tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Ei ole Tuuma raportoinut yhtään, kuinka leimalla kävi.

Toivon mukaan meni hyvin, paremmin kuin mulla.
Miten sulla kävi sitten? Ei tuplatarkastus kovin huono juttu ole.

Pitäisi muuten vähän enempi seurata säädöksiä (ainakin mun). Viimeisenä jälkitarkastus päivänä (kuinkas muutenkaan) kun menin konttorille niin eipä ollut aikoja, eikä DriveIn toiminut kun oli vissiin vain 1kpl inssejä pääsiäisen jälkeen kyennyt töihin. Vastaanottovirkailija kävi kysymyssä jos jossain välissä voisi silti mut ottaa. Ei.

Sanoi sitten vähän hiljaa että voit toki mennä muuallekin!

Löi tyhjää hetken mutta tosiaan nykyään voi jälkitarkastaa missä haluaa! Ennen se oli ankarasti kiellettyä. Ajoin sitten 100m. päähän toiseen konttoriin ja meni n.2min kun auton kanssa olin jo pukilla. Warixenjalka, tämä vertauskuva :lol:
En ole ehtinyt asialle mitään tehdä. Jahka ehdin, käyn naapurissa ostamassa jarruvalokytkimen ja katson, josko sillä tulee kuntoon sekä jarruvalot että ASR.

Sitten mobiili lähtee huoltoon. Ja jotain tarttis tehdä myös C5:lle.
Pidät siis toista mobiilina ja toista C5:na, kumpaakaan et autona :wink:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Pvalila on saanut vissiin ylivaihteen viimein sisään eikä ehdi antaa meille nuoremmille mitään armoa mutta väliin tämmöinen todella klassikko nykyisin, silloin oli vielä inhokki mutta Jacksonilla oli kyllä aina studioäänet kohdillaan ja soi mainiosti. Musiikista en toki edelleenkään tiedä mutta kiva kuulla.

https://www.youtube.com/watch?v=h_D3VFf ... Wb3SpXlBhA
tuuma
Jäsen
Jäsen

Videolla aika huippu kaksipyöräinen tasapainoaistin menettäneille. Totuus toki kai toinen mutta onhan nuo gyroskoopit kehittyneet niin että koptereillakin jo lentää kuka vain.

Kunnon mällin jälkeen olisi toki kiva pyrähtää pois kuin videolla: http://litmotors.com/wp-content/themes/ ... eo/c1.webm

Vähän kuin C1... :-D
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Mä vähän tuhlasin rahaa tilivuoden päättymisen kunniaksi.

Kuten olette huomanneet, niin 0,5 teran ja yhden teran levyjen hintaero on tosi pieni: siitä sitten kahteen teraan hinta kasvaakin tuhdisti.

Meikä osti Verbatimin 1,75 teran ulkoisen pikkulevyn, Virosta se tarttui matkaan 68,90 euron hintaan.

Vain karvan yli terasten normihinnan, mutta alveja mä tuosta en pääse vähentelemään.

Tänään päivällä ostin vaimolle uuden kännykän, Huawein P8 tarttui Elisasta matkaan hintaan 199.

Ja yöllä ostin vielä akkukauppa.comista laturin Makitaa varten: mullehan tuli kirpparilöytönä vain iskevä väännin ja 2 Ah akku ilman laturia.

Orkkislaturia en ostanut vaan piraatin: orkkis puskee akkuun virtaa 9 ämpärin vauhtia ja se on mun mielestäni järjetön vauhti (varsinkin kun elektroniikka valvoo vain yhtä kennoparia ja loput kennot latautuvat miten sattuu, täysin ilman balansointia). Piraatti puskee vain 3A ja toiveeni on, että löytäisin tavan ladata sillä myös niitä aikkuja, joiden latauspiiri väittää akun olevan kaput.

Risoja Makitan akkuja myydään sikahalvalla ja suurimmassa osassa kennot ovat ok, latauspiiri on vain liian matalan napajännitteen takia tuominnut akun vialliseksi.

Ihan heittämällä ei piraattilaturikaan taida vialliseksi itseään uskovia akkuja ladata, jollain tavalla sitäkin pitänee ensin modata.
250GB levy on Amazon:issa 115$...

Toivotaan että akkukaupan laturi on hellävarainen! On tuossa järjenhiven mutta kuulostellaan testikaniinia ensin :wink:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä vähän tuhlasin rahaa tilivuoden päättymisen kunniaksi.

Kuten olette huomanneet, niin 0,5 teran ja yhden teran levyjen hintaero on tosi pieni: siitä sitten kahteen teraan hinta kasvaakin tuhdisti.

Meikä osti Verbatimin 1,75 teran ulkoisen pikkulevyn, Virosta se tarttui matkaan 68,90 euron hintaan.

Vain karvan yli terasten normihinnan, mutta alveja mä tuosta en pääse vähentelemään.

Tänään päivällä ostin vaimolle uuden kännykän, Huawein P8 tarttui Elisasta matkaan hintaan 199.

Ja yöllä ostin vielä akkukauppa.comista laturin Makitaa varten: mullehan tuli kirpparilöytönä vain iskevä väännin ja 2 Ah akku ilman laturia.

Orkkislaturia en ostanut vaan piraatin: orkkis puskee akkuun virtaa 9 ämpärin vauhtia ja se on mun mielestäni järjetön vauhti (varsinkin kun elektroniikka valvoo vain yhtä kennoparia ja loput kennot latautuvat miten sattuu, täysin ilman balansointia). Piraatti puskee vain 3A ja toiveeni on, että löytäisin tavan ladata sillä myös niitä aikkuja, joiden latauspiiri väittää akun olevan kaput.

Risoja Makitan akkuja myydään sikahalvalla ja suurimmassa osassa kennot ovat ok, latauspiiri on vain liian matalan napajännitteen takia tuominnut akun vialliseksi.

Ihan heittämällä ei piraattilaturikaan taida vialliseksi itseään uskovia akkuja ladata, jollain tavalla sitäkin pitänee ensin modata.

Toivotaan että akkukaupan laturi on hellävarainen! On tuossa järjenhiven mutta kuulostellaan testikaniinia ensin :wink:
Niin, siis 115 taalaa tarkoittaa 250 gigan SSD:tä.

Mä olisin saanut samalla hinnalla käytetyn Makitan orkkislaturin, millä mä sain uuden, hitaan piraattilaturin.

Orkkislaturissa on flekti ja kova puhallus akun lävitse: siksi laturia ei saisi käyttää työmaaolosuhteissa, akut täyttyvät pölystä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Pvalila on saanut vissiin ylivaihteen viimein sisään eikä ehdi antaa meille nuoremmille mitään armoa mutta väliin tämmöinen todella klassikko nykyisin, silloin oli vielä inhokki mutta Jacksonilla oli kyllä aina studioäänet kohdillaan ja soi mainiosti. Musiikista en toki edelleenkään tiedä mutta kiva kuulla.

https://www.youtube.com/watch?v=h_D3VFf ... Wb3SpXlBhA
Musiikki, jota kuuntelee 15-vuotiaana on usein se, joka kulkee mukana läpi elämän.

Mulle Mikko Jaskanen ei koskaan kolahtanut, oudon näköinen kukko kiekaisuineen.

Narkkari varmuudella, pedofiilisyytteet menivät nurin mutta korvauksia makseltiin.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Tuuma, tällaisella kun alkaisit työajot hoidella niin työnantaja saattaisi ymmärtää yskän ja tarjota työsuhdeautoa erityisedullisin ehdoin:

http://www.blocket.se/orebro/Ovrigt_KAL ... ?ca=11&w=3

"Ei hätää, pomo, jos menee hyvin ni mä oon Jyväskylässä jo loppuviikosta..."
Meinaatkos että säälipisteet toimivat vielä :-)

Toisaalta, jos tuollaisella alkaa ajelemaan ja yritys näkee tilauskannan taittuneen, jonka syy voi olla erään hemmon hiljaisen mielenosoituksen niin voi olla että olen heikoilla vaihtaa mallia... Toki vaihtaisin silloin mielelläni tuohon niin lähtisi yritys jälleen kasvuun:

Kuva

Jännä juttu, onhan tuossakin perää (Warixenjallka, shut up! :-) ) jos jollain pommilla ajelee niin kummasti työn jälkikin sitä kautta määräytyy. Sitä ei toki kaikki työnantajat vielä ole oivaltanut. Ehkä tuon Corbin:in jälkeen :lol: :lol: :lol:
Kyllä meikäkin välillä punastelee, kun rähjäisen Sitikkansa heittää firmojen vierasparkkiin Audien jatkoksi...Koko talven oli vielä pesemätönkin.

Auto siis, ei meikäläinen...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Dervish
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Eihän se nyt ole leimalla käynti eikä mitään jos ei jotain löydästä tule.
Käytin omaa harrastetta juurikin 30.3. leimalla. Viimevuonna en leimannut sitä ollenkaan kun ei muka ole ollut aikaa ja rahaa ajamiseen.

Ei olis kannattanu ite alkaa nykimään käsijarrua matkalla töistä konttuurille, kun katkihan sieltä meni parinkymmenen sentin mittainen vaijeri auton alta, :twisted:

No, sain mä sen sentään kotiin vielä ajaa :?
archie
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja archie »

@Tuuma

Ei ne hinnalla pilattuja ole cdonissakaan......

http://cdon.fi/kodin_elektroniikka/komp ... C3%A4iset/ :wink:
Dervish
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Kannattaa muuten bongailla niitä amazonin lightning dealsseja.
Moisesta itse kotiutin linkin mukaisen Sandiskin teraisen SSD kiekon karvan alle 200 euroon posteineen.
http://www.amazon.fr/Disque-SanDisk-vit ... B00M8ABHVQ
tuuma
Jäsen
Jäsen

Ei tuo mulle ainakaan ole halpa mutta toki suheellisesti ajateltuna edullinen.

Örebro on tuttu paikka, sikäli ei mitenkään pöllömpi idea. Lueskellut että kivuttominta on saada myyjä tuomaan kottero satamaan niin välttyy monelta Ruotsin pään byrokratialta ja toinen idea on mennä isolla autolla jossa virtaa vetäistä ruotsista vuokraamalla trailerilla katiska satamaan.

Voisi tuossa ehkäpä tonnin säästää tuon hintaluokan autossa :roll:

Mä olen muuten ihan hulassa minkä auton sitä ostaisi. Pakkaa sekoittaa se että ostaako sen 1200-1300e maksavan vai ottaako vähän jostain lainarahaa ja 4000e auton ja sitten tosiaan vähän vaivaa näkemällä tuontiauton.

Liikaa muuttujia tällä hetkellä!
tuuma
Jäsen
Jäsen

Dervish kirjoitti:

Eihän se nyt ole leimalla käynti eikä mitään jos ei jotain löydästä tule.
Käytin omaa harrastetta juurikin 30.3. leimalla. Viimevuonna en leimannut sitä ollenkaan kun ei muka ole ollut aikaa ja rahaa ajamiseen.

Ei olis kannattanu ite alkaa nykimään käsijarrua matkalla töistä konttuurille, kun katkihan sieltä meni parinkymmenen sentin mittainen vaijeri auton alta, :twisted:

No, sain mä sen sentään kotiin vielä ajaa :?
Onneksi en olekaan yksin tuurini kanssa :-D
tuuma
Jäsen
Jäsen

Dervish kirjoitti:Kannattaa muuten bongailla niitä amazonin lightning dealsseja.
Moisesta itse kotiutin linkin mukaisen Sandiskin teraisen SSD kiekon karvan alle 200 euroon posteineen.
http://www.amazon.fr/Disque-SanDisk-vit ... B00M8ABHVQ
Hyvä vinkki!
tuuma
Jäsen
Jäsen

archie kirjoitti:@Tuuma

Ei ne hinnalla pilattuja ole cdonissakaan......

http://cdon.fi/kodin_elektroniikka/komp ... C3%A4iset/ :wink:
Juu, eilen illalla silmät harittivat siihen malliin etten edes tajunnut että kyseessä SSD.
Vastaa Viestiin