tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

archie kirjoitti:Muutes, toi Vivaldi-selain on aika tarkkaan samanlainen, kuin Chrome. Epävakaa vaan viellä ainaskin Linuxilla.
Mulle riittää siis ihan vain se Chrome, sehän on jopa vakaakin!
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti: jtbo, vähän vielä harjoittelua ja sä voit hakata nauloja ihan vain nyrkillä... :lol: :lol: :lol:
Se olisikin kätevää :lol:

Täällä oli joskus joku riskimpi ukko, josta yhä legenda elää, se iski kakkosneloseen naulan käsipelissä ilman työkaluja ja teki monta muutakin koiruutta.

Mun piti sellainen teroitettu 15mm paksuinen rautatanko iskeä puuhun, siinä tuo varsi katkesi, mutta ihan samalla tavalla se meni puuhun ilman varttakin :lol:

Tuo on kyllä ihan totta, että harjoittelua pitää jatkaa, näillä naruilla ei kovin paljoa voi vielä kehuskella :( Tosin tärkeämpää onkin se kuinka puu liikkuu.
Kuva

Reilut parikymmentätuntia viikossa hikiliikuntaa, puun nostelua jne, kai se jotain tekee, lepopäivinä tietty se vahvistuminen tapahtuu.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti: jtbo, vähän vielä harjoittelua ja sä voit hakata nauloja ihan vain nyrkillä... :lol: :lol: :lol:
Se olisikin kätevää :lol:

Täällä oli joskus joku riskimpi ukko, josta yhä legenda elää, se iski kakkosneloseen naulan käsipelissä ilman työkaluja ja teki monta muutakin koiruutta.

Mun piti sellainen teroitettu 15mm paksuinen rautatanko iskeä puuhun, siinä tuo varsi katkesi, mutta ihan samalla tavalla se meni puuhun ilman varttakin :lol:

Tuo on kyllä ihan totta, että harjoittelua pitää jatkaa, näillä naruilla ei kovin paljoa voi vielä kehuskella :( Tosin tärkeämpää onkin se kuinka puu liikkuu.
Kuva

Reilut parikymmentätuntia viikossa hikiliikuntaa, puun nostelua jne, kai se jotain tekee, lepopäivinä tietty se vahvistuminen tapahtuu.
Hmmm. Mittakaava puuttuu, taisit olla lähes kaksimetrinen, niin se on vähän eriasia tuo varsi-linkku systeemi kuin jollain naskalin kokoisella (kielikuva), siksi kai se naulakin vasaralla ilman vartta uppoaa :-D
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Juu, tehtiin vähän autokauppoja. Tänään myin auton (pösön) ja ostin uuden mutta siltikin mulla on edelleen sama mun nimissä jo vissiin viisi vuotta jo ollut auto :shock: Tällaiseen suoritukseen ei kai voi kuin meikäläinen onnistua :oops:

Pösö lähti, siitä irronneilla rahoilla katselin tovin tarjontaa. Ollut ajatuksessa niin Saab 9-3, 9-5, S80, V70, dieselinä, bensana, automaattina, miekalla...

Tänään kun tuli rahat tilille niin tämmöinen sitten tuli:

Kuva

Niin, vaimo sen omi ja maksoin hänelle kaikenlisäksi 200€ erotuksena että 200€ meni Motonettiin Lagun tulevaan remonttiin ja vähän ruokakauppaan.

Ei tämä nyt ihan näin pitänyt mennä mutta kyllä multa näemmä onnistuu ihan mikä vain :lol:

Ranskiksista ei silti näemmä pääse eroon enää koskaan kun on sille tielle lähtenyt :twisted:

Tuo ei ole C6, sentäs...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
Dervish kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mulla on menossa renkaidenvaihtopäivä. Tarkoitan siis sitä, että suvikumien allelaitto uhkaa viedä tosiaan koko päivän...

Joka pyörä on ruostunut tiukasti kiinni. Tovin noita potkii irti ja kun ei lähde, niin sitten on pakko lähteä lenkille löysin pultein.

Sitten hajosi tunkki ja piti hakea kellarista toinen kehiin: se oli yleismallin laite ja sitä piti vähän modata, ennen kuin sitä pystyi pyörittämään Sitikan alkuperäisen tunkin kammella.

Nyt tuokin kai jo toimisi mutta kun alkoi taas vaihteeksi sataa...

No, mikäs hätä tässä, melkein kuin olisi vapaapäivä.
Mars mars biltemaan, motonettiin, honkkariin tai vastaavaan ja kuparitahnaa purkki pienen pienen sudin kera mukaan.
Sitä sitten siveleskelet pintojen väleihin ja pulttien kirteisiin jne niin ei jämähtele enää.
Dervish, mulla on kellarissa (jossain päin siellä...) lähes täysi tuubi kuparitahnaa.

Mun varatunkkinikin hajosi, eli tänään on sitten vain sellainen päivä.

Teoriassa voisin käyttää vaimon auton omaa tunkkia mutta se on vararenkaan keskellä ja vararengas on sitä auton alla olevaa tyyppiä: takaluukku pitäisi tyhjätä kaikista vaimon kamoista ja sitten kiertää ruuvi auki, jolloin varafillarin saa laskettua alas. No tänks.
Tuossa vaiheessa tulee kyllä varppina mieleen klassikko sanonta kai jo; Pidä tunkkis! :-D
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Hmmm. Mittakaava puuttuu, taisit olla lähes kaksimetrinen, niin se on vähän eriasia tuo varsi-linkku systeemi kuin jollain naskalin kokoisella (kielikuva), siksi kai se naulakin vasaralla ilman vartta uppoaa :-D
Mullahan on pituuskasvu kääntynyt negatiiviseksi joitain vuosia sitten jo, alle 185 jo nykyään pituus, vai lytistyykö mun selkäranka vaan näiden puiden nostelun takia? :lol:

Ei mulla ole kuin 37cm tuo käden ympärysmitta, hitaasti se kasvaa kun sitä ei varsinaisesti kasvata, mutta kivaa on se, että nostokyky on jo parempi kuin työkseen puita nostelevalla naapurilla eikä päivän hilluminen vie totaalisesti voimia, mutta paljon pitää hillua, että saisi sahamittaista isompaa puuta metsästä pois, toki moisesta haaveilu voi olla vähän ahnehtimista, satoja kiloja jos pitäisi saada siirtymään.

Tuumaa voi kauhistuttaa tosin se, että tässä on neljältä aamulta noustu ylös, virtaa silti riittää, joten kyllä tuo liikkuminen jotain vaikuttaa. Mua ei tosin kohta lasketa talkoisiin tuonne, kun aiemmin rikoin kirveen ja nyt vasaran, tosin ne on aika huonoja vehkeitä olleet, kun eivät normaalia käyttöä kestä.

Nopeastippas ne autokaupat onnistuivat!

Vähän niin se tahtoo olla, että ranskiksissa on ehkä murheensa, mutta silti rahoille ne tarjoaa aika hyvin vastinetta.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Levyraatoa...

Onkohan tuo laulu introverteistä? Tiedän ainakin erään, joka saattaa kokea sanoituksen jotenkin osuvaksi ;)
http://www.yourepeat.com/watch?v=MlosMkcZWu0
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Levyraatoa...

Onkohan tuo laulu introverteistä? Tiedän ainakin erään, joka saattaa kokea sanoituksen jotenkin osuvaksi ;)
http://www.yourepeat.com/watch?v=MlosMkcZWu0
Japsijutuista jäi kommentoimatta kun tämä ketju on vähän liian hektinen mulle...

Viime viikolla kun YLE Puhetta työmatkalla kuuntelin, kyllä YLE Puhetta, vanha mikä vanha :lol: Mainio radioääni minusta sinne eksytynyt Novalta tai jostain muualta tuttu eli Matti... jotain mutta ei tule sukunimi mieleen ja onko sen niin väliä.

Niin eli sieltä tuli semmoinen haastattelu, olikohan Neljästä Ruususta tai jostain sen tapaisesta (huomaattekos että alkaa muisti pätkimään) Porukkaa tulee kumminkin suomeen katsomaan noiden keikkoja, jotka suomeksi laulaa poppia/rokkia. Yhdistävät toki muutaman muunkin konsertin samaan konkurssiin mutta että eivät japskitkaan suomea ymmärrä sen vertaa enempää kuin mekään Japania. Taitanee olla jotain syvällisempää tai jotain sellaista että parempi kuin ei ymmärräkään.

Onkohan tuo eräs joka saattaa ymmärtää sellainen joka ymmärtää sanoman:

We are strangers in a strange land
We are born as renegades

Noh, tunnistin itseni joka tapauksessa.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Hmmm. Mittakaava puuttuu, taisit olla lähes kaksimetrinen, niin se on vähän eriasia tuo varsi-linkku systeemi kuin jollain naskalin kokoisella (kielikuva), siksi kai se naulakin vasaralla ilman vartta uppoaa :-D
Mullahan on pituuskasvu kääntynyt negatiiviseksi joitain vuosia sitten jo, alle 185 jo nykyään pituus, vai lytistyykö mun selkäranka vaan näiden puiden nostelun takia? :lol:

Ei mulla ole kuin 37cm tuo käden ympärysmitta, hitaasti se kasvaa kun sitä ei varsinaisesti kasvata, mutta kivaa on se, että nostokyky on jo parempi kuin työkseen puita nostelevalla naapurilla eikä päivän hilluminen vie totaalisesti voimia, mutta paljon pitää hillua, että saisi sahamittaista isompaa puuta metsästä pois, toki moisesta haaveilu voi olla vähän ahnehtimista, satoja kiloja jos pitäisi saada siirtymään.

Tuumaa voi kauhistuttaa tosin se, että tässä on neljältä aamulta noustu ylös, virtaa silti riittää, joten kyllä tuo liikkuminen jotain vaikuttaa. Mua ei tosin kohta lasketa talkoisiin tuonne, kun aiemmin rikoin kirveen ja nyt vasaran, tosin ne on aika huonoja vehkeitä olleet, kun eivät normaalia käyttöä kestä.

Nopeastippas ne autokaupat onnistuivat!

Vähän niin se tahtoo olla, että ranskiksissa on ehkä murheensa, mutta silti rahoille ne tarjoaa aika hyvin vastinetta.
Moni tosiaan vissiin joka tekee elämänmuutoksen alkaa heräämään aikaisin aamulla, sinänsä kummallista, koska silloin ei ole vielä kukaan muu samanmoinen hereillä :roll:

En tiedä, en voi sanoa onko väärin nousta kukonlaulunaikaan tai puoliltapäivin. Ihminen nukkuu kai kumminkin vakiosti jos tutkimuksiin on uskominen. Toiset aina on kumminkin tuottavampia tiettyihin kellonaikoihin mutta se on fakta kai jo nykyään että kannattaa antaa vähän nyöriä että saa työnantaja tehokkaimmat vuorokaudenajat kehiin = eniten meistä irti.

Hyvin kovin harva sitä vaan tajuaa, kyllä edelleen raksatyypit pitää tämmöistä klo 9:00-11:00 töihin valuvaa aivan naurettavana laiskimuksena. Kummasti vaan olen yhä keräillyt heidän klo 15:00 pudonneita hanskojaan pihoilta joskus seiskan jälkeen kun niin nopea ja hirveä hätä lähteä kesken päivän jo kotiin että ei tarina ole niin mustavalkoinen.
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Japsijutuista jäi kommentoimatta kun tämä ketju on vähän liian hektinen mulle...

Viime viikolla kun YLE Puhetta työmatkalla kuuntelin, kyllä YLE Puhetta, vanha mikä vanha :lol: Mainio radioääni minusta sinne eksytynyt Novalta tai jostain muualta tuttu eli Matti... jotain mutta ei tule sukunimi mieleen ja onko sen niin väliä.

Niin eli sieltä tuli semmoinen haastattelu, olikohan Neljästä Ruususta tai jostain sen tapaisesta (huomaattekos että alkaa muisti pätkimään) Porukkaa tulee kumminkin suomeen katsomaan noiden keikkoja, jotka suomeksi laulaa poppia/rokkia. Yhdistävät toki muutaman muunkin konsertin samaan konkurssiin mutta että eivät japskitkaan suomea ymmärrä sen vertaa enempää kuin mekään Japania. Taitanee olla jotain syvällisempää tai jotain sellaista että parempi kuin ei ymmärräkään.

We are born as renegades

Jotain kummaa yhteyttä on tosiaan Japanilaisella ja Suomalaisella, kun sieltä tosiaan tulee tänne porukkaa ja jotenkin kovasti tykkäävät siitä mistä mekin.

Toisaalta onhan Japanissakin yhtä hullua sakkia kuin täällä meillä, suofutista kai kohta taas aloitellaan, kun alkaa suot sulamaan...

Japanilaisessa jossain ohjelmassa, joka oli sellainen ennätyksen yritysjuttu, aukoivat jotain juomapulloja ihan oikealla helikopterilla, siinä taisi olla pullonavaaja suksessa/laskutelineessä.

Jotenkin kovasti ovat hulluja siis, kuten mekin :lol:

Mulla tahtoo aikaisin heräämiseen syynä olla se, että ilman aamiaista ei oikein raskaammat hommat onnistu kun ei ole läskiä niin paljoa enää, joten että kerkeän aamiaista tekemään ja syömään, mun pitää nousta melkoisen aikaiseen, aamutoimitus kun kestää 4-5 tuntia, nopeutta kyllä löytyy, mutta ei heti herätyksen jälkeen :mrgreen:
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Japsijutuista jäi kommentoimatta kun tämä ketju on vähän liian hektinen mulle...

We are born as renegades

Jotain kummaa yhteyttä on tosiaan Japanilaisella ja Suomalaisella, kun sieltä tosiaan tulee tänne porukkaa ja jotenkin kovasti tykkäävät siitä mistä mekin.

Toisaalta onhan Japanissakin yhtä hullua sakkia kuin täällä meillä, suofutista kai kohta taas aloitellaan, kun alkaa suot sulamaan...

Japanilaisessa jossain ohjelmassa, joka oli sellainen ennätyksen yritysjuttu, aukoivat jotain juomapulloja ihan oikealla helikopterilla, siinä taisi olla pullonavaaja suksessa/laskutelineessä.

Jotenkin kovasti ovat hulluja siis, kuten mekin :lol:

Mulla tahtoo aikaisin heräämiseen syynä olla se, että ilman aamiaista ei oikein raskaammat hommat onnistu kun ei ole läskiä niin paljoa enää, joten että kerkeän aamiaista tekemään ja syömään, mun pitää nousta melkoisen aikaiseen, aamutoimitus kun kestää 4-5 tuntia, nopeutta kyllä löytyy, mutta ei heti herätyksen jälkeen :mrgreen:
Olet selvästikin nähnyt sen yhden drone videon, jossa finskit laittoi oikean ihan ison moottorisahan nelimoottoriseen kohtuullisen kokoiseen droneen, vähän kai oli se väritetty mutta ihan jees silti :-D

Jaa, että ehtii syömään, noh sitten mä ymmärrän :wink: Nukkuminen tai nukkumaan meneminen nälässä on minusta täysin käsittämätöntä. Valveilla on helppoa olla syömättä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tuuma, sä tempaset sätkän kun normi-ihminen menee syömään.

Juu, ei ole C6 mutta taitaa olla kuitenkin puolet siitä (c6/2 = c3)?

Hodari?

Teknisesti tuo on lähellä vaimon liukuoviautoa ja Pösön 206:sta.

Koettua tekniikkaa, ei pitäisi tulla yllätyksiä vastaan.

Saakohan tuon katsastettua pakuksi? Taitavat vaatia farmarimallia siihen touhuun ja sellaista ei c3:sta ole.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Tuuma, sä tempaset sätkän kun normi-ihminen menee syömään.

Juu, ei ole C6 mutta taitaa olla kuitenkin puolet siitä (c6/2 = c3)?

Hodari?

Teknisesti tuo on lähellä vaimon liukuoviautoa ja Pösön 206:sta.

Koettua tekniikkaa, ei pitäisi tulla yllätyksiä vastaan.

Saakohan tuon katsastettua pakuksi? Taitavat vaatia farmarimallia siihen touhuun ja sellaista ei c3:sta ole.
Menee sätkä vähän ikeeseen ja hampaiden pureskelemiseen mutta, isien kohtalo, ei siinä sen kummempaa.

Taloja, autoja, motskareita. Katsotaan sitten 50+

Todella tarkka ohjaus on tuossa C3:ssa. C1:sen jälkeen soittelivat ja kerran kävin ajamassakin moista mutta olin niin suuttunut siitä että ylipäätään olin ostanut uutta ja ekaa autoa että vallan ihan uuden auton. Se tuli todella kalliiksi! Tuulilasinpyyhin että yksi ajovalopolttimo oli aika kallis...

Talot toki nyt ja heti mutta silti totuus on erilainen, tämä sijoittamista... Buahaahaa :-D
tuuma
Jäsen
Jäsen

Edellisen viestin kirjaopilliset viestit mokaneeni tässä vähän Pvalilan kaltaisille anteeksiantoa... :-D

Mahtava kappale! Harva loppuun asti jaksaa kuunnella, jossa toki kotvanen ajattelemisen aihetta...

https://www.youtube.com/watch?v=fPK0g_O3DMc

Kröhöm. Nyt meni kyllä linkit sekaisin, tuota tarkoitin:

https://www.youtube.com/watch?v=oRdSIOd ... tml5=False
pvalila
Jäsen
Jäsen

Kolmaskaan tunkki ei kaikkea ratkaissut: toinen takafillari ei irtoa sitten millään.

Muutkin olivat tiukalla mutta kun pultit löysällä kävi vähän ajamassa korttelirallia niin ne sentään pamahtivat irti.

En mä oikein muuta temppua irrottamiseen keksi. Lekalla jos vannetta alkaa hakata niin pilalle menee niin vanne kuin pyöränlaakeritkin.

Hurjaa vääntövoimaa tuohon ei oikein saa enkä mä uskalla purkuraudalla rumpujarrusta ponnistaen kauheasti vääntää.

Paremman puutteessa vähän öljyä navan pintaan laitoin, yritän huomenna taas käydä vähän ajelulla löysin pultein.

Ohutta CRC:n öljyä en jaksanut kellarista asti hakea, moottoriöljyä minä vain öljykannusta vähän navan ympärille pumppasin.
Vastaa Viestiin