Kauppa se on joka kannattaa, on jäänyt mun korviini soimaan. Voisikohan sitä sitten ostaa kaupan ja alkaa myymään maitoa, kannattaisikohan se? Luulen että muutaman viikon päästä kääntäisin tuon kliseisen lauseen toistepäin
Eihän lauseessa määritellä, että kenelle se kauppa kannattaa, sehän voi hyvinkin kannattaa, ei vaan sulle, tukkuporras voi hieroa kovastikkin karvaisia käsiään
Itse sain tehtyä ihan ok kaupat tänään, sain ison renkaan halkomapöllin päälle hankittua eikä maksanut mitään.
Aika järjetön tuo oikeusjuttu, hurja hinta kyllä talolla, mutta onpahan myyjällekkin tuosta ollut murhetta.
Täällä vähän osa viljelijöistä tuskailee, kun tuo tukien hakeminen ja maksu venyy aina vaan, käytännössä tilat eivät pyöri ilman tukia, mutta sitten kun tilivuodesta tuleekin 1.5 vuotta ilman ennakkovaroitusta tahtoo monella olla laskuja ulosotossa ja toiminta aika hankalaa, kun ei toiminta niin äveriästä ole, että voisivat parin vuoden puskurirahaa pitää.
Voi tulla isompiakin kupruja talouteen tuosta johtuen.
Kiinanskootterissa on yllättävän paljon johtoja ja vieläpä vaihtosähköä sekä tasasähköä sekaisin, joka on mulle vähän hankalaa.
Siltikin ongelma taitaa olla enemmänkin tuossa katkaisijan puolella, se ei ole mitenkään hyvässä hapessa, mulla olisi uusiakin katkaisijoita, muttei ne käy, kun on kytkentälogiikka erilainen valoille yms. Tietty ovat tuollaisia yhdistelmähirvityksiä.
Tuo kauppojen hintakilpailu arveluttaa, tokihan ilmaa on mutta missä portaassa. Tuottajat ovat kovinkin käärmeissään tästä tilanteesta, eikä vähiten siksi että ostajat alkavat olla tavalla tai toisella sama lafka. Se on kivaa olla ostaja kun ei ole muita ostajia, helppoa määrittää hinta.
Jaa yhdistelmäkatkaisin, tuo on sitä nykyaikaista ärsyttävyyttä! Toisaalta eihän se kivannäköistä ole että kytkimiä on ympäri tankoa. Totuus kai kohta on että fyysiset katkaisimet poistuvat niin autoista, mopoista kuin taloistakin. Sitten vaan lääpitään ja hämmästellään mitä tapahtuu
Dervish kirjoitti:Jaha, no nyt se on tarjous jätetty.
Olisko sittenkin hinnalle pitänyt laittaa vaikka 24h voimassaolo, eikä perjantaihin asti..
Kyllähän sitä nyt arkiviikon ilman unia pärjää
No, se tuli jo viimeyönä aloitettua kun tein jo puoli remppaa valmiiksi samalla kun heittelin peittoani ja hakkasin tyynyä
Ei kertonut välittäjä miten iso tarjous jollakin on jo sisällä, mutta sanoi että alle sen tarjosin, totesin vain että tästä lähdetään ja pallotellaan edes sun takas kunnes sävel löytyy.
No niin! Hieno homma! Tai en tiedä Dervish:in puolelta
Olen usein hämmästellyt tuota välittäjän roolia, varmaan aika tuskaista olla sanomatta millä irtoaisi ja toisaalta samalla laskea mitä laskuja tässä kuussa täytyy maksaa ja jotka saattaa saada kuitattua jos jonkun toisen talo menee kaupaksi tiettyyn hintaan.
Meidän tarjous aikoinaan oli liian kova, heti tuli kaupat. Järkevä katsoisi taloja erilaisten lasien läpi. Ei siinä mitään ihan OK talo tuli mutta talokaupoissa nuo kymppitonnit ovat kuin kympin seteleitä, joista kaikista kannattaisi pitää kiinni. Kymppitonni on aika kovan työn takana jos/kun omalla työllä sen askartelee kasaan.
Toivottavasti tärppää, päästään ketjussa haarukoimaan sinne kaikenlaisia eri lämmitysvaihtoehtoja! Järvihän siinä oli niin olen jo laskemassa järven sedimenttiin ajatuksissani maalämpöputkia...
tuuma kirjoitti:
Olen usein hämmästellyt tuota välittäjän roolia, varmaan aika tuskaista olla sanomatta millä irtoaisi ja toisaalta samalla laskea mitä laskuja tässä kuussa täytyy maksaa ja jotka saattaa saada kuitattua jos jonkun toisen talo menee kaupaksi tiettyyn hintaan.
Meidän tarjous aikoinaan oli liian kova, heti tuli kaupat. Järkevä katsoisi taloja erilaisten lasien läpi. Ei siinä mitään ihan OK talo tuli mutta talokaupoissa nuo kymppitonnit ovat kuin kympin seteleitä, joista kaikista kannattaisi pitää kiinni. Kymppitonni on aika kovan työn takana jos/kun omalla työllä sen askartelee kasaan.
Toivottavasti tärppää, päästään ketjussa haarukoimaan sinne kaikenlaisia eri lämmitysvaihtoehtoja! Järvihän siinä oli niin olen jo laskemassa järven sedimenttiin ajatuksissani maalämpöputkia...
Maalammölle siinä olis lääniä vaikka kuinka kun on sitä peltoakin hehtaareittain.
Perustuskulut vaan on niin turkasenmoiset kun on kaikki muukin remppa tehtävänä.
Juuri tuossa viikonloppuna tiirailin hanakoitten verkkokaupasta pumppuja millä hoitaisi veden kaivosta taloon.
Asioita joista ei mitään hajua. Mutta ehkä näitä sitten lähenmin tarkenmin.
Mutta hei, eka vastatarjous saatu, huomenna vois pingata sinne vastapalloon vähän vielä ja sitten pidätellä hengitystä.
tuuma kirjoitti:
Maalammölle siinä olis lääniä vaikka kuinka kun on sitä peltoakin hehtaareittain.
Perustuskulut vaan on niin turkasenmoiset kun on kaikki muukin remppa tehtävänä.
Juuri tuossa viikonloppuna tiirailin hanakoitten verkkokaupasta pumppuja millä hoitaisi veden kaivosta taloon.
Asioita joista ei mitään hajua. Mutta ehkä näitä sitten lähenmin tarkenmin.
Mutta hei, eka vastatarjous saatu, huomenna vois pingata sinne vastapalloon vähän vielä ja sitten pidätellä hengitystä.
No nyt alkaa olla sitten lähellä! Kiinteistökauppojen tarjouksetkin ovat kummia, ne ovat lain nojalla sitovia jonkun ihme maakaaren mukaan.
Juu, eka tietty vain ILP
edit: Veden talon sisään tuominen tuottaa usein monia muita kerrannaisinvestointeja mutta luulen että suo on jo tarpeeksi peloteltu muutenkin
Tarjoukset ovat tässä maassa aina sitovia, jopa suulliset sellaiset. Suullisen tarjouksen erikoisuuksia on lähinnä kaksi: suullisen tarjouksen todistaminen on usein vähän hankalaa ja toisaalta tarjoukset ovat tässä maassa voimassa "kohtuullisen ajan" ellei tarjouksessa ole tarjouksen voimassaoloaikaa erikseen määritelty ja oikeuskäytännön mukaan suullisen tarjouksen kohtuullinen voimassaoloaika tarkoittaa yleensä sitä, että tarjous on välittömästi hyväksyttävä tai hylättävä.
Maakaaressa itse asiassa taidettiin rajoittaa yleistä sopimusoikeutta: mm. tarjoukset on tehtävä aina kirjallisena. Saatan toki muistaa tuon väärin, kymmeniä vuosia aikaa noistakin opinnoista. Maakaari on muuten vanhimpia voimassa olevia lakeja, ennenhän noita kaaria oli muitakin (oikeudenkäyntikaari jne.).
pvalila kirjoitti:Tarjoukset ovat tässä maassa aina sitovia, jopa suulliset sellaiset. Suullisen tarjouksen erikoisuuksia on lähinnä kaksi: suullisen tarjouksen todistaminen on usein vähän hankalaa ja toisaalta tarjoukset ovat tässä maassa voimassa "kohtuullisen ajan" ellei tarjouksessa ole tarjouksen voimassaoloaikaa erikseen määritelty ja oikeuskäytännön mukaan suullisen tarjouksen kohtuullinen voimassaoloaika tarkoittaa yleensä sitä, että tarjous on välittömästi hyväksyttävä tai hylättävä.
Maakaaressa itse asiassa taidettiin rajoittaa yleistä sopimusoikeutta: mm. tarjoukset on tehtävä aina kirjallisena. Saatan toki muistaa tuon väärin, kymmeniä vuosia aikaa noistakin opinnoista. Maakaari on muuten vanhimpia voimassa olevia lakeja, ennenhän noita kaaria oli muitakin (oikeudenkäyntikaari jne.).
Hankalaa kieltä muuten nuo vanhimmat lait.
Olisiko vallan amerikkalaisen lakimiehen unelma tuo maakaari. Ruotsalaista perua, siksi jotenkin ymmärrän edes vähän... = en ollenkaan, enkä haluakaan.
Vallinta on ainakin yksi kummista verbeistä, ollako edes verbi, joka toki kannattaa kaikille mamuille ekaksi opettaa
Jaa että tunkkeja ja läppäreitä, mä ajattelin huomenna ostaa ison kasan paneelia saunaan ja kellarin kattoon. En muuten ole ikinä kokeillut sitikan tunkkia. Motonetin 2 tonnisella hallitunkilla hoidan nostot ja muut. Ne muut tarkoittaa esim. rtm talon vessan lavuaarin sijoituspaikan levittämistä ne puuttuvat millit, jotta uusi posliini mahtuu paikoilleen. Sitä ei muuten ole tarvinnut kiinnittää mitenkään vaan pysyy tiukasti paikoillaan:-)
Mitähän Tuuma nyt tekee? Ostaa läppärin, jonka jatkona tulee jonkin sortin datacenter?
Puuh, lääh. Hillitön homma on kaivaa varastosta saakka ojaa valokuitua varten, jonka toki jotkut ovat sentään Itämereen upottaneet ja päättäneet tänne Tuusulaan. Tyhmää että upottivat vain koaksiaalin tuohon nurkalle viime kaivuussa ja joutuu nyt pitemmälti ihan itte kaivaa...
Kyllä mulle lämpö kelpaa, kun vielä maksavatkin siitä että alan louhimaan samalla bittikolikoita. Kaveri onkin ollut louhinta töissä jo kai 20-30v. Nyt voin ottaa rinta rottingilla yhteyttä monen vuoden jälkeen ja sanoa että nyt minäkin louhin.
Lenovolla on muuten mainio asiakaspalvelu, muuten on vähän minusta laatu tipahtanut.
L-sarja ei ole sama juttu kuin legendaarinen T-sarja.
Mutta hei, satkun kone, ei siltä voi ihan mahdottomia vaatia!
Puolen vuoden takuu ja mä saanen vielä hinnasta alv:n vähentää, ainakin aikaisemmin Cruz Brokerin kaikki käytetyt on myyty vähennyskelpoisen alvin kanssa.
Katsoin vasta linkkisi, hyvä diili. Tämän Dellin näyttö välkkyy, toisenkin alkanut. Ehkä mä vain olen merkkiuskollinen... Dell on ollut uskollinen puurtaja mun elämässä. Kerran oli toki IBM, jonka sain vaihdettua delliksi vasta kun jätin sen pihalle kaatosateeseen viikonlopuksi...
IBM teki minusta huonon brändäyksen Lenovoksi, Volvo teki aikalailla oikeaoppisen.
RTMPekka kirjoitti:Jaa että tunkkeja ja läppäreitä, mä ajattelin huomenna ostaa ison kasan paneelia saunaan ja kellarin kattoon. En muuten ole ikinä kokeillut sitikan tunkkia. Motonetin 2 tonnisella hallitunkilla hoidan nostot ja muut. Ne muut tarkoittaa esim. rtm talon vessan lavuaarin sijoituspaikan levittämistä ne puuttuvat millit, jotta uusi posliini mahtuu paikoilleen. Sitä ei muuten ole tarvinnut kiinnittää mitenkään vaan pysyy tiukasti paikoillaan:-)
Sulla ei varmaankaan olleet laatoitetut nuo sivut, joita tunkkasit toisistaan poispäin?
Itku, mulla tulee mulinaa vessanpöntöstä ja lavuaareista, kun pesukone pumppaa vettä ulos.
Keittiöön myös, eli tuo tukos on niin pitkällä että se tukkii myös keittiön haaran.
tuuma kirjoitti: Katsoin vasta linkkisi, hyvä diili. Tämän Dellin näyttö välkkyy, toisenkin alkanut. Ehkä mä vain olen merkkiuskollinen... Dell on ollut uskollinen puurtaja mun elämässä. Kerran oli toki IBM, jonka sain vaihdettua delliksi vasta kun jätin sen pihalle kaatosateeseen viikonlopuksi...
IBM teki minusta huonon brändäyksen Lenovoksi, Volvo teki aikalailla oikeaoppisen.
Ei noita diilejä voi ihan suoraan verrata.
Kun kiinalaiset ostivat Volvon, he ostivat koko firman.
Kun kiinalaiset ostivat Thinkpadin, he eivät ostaneet koko IBM:ää.
RTMPekka kirjoitti:Jaa että tunkkeja ja läppäreitä, mä ajattelin huomenna ostaa ison kasan paneelia saunaan ja kellarin kattoon. En muuten ole ikinä kokeillut sitikan tunkkia. Motonetin 2 tonnisella hallitunkilla hoidan nostot ja muut. Ne muut tarkoittaa esim. rtm talon vessan lavuaarin sijoituspaikan levittämistä ne puuttuvat millit, jotta uusi posliini mahtuu paikoilleen. Sitä ei muuten ole tarvinnut kiinnittää mitenkään vaan pysyy tiukasti paikoillaan:-)
Sulla ei varmaankaan olleet laatoitetut nuo sivut, joita tunkkasit toisistaan poispäin?
Itku, mulla tulee mulinaa vessanpöntöstä ja lavuaareista, kun pesukone pumppaa vettä ulos.
Keittiöön myös, eli tuo tukos on niin pitkällä että se tukkii myös keittiön haaran.
No toki olin ehtinyt ne laatoittaa:-) Tappiot oli yksi haljennut laatta ja saumausten korjaus.
tuuma kirjoitti: Katsoin vasta linkkisi, hyvä diili. Tämän Dellin näyttö välkkyy, toisenkin alkanut. Ehkä mä vain olen merkkiuskollinen... Dell on ollut uskollinen puurtaja mun elämässä. Kerran oli toki IBM, jonka sain vaihdettua delliksi vasta kun jätin sen pihalle kaatosateeseen viikonlopuksi...
Ei noita diilejä voi ihan suoraan verrata.
Kun kiinalaiset ostivat Volvon, he ostivat koko firman.
Kun kiinalaiset ostivat Thinkpadin, he eivät ostaneet koko IBM:ää.
A-haa. Tuota en tiennytkään! Kiitos oikaisusta.
Mulla on muuten yhä se Thinkkari, se muutaman kerran lähtenyt käyntiinkin. Pari vuotta sitten ei enää startannut.
Citikka on tekemässä myös emämunauksen DS juttunsa kanssa mutta mikäs minä insinöörinä markkinointiin puutun, puilla paljaillahan minä näitten ajatuksieni kanssa olen eli väärinhän ajattelen