Isälläni oli periaate jos koneen ostamalla säästää koneen hinnan vs. ostaa valmista/teettää, niin kone on maksettu heti ensimmäisessä urakassa. Tämän jälkeen kaikki myöhemmin tehtävä on voittoa.Keijo kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että jos ei oikeasti tiedossa tarvetta naulaimelle, niin miksi kannattaisi itselle haalia romua säilytettäväksi yhden huoneen takia. Mulla alkaa olla kaikki isommat jutut tehtynä ja alkaa nyppiä kun on nurkat täynnä telineitä ja koneita, joille ei ole tiedossa mitään käyttöä. Joku muu voisi pistää nekin hyötykäyttöön, jos saisi aikaiseksi myydä ne eteenpäin.
Vuokraamo on joskus kätevä, mutta jos tekee hommaa pätkissä ja iltaisin, alkaa vuokrakonekin maksaa. Toinen ongelma täällä päin on vuokraamoiden aukioloajat; kone pitäisi hakea perjantaina ennen puolta viittä ja palauttaa maanantaina seiskalta. Jos tarve on vain 1 päivä, maksat silti kahden päivän vuokran. Työssäkäyvänä kokopäivän urakoita voi tehdä vain viikonloppuisin.
Itsellä on runko, ulkovuoraus ja viimeistelynaulaimet. Harvoin nykyään tulee käyttöä mutta silloin tällöin kuitenkin. Ja oon lainaillu noita kavereille jotta jäävät kiitollisuuden velkaan. Monesti on heiltä saanut sitten miggiä tms. lainaan kun itselle tulee atunnainen tarve.