tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:No niin, se näppisvika tulikin korjattua saman tien. Jokin pikkuruinen muovipallo oli eksynyt hatun alle ja esti näppäimen painumisen normaalisti.

SSD:n hankinta mulla on vähän harkinnassa. Tässä on 7200 kierroksen asema, joka joidenkin testimainintojen mukaan on hitaampi kuin moni 5600 kierroksen asema.

Satasen koneesta tulee 165 euron kone, jos siihen asentaa SSD Now 240 GB halpuriaseman.

Toinen asia, johon mun pitää ottaa kohta kantaa on winkymppi.

Sen ilmainen päivitysaika menee kohta umpeen.

Tässä näyttäisi olevan seiskan homeversio, päivittäen tästä kai tulee jokin kympin halpaversio?

En mä käyttikseltä mitään niin ihmeitä tarvitse mutta remote desktop on joskus iltaisin näppärä: mä pystyn sen avulla käyttämään tietokoneita, joiden lähellä joku nukkuu, nukkujaa häiritsemättä.
Taisi ainakin kasissa olla niin, ettei rdesktopia voinut edes käyttää kotiversioissa, eli home versioon ei etätyöpöytäyhteyttä saanut, mutta home versiosta ulos sen vielä sai otettua?

-14 pakkasta yöllä, täällä ei ainakaan rautalapiolla tarvitse yrittää vielä kaivaa mitään...
Kyllä sä tosi karun asuinpaikan onnistuit itsellesi löytämään!

Varsinainen Mini-Siperia.

Nollassa taitaa täällä olla öisin, voi olla jopa joskus pakkastakin. En tiedä muuta, mutta iltaisin kun koirien kanssa käy ulkona on ilma tosi raikas ja runsashappinen.

Homeversioissa on perinteisesti tullut mukana RDP-clientti, ei serveriä.

Sitten on olemassa virityksiä, joilla serverin on saanut toimimaan.

Ja jopa viritys, jolla on saanut wintoosan hyväksymään monta yhtäaikaista käyttäjää.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti:
Mulle tokaistiin tänään aamulla, että mitä ihmettä sinä venyttelet, puolenpäivän tauon aikaan tokaistiin, että pikkaisen puu näytti liikkuvan, eikä enää kuittailtu mitään venyttelystä. Kämmenet menee lattiaan vielä suorin jaloin kun kumartuu, mutta paljon enemmänkin pitäisi venytellä.

Piuhoille kannattaa tilata se merkkaus, niin ei käy hassusti. Sellaisella metallinetsimentapaisella nuo etsivät niitä piuhoja ja sitten merkkaavat värillä paikat.

Yksityisten tonttien osalta sähköfirma ei kaiva piuhoja maahan, mutta jotenkin meni niin, että jos itse teettää kaivannon, niin sitten piilottavat piuhaa maan sisään, tosin siitäkin taisi tulla lasku...

F5 päivittää sivun, jos sulla on mennyt sivun uudelleen lataaminen ja tallennus sekaisin? Ei ihme, että työt katoaa, mutta onpahan työllistävä vaikutus :mrgreen:
F5:den arvoitus siis ratkesi! Thanks.

Se on vissiin vähän sama reaktio kun biljardia menee pelailemaan ja ensin tarkistaa lainakeppien suoruuden pyörittelemällä niitä pöydän pinnalla mutta hymy on silloin tosiaan saatava hyytymään teoillaan :-D

Kas kun täällä sitten pyytämättä kaivoivat tienalituksineen päivineen että kytkemisineen, veloituksetta. Tai no, ottavathan nuo omansa hiljalleen. Samalla kaivantoon heittivät puhelinpiuhan että koaksiaalin, jonka tarkoitusta en ole vieläkään oivaltanut. Kuitu olisi ollut kiva.

Täytyy hieman kehua lisää sähköyhtiötä. Noin minuutin kahden päästä kun pimeästä autotallista rymysin katsomaan päätaulua niin tuli sekä tekstari että s-postiviesti asiasta.
Sähköfirman urakoitsija yleensä suostuu ottamaan myös mattimeikäläiset asiakkaakseen mutta tällä alueella ei. Mun tapauksessa on se ja sama, josko joudun maksamaan kaapelin viimeset kolme metriä; kunhan vain suostuisivat tuon työn tekemään.

Vesilaitos maksaa vesijohdon mutta kaivuut joutuu tekemään itse.

Mulle tulee kai vesijohto samasta suunnasta kuin viemäri, putki kannattaa upottaa maahan vaikka vanha ruosteinen johto jäisi vielä käyttöön.
pvalila
Jäsen
Jäsen

petej kirjoitti:Varavoima sydeemi on mukava olla.
Tuollasen jälkeen ei enää kertaakaan ole keräimet kiehuneet, eikä ole kylmäkaapitkaan enää lämmenneet. :wink:
Reilu kilowatti paneeleita ja 24v/400ah akustoa niin hetken pyörii pumput ja kompurat vaikka verkkosähkö katkeekin.
Ens viikolla jo lupailivatkin muutamaks tunniks sähköt pätkästä.

Ihan mukavasti vaikuttaa pörssisähkön ostossa sähkönhintaankin mut eihän tuolla mitään säästöä oikeasti synny.
Kiva harrastus kuitenkin.
Sun systeemisi on liian pienimuotoinen. Nuo isommat takovat (tuki-) rahaa yrittäjälle automaattisesti, satoi tai paistoi.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Se myyntipalstalla ollut Avanti on myyty. Aika äkkiä se meni, ehkä vuodenaika on oikea?

Sen verran selvittelin öljysäiliöasiaa, että romufirmat ottavat sen vastaan, jos mukana tulee pesutodistus ja kuidutus on tehty normikuiduilla.

Pikkuisen jopa maksavat mutta taitaapi rahti maksaa enemmän; eivät myöskään sitoudu vastaanottamiseen vaan päättävät vasta, kun näkevät tankin.

Noin kertoi minulle Tikkurilan Romu.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Minä olen ihmetellyt, että ketkä noita Avanteja ostaa, kun se on aika primitiivinen laite, suht heikoilla ominaisuuksilla, suhteutettuna hintaan, paljon parempia on tarjolla, etenkin jos ei tarvitse olla täysin uusi, vaan vähän sisäänajettukin kelpaa.

Täällä ei paljoa rempat tai muutkaan edisty, koko päivä meni moottorisahan kanssa, sain sen kumminkin korjattua ja tuntuisi nyt toimivan kuten sen olisi pitänyt toimia jo uutenakin.

edit: Niin eihän tästä montaa päivää ole, kun viimeiset lumet lähtivät katolta, mielestäni oli tällä viikolla, kasvimaalla on yhä lumikerros, kuten on osassa pihamaatakin + tietty kaikki paikat mihin lunta on kasattu.

Eilen oli +3 päivän korkein lämpötila, tänään sentään +6, se on jopa pari kuukautta lyhyempi tuo lämmin vuodenaika täällä mitä siellä.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:No niin, se näppisvika tulikin korjattua saman tien. Jokin pikkuruinen muovipallo oli eksynyt hatun alle ja esti näppäimen painumisen normaalisti.

SSD:n hankinta mulla on vähän harkinnassa. Tässä on 7200 kierroksen asema, joka joidenkin testimainintojen mukaan on hitaampi kuin moni 5600 kierroksen asema.

Satasen koneesta tulee 165 euron kone, jos siihen asentaa SSD Now 240 GB halpuriaseman.

Toinen asia, johon mun pitää ottaa kohta kantaa on winkymppi.

Sen ilmainen päivitysaika menee kohta umpeen.

Tässä näyttäisi olevan seiskan homeversio, päivittäen tästä kai tulee jokin kympin halpaversio?

En mä käyttikseltä mitään niin ihmeitä tarvitse mutta remote desktop on joskus iltaisin näppärä: mä pystyn sen avulla käyttämään tietokoneita, joiden lähellä joku nukkuu, nukkujaa häiritsemättä.
Onnittelut hankinnasta, sulla alkaa olla pian kalusto uusittu? Mä räpellän vielä näillä Xp:illä kotiolosuhteissa, toki vaimolla kymppi.

Minusta tein päivityksen jotenkin sillain että siinä oli kyllä Home mutta sitten ostin tarjouksesta kasin, jonka päivitin 8.1:ksi, jonka jälkeen imuroin win10 betan ja kun marisin vähän että ei voi päivittää seiskaksi niin tuli ihan vain win10, sitä en tiedä mitä tuosta puuttuu ja mikä tuo nyt on mutta selvästikin fiksumpi käyttää ja vakaampi kuin 8-8.1, jotka olivat kummia. Muutama vanhakin ohjelma toimii, jotka eivät kaseissa oikein käynnistyneet edes.

Luulen että kymppiin ovat laittaneet paukkuja niin paljon että siitä tulee seuraava pidempiaikainen käyttis, kai?

Saahan noita Teamviewereitä käyttää henkilökohtaisiin tarkoituksiin ilmaiseksi. Minusta mainio, toimii kätevästi jopa silloin etänä jos on kaksi näyttöä, voi yksinäyttöisellä clientilla valita kumpaa ruutua seuraa ja ottaa kätevästi yhteyden android laitteisiinkin nykyversiot.

Helppo löytää tabletti jos ei muista minne käsistään laski kun on vain sähköä niin lyö etänä etu- tai takakameran päälle. Autoon kun jättää kännykän niin voi karttapalvelusta kätevästi tarkistaa minne on voro autoa kiikuttamassa, jne. Toki alkaa olla kai vähän lain rajamailla tuollainen oman omaisuutensa salakatselu :roll:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Yritin saada jotain aikaan ja olla reipas. Rollon takapalat ovat ihan loppu. Motonetistä palat ja männänkierrin (tosin voorteihin, mutta pitäisi hiukan modaamalla ainakin käydä). Uljas uusi Kamasa salkku sitten pihalle mutta eikös sitten Rollossa ole nuo pultit 18mm :shock: Eihän sellaisia missään sarjoissa yleensä ole! 17mm jälkeen 19mm, ei edes 18mm hylsyä sitten ollut missään pakissa, paitsi aikoinaan kun oli FZ750 niin sille tein 18mm tulpanavaajan mutta sehän oli liian pitkä.

Luukut kiinni ja mököttämään :mrgreen: Halvemmaksi olisi ollut paikallisessa korjaamossa taas vaihtaa nuokin, nuukuus nostaa päätään aina väärissä paikoissa, muuten kyllä rahaa menee joka suuntaan surutta :oops: Noh, ehkä mä tänään jo toivun ja käyn varaamassa ajan tai sitten ostamassa sen saamarin 18mm lenkkiavaimen, jolla tietenkin pyöräytän pultit pyöreiksi ja rystyset verille. Ei opi ei, ei sitten millään!
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Minä olen ihmetellyt, että ketkä noita Avanteja ostaa, kun se on aika primitiivinen laite, suht heikoilla ominaisuuksilla, suhteutettuna hintaan, paljon parempia on tarjolla, etenkin jos ei tarvitse olla täysin uusi, vaan vähän sisäänajettukin kelpaa.

Täällä ei paljoa rempat tai muutkaan edisty, koko päivä meni moottorisahan kanssa, sain sen kumminkin korjattua ja tuntuisi nyt toimivan kuten sen olisi pitänyt toimia jo uutenakin.

edit: Niin eihän tästä montaa päivää ole, kun viimeiset lumet lähtivät katolta, mielestäni oli tällä viikolla, kasvimaalla on yhä lumikerros, kuten on osassa pihamaatakin + tietty kaikki paikat mihin lunta on kasattu.

Eilen oli +3 päivän korkein lämpötila, tänään sentään +6, se on jopa pari kuukautta lyhyempi tuo lämmin vuodenaika täällä mitä siellä.
No mutta onnittelut sinne Mini-Siperiaankin :wink: Eihän tuo mitenkään hukkaan mennyt jos saha on nyt semmoinen kun haluaa!
Dervish
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Dervish »

En lähtisi mitään windowsia päivittämään kympiksi, etenkään jonkun etäkäyttösoftan takia.
Googlen Chrome selaimeen on hyvä ja itsellä toimivaksi todettu etähallinta kludge.
https://chrome.google.com/webstore/deta ... jmpp?hl=en

Pojan vanhaan koneeseen kymppiä koitin, mutta kun ei edes vanhaan ratukan näyttikseen löytynyt ajureita niin pitäkööt tunkkinsa, ja olihan se ihan kamalan näköinen.
Sitäpaitsi, seiska toimii hienosti.

Ei muuten kauaa boottaa tuommoinen ehkä jo mopo, i2400k prossulla oleva masiina, kun on kaksi ssd asemaa raid nollassa käyttiksellä :razz:
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Yritin saada jotain aikaan ja olla reipas. Rollon takapalat ovat ihan loppu. Motonetistä palat ja männänkierrin (tosin voorteihin, mutta pitäisi hiukan modaamalla ainakin käydä). Uljas uusi Kamasa salkku sitten pihalle mutta eikös sitten Rollossa ole nuo pultit 18mm :shock: Eihän sellaisia missään sarjoissa yleensä ole! 17mm jälkeen 19mm, ei edes 18mm hylsyä sitten ollut missään pakissa, paitsi aikoinaan kun oli FZ750 niin sille tein 18mm tulpanavaajan mutta sehän oli liian pitkä.

Luukut kiinni ja mököttämään :mrgreen: Halvemmaksi olisi ollut paikallisessa korjaamossa taas vaihtaa nuokin, nuukuus nostaa päätään aina väärissä paikoissa, muuten kyllä rahaa menee joka suuntaan surutta :oops: Noh, ehkä mä tänään jo toivun ja käyn varaamassa ajan tai sitten ostamassa sen saamarin 18mm lenkkiavaimen, jolla tietenkin pyöräytän pultit pyöreiksi ja rystyset verille. Ei opi ei, ei sitten millään!
Kun olin nuori, mä unelmoin Kamasan hylsysarjasta. Kun mulla siihen sitten myöhemmin oli varaa en mä enää jaksanut autolle mitään itse tehdä...

Epäilen, ettei munkaan satsissa ole 18mm hylsyä. Tuumasista jokin saattaa olla hyvin lähellä. Mutta mustana hylsynä mulla tuokin koko on, se tuli erään sittemmin kuolleen tupakansytyttimestä virtansa ottavan pulttipyssyn mukana.

Noita sytkäpyssyjä mulla oli aikoinaan kaksi tai ehkä jopa kolme, eivät ole kovin pitkäikäisiä.

Suosittelen Bilteman 230 voltin sinistä pyssyä, hinta 44 egeä mutta mukaan ei näytä tulevan tuota 18mm hylsyä (17 ja 19 kylläkin).

Mä tunnen nuukuussyndrooman oikein hyvin. Mulla on painepesuri, viemärinavausletku, monta rassia ja silti mä kutsun ammattilaisen apuun, kun olen muutaman tunnin yhdessä vaimon kanssa niellyt paskavettä jne.

Ei siitä ammattilaisestakaan kauheasti tällä kertaa apua ollut, yhden vessan ehti avata ja sitten joutui jo ryntäämään seuraavaan kohteeseen. Epäilen vähän, että jos otan ukon tänne hoitamaan homman loppuun luvatusti mä juodun maksamaan kokonaan uuden käynnin hinnan.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Ihan tällaista flunssaa mulla ei ole ennen ollut. Olo on kaikkiaan koko lailla kurja, mutta oudointa on se, että meikä vetistelee kuin nyyhkyleffaa katsova teinityttö.

Kurjaahan mun eloni on eli tavallaan tuo sopii kyllä tilanteeseen, mutta miehekkyys kärsii kohtuuttomasti.

Kuumetta ei ole eli influessa tämä ei liene.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mä olen tässä pohdiskellut puutarhakalusteita. Ikeata ostetut ulkokalusteet eivät kestäneet ulkona, sisällä ne ovat kyllä ihan ok.

Ulkomaisen viljellyt kovapuun sijasta mä olen iskenyt silmäni suomalaiseen graniittiin. Siitä saisi sellaisen pöydän, jota ei tarvitse kiikuttaa talveksi sisään.

Laki ennen minua oli ja jälkeheni jää, runoili joku aikoinaan. Sama pätee tuollaiseen graniittilevyyn, se kestää isältä tyttärille.

Jalat pitäisi vielä ideoida ja tuolit jostain kehittää. Penkiksi graniitista ei ole, siihen se on liian kylmä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Dervish kirjoitti:En lähtisi mitään windowsia päivittämään kympiksi, etenkään jonkun etäkäyttösoftan takia.
Googlen Chrome selaimeen on hyvä ja itsellä toimivaksi todettu etähallinta kludge.

Pojan vanhaan koneeseen kymppiä koitin, mutta kun ei edes vanhaan ratukan näyttikseen löytynyt ajureita niin pitäkööt tunkkinsa, ja olihan se ihan kamalan näköinen.

Ei muuten kauaa boottaa tuommoinen ehkä jo mopo, i2400k prossulla oleva masiina, kun on kaksi ssd asemaa raid nollassa käyttiksellä :razz:
En minäkään päivittää haluaisi, seiska on mun suosikkini. Mutta siinä vaiheessa kun seiskan tuki loppuu ja siitä on ihan oikeasti siirryttävä eteenpäin ei kymppipäivitys ole enää ilmainen.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Dervish kirjoitti:En lähtisi mitään windowsia päivittämään kympiksi, etenkään jonkun etäkäyttösoftan takia.

Siis tuolla voi käyttää etäkonetta samalla tavalla kuin RDP:llä? Tietenkään en halua käyttää toisen koneen selainta vaan yleensä teen ylläpidollisia operaatioita tahi meilaan jonkin paikallisen tiedoton jonnekin.

En minä etätyöpöytää paljoa käytä, välillä lähes unohdin sen olemassaolon.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti:
Ei täällä vaan ilmaiseksi olla kaivamassa mitään, suuri ja mahtava sähkönsiirtofirma sallii asiakkaan omalla kustannuksellaan kaivaa piuhansa maansisään, tietty eihän sitä itse saa tehdä, vaan pitää tilata se sähköfirmalta, joka sitten laskuttaa touhusta, mutta ehkä jonkinlaisen ojan voi kaivaa, jonne tiputtavat sitten piuhat.

Niin, Loirihan (siis Turhapuro) oli aika velho tuossa biljardissa kaiketi aikoinaan.

Vähän tuntuu, että nyt on pilke silmäkulmassa, siis polttopuu, sen verran purua tuli silmille tänäänkin ja vähän kaihertaa, siis silmää, on tämä kielemme sitten niin helppoa, ei mitään vaaraa tulla väärintajutuksi :lol:
Turhapuro oli oikea ässä piliksessä, eikä tuo Loirikaan ihan huono ole :-D

Juu, sanat kannattaa suomen kielessä valita todella tarkkaan, siltikin toki tulee usein väärinymmärretyksi. Pilke on mun ajatuksissa aika isokokoinen puunkappale, ollakseen silmäkulmassa :lol:

Viheliäinen on puru silmässä, sen olen kokenut useaan otteeseen, pehmettyään toki tulee pois mutta sitä ennen saa koko öögän punaiseksi, että ihan kuin olisi santapaperia silmässä :(
Siinä Uunon biliskohtausessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että siinä on yhdessä vaiheessa pitkä dialogi ennen lyöntiä. Loiri kertoi jälkikäteen, ettei lyöntiä halunnut kovin montaa kertaa missata kun seurauksena oli pitkän otoksen tekeminen kokonaan uusiksi alusta alkaen. Helpompaa olisi ollut erottaa lyönti omaksi otokseen.
Vastaa Viestiin