tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Face pisti mun tyttären tilin jonkin sortin jäädytykseen. Väittivät, että tyttö harjoittaa liiketoimintaa ja hänen pitää muuttaa tilinsä firmatiliksi ja kaikista kavereista tehdään jotain seuraajia tms.
Ei mitään käsitystä siitä, minkä perusteella moisen johtopäätelmän tekivät. Mitään ei ollut tyttö yrittänyt myydä tms. eli ihan käsittämätön juttu.
Ei mitään käsitystä siitä, minkä perusteella moisen johtopäätelmän tekivät. Mitään ei ollut tyttö yrittänyt myydä tms. eli ihan käsittämätön juttu.
Tapahtuiko tänään?pvalila kirjoitti:Face pisti mun tyttären tilin jonkin sortin jäädytykseen. Väittivät, että tyttö harjoittaa liiketoimintaa ja hänen pitää muuttaa tilinsä firmatiliksi ja kaikista kavereista tehdään jotain seuraajia tms.
Isät, kärsikäät
Perse touhua jos saan suoraan sanoa.
Onhan mullakin yritys...
Vaimon tilikin meni jumiin...
Onneksi mulla ei ole naamatiliä, eikä tule koskaan olemaankaan. Mutta jos tuo on mun syy niin ei ole ollenkaan kiva selittää.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Ei lärvikirjan käyttöä kuulemma estä, puuh, helpotustuuma kirjoitti:Tapahtuiko tänään?pvalila kirjoitti:Face pisti mun tyttären tilin jonkin sortin jäädytykseen. Väittivät, että tyttö harjoittaa liiketoimintaa ja hänen pitää muuttaa tilinsä firmatiliksi ja kaikista kavereista tehdään jotain seuraajia tms.
Isät, kärsikäät![]()
Perse touhua jos saan suoraan sanoa.
Onhan mullakin yritys...
Vaimon tilikin meni jumiin...
Onneksi mulla ei ole naamatiliä, eikä tule koskaan olemaankaan. Mutta jos tuo on mun syy niin ei ole ollenkaan kiva selittää.
Voisikohan olla jutussa sellainen aivan väärin ymmärretty algoritmi vain että olemme esimerkiksi vahingossa rikkaita tjmem.
Moottoriurheilua haukutaan...
http://www.iltasanomat.fi/nyrkkeily/art ... 50870.html
Tuo se vasta idioottejen touhua on!
Anteeksi, mutta en tajua ollenkaan.
http://www.iltasanomat.fi/nyrkkeily/art ... 50870.html
Tuo se vasta idioottejen touhua on!
Anteeksi, mutta en tajua ollenkaan.
Saattaa muuten olla että 2017 ajetaan Kymessä tai no tuolla Iitin harjulla MotoGP kisa 2017. Tänä vuonna Imatranajot tulevat jälleen jne. Ei siellä tarvi ketään kuutamolle lyödä, toki ajajille käy tuossakin lajissa kehnosti silloin tällöin mutta ei siellä kukaan ehdointahdoin toisiaan turpaan lyö.
Edelleen ärsyttää nyrkkeileminen. Ehkä se johtuu siitä kun jotkut ovat sopivassa avuttomassa tilassa vielä päähänkin lyöneet että potkaiseetkin, kun ei osaa sanoilla puhua niin pitää humahuttaa... Älykääpiöisintä sakkia mitä maa voi päällä kantaa. Tyhmyyden ilmentymiä kun pitää toisistakin samanlaisia zombeja tehdä
Edelleen ärsyttää nyrkkeileminen. Ehkä se johtuu siitä kun jotkut ovat sopivassa avuttomassa tilassa vielä päähänkin lyöneet että potkaiseetkin, kun ei osaa sanoilla puhua niin pitää humahuttaa... Älykääpiöisintä sakkia mitä maa voi päällä kantaa. Tyhmyyden ilmentymiä kun pitää toisistakin samanlaisia zombeja tehdä
Ei nyrkkeily ole ainoa, eikä edes pahin: kontaktilajeja on vaikka kuinka paljon.tuuma kirjoitti:Saattaa muuten olla että 2017 ajetaan Kymessä tai no tuolla Iitin harjulla MotoGP kisa 2017. Tänä vuonna Imatranajot tulevat jälleen jne. Ei siellä tarvi ketään kuutamolle lyödä, toki ajajille käy tuossakin lajissa kehnosti silloin tällöin mutta ei siellä kukaan ehdointahdoin toisiaan turpaan lyö.
Kauhean fiksua ei se ole kyllä tapattaa tai halvaannuttaa itseään Motossakaan.
Anteeksi kaikille kontaktilajien harrastajille tosiaan. Itsekin joskus pienenä Taidoa harrastin. Nyrkkeily vaan on niin tyhmää kun pitää pää lyödä siihen kuntoon että hedelmäpeli päässä pyöriipvalila kirjoitti:Ei nyrkkeily ole ainoa, eikä edes pahin: kontaktilajeja on vaikka kuinka paljon.tuuma kirjoitti:Saattaa muuten olla että 2017 ajetaan Kymessä tai no tuolla Iitin harjulla MotoGP kisa 2017. Tänä vuonna Imatranajot tulevat jälleen jne. Ei siellä tarvi ketään kuutamolle lyödä, toki ajajille käy tuossakin lajissa kehnosti silloin tällöin mutta ei siellä kukaan ehdointahdoin toisiaan turpaan lyö.
Kauhean fiksua ei se ole kyllä tapattaa tai halvaannuttaa itseään Motossakaan.
Aasialaisissa on sentään jotain älyä, nyrkkeilyssä ei mitään.
Rankka mielipide, mutta toivottavasti nyrkkeilijät kritiikin kestää, aasialaiset helpostikin.
Moto jutut ovat omia valintoja ja kuolet itse omiin valintoihin tai ja niin. Kuollaanhan täältä kumminkin.
Hassua että 350km/h ajavat ja nyt formulakuskit alkavat jotain Halopäähineitä katsastamaan. Ajatella että vuoristokiipeilyssä on enempi kuolleita mutta heitä ei toki lasketa että olisivat erikoisia.
Jahka ottavat kuskin pois ja laittavat kompuutterit tilalle niin sitten formuloita voi katsella hyvällä omatunnolla.tuuma kirjoitti:Anteeksi kaikille kontaktilajien harrastajille tosiaan. Itsekin joskus pienenä Taidoa harrastin. Nyrkkeily vaan on niin tyhmää kun pitää pää lyödä siihen kuntoon että hedelmäpeli päässä pyöriipvalila kirjoitti:Ei nyrkkeily ole ainoa, eikä edes pahin: kontaktilajeja on vaikka kuinka paljon.tuuma kirjoitti:Saattaa muuten olla että 2017 ajetaan Kymessä tai no tuolla Iitin harjulla MotoGP kisa 2017. Tänä vuonna Imatranajot tulevat jälleen jne. Ei siellä tarvi ketään kuutamolle lyödä, toki ajajille käy tuossakin lajissa kehnosti silloin tällöin mutta ei siellä kukaan ehdointahdoin toisiaan turpaan lyö.
Kauhean fiksua ei se ole kyllä tapattaa tai halvaannuttaa itseään Motossakaan.![]()
Rankka mielipide, mutta toivottavasti nyrkkeilijät kritiikin kestää, aasialaiset helpostikin.
Moto jutut ovat omia valintoja ja kuolet itse omiin valintoihin tai ja niin. Kuollaanhan täältä kumminkin.
Hassua että 350km/h ajavat ja nyt formulakuskit alkavat jotain Halopäähineitä katsastamaan. Ajatella että vuoristokiipeilyssä on enempi kuolleita mutta heitä ei toki lasketa että olisivat erikoisia.
Ehkä mä olen poikkeus mutta en mä halua kenenkään vaarantavan henkeään autourheilun vuoksi.
Tjaa.pvalila kirjoitti:Jahka ottavat kuskin pois ja laittavat kompuutterit tilalle niin sitten formuloita voi katsella hyvällä omatunnolla.tuuma kirjoitti:Anteeksi kaikille kontaktilajien harrastajille tosiaan. Itsekin joskus pienenä Taidoa harrastin. Nyrkkeily vaan on niin tyhmää kun pitää pää lyödä siihen kuntoon että hedelmäpeli päässä pyöriipvalila kirjoitti:Ei nyrkkeily ole ainoa, eikä edes pahin: kontaktilajeja on vaikka kuinka paljon.tuuma kirjoitti:Saattaa muuten olla että 2017 ajetaan Kymessä tai no tuolla Iitin harjulla MotoGP kisa 2017. Tänä vuonna Imatranajot tulevat jälleen jne. Ei siellä tarvi ketään kuutamolle lyödä, toki ajajille käy tuossakin lajissa kehnosti silloin tällöin mutta ei siellä kukaan ehdointahdoin toisiaan turpaan lyö.
Kauhean fiksua ei se ole kyllä tapattaa tai halvaannuttaa itseään Motossakaan.![]()
Ehkä mä olen poikkeus mutta en mä halua kenenkään vaarantavan henkeään autourheilun vuoksi.
Formulat ovat toki jo vähän menettäneet juttunsa. Autoilla on toki insinööritaidoissa jotain vielä sanottavaa, neljä pyörää maassa ja...
Motoissa on vielä paljonkin kuskeilla sanottavaa, keholla niissä ajetaan.
Toki, gyrot tulevat sinnekin ja sitten sekin menee pieleen se harrastus
Kiva olla tylsimys
EIjeijeijei. ei... ei.pvalila kirjoitti: Mä kävin velipojan kanssa mökillä Hattulassa...eikun sehän on nykyisin Hämeenlinnassa...tekemässä metsätöitä.
Ei mennä nyt tuolle linjalle.
Kyllä Hattula on vielä Hattula.
Hattula joutui antamaan eteläkärkensä Hämeenlinnalle, jotta syntyi maayhteys entiseen Kalvolaan.Dervish kirjoitti:EIjeijeijei. ei... ei.pvalila kirjoitti: Mä kävin velipojan kanssa mökillä Hattulassa...eikun sehän on nykyisin Hämeenlinnassa...tekemässä metsätöitä.
Ei mennä nyt tuolle linjalle.
Kyllä Hattula on vielä Hattula.
Meidän mökki sattui olemaan tuolla pienellä alueella.
Ihan sama juttu kuin silloin, kun Vantaa joutui antamaan eteläkärkensä Helsingille, jotta Sipoosta ryöstetyt alueet voitiin liittää Helsinkiin.
Siitäkään ryöstöretkestä ei ollut mitään hyötyä, silti edelleen vaan kovan maanpuutteen takia Malmin lentokenttä pitää sulkea.
Lento-oravia suojellaan, lentokentän arvoa ei kukaan tajua.
Poliitikot, jotka lopettivat Turun raitiovaunuliikenteen, kiistivät myöhemmin jyrkästi olleensa tuohon vihattuun tekoon syyllisiä.
Poliittinen muisti on lyhyt, esimerkiksi Krim on jo lähes unohdettu.
Mutta viilaahan työnnetään eikä vedetäRTMPekka kirjoitti: Teräketjun teroitus homma jossa kokemus auttaa ja onhan meille amatööreille ne ohjuritkin olemassa. Joku ketjun teroitus ammattilainen joskus näytti, että ei saa viilalla vetäistä kuin kerran per hammas ja teroitus tapahtuu jo ennen kuin ketju on mennyt tylsäksi. Myöskin aina kiven tai naula kontaktin jälkeen.
Miten muuten herroilta onnistuu poranterän teroitus? Nuorena poikana olin kesäduunissa yhdessä firmassa joka oli erikoistunut teroituksiin. Kaikenlaisiin sellaisiin. Omistaja opetti poranteroituksen ja se onnistuu vieläkin ihan käsivaralta.
Stihlin ohjain on kaiketi paras nykyään, muttei mullakaan kovin kummoisia ohjaimia ole käytössä.
Teräketjun teroituksessa tärkeää on se, että hampaista tulee samanmittaiset, jos viilaa saman määrän työntöjä jokaiseen hampaaseen, niin saa ketjun, joka vetää vinoon, kun toisenpuoleiset hampaat jää pisemmäksi.
Viilan kahvaa vähän vaakatasosta alaspäin ja rauhallinen työntö, niin ettei viilan kulma muutu työnnön aikana, painaa vähemmän hammasta kohti jos ei meinaa kulma pysyä.
Oregonin ohjaimella kärkipyörän puoleinen ohjaimen reuna irti/ylös ketjusta, rannetta kierretään siis pikkaisen, niin ei viilaa hammasta poikki, vaan hampaan kärkeä teräväksi.
En minäkään osaa ketjua oikein viilata, haittaa kun ei näillä kakkuloilla näe oikein mitä tekee, mutta sen verran kumminkin, että alle 2 hepan mökkisahalla voi kaataa isompia puita mihin 14" laippa riittää, omaan käyttöön tuo teroitustapa on ollut riittävä.
Yleensä näytän ketjulle vähän viilaa jokaisella tankkauksella, Oregonin ketju on vaan niin pehmeää ainetta, että ainakin tuo mökkisahan ketju tahtoo hävitä ihan silmissä, niin sitä ei kovin paljoa tarvitse pyyhkäistä, että saa teräväksi.
Joskus on tullut rautaan sahattua ja sitten ketjua saa kyllä teroitella hetken aikaa, yhden melkein uuden ketjun tuhosin aika totaalisesti, kun sahasin kirveen terään, siitä jäi hampaista pari milliä jäljelle teroituksen jälkeen, hampaat katkesivat ja menivät rullalle, jolloin teräväksi saaminen oli työlästä.
Tuo samainen ketju on nyt harvennetuilla hampailla käytössä, ei sitä enää montaa kertaa voi viilata, mutta toimii tuo nyt vielä jotenkin.
Mulla menee 20 minuuttia 38cm tyvihalkaisijaltaan olevan männyn kaatamiseen, karsimiseen ja pätkimiseen, hidas kun olen, mutta kyllä tuo jo nyt menee paremmin kuin joskus. Sitä en tiedä kuinka paljon nopeammin homma kävisi oikealla sahalla. Jossain vaiheessa pitää tilata osat tuohon isompaan huskuun, jos saisi sillä sitten tehtyä enemmän vahinkoa.
Mulla taisi olla Win 8 imagessa joku ongelma, kun ei bootannut dvd:ltä, ilmoitti vaan että on vika joka pitää korjata, jotain tiedostoa ei löytänyt tai osannut lukea.
Olen kyllä ihan pihalla noista UEFI / legacy jutuistakin, kirveellä ongelman ratakaiseminen on paljon mukavempaa, tosin yhtä kirvestä pitää taas vähän viilata, kun menin lyömään klapikoneen halkomaterään, ne on kovaa rautaa nuo klapikoneen terät.
Kirveellä kylläkin oksainen puu halkeaa paremmin kuin tuolla traktorin perässä olevalla klapikoneella, jää teriin jumiin oksaiset pölkyt ja sitten niitä joutuu lyömään, pilkkomaan kirveellä, sahaamaan moottorisahalla, että saa irti jumin.
Vieläkös muuten Virosta kannattaa remppakamppeita hakea?
Jos oikein hyvin (huonosti) käy niin käsiin rapsahtaa 1920 tehty 2 kerroksinen noin 150+ neliöinen pytinki jossa pitää tehdä ihan kaikki, siis kaikki, kengityksestä lähtien koko talon ympäri.
Jos oikein hyvin (huonosti) käy niin käsiin rapsahtaa 1920 tehty 2 kerroksinen noin 150+ neliöinen pytinki jossa pitää tehdä ihan kaikki, siis kaikki, kengityksestä lähtien koko talon ympäri.
Huomasin vasta nyt, että teikäläinen on kotoisin Kalvolasta: sulle tuo meidän mökin kuntatilanne on taatusti tuttu.Dervish kirjoitti:Vieläkös muuten Virosta kannattaa remppakamppeita hakea?
Luulen, että vakituista asutusta tuolla pienellä alueella on tosi vähän.
Mökille kun ajelimme pientä metsäpolkua, joka kuljettaa perille viimeiset 800 metriä Härkätieltä, vastaan tuli aika yllättävä näky.
Lunta oli sen verran, että autolla piti vähän vauhtia pitää, ettei kiinni jäänyt. Ja siinä keskellä tietä tassutteli kaksi pientä tyttöä!
Pikkuneidit ovat kai muuttaneet asumaan taloon, jonka maista meidänkin mökkimme 40 vuotta sitten lohkaistiin.
Alun perin Hämeenlinnalainen -> Tampereelainen -> Hämeenlinnalainen -> Kalvolalainen, ja vaikka liitoksia on tehty niin pidän itseäni yhä Kalvolalalalalalalaisenapvalila kirjoitti:Huomasin vasta nyt, että teikäläinen on kotoisin Kalvolasta: sulle tuo meidän mökin kuntatilanne on taatusti tuttu.Dervish kirjoitti:Vieläkös muuten Virosta kannattaa remppakamppeita hakea?
Luulen, että vakituista asutusta tuolla pienellä alueella on tosi vähän.