tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Mun levyraadot ovat välillä kummia, ei voi mitään sillekään.

Uuuh, mainioita linkkejä silti sinulla! On musiikki niin kovin moninaista ja erikoista että yllättävää miten jotkin erilaiset saavat ensin hylkimisreaktion ja sitten jonkun aivan antautumuksellisen keskittymisen.

Lisää!

Kumma on hyvä.

Omanlainen on aito.

Se että itse diggaa sillä kyseisellä hetkellä ja tekee omat valintansa ilman muiden miellyttämisen tarvetta on hyvä piirre! :D

Mullahan on joku kumma juttu musamaussa, joku ADHD:n myöhäisilmentymä kaiketi, kun mikään hidastempoinen ei oikeastaan uppoa ja nuo levyraadot mitä viimeksi laitoin ovat mulle normaalivauhtisia, ettei kovin paljoa hitaampia nykyään jaksa, mutta tuokin vaihtelee, joskus on pisempiä ja joskus lyhempiä kausia jolloin joku tietynlainen toimii.

Tuo hempeä tyttöbändi tosiaan aluksi kuulosti ettei sitä kestä, mutta silti jostain syystä se koukutti niin, että loppuunsaakka piti makustella ja pari kertaa vielä uudestaankin, kun vähän ihmetytti että miten se voikin niin toimia.

Venäläisessä Kalevalassa taas sitten oli hauska kuinka karhu oli mukana filmissä, se jotenkin on kuin Venäläinen käyntikortti :D

Hiekka meinaa rouskua hampaissa, kevään merkki, tosin ei katupölyn takai, vetelin viittäkymppiä fillarilla mutaisessa alamäessä ja välillä lokarikin täyttyi mudasta, sitä oli ilmassakin kiitettävästi, fillarin alkuperäistä väriä ei oikein erota, eikä vaatteidenkaan, Tuuma, tämä kai se on sen enskapyöräilynkin parasta antia? :lol:

Yhdessä ylämäessä upposi pyörä tiehen niin ettei polkimet mahtuneet pyörimään, pitokaan ei riittänyt, joten ruopi sitten kuoppaa, pitäisi karkea nappularengas olla tuollaisessa kelissä, käytin kisasliksiä.

Sellaista tämä urheileminen on tähän vuodenaikaan.

Ai niin, tämä selittää ehkä miksi teinit saattavat joskus vaikuttaa hieman oudoilta, isät ovat oikeasti zombeja, kuten dokumenttifilmistä voidaan havaita:
https://www.youtube.com/watch/?v=8g9p3cjPT2o

Steampunkkia on myös musiikkina:
https://www.youtube.com/watch/?v=yeEI-hh3MG0
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Eikös vuodenvaihteessa kasvanut se suurin sallittu fillarin apumoottorin teho kilowattiin eli nelinkertaiseksi?

Aika hyvä moponkorvike tuollaisen ympärille on mahdollista rakentaa.

Kuka sen moottorinkin tarkan tehon tarkistaa?

Vahingossa voi saada tavallista vireämmänkin yksilön.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Toisaalta tällaisestakin voisi jtbo tuunata jotain kivaa:

http://www.nettimoto.com/piaggio/ape/1987589

Outoa, että tuossa lukee yhdessä kohtaa 50cc ja toisessa 102cc.

Edit:

Tässähän on jo sen näköinen puukuorma päällä kuin jtbo:lla olla pitääkin:

http://www.nettimoto.com/piaggio/ape/1986954
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:Toisaalta tällaisestakin voisi jtbo tuunata jotain kivaa:

http://www.nettimoto.com/piaggio/ape/1987589

Outoa, että tuossa lukee yhdessä kohtaa 50cc ja toisessa 102cc.

Edit:

Tässähän on jo sen näköinen puukuorma päällä kuin jtbo:lla olla pitääkin:

http://www.nettimoto.com/piaggio/ape/1986954
Miten mulla tulee kovin turvaton olo noista kuvista. Kummallista sikäli että onhan tuossa kori ja puritaani Vespassa ei mutta jotenkin kaiken Italialaisen yhdistää turvattomuuteen, liekö spaghetista johtuva mielikuva :-)

Oho. Ilmastointikin :shock:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Mun levyraadot ovat välillä kummia, ei voi mitään sillekään.

Uuuh, mainioita linkkejä silti sinulla! On musiikki niin kovin moninaista ja erikoista että yllättävää miten jotkin erilaiset saavat ensin hylkimisreaktion ja sitten jonkun aivan antautumuksellisen keskittymisen.

Lisää!

Kumma on hyvä.

Omanlainen on aito.

Se että itse diggaa sillä kyseisellä hetkellä ja tekee omat valintansa ilman muiden miellyttämisen tarvetta on hyvä piirre! :D

Mullahan on joku kumma juttu musamaussa, joku ADHD:n myöhäisilmentymä kaiketi, kun mikään hidastempoinen ei oikeastaan uppoa ja nuo levyraadot mitä viimeksi laitoin ovat mulle normaalivauhtisia, ettei kovin paljoa hitaampia nykyään jaksa, mutta tuokin vaihtelee, joskus on pisempiä ja joskus lyhempiä kausia jolloin joku tietynlainen toimii.

Tuo hempeä tyttöbändi tosiaan aluksi kuulosti ettei sitä kestä, mutta silti jostain syystä se koukutti niin, että loppuunsaakka piti makustella ja pari kertaa vielä uudestaankin, kun vähän ihmetytti että miten se voikin niin toimia.

Venäläisessä Kalevalassa taas sitten oli hauska kuinka karhu oli mukana filmissä, se jotenkin on kuin Venäläinen käyntikortti :D

Hiekka meinaa rouskua hampaissa, kevään merkki, tosin ei katupölyn takai, vetelin viittäkymppiä fillarilla mutaisessa alamäessä ja välillä lokarikin täyttyi mudasta, sitä oli ilmassakin kiitettävästi, fillarin alkuperäistä väriä ei oikein erota, eikä vaatteidenkaan, Tuuma, tämä kai se on sen enskapyöräilynkin parasta antia? :lol:

Yhdessä ylämäessä upposi pyörä tiehen niin ettei polkimet mahtuneet pyörimään, pitokaan ei riittänyt, joten ruopi sitten kuoppaa, pitäisi karkea nappularengas olla tuollaisessa kelissä, käytin kisasliksiä.

Sellaista tämä urheileminen on tähän vuodenaikaan.

Ai niin, tämä selittää ehkä miksi teinit saattavat joskus vaikuttaa hieman oudoilta, isät ovat oikeasti zombeja, kuten dokumenttifilmistä voidaan havaita:
https://www.youtube.com/watch/?v=8g9p3cjPT2o

Steampunkkia on myös musiikkina:
https://www.youtube.com/watch/?v=yeEI-hh3MG0
Juu, silloin kun yhdistelmän paino nousee kaksinkertaiseksi kurasta sun muusta mössöstä johtuen on lenkin valinta ollut täydellinen :mrgreen:

Polkimet tosiaan aiheuttaa fillarilla mennessä ettei oikein pahoihin spooreihin auta tuikata mutta enskan ihanuus on se että ohjaustankoa myöden on vielä suossa mahdollisuus ylöskin päästä mutta on noita kuulemma suonsilmiin jäänyt iäksi :(
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Eikös vuodenvaihteessa kasvanut se suurin sallittu fillarin apumoottorin teho kilowattiin eli nelinkertaiseksi?

Akun riittävyys tahtoo olla vaan se ongelma, tai siis lähinnä se hinta.

Tosin mulla on kyllä mopossa 4.7kW, jos ei nyt kellekkään kerrota :lol: Puutuu se silti näihin mäkiin.
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Juu, silloin kun yhdistelmän paino nousee kaksinkertaiseksi kurasta sun muusta mössöstä johtuen on lenkin valinta ollut täydellinen :mrgreen:

Polkimet tosiaan aiheuttaa fillarilla mennessä ettei oikein pahoihin spooreihin auta tuikata mutta enskan ihanuus on se että ohjaustankoa myöden on vielä suossa mahdollisuus ylöskin päästä mutta on noita kuulemma suonsilmiin jäänyt iäksi :(

Tuohon se sähköpyörä toisi ehkä vähän helpotusta, mutta vain hetkeksi, eivät kestä oikein sadekeliä, kuravellissä uittamisesta puhumattakaan.

Mäkeä kiivetessä mulla tahtoi olla lenkillä enemmän ongelmia pidon kuin tehon suhteen.

Kiinanskootterin starttinappula lakkasi toteuttamasta itseään aamulla, pari pyöritystä ok ja sitten loppui, ei tapahdu napista yhtään mitään, mokomasta hajosi sähköistä taas jotain.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Eikös vuodenvaihteessa kasvanut se suurin sallittu fillarin apumoottorin teho kilowattiin eli nelinkertaiseksi?

Akun riittävyys tahtoo olla vaan se ongelma, tai siis lähinnä se hinta.

Tosin mulla on kyllä mopossa 4.7kW, jos ei nyt kellekkään kerrota :lol: Puutuu se silti näihin mäkiin.
Ennen kai oli tarkkaa että oli 1,5 hv mopossa, nykyään kaiketi vain ettei kulje yli 40km/h, tuokin taitanee olla häilyvä juttu, niin moni on 50km/h alueella mennyt ohi...
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Juu, silloin kun yhdistelmän paino nousee kaksinkertaiseksi kurasta sun muusta mössöstä johtuen on lenkin valinta ollut täydellinen :mrgreen:

Tuohon se sähköpyörä toisi ehkä vähän helpotusta, mutta vain hetkeksi, eivät kestä oikein sadekeliä, kuravellissä uittamisesta puhumattakaan.

Mäkeä kiivetessä mulla tahtoi olla lenkillä enemmän ongelmia pidon kuin tehon suhteen.

Kiinanskootterin starttinappula lakkasi toteuttamasta itseään aamulla, pari pyöritystä ok ja sitten loppui, ei tapahdu napista yhtään mitään, mokomasta hajosi sähköistä taas jotain.
Olisiko monta piuhaa jos tekisit johtosarjan itse. Piuhoissa toki tuskin vikaa liitoksissa ja liittimissä vain. CRC:tä joka paikkaan ja kerran käyttää jokaisen liitoksen irti auttanee useimmiten aina.

Täällä on alkanut pyörimään näitä:

Kuva

Ennenvanhaan jojo oli villitys :-D
tuuma
Jäsen
Jäsen

Tän jos joskus joutuu myymään niin rosikseen varppina joutuu jos tuosta että oven toinen sarana hieman viallinen niin häkki melkein heilahtaa. Parempi antaa silloin vaikka ilmaiseksi :shock: Onneksi taisi oikeus voittaa, tällä kertaa. Olipa talolla toki hintaa :shock:

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art- ... 54569.html
tuuma
Jäsen
Jäsen

Tuota en oikein ymmärrä, siksi kai Matti onkin aina kukkarossa :-D

http://www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedott ... pan/liite/

Kauppa se on joka kannattaa, on jäänyt mun korviini soimaan. Voisikohan sitä sitten ostaa kaupan ja alkaa myymään maitoa, kannattaisikohan se? Luulen että muutaman viikon päästä kääntäisin tuon kliseisen lauseen toistepäin :-D
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Tuota en oikein ymmärrä, siksi kai Matti onkin aina kukkarossa :-D

http://www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedott ... pan/liite/

Kauppa se on joka kannattaa, on jäänyt mun korviini soimaan. Voisikohan sitä sitten ostaa kaupan ja alkaa myymään maitoa, kannattaisikohan se? Luulen että muutaman viikon päästä kääntäisin tuon kliseisen lauseen toistepäin :-D
Eihän lauseessa määritellä, että kenelle se kauppa kannattaa, sehän voi hyvinkin kannattaa, ei vaan sulle, tukkuporras voi hieroa kovastikkin karvaisia käsiään :lol:

Itse sain tehtyä ihan ok kaupat tänään, sain ison renkaan halkomapöllin päälle hankittua eikä maksanut mitään.

Aika järjetön tuo oikeusjuttu, hurja hinta kyllä talolla, mutta onpahan myyjällekkin tuosta ollut murhetta.

Täällä vähän osa viljelijöistä tuskailee, kun tuo tukien hakeminen ja maksu venyy aina vaan, käytännössä tilat eivät pyöri ilman tukia, mutta sitten kun tilivuodesta tuleekin 1.5 vuotta ilman ennakkovaroitusta tahtoo monella olla laskuja ulosotossa ja toiminta aika hankalaa, kun ei toiminta niin äveriästä ole, että voisivat parin vuoden puskurirahaa pitää.

Voi tulla isompiakin kupruja talouteen tuosta johtuen.

Kiinanskootterissa on yllättävän paljon johtoja ja vieläpä vaihtosähköä sekä tasasähköä sekaisin, joka on mulle vähän hankalaa.
Siltikin ongelma taitaa olla enemmänkin tuossa katkaisijan puolella, se ei ole mitenkään hyvässä hapessa, mulla olisi uusiakin katkaisijoita, muttei ne käy, kun on kytkentälogiikka erilainen valoille yms. Tietty ovat tuollaisia yhdistelmähirvityksiä.
Dervish
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Jaha, no nyt se on tarjous jätetty.
Olisko sittenkin hinnalle pitänyt laittaa vaikka 24h voimassaolo, eikä perjantaihin asti..
jtbo
Jäsen
Jäsen

Dervish kirjoitti:Jaha, no nyt se on tarjous jätetty.
Olisko sittenkin hinnalle pitänyt laittaa vaikka 24h voimassaolo, eikä perjantaihin asti..
Kyllähän sitä nyt arkiviikon ilman unia pärjää :lol:
Dervish
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Dervish »

jtbo kirjoitti:
Dervish kirjoitti:Jaha, no nyt se on tarjous jätetty.
Kyllähän sitä nyt arkiviikon ilman unia pärjää :lol:
No, se tuli jo viimeyönä aloitettua kun tein jo puoli remppaa valmiiksi samalla kun heittelin peittoani ja hakkasin tyynyä :roll:
Ei kertonut välittäjä miten iso tarjous jollakin on jo sisällä, mutta sanoi että alle sen tarjosin, totesin vain että tästä lähdetään ja pallotellaan edes sun takas kunnes sävel löytyy.
Vastaa Viestiin