tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Tuommoisena minä sitikan DS/CX:n muistan, Pakko oli aina saada vararengas konetilaan, vaikka vähän konetta siirtämällä ja jos oli pakko saada turbokin mukaan niin väännettiin sitten "imusarjaa"

-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Tuuma, huomasitko tupla-alppitorvet tuon CX:n konepellin alla, vasemmassa etukulmassa?
PSA:n suunnitelma on jotensakin se, että Citikasta tulee halpamerkki, Pösö porskuttaa keskiluokan autona ja DS on premium.
Täytyy muistaa, että Pösö osti Sitikan ja siksi olisi kai monelle kovin vaikea tehdä ostetusta Sitikasta hienompi merkki kuin mitä talon oma merkki on.
Eihän tuossa ole mitään järkeä ollut, että PSA:n kaksi brändiä ovat taistelleet samoista ostajista keskenään, kilpailleet toisiaan hengiltä.
DS tulee tietenkin Sitikan legendaarisesta DS:stä. Uusi brändi saa vain surkean alun, jos sen ainoa erikoisuus on muotoilu eikä sillä ole mitään teknologisia avuja.
PSA:n pääjohtaja on kai nainen ja amerikkalainen, jos oikein muistan. Hän kai lupasi, että DS saavuttaa Hyden edut jollain muulla teknologialla.
Mä olen aika matti, että se toinen teknologia tulee olemaan raudasta tehty kierrejousi! Siihen sitten ympätään jotain iskarisäätöä jne. saksalaisten kilpailijoiden tyyliin.
Ilmajousitus olisi ihan ok mutta ilmajousitus löytyy yleensä vain pirhanan kalliista autoista ja sen ylläpitokulut ovat aivan tähtitieteelliset (Hyde on kuitenkin aika halpa ylläpitää).
Audin ilmajousituksen täyshuolto maksaa 8000 egeä, kuulemma.
PSA:n suunnitelma on jotensakin se, että Citikasta tulee halpamerkki, Pösö porskuttaa keskiluokan autona ja DS on premium.
Täytyy muistaa, että Pösö osti Sitikan ja siksi olisi kai monelle kovin vaikea tehdä ostetusta Sitikasta hienompi merkki kuin mitä talon oma merkki on.
Eihän tuossa ole mitään järkeä ollut, että PSA:n kaksi brändiä ovat taistelleet samoista ostajista keskenään, kilpailleet toisiaan hengiltä.
DS tulee tietenkin Sitikan legendaarisesta DS:stä. Uusi brändi saa vain surkean alun, jos sen ainoa erikoisuus on muotoilu eikä sillä ole mitään teknologisia avuja.
PSA:n pääjohtaja on kai nainen ja amerikkalainen, jos oikein muistan. Hän kai lupasi, että DS saavuttaa Hyden edut jollain muulla teknologialla.
Mä olen aika matti, että se toinen teknologia tulee olemaan raudasta tehty kierrejousi! Siihen sitten ympätään jotain iskarisäätöä jne. saksalaisten kilpailijoiden tyyliin.
Ilmajousitus olisi ihan ok mutta ilmajousitus löytyy yleensä vain pirhanan kalliista autoista ja sen ylläpitokulut ovat aivan tähtitieteelliset (Hyde on kuitenkin aika halpa ylläpitää).
Niin, mulle tulee huomenna viemärimies avaamaan tukokset.
On mulla painepesurit ja avausletkut, mä en vain jaksa alkaa rassaamaan.
Joskus olen saanut tukokset auki omin voimin mutta yhtä usein olen tuntien räpeltämisen jälkeen joutunut ottamaan ammattilaisen tontille.
Onhan tuolla voinut viemärikin pettää, ruukku liikahtaa tms.
Joskus olen saanut tukokset auki omin voimin mutta yhtä usein olen tuntien räpeltämisen jälkeen joutunut ottamaan ammattilaisen tontille.
Mullakin on tuollainen samantapainen, sillä on oikaistu rakennuksia, vaihdettu parvisängyn jalkoja, prässätty laakereita, nostettu moottoreita ja joskus saatettu jopa yrittää auton nostamista, johon se on vähän huono johtuen pehmeästä pihasta.RTMPekka kirjoitti:Jaa että tunkkeja ja läppäreitä, mä ajattelin huomenna ostaa ison kasan paneelia saunaan ja kellarin kattoon. En muuten ole ikinä kokeillut sitikan tunkkia. Motonetin 2 tonnisella hallitunkilla hoidan nostot ja muut. Ne muut tarkoittaa esim. rtm talon vessan lavuaarin sijoituspaikan levittämistä ne puuttuvat millit, jotta uusi posliini mahtuu paikoilleen. Sitä ei muuten ole tarvinnut kiinnittää mitenkään vaan pysyy tiukasti paikoillaan:-)
Hintaisekseen ollut soiva peli, tosin viime talven se vietti lumihangessa, kun jäi mokoma pihalle ja lumi hävitti sijainnin.
Yli 10 vuotta sekin on palvellut ja mielestäni joku tarjouskampanja oli 19 euroa hintalapulla, kun sen ostin, joten ei hirmuisen kova vuosikustannus ja voihan se toimia vielä pitkäänkin.
Talousoppia...
10kpl 19€ härpäkkeitä, jotka kestävät 10 vuotta.
10 x 19 = 190
10 x 365 = 3650
190 / 3650 = 0,052€ / päivä eli 5,2 senttiä jokaisen päivän nettotulosta menee 10 vuoden ajan ja 5,2 sentin nettotuloon joutuu tekemään hyvinkin luokkaa 15-20 sentin edestä bruttotuloa.
Jokaisella meillä tosin taitaa olla yli 10kpl härpäkkeitä, joista moni on maksanut yli 19€ eikä likikään kaikki kestä 10 vuotta.
Eihän tuo tietty ole paljoa mitään siltikään, mutta lasketaanpas sitten käyttöaika mukaan.
Mikäli kymmenelle 19€ härpäkkeelle on käyttöä 1-2 tuntia vuodessa, niin...
2 tunnin vuotuisella käytöllä 9,5 euroa per käyttökerta, 1 tunnin vuotuisella käytöllä 19€ per käyttökerta, mutta kun pitää huomioida että kiitos kaikenmaailman verojen ja maksujen, joutuu sen rahan tienaamiseen käyttämään selvästi enemmän aikaa, se voi hyvinkin olla luokkaa 38 euroa per käyttökerta.
Mikäli härpäkkeitä on kalliimpiakin hyllyssä pölyttymässä tai härpäkkeet kestävät vähemmän aikaa, niin käyttökerta on vieläkin kalliimpi.
Varastoinnille ja vekottimen etsimiselle voidaan myös laskea hinta, kuten sille että saman ajan voisi käyttää tuottavammin, jolloin jos joku tekee homman parilla kympillä, se ei ehkä ole niin kovin kallista.
Tai jos ostaa härpäkkeen hommaa varten ja saa myytyä sen pois käytön jälkeen juurikaan aikaa siihen käyttämättä, se voi tulla paljonkin edukkaammaksi kuin rojujen varastossa pölyttäminen.
Muuttujia toki on paljon, mutta joskus voi olla hyvä pohtia sitä onko kaiken omistaminen tarpeen vain siksi, että joskus voi tarvita, ehkä voi löytyä kustannustehokkaampi tapa toimia?
Mulla ainakin on paljon härpäkkeitä jotka ovat aivan julman kalliiksi tulleet, vaikka mielestään löytänyt edukkaasti, kun niitä on tarvinnut sen yhden kerran ja sitten pölyttyvät varastossa ilman mitään käyttöä vuosikausia
Sitäkin voi sitten ajatella, että onko se välinevuokraus sittenkään niin mahdottoman kallista?
Ei tuosta kai pitkä aika ole kun viimeksi oli epsodi siellä, silloin oli astetta vakavampaa.pvalila kirjoitti:Niin, mulle tulee huomenna viemärimies avaamaan tukokset.
Pyydä kameratallenne kun avaavat ja ainakin summittainen arvio mikä siellä oikeasti mättää. Sulla ei tainnut olla suuria puitakaan tontilla niin ei juuristokaan kiusaa tai voihan se jotain sellaistakin olla?
Sähkö- ja putkimiehiä tontilla ravaamassa harva se päivä... Ei kuulosta edulliselta touhulta
Täällä on jotain 190 tuollaista härpäkettä. Tavallaan turhaa kaapeliakin on kelalla joku 400m luokkaa 2€/m.jtbo kirjoitti:Mullakin on tuollainen samantapainen, sillä on oikaistu rakennuksia, vaihdettu parvisängyn jalkoja, prässätty laakereita, nostettu moottoreita ja joskus saatettu jopa yrittää auton nostamista, johon se on vähän huono johtuen pehmeästä pihasta.RTMPekka kirjoitti:Jaa että tunkkeja ja läppäreitä, mä ajattelin huomenna ostaa ison kasan paneelia saunaan ja kellarin kattoon. En muuten ole ikinä kokeillut sitikan tunkkia. Motonetin 2 tonnisella hallitunkilla hoidan nostot ja muut. Ne muut tarkoittaa esim. rtm talon vessan lavuaarin sijoituspaikan levittämistä ne puuttuvat millit, jotta uusi posliini mahtuu paikoilleen. Sitä ei muuten ole tarvinnut kiinnittää mitenkään vaan pysyy tiukasti paikoillaan:-)
Hintaisekseen ollut soiva peli, tosin viime talven se vietti lumihangessa, kun jäi mokoma pihalle ja lumi hävitti sijainnin.
Yli 10 vuotta sekin on palvellut ja mielestäni joku tarjouskampanja oli 19 euroa hintalapulla, kun sen ostin, joten ei hirmuisen kova vuosikustannus ja voihan se toimia vielä pitkäänkin.
Talousoppia...
10kpl 19€ härpäkkeitä, jotka kestävät 10 vuotta.
10 x 19 = 190
10 x 365 = 3650
190 / 3650 = 0,052€ / päivä eli 5,2 senttiä jokaisen päivän nettotulosta menee 10 vuoden ajan ja 5,2 sentin nettotuloon joutuu tekemään hyvinkin luokkaa 15-20 sentin edestä bruttotuloa.
Jokaisella meillä tosin taitaa olla yli 10kpl härpäkkeitä, joista moni on maksanut yli 19€ eikä likikään kaikki kestä 10 vuotta.
Eihän tuo tietty ole paljoa mitään siltikään, mutta lasketaanpas sitten käyttöaika mukaan.
Mikäli kymmenelle 19€ härpäkkeelle on käyttöä 1-2 tuntia vuodessa, niin...
2 tunnin vuotuisella käytöllä 9,5 euroa per käyttökerta, 1 tunnin vuotuisella käytöllä 19€ per käyttökerta, mutta kun pitää huomioida että kiitos kaikenmaailman verojen ja maksujen, joutuu sen rahan tienaamiseen käyttämään selvästi enemmän aikaa, se voi hyvinkin olla luokkaa 38 euroa per käyttökerta.
Mikäli härpäkkeitä on kalliimpiakin hyllyssä pölyttymässä tai härpäkkeet kestävät vähemmän aikaa, niin käyttökerta on vieläkin kalliimpi.
Varastoinnille ja vekottimen etsimiselle voidaan myös laskea hinta, kuten sille että saman ajan voisi käyttää tuottavammin, jolloin jos joku tekee homman parilla kympillä, se ei ehkä ole niin kovin kallista.
Tai jos ostaa härpäkkeen hommaa varten ja saa myytyä sen pois käytön jälkeen juurikaan aikaa siihen käyttämättä, se voi tulla paljonkin edukkaammaksi kuin rojujen varastossa pölyttäminen.
Muuttujia toki on paljon, mutta joskus voi olla hyvä pohtia sitä onko kaiken omistaminen tarpeen vain siksi, että joskus voi tarvita, ehkä voi löytyä kustannustehokkaampi tapa toimia?
Mulla ainakin on paljon härpäkkeitä jotka ovat aivan julman kalliiksi tulleet, vaikka mielestään löytänyt edukkaasti, kun niitä on tarvinnut sen yhden kerran ja sitten pölyttyvät varastossa ilman mitään käyttöä vuosikausia
Sitäkin voi sitten ajatella, että onko se välinevuokraus sittenkään niin mahdottoman kallista?
Siltikin jäi kaivelemaan mitä ovat nuo sinun 19kpl, hullua ei saisi pitää pinteessä kovin kauan
Hih, alppitorvethan oli must kultaisella -80 luvun lopulla kun setin taskuuni sain. Skoda mokoma aina vähän hyytyi mutta saappi ei, kun niiden kompressori sai käskyn toitottaa. Voi veljet, mikä turhuuksien turhuus tuokin muistopvalila kirjoitti:Tuuma, huomasitko tupla-alppitorvet tuon CX:n konepellin alla, vasemmassa etukulmassa?
En jaksa uskoa että Sitikka tavaramerkistään kuitenkaan luopuu, puheita ja tarinoita riittää. Jos luopuvat hydrasta, se on sen merkin loppu monelta omistajalta.
Oho, täytynee olla ostamatta ilmajousitteista!
Rautajousia on muuten C3:ssa mennyt urakalla poikki ja vallan takaisinkutsuttu, kai tuokin jotain johtoryhmässä painaa jos alkaa hallituksen kokouksessa oikeasti rautajousista vääntämään mutta mikäpä minä tosiaan sanomaan
Varasto:
114€/m2
20m2x114€/m2=2280€
Vanha liiteri:
10m2x114€/m2=1140€
Autotalli:
30m2X114€/m2=3420€
Öljysäiliöpotero:
7m2X114€/m2=798€
= 7638€
Tuollaisesta tilasta maksamme lattiasta kattoon olevasta röyhnästä korkoa ja lyhennyksiä ja laskelmista puuttuu toki asuintilojen hukatut kalliit neliöt. Romut jos muuttaisi rahaksi niin oikeastaan kannattaisi laskelmien perusteella antaa ne pois vaikka ilmaiseksi!
Jtbo, aiheutit minulle melkoisen pulmatuokion ja koko päivä mennyt ihmetellessä
114€/m2
20m2x114€/m2=2280€
Vanha liiteri:
10m2x114€/m2=1140€
Autotalli:
30m2X114€/m2=3420€
Öljysäiliöpotero:
7m2X114€/m2=798€
= 7638€
Tuollaisesta tilasta maksamme lattiasta kattoon olevasta röyhnästä korkoa ja lyhennyksiä ja laskelmista puuttuu toki asuintilojen hukatut kalliit neliöt. Romut jos muuttaisi rahaksi niin oikeastaan kannattaisi laskelmien perusteella antaa ne pois vaikka ilmaiseksi!
Sehän on oikeastaan hyvä, ehkä siitä poikii vielä joku innovaatio :Dtuuma kirjoitti:Varasto:
114€/m2
20m2x114€/m2=2280€
Vanha liiteri:
10m2x114€/m2=1140€
Autotalli:
30m2X114€/m2=3420€
Öljysäiliöpotero:
7m2X114€/m2=798€
= 7638€
Itse pohdin tuota ihan siltä kantilta, kun aikoinaanhan ei ostettu kaikkia härpäkkeitä itselle, kun oltiin enemmän yhteisöllisiä, niin homma toimi siten, että jollain aina oli joku härpäke ja jokainen lainasi tai kävi tekemässä talkoilla, jolloin sidottu pääoma jäi paljon pienemmäksi kuin nykyään, kun jokainen ostaa kaiken itselle.
Tuota voi sitten pohtia miten paljon rahaa on markkinoilta tavallaan jumitettu noihin varastotiloihin, rahaa jolla voisi tehdä jotain hyödyllisempääkin, palkata jonkun tjms. Mielenkiintoista tuossa on sitten se, että missä kohtaa tuo sidottu pääoma muodostuu kannattamattomaksi, kuinka paljon sitä pääomaa pitää rojuun sitoa, että olisikin ollut kannattavampaa esimerkiksi teettää vieraalla?
Affenanmaalla oli paljon pihakirppiksiä, ei siinä toki paljoakaan ole innovaatota.jtbo kirjoitti:Sehän on oikeastaan hyvä, ehkä siitä poikii vielä joku innovaatio :Dtuuma kirjoitti:Varasto:
114€/m2
20m2x114€/m2=2280€
Vanha liiteri:
10m2x114€/m2=1140€
Autotalli:
30m2X114€/m2=3420€
Öljysäiliöpotero:
7m2X114€/m2=798€
= 7638€
Itse pohdin tuota ihan siltä kantilta, kun aikoinaanhan ei ostettu kaikkia härpäkkeitä itselle, kun oltiin enemmän yhteisöllisiä, niin homma toimi siten, että jollain aina oli joku härpäke ja jokainen lainasi tai kävi tekemässä talkoilla, jolloin sidottu pääoma jäi paljon pienemmäksi kuin nykyään, kun jokainen ostaa kaiken itselle.
Tuota voi sitten pohtia miten paljon rahaa on markkinoilta tavallaan jumitettu noihin varastotiloihin, rahaa jolla voisi tehdä jotain hyödyllisempääkin, palkata jonkun tjms. Mielenkiintoista tuossa on sitten se, että missä kohtaa tuo sidottu pääoma muodostuu kannattamattomaksi, kuinka paljon sitä pääomaa pitää rojuun sitoa, että olisikin ollut kannattavampaa esimerkiksi teettää vieraalla?
Eihän millään voi lainata ruohonleikkuria naapurille! Mitä sinä höpäjät
Autot voisi mun puolesta laittaa riviin ja avaimet virtalukkoon odottamaan tarvitsevaa. Rellussa toki kortti niin sitä ei tarvisi laittaa
Onhan se totta että jos alkaisimme järkevästi elämään tätä elämäämme niin Kiinalaiset saisivat tosi pahasti kynsilleen. Muistanet kai ajan kun kävi pienenä pimputtamassa jonkun ovikelloa että soitti kotiin, jos joku sattui toisessa päässä olla kotona ja jos ei ollut niin leikit jatkuivat. Meillä ei toki ollut aina edes lankapuhelinta
Mä jotenkin kaipailen aikaa joka koskaan enää ei palaa, vanha mikä vanha
Jaa, meillä oli niin, että vanhempia odoteltiin kotiin, eikä aina ollut tietoa, että tuleeko sapuskaa ollenkaan, vai remmiä.
Jotain tuohon suuntaan täälläkin, yritin kaunistella vain. Mä ajattelin useimmiten että kuinkahan kovassa kännissä isä tulee töistä kotiin, autolla... Ehkä ihan kaiken ajan ei tarvitse palata.jtbo kirjoitti:Jaa, meillä oli niin, että vanhempia odoteltiin kotiin, eikä aina ollut tietoa, että tuleeko sapuskaa ollenkaan, vai remmiä.
Improvisoitua kuitenkin tuli. Joskus laitoin kauraryynejä kippoon ja paljon sokeria ja vettä perään. Se oli ihan nannaa! Seuraavaksi kokeilin maidolla se se vasta olikin sen ajan superfood, mustikoita kerran kokeilin ja se oli gourmet ruokaa. Eipä nykyajan nassut tuollaisia herkkuja ymmärrä.
5G lupia odotellessa...
http://www.iltalehti.fi/talous/20160412 ... 3_ta.shtml
Tuo Telia Company rahastaa meikäläiseltä 39,95€/kk nettiyhteydestä ja muutaman kympin lisää telkkukanavista. Olisiko tunkin paikka tämäkin? Neloselle jo tunkin jätinkin. Kaksi kertaa joutui asiakaspalveluun olla yhteydessä ennenkuin uskoivat. Pelottaa jo valmiiksi miten Telia Company:n kanssa käy
Olen jo haarukoinut vastaavat palvelut toisaalta, jotta sopii soitella perään niin pääsen tinkaamaan.
http://www.iltalehti.fi/talous/20160412 ... 3_ta.shtml
Tuo Telia Company rahastaa meikäläiseltä 39,95€/kk nettiyhteydestä ja muutaman kympin lisää telkkukanavista. Olisiko tunkin paikka tämäkin? Neloselle jo tunkin jätinkin. Kaksi kertaa joutui asiakaspalveluun olla yhteydessä ennenkuin uskoivat. Pelottaa jo valmiiksi miten Telia Company:n kanssa käy
Olen jo haarukoinut vastaavat palvelut toisaalta, jotta sopii soitella perään niin pääsen tinkaamaan.
Piparkakkua metwurstin ja juustoviipaleen kera, njam! :Dtuuma kirjoitti: Jotain tuohon suuntaan täälläkin, yritin kaunistella vain. Mä ajattelin useimmiten että kuinkahan kovassa kännissä isä tulee töistä kotiin, autolla... Ehkä ihan kaiken ajan ei tarvitse palata.
Improvisoitua kuitenkin tuli. Joskus laitoin kauraryynejä kippoon ja paljon sokeria ja vettä perään. Se oli ihan nannaa! Seuraavaksi kokeilin maidolla se se vasta olikin sen ajan superfood, mustikoita kerran kokeilin ja se oli gourmet ruokaa. Eipä nykyajan nassut tuollaisia herkkuja ymmärrä.
Kuinkahan monelle noista tulee "hyi yök en syö" -reaktio?
Ei muuten kannata kovin vetää suuhun rapaa, ainakaan maatilojen kohdalla, vähän kuralla ollut kun ei tainnut ihan vain hiekkaa olla mitä yritin suusta sylkeä pyörälenkillä.
Hmm, mulla on jotenkin OTEP olo, kai kun tänään ei pääse lenkille, levyraato jota saa kuulostella vain ihan itsekseen
https://www.youtube.com/watch/?v=0dyW0cIRcVM