.
Nyt vain odotellaan perhettä joka tuntee tämän kodikseen heti ensikäynnillä kuten itselle joskus aikoinaan kävi :-D
pvalila
Jäsen
Jäsen

Dervish kirjoitti:Taas askel eteenpäin.
Pytynkistä tuserrettu myynti-ilmo etuoveen ja linkattu rintsikankin myyntipuolelle.
Nyt vain odotellaan perhettä joka tuntee tämän kodikseen heti ensikäynnillä kuten itselle joskus aikoinaan kävi :-D

Kodin oloinen tuo on, jonka myyntiin olette laittaneet.

Kotiin voi tulla ikävä jossain vaiheessa.
pvalila
Jäsen
Jäsen

C5 kävi tänään konttorilla.

Torjuntavoitto, sanoisin.

Ei tullut leimaa mutta hylsy tuli niin vähäisestä jutusta (pientä hydrauliöljyn tihkutusta takapäässä) etten asiaa jaksa surra.

Pelkäsin paljon kalliimpia juttuja.

Nyt mä olen sitten kahden hylsyn mies, ensin 1007 ja nyt C5.
Dervish
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Dervish »

pvalila kirjoitti:
Dervish kirjoitti:Taas askel eteenpäin.
Kodin oloinen tuo on, jonka myyntiin olette laittaneet.

Kotiin voi tulla ikävä jossain vaiheessa.
Toivotaan vain, että jollekin kelpaisi nopsasti, ei millään tee mieli maksaa välittäjälle rahasummaa joka vastaa monen kuukauden omaa palkkaa, 8h päivässä, mitä välittäjä ei todellakaan tee juuri sen minun asunnon myymisen eteen.

Ensimmäinen vuorokausi kertoo että 298 kertaa ilmoitus ladattu ja 192 eri kävijää katsonut ja 132 vahtiautomaattia ilmoitellut kiinnostuneille että täällä ois tällanen.
Finkörs krost mää olen tääl, noin niiku intterkonttinenttaalisesti kerrottuna.
pvalila kirjoitti:C5 kävi tänään konttorilla.

Torjuntavoitto, sanoisin.

Ei tullut leimaa mutta hylsy tuli niin vähäisestä jutusta (pientä hydrauliöljyn tihkutusta takapäässä) etten asiaa jaksa surra.

Pelkäsin paljon kalliimpia juttuja.

Nyt mä olen sitten kahden hylsyn mies, ensin 1007 ja nyt C5.
No mutta, nuohan on helppoja korjattavia, senkun haet motonetista osia.
Itsellä on tuo mustangi seissyt ovikoristeena tuossa kohta kuukauden, odotellen sellaista alle 20cm pätkää käsijarruvaijeria joka piti ihan ameriikoista asti tilata, kun ei maassa ollut kenelläkään varastossa.
Kun vain saisi ajoissa uuden osan, ettei mene katsastus kokonaan uusiksi.
Vastaa Viestiin