tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Dervish kirjoitti:En lähtisi mitään windowsia päivittämään kympiksi, etenkään jonkun etäkäyttösoftan takia.
Googlen Chrome selaimeen on hyvä ja itsellä toimivaksi todettu etähallinta kludge.
https://chrome.google.com/webstore/deta ... jmpp?hl=en

Pojan vanhaan koneeseen kymppiä koitin, mutta kun ei edes vanhaan ratukan näyttikseen löytynyt ajureita niin pitäkööt tunkkinsa, ja olihan se ihan kamalan näköinen.
Sitäpaitsi, seiska toimii hienosti.

Ei muuten kauaa boottaa tuommoinen ehkä jo mopo, i2400k prossulla oleva masiina, kun on kaksi ssd asemaa raid nollassa käyttiksellä :razz:
Win 10 vakoilee, eikä Chrome ole yhtään parempi, se on aika hillitön määrä dataa minkä keräävät, jokainen linkin klikkaus menee Googlelle talteen, jokainen näppäimenpainallus Mikkisoftalle jne.

Chromesta on sellaisiakin versioita jotka eivät vakoile ainakaan ihan niin pahasti, Iron Software ja Comodo tekevät ainakin Chromesta korjattuja versioita, joissa tuo yksityisyys on edes vähän paremmalla tolalla.

Mitenkään käytössähän nuo ei Chromesta eroa, jos siitä tykkää.

7 sekkaa virtanapin painalluksesta työpöydälle Win 8.1:ssä, kymppi kai olisi nopeampi, mutta paremmin tuota kasia näköjään voi muokata ja ei ihan niin mahdottomasti vakoile, tosin puukottamaanhan tuotakin on joutunut.

Eipä tosin ole aikaa koneella istumiseen liiemmin ollut, eikä se nopea boottauskaan asiaa kovin paljoa auta, kun päivät menee hikoillessa.

Tuuma, ei saha ole vielä sellainen kuin haluaisin, puuttuu voimaa aika paljon, mutta eihän mopolta voi mahdottomia vaatia, on se nyt niin hyvä kuin se vaan voi olla. Seuraava saha voisi olla Echo 390, ei sekään hirmuisen iso ole, mutta lompakon ohuus ei anna oikein myöten sitä yli 50 kuutioista sahaa hommata, joka olisi sellainen sopiva koko omaan käyttöön.

Mulla on ihan vain Bilteman hylsysatsi, niitä 10 vuoden takuulla olevia (takuu on tainnut loppua jo aikaa sitten), viikolla yhden traktorikärryn pyöränpultteja sillä vääntelin, kun farmarin Kamasa pyörähti vaan ympäri, 29mm luokkaa mutteri, Bilteman 30mm hylsy toimi paremmin kuin Kamasan vastaava, ei se aina kallis satsi ole parempi, tuo Round corner hylsy on aika mainio ollut monessa paikassa, ei nuljahda kovin helposti.

Yksi kiintolenkkisarja tuli ostettua joskus hätäpäällä, halvin mahdollinen halpakaupasta, ihan hyviä avaimia ovat olleet, mutta erikoisen sarjasta tekee se, että siinä on 6-22mm lenkit 1mm välein, noita ei ikinä löydä jos yrittää moista löytää, hinta oli jotain aivan naurettavan pientä.

Noita lenkkiavainsarjoja taitaa olla 4 tai 5kpl millisiä ja tuumakokoinen vielä lisänä, silti 10mm lenkit on aina hukassa :lol:

Pirhana kun en muista mikä halpakauppa se oli, josta tuon yhden lenkkisarjan ostin, en edes sitä mistäpäin tätä maata, mutta sen muista, että työkaluvalikoima siellä oli todella monipuolinen ja laatu suhteessa hintaan aika kohdallaan. Ostin sieltä 20m pitkän paineilmaletkun ja on se liki 10 vuotta kaltoinkohdeltuna palvellut, mahdottoman kätevä kyllä, kun tallista voi kiskoa pelkän letkun pihalle ja yltää pisemmällekkin, tänäänkin konesahaa putsailin paineilmalla ja hieroin öljyistä sekä bensaista purua silmiin antaumuksella :-\

Mutta noissa työkaluissa itse olen yrittänyt aina etsiä sitä missä saisi mahdollisimman pienellä rahalla kohtalaisen vastineen rahalle, aina se ei ole helppoa, eikä aina osu kohdalleenkaan, mutta aika monessa tapauksessa on osunutkin.

Halpa-Hallista tosin en osta enää yhtään työkalua tai konetta muuta kuin tunnettuja merkkejä, ihan jokainen on ollut käsittämätöntä kuraa, eikä ihan niin hirmuisen halpaakaan, ihan käyttökelvotonta ja jopa vaarallistakin, takuuvaihtoon mennyt melkein jokainen ainakin kerran, eikä koneiden eliniät ole olleet mitenkään kelvollista tasoa.

Honkkarista mielestäni saa kelvollisempaa pienemmällä rahalla, mutta mitenkään hyvää ei sekään tavara ole.

Puuilosta on osumaprosentti ollut paljon parempi ja hinta aikalailla matalinta tasoa.

Tietty ei voi yleistää, mutta toiset liikkeet eivät sitä kaikkein huonointa ota valikoimiinsa ensinkään, toiset myy laatuvehkeenä kaikkein kelvottomintakin.

pvalila, muistini syövereistä kumpusi kirjainyhdistelmä Tiny VNC, mielestäni se oli joku etähallintajuttu, mutta se taisi olla hitaampi kuin rdesktop?
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Jos joku sattuu olemaan kiuasta vailla niin tuosta löytyy Ratian premiumlaite (hinta yli tonnin) lähes ilmaiseksi:

http://www.tori.fi/uusimaa/HELO_Pikkuto ... ?ca=18&w=3

Liian tehokas tuohon mun pienempään saunaani. Se on niin pieni, että sinne mahtuu kunnolla vain yksi saunoja kerrallaan ja hänenkin täytyy ottaa kiuas syliinsä...
Dervish
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Dervish »

jtbo kirjoitti:
Dervish kirjoitti:En lähtisi mitään windowsia päivittämään kympiksi, etenkään jonkun etäkäyttösoftan takia.
Googlen Chrome selaimeen on hyvä ja itsellä toimivaksi todettu etähallinta kludge.

Pojan vanhaan koneeseen kymppiä koitin, mutta kun ei edes vanhaan ratukan näyttikseen löytynyt ajureita niin pitäkööt tunkkinsa, ja olihan se ihan kamalan näköinen.

Ei muuten kauaa boottaa tuommoinen ehkä jo mopo, i2400k prossulla oleva masiina, kun on kaksi ssd asemaa raid nollassa käyttiksellä :razz:
Win 10 vakoilee, eikä Chrome ole yhtään parempi, se on aika hillitön määrä dataa minkä keräävät, jokainen linkin klikkaus menee Googlelle talteen, jokainen näppäimenpainallus Mikkisoftalle jne.

Chromesta on sellaisiakin versioita jotka eivät vakoile ainakaan ihan niin pahasti, Iron Software ja Comodo tekevät ainakin Chromesta korjattuja versioita, joissa tuo yksityisyys on edes vähän paremmalla tolalla.

Pitää todeta, että itseäni ei kiinnosta hittojakaan nuo vakoilut jne.
Jos jollain on intressiä mun koneen syövereihin, nettiselailuihin jne niin siitä vaan.
pvalila kirjoitti:

Siis tuolla voi käyttää etäkonetta samalla tavalla kuin RDP:llä? Tietenkään en halua käyttää toisen koneen selainta vaan yleensä teen ylläpidollisia operaatioita tahi meilaan jonkin paikallisen tiedoton jonnekin.

En minä etätyöpöytää paljoa käytä, välillä lähes unohdin sen olemassaolon.
Juu siis joku clientti ja autentikointi piti ensin tehdä hallittavalle koneelle paikanpäällä ja sitten oman koneen selaimella saa sinne toiseen yhteyden ja hallinnan.
Reissatessa tuota välillä tulee käytettyä ja käytyä kotikoneella näpräämässä.
Ei siis tartte selain olla kohde koneessa auki jne. että voi hallita.
pvalila kirjoitti:

En minäkään päivittää haluaisi, seiska on mun suosikkini. Mutta siinä vaiheessa kun seiskan tuki loppuu ja siitä on ihan oikeasti siirryttävä eteenpäin ei kymppipäivitys ole enää ilmainen.
Höpskeikkaa, miksi siitä pitäisi silloinkaan siirtyä pois?
Ihan yhtä hyvin se toimii silloinkin, palomuuraus kun on kunnossa niin nou hätä :)
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:

7 sekkaa virtanapin painalluksesta työpöydälle Win 8.1:ssä, kymppi kai olisi nopeampi, mutta paremmin tuota kasia näköjään voi muokata ja ei ihan niin mahdottomasti vakoile, tosin puukottamaanhan tuotakin on joutunut.

Eipä tosin ole aikaa koneella istumiseen liiemmin ollut, eikä se nopea boottauskaan asiaa kovin paljoa auta, kun päivät menee hikoillessa.

Tuuma, ei saha ole vielä sellainen kuin haluaisin, puuttuu voimaa aika paljon, mutta eihän mopolta voi mahdottomia vaatia, on se nyt niin hyvä kuin se vaan voi olla. Seuraava saha voisi olla Echo 390, ei sekään hirmuisen iso ole, mutta lompakon ohuus ei anna oikein myöten sitä yli 50 kuutioista sahaa hommata, joka olisi sellainen sopiva koko omaan käyttöön.

Mulla on ihan vain Bilteman hylsysatsi, niitä 10 vuoden takuulla olevia (takuu on tainnut loppua jo aikaa sitten), viikolla yhden traktorikärryn pyöränpultteja sillä vääntelin, kun farmarin Kamasa pyörähti vaan ympäri, 29mm luokkaa mutteri, Bilteman 30mm hylsy toimi paremmin kuin Kamasan vastaava, ei se aina kallis satsi ole parempi, tuo Round corner hylsy on aika mainio ollut monessa paikassa, ei nuljahda kovin helposti.

Yksi kiintolenkkisarja tuli ostettua joskus hätäpäällä, halvin mahdollinen halpakaupasta, ihan hyviä avaimia ovat olleet, mutta erikoisen sarjasta tekee se, että siinä on 6-22mm lenkit 1mm välein, noita ei ikinä löydä jos yrittää moista löytää, hinta oli jotain aivan naurettavan pientä.

Noita lenkkiavainsarjoja taitaa olla 4 tai 5kpl millisiä ja tuumakokoinen vielä lisänä, silti 10mm lenkit on aina hukassa :lol:

Pirhana kun en muista mikä halpakauppa se oli, josta tuon yhden lenkkisarjan ostin, en edes sitä mistäpäin tätä maata, mutta sen muista, että työkaluvalikoima siellä oli todella monipuolinen ja laatu suhteessa hintaan aika kohdallaan. Ostin sieltä 20m pitkän paineilmaletkun ja on se liki 10 vuotta kaltoinkohdeltuna palvellut, mahdottoman kätevä kyllä, kun tallista voi kiskoa pelkän letkun pihalle ja yltää pisemmällekkin, tänäänkin konesahaa putsailin paineilmalla ja hieroin öljyistä sekä bensaista purua silmiin antaumuksella :-\

Mutta noissa työkaluissa itse olen yrittänyt aina etsiä sitä missä saisi mahdollisimman pienellä rahalla kohtalaisen vastineen rahalle, aina se ei ole helppoa, eikä aina osu kohdalleenkaan, mutta aika monessa tapauksessa on osunutkin.

Halpa-Hallista tosin en osta enää yhtään työkalua tai konetta muuta kuin tunnettuja merkkejä, ihan jokainen on ollut käsittämätöntä kuraa, eikä ihan niin hirmuisen halpaakaan, ihan käyttökelvotonta ja jopa vaarallistakin, takuuvaihtoon mennyt melkein jokainen ainakin kerran, eikä koneiden eliniät ole olleet mitenkään kelvollista tasoa.

Honkkarista mielestäni saa kelvollisempaa pienemmällä rahalla, mutta mitenkään hyvää ei sekään tavara ole.

Puuilosta on osumaprosentti ollut paljon parempi ja hinta aikalailla matalinta tasoa.

Tietty ei voi yleistää, mutta toiset liikkeet eivät sitä kaikkein huonointa ota valikoimiinsa ensinkään, toiset myy laatuvehkeenä kaikkein kelvottomintakin.

pvalila, muistini syövereistä kumpusi kirjainyhdistelmä Tiny VNC, mielestäni se oli joku etähallintajuttu, mutta se taisi olla hitaampi kuin rdesktop?
Muistat ihan oikein. Mikkisoftan RDP on aika taitava minimoimaan siirrettävän datan määrä ja sen toimivuus on aivan upealla tasolla.

Myös minä olen kuullut hyvää varsinkin siitä Bilteman 129 euron isosta sarjasta, siinä on ammattivehkeet edukkaasti saatavilla.

No, Tuuma ehti ostaa jo aidon Kamakasan, ja meikäläinen myös. Laadukas on sekin eikä hintakaan 25 vuotta sitten työkaluliikkeen tarjouksessa ollut paha...
jtbo
Jäsen
Jäsen

Dervish kirjoitti: Pitää todeta, että itseäni ei kiinnosta hittojakaan nuo vakoilut jne.
Jos jollain on intressiä mun koneen syövereihin, nettiselailuihin jne niin siitä vaan.
Oletko aivan varma? Haluatko isoveljen valvomaan vessakäyntiäsikin? Jos ajattelet, ettei sillä ole väliä, niin käytännössä avaat tien siihen, että pian sulle sanellaan vessanpyttyanalyysin mukaan mitä saat syödä, turvallisuuden/terveyden/taloustilanteen nimissä.

https://www.ted.com/talks/glenn_greenwa ... anguage=en

Jokainen joka sanoo, ettei ole väliä, ei todellakaan ymmärrä kuinka isosta asiasta on oikeasti kyse, se ei ole vain missä surffasit tänään, se on mitä saat tehdä tulevaisuudessa.

Valitettavasti suurin osa ihmisistä ei mieti tätäkään asiaa yhtään pisemmälle ja me ollaan jo aika paljon menetetty vapauksiamme, lisää on luvassa jos suhtautuminen ei muutu.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Oletteko huomanneet, että nämä uudet turvalliset kuumemittarit on paljon vaikeampi lyödä pohjaan kuin vanhat elohopeaversiot?

Äiti oli sairaanhoitaja ja löi mittarin yhdellä ranneliikkeellä pohjaan, ihan kohtuullisen hyvä minäkin olen tuossa luullut olevani.

Niihin sähköisiin en oikein luota, kovin satunnaisia ovat niiden tulokset.

Kamala räkätauti, onneksi en käynyt isääni katsomassa torstaina; ei 85-vuotias tarvitse tällaista riesakseen.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Oletteko huomanneet, että nämä uudet turvalliset kuumemittarit on paljon vaikeampi lyödä pohjaan kuin vanhat elohopeaversiot?

Äiti oli sairaanhoitaja ja löi mittarin yhdellä ranneliikkeellä pohjaan, ihan kohtuullisen hyvä minäkin olen tuossa luullut olevani.

Kamala räkätauti, onneksi en käynyt isääni katsomassa torstaina; ei 85-vuotias tarvitse tällaista riesakseen.
Kyllä mun kainalo on niin arka paikka, ettei sinne mitään lyödä, keuhkokuumeessa kun lasaretissa pötkötin joku yöhoitaja herättämättä löi mittarin tosiaankin pohjaan ja sitten löi luu-5, onneksi osumatta, olisi tullut varmaankin vankeutta, vaikken tiennyt että kuka tempaisi puukolla, kun refleksi heilautti nyrkkiä.

Mua on vaarallista jo ihan herättääkkin, saati sitten alkaa sähläämään kuumemittaria kainaloon, näillä elämänkokemuksilla kun se ensimmäinen reaktio on itsepuolustus ja realistinen odottama on, että joku yrittää ottaa henkeä, kun sitä on riittävästi aikoinaan tapahtunut.

Sähköisillä ei toisiaankaan tee yhtään mitään, se infrapunamalli, joka mittaa korvasta tosin on jossain hehkutettu olevan varsin hyvä, mutta mitenkäs sillä osuu omaan korvaan, eikös sillä lueta matkan päästä? Mulla ei ole yhtään turvamittaria tai elohopeamittaria ehjänä, yksi sähköinen on muttei sillä tee tosiaankaan mitään.

Pitäisi kai taas hankkia uusi mittari, ei ole vekotinta mitä en rikki saisi ja vieläpä ihan yrittämättä.

Onkohan se muuten räkätautia, jos se on joku allergia, kun kuivaa aikaa ja kaikenlaista pölisee ilmassa?
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
Dervish kirjoitti: Pitää todeta, että itseäni ei kiinnosta hittojakaan nuo vakoilut jne.
Oletko aivan varma? Haluatko isoveljen valvomaan vessakäyntiäsikin? Jos ajattelet, ettei sillä ole väliä, niin käytännössä avaat tien siihen, että pian sulle sanellaan vessanpyttyanalyysin mukaan mitä saat syödä, turvallisuuden/terveyden/taloustilanteen nimissä.

https://www.ted.com/talks/glenn_greenwa ... anguage=en

Jokainen joka sanoo, ettei ole väliä, ei todellakaan ymmärrä kuinka isosta asiasta on oikeasti kyse, se ei ole vain missä surffasit tänään, se on mitä saat tehdä tulevaisuudessa.

Valitettavasti suurin osa ihmisistä ei mieti tätäkään asiaa yhtään pisemmälle ja me ollaan jo aika paljon menetetty vapauksiamme, lisää on luvassa jos suhtautuminen ei muutu.
Jos puhutaan tiedustelupalveluista jne. niin niiden resurssit (Suomessa) ovat ihan tapissa, kun yrittävät seurata niitä yksilöitä, joita pitääkin seurata.

Kaupalliset toimijat jahtaavat mun rahojani, kyllä sen mainoksista huomaa että hyvin ovat perillä mitä kulloinkin olen googlettanut.

Rikolliset ovat mun mielestäni suurin ongelma.

Yksilönvapauksien rajoittamista minä olisin jopa valmis kannattamaan, esimerkiksi polkupyörävarkaasta otetun videoklipin saisi mun mielestäni julkaista oikein kernaasti.

Koko tietosuojalainsäädäntö suojaa aika pitkälti juuri rikollisten yksityisyyttä, Virossa kriminaalin kuvan saa julkaista.

Suomessa puheet Orwellin yhteiskunnasta ovat ihan turhia, meillä on niin vähän henkilöresursseja kansaa valvomassa. Mä kannattaisin pakollista valvontapantaa kaikille kriminaaleille, rikosten selvitysprosentti nousisi hurjasti kun heti nähtäisiin, kukan on ollut nurkilla kun miekkosta tökättiin puukolla.

Mä olen sillä tavalla vanhanaikainen, että mun mielestäni on oikein, että ihminen joutuu elämään tekojensa kanssa. Vanhaan aikaa kyläyhteisössä näin olikin, yhtäkään rötöstä ei kyläläiset ikinä unohtaneet.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Oletteko huomanneet, että nämä uudet turvalliset kuumemittarit on paljon vaikeampi lyödä pohjaan kuin vanhat elohopeaversiot?

Kyllä mun kainalo on niin arka paikka, ettei sinne mitään lyödä, keuhkokuumeessa kun lasaretissa pötkötin joku yöhoitaja herättämättä löi mittarin tosiaankin pohjaan ja sitten löi luu-5, onneksi osumatta, olisi tullut varmaankin vankeutta, vaikken tiennyt että kuka tempaisi puukolla, kun refleksi heilautti nyrkkiä.

Mua on vaarallista jo ihan herättääkkin, saati sitten alkaa sähläämään kuumemittaria kainaloon, näillä elämänkokemuksilla kun se ensimmäinen reaktio on itsepuolustus ja realistinen odottama on, että joku yrittää ottaa henkeä, kun sitä on riittävästi aikoinaan tapahtunut.

Sähköisillä ei toisiaankaan tee yhtään mitään, se infrapunamalli, joka mittaa korvasta tosin on jossain hehkutettu olevan varsin hyvä, mutta mitenkäs sillä osuu omaan korvaan, eikös sillä lueta matkan päästä? Mulla ei ole yhtään turvamittaria tai elohopeamittaria ehjänä, yksi sähköinen on muttei sillä tee tosiaankaan mitään.

Pitäisi kai taas hankkia uusi mittari, ei ole vekotinta mitä en rikki saisi ja vieläpä ihan yrittämättä.

Onkohan se muuten räkätautia, jos se on joku allergia, kun kuivaa aikaa ja kaikenlaista pölisee ilmassa?
Mulla on tuollainen korvamallikin, sillä voi mitata myös otsasta. Ja seinienkin lämpötilaja voisi mittailla, mutta sitä touhua varten ostin sellaisen laserversion, joka mittaa vähän kapeammalla kiilalla.

Kyllä tuota sähköistä voi jonkin sortin seulontalaitteena käyttää, vaikka Lidlin halpamalli onkin. Pitää vain muistaa, että tutin on suljettava korvaytävä kunnolla ja on odotettava vähän aikaa, että korvakäytävän sisällä oleva ilmamassa lämpenee ympärillä olevan korvan lämpötilaan. Eihänä sen ilman pitäisi mittaukseen vaikuttaa mutta vaikuttaa se silti, käytännössä.

Perinteinen väitti mulle, että 37,6 on Välilän pojan lämpö nyt.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo, onneksi hoitsulle ei ollut annettu hommaksi mitata lämpötilaa takamuksestasi, herätys olisi ollut ikimuistettava teille molemmille...
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo, sulla tulee kohta 10000 viestiä täyteen. Sen kunniaksi voisit julkaista jotain merkittävää: uudentyyppisen ilmalämpöpumpun, oman sähköisen valuutan tai vaikkapa lopullisen vastauksen kysymykseen elämän tarkoituksesta...

(Kasvattaa Nordean tulosta)
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tuuma on kadonnut linjoilta. Hän on varmaankin kellarissa ja ottaa mittaa miehestä: tosimies viilaa 17 millin hylsyä sen verran, että siitä tulee 18mm hylsy...Lällärit ajavat Motonettiin.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti: Jos puhutaan tiedustelupalveluista jne. niin niiden resurssit (Suomessa) ovat ihan tapissa, kun yrittävät seurata niitä yksilöitä, joita pitääkin seurata.

Kaupalliset toimijat jahtaavat mun rahojani, kyllä sen mainoksista huomaa että hyvin ovat perillä mitä kulloinkin olen googlettanut.

Rikolliset ovat mun mielestäni suurin ongelma.

Yksilönvapauksien rajoittamista minä olisin jopa valmis kannattamaan, esimerkiksi polkupyörävarkaasta otetun videoklipin saisi mun mielestäni julkaista oikein kernaasti.

Koko tietosuojalainsäädäntö suojaa aika pitkälti juuri rikollisten yksityisyyttä, Virossa kriminaalin kuvan saa julkaista.

Suomessa puheet Orwellin yhteiskunnasta ovat ihan turhia, meillä on niin vähän henkilöresursseja kansaa valvomassa. Mä kannattaisin pakollista valvontapantaa kaikille kriminaaleille, rikosten selvitysprosentti nousisi hurjasti kun heti nähtäisiin, kukan on ollut nurkilla kun miekkosta tökättiin puukolla.

Mä olen sillä tavalla vanhanaikainen, että mun mielestäni on oikein, että ihminen joutuu elämään tekojensa kanssa. Vanhaan aikaa kyläyhteisössä näin olikin, yhtäkään rötöstä ei kyläläiset ikinä unohtaneet.
Entäs se päivä, kun kaikki se tieto joka sustakin on kerätty, lankeaa niiden kriminaalien käsiin, kun hakkeroivat jälleen mikkisoftan tai googlen tietokantoihin?

Se on hankala paikka, kun yrität sitten selittää, ettet ole ostellut tuhansilla euroilla, vaan ne identiteetin rosvonneet sen tekivät.

Toki täysin sattumanvaraisestihan uhri valikoituu, mutta miksi mahdollistaa se?

Tuolla maailmalla on todella paljon tahoja, joilla ei ole resurssit tapissa ja jo EU:n laajuisesti ajatellen tilanne on aivan toinen kuin jos ajattelee vain kotimaamme täysin pihalla olevia viranomaisia.

Tulee taas mieleen se pikkutyttö, jonka tietokonetta poliisi tuli hakemaan, kun jonkun levyn oli mennyt lataamaan.

80-luvulla olisi ollut sota pystyssä, jos jokainen keskustelu olisi tallennettu, kuten nykyään mm. FB:n kautta tapahtuu, onhan jopa tuomioita annettu ihan vain FB kirjoittelun pohjalta. Esson baarissa tarinoidessa ei moista tapahtunut ja jos olisi sinivuokko istunut jokaisessa pöydässä tai nauhuri nauhoittanut, kuten FB:ssä tapahtuu, niin siitähän olisi syntynyt hirmuinen kapina.

Nykyään se on ihan ok, normaalia.

20 vuoden päästä on ihan ok, normaalia, että web kameran kautta turvallisuutesi vuoksi jokin kansalaisen turvapalvelu nauhoittaa kaiken mitä huoneessa tapahtuu?

Ihmiset kyllästytetään yksityisyydenloukkauksilla niin että heikentynyt yksityisyys on uusi normaali.

Jos pelkäät rikollisia, niin miten oli 80-luvulla? Rikollisuus ei tilastojen mukaan ole kasvanut, sanovat, joten miksi nyt sallia rankemmat keinot?

Mielikuvat on himputin vaarallisia, jos niiden pohjalta otetaan suuntimaa tulevaan.

Elämän tarkoitushan on oppiminen, sitä voi toki epäillä, mutta kun pohtii evoluutiota ja planeettojen muodostumista jne. huomaa, että kaikessa on jonkinsortin kehittyminen taustalla, jossa informaation määrä kasvaa ajanmyötä, jolloin loogista on, että elämän tarkoitus on oppiminen, se ehkä ei ole aivan niin selvää, että minkä oppiminen, mutta ehkä sillä ei ole niin suurta merkitystäkään?

pvalila, eihän hylsystä kannata ottaa, on helpompaa ottaa pultin kannasta vähäsen rälläkällä ilman suojia tai hanskoja tietty :lol:

Minähän vetelin tuossa joku aika takaperin rälläkällä hanskattomaan räpylään, piti kolmesti kokeilla, kun ei kerrasta oikein saanut selvää, että tekeekö se hyvää, no ei se peukku ironnut siltikään.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:Tuuma on kadonnut linjoilta. Hän on varmaankin kellarissa ja ottaa mittaa miehestä: tosimies viilaa 17 millin hylsyä sen verran, että siitä tulee 18mm hylsy...Lällärit ajavat Motonettiin.
En mä mihinkään kadonnut, en vain pysynyt enää teidän perässä :neutral:

Yritän tiivistää...

RDP tosiaan on nopea, client tietää mitä sovellusta käytät ja kun windows softaa käytät niin client itsessään hoitelee nuo tavalliset grafiikkajutut, ei tarvi joka pikseliä siirrellä. Jos käytät vaikkapa office paketin softia ja jos clientissa office niin murskaa osan tiedosta sen client koneen avulla. En tiedä totuutta mutta niin olen lukenut ja tottahan se on nopea, ei siinä teoriaa tarvita ihan omat silmät riittää.

Jos etäkone on Server versio niin silloin voi olla montakin käyttäjää samanaikaisesti mutta tavallinen RDP ei taida tuohon taipua mutta onhan niitä varmaan apusoftia väliin.

En alkanut viilaamaan pulttia enkä hylsyä. Vähän lannistuin jo kohtalooni... Tuohon oikeastaan käy vain kunnon lenkkiavain.

Kamasan ostin clasulta, Pvalilan vinkkaamasta tarjouksesta puoleen hintaan, ei mulla muuten olisi. Siinäkin ovat hylsyt mallia roundcorner tjms. Tuossa satsissa on se hyvä puoli että kaikkeen on riittänyt, paitsi tietty nyt. Toinen hyvä puoli on se että kun oli kuitenkin jonkun hintainen niin kärsivällisesti olen kalut paikoilleen työn jälkeen laittanut. Halpurit on hujan hajan tallissa...

Tuo kuumemittariepisodi olisi pitänyt kärpäsenä katossa nähdä :lol: Tietynlaista aistiyliherkkyyttä on täälläkin päässä.

Tulipa noista rikollisuusjutuista mieleen eräs lapsuudenkaveri, olkoon nimeltään vaikkapa Hessu. Hessu muutti jostain Helsingin seudulta. Tuli kaveriksi mutta ihmettelin yksi aamu missä on mun parhaat leikkiautot hiekkalaatikolta. Hessu leikki niillä omalla pihallaan kun menin käymään. Sotahan siitä syttyi, joka hiljalleen laantui. Palauttikin ne mulle. Hessu oli vähän raju. Ei menestynyt koulussakaan ja lintsailimme koulusta ja rakentelimme majoja. Lintsasin siis vaikken oikein halunnutkaan. Kasvoimme isommiksi ja juttelimme syvällisiäkin. Ei ollut Hessulla sen ihmeellisempi elämä kuin mullakaan. Kerran vierailulle tuli sitten sanotaan vaikka Simppa. Simppa tuli Hakiksesta elikkäs Hakaniemestä piti muo ihan landepaukkuna ja sitoi omenapuuhun Hessun räkättäessä vieressä. Ei ollut ollenkaan mukavaa. Hessu oli kuitenkin sen verran käsittääkseni ympäristöstään muuttunut niin teki Simpalle jullikan ja huiputti hänet käymään sisällä. Siinä samassa Hessu päästi mut köysistä ja pingoin pakoon. Simppa oli 3v. vanhempi ja iso korsto.

Simpasta en sen jälkeen ole kuullut Hessu on suht' koht menestyvä yksityisyrittäjä.

En tiedä miten tämäkin tähän liittyi mutta tulipa vaan mieleen. Ehkä siitä että pahakin rikollinen voi muuttua, siis voi. Mun vanhemmat eivät ikinä tykänneet Hessusta, mulle hän oli kuitenkin ihan OK kaveri ja luulen että mun sinisilmäisyys muutti vähän häntäkin :roll:

Se on fakta että tuo rikollisten paapominen joutaisi loppua. Mikä olisikaan parempi jalkapuu nykyään kuin netti!

Oli teillä muutakin mutta nyt olen jo vähän hengästynyt tästä naputtamisesta...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
jtbo
Jäsen
Jäsen

Ettei mene liian vakavaksi, niin tavanomainen levyraato...
https://www.youtube.com/watch/?v=djYXg_HDFAM

...tai sitten ei ihan niin tavanomainen :lol:
Vastaa Viestiin