tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

jtbo kirjoitti:
RTMPekka kirjoitti: Höh! Eihän se ole kuin kuusi ja puoli berliininmunkkia aamulla ja IP muutama lisää. 10 munkin pussi täyttää koko päivän;-)
6 berliininmunkkia heti herättyä kun tempaiset sanotaan vaikkapa 20 minuutissa ilman että laatta lentää, niin voin taputtaa selkään :twisted: burp :lol:

Pitää lähteä puuta särkemään...
Kyllä meidän ekaluokkalainenkin tuohon pystyy...

(Tai haluaisi ainakin yrittää, jos vaan luvan saisi)
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

warixenjalka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Aktiivijakoa harrastetaan paljon enemmän autoissa kuin kotona.
Mistä se Pvalila puhuu?! :shock: :lol:
Selvisi sekin miksi suosii isoja autoja. - Villiä menoa Vantaalla... :wink:

Ai mutta tänäänhän on aprillipäivä! :lol:
- Puolihullu varttisavolainen -
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

RTMPekka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä vähän tuhlasin rahaa tilivuoden päättymisen kunniaksi.

Kuten olette huomanneet, niin 0,5 teran ja yhden teran levyjen hintaero on tosi pieni: siitä sitten kahteen teraan hinta kasvaakin tuhdisti.

Meikä osti Verbatimin 1,75 teran ulkoisen pikkulevyn, Virosta se tarttui matkaan 68,90 euron hintaan.

Vain karvan yli terasten normihinnan, mutta alveja mä tuosta en pääse vähentelemään.

Tänään päivällä ostin vaimolle uuden kännykän, Huawein P8 tarttui Elisasta matkaan hintaan 199.

Ja yöllä ostin vielä akkukauppa.comista laturin Makitaa varten: mullehan tuli kirpparilöytönä vain iskevä väännin ja 2 Ah akku ilman laturia.

Orkkislaturia en ostanut vaan piraatin: orkkis puskee akkuun virtaa 9 ämpärin vauhtia ja se on mun mielestäni järjetön vauhti (varsinkin kun elektroniikka valvoo vain yhtä kennoparia ja loput kennot latautuvat miten sattuu, täysin ilman balansointia). Piraatti puskee vain 3A ja toiveeni on, että löytäisin tavan ladata sillä myös niitä aikkuja, joiden latauspiiri väittää akun olevan kaput.

Risoja Makitan akkuja myydään sikahalvalla ja suurimmassa osassa kennot ovat ok, latauspiiri on vain liian matalan napajännitteen takia tuominnut akun vialliseksi.

Ihan heittämällä ei piraattilaturikaan taida vialliseksi itseään uskovia akkuja ladata, jollain tavalla sitäkin pitänee ensin modata.
Mistä sait tuohon hintaan? Just tänään olen Tallinnaan menossa.
http://arvutitark.ee/est/InfoEsindused
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Tuuman hiljaisuus on vähän pahaenteistä.

Ettei vain tullut ukosta jalkamiestä?

Katastusmies varmaan ruuvasi kilvet irti Tuuman pitkäkattoisesta ja löi sitten ne Tuuman käteen: noi viet pitää, niissä ei ole vikaa, kaikki muu pitää kärrätä suoraan paalaimeen...
Huomautuksitta meni jopa se takavalon kuoren korjaus :shock:

Töitä vajaakuntoisena niin on aivan tööt iltaisin ei tässä muuta ja taas mennään =>
Onneksi olkoon!

Kerta kaikkiaan hieno juttu ja muista sanoa kiitoksen sana myös sille takalampun parsijalle.
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Aktiivijakoa harrastetaan paljon enemmän autoissa kuin kotona.
Mistä se Pvalila puhuu?! :shock: :lol:
Selvisi sekin miksi suosii isoja autoja. - Villiä menoa Vantaalla... :wink:

Ai mutta tänäänhän on aprillipäivä! :lol:
Juupa juu ja kuravettä päälle... :lol:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mulla selain valitti aiemmin jatkuvasti muistin loppumisesta mutta muistin lisäämisen (4GB ==> 6GB) jälkeen rutinaa ei ole ollut.

Yllättävää, en minä ihan oikeasti tuosta apua uskonut olevan.

Väärin on käyttis silti rakennettu, jos muistin puute uhkaa koko koneen kaataa. Huomattava hidastuminen olisi toinen juttu, mutta kaatua ei saisi.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Spautio kirjoitti:Tuuma: tsekkaa testerillä minkä pyörän ABS-anturista tulee herjakoodia, melko varmasti samasta anturista välitetään tieto myös boksille jolta tulee tietoa nopeusmittarille, polttoaineruiskutukselle ja ajonhallinalle, jne. Tämän toki jo satavarmasti valmiiksi tiesitkin :-) Varmaan jokin ABS-anturin liitin on hapettunut tai johto on likimain poikki jostain pyöränkaaren tienoilta.
Tuo kun olisikin niin helppo vika että vallan ABS valo syttyisi, kun ei saa informaatiota. Tuota on kautta rantain jo uudesta asti kaiketi tutkittu ihan kai takuuseenkin kun pösö oli nuori ja vetreä. Jossain mystisemmässä kohdassa vika on.

ABS anturit on helppoja. Ensimmäisen ja ainoan vaihdatin. Nykyään en veisi mihinkään: Vanha pois, uusi tilalle, siinä se navan vieressä on.

Warixenjalka, ei ollut navan alapuolinen juttu, viereinen vain :lol:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Mulla selain valitti aiemmin jatkuvasti muistin loppumisesta mutta muistin lisäämisen (4GB ==> 6GB) jälkeen rutinaa ei ole ollut.

Yllättävää, en minä ihan oikeasti tuosta apua uskonut olevan.

Väärin on käyttis silti rakennettu, jos muistin puute uhkaa koko koneen kaataa. Huomattava hidastuminen olisi toinen juttu, mutta kaatua ei saisi.
Mitä ihmettä teette selaimillanne kun niin moni valittaa että selain vie muistit. Onko ne sitten niitä useita välilehtiä?
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
Spautio kirjoitti:Tuuma: tsekkaa testerillä minkä pyörän ABS-anturista tulee herjakoodia, melko varmasti samasta anturista välitetään tieto myös boksille jolta tulee tietoa nopeusmittarille, polttoaineruiskutukselle ja ajonhallinalle, jne. Tämän toki jo satavarmasti valmiiksi tiesitkin :-) Varmaan jokin ABS-anturin liitin on hapettunut tai johto on likimain poikki jostain pyöränkaaren tienoilta.
Tuo kun olisikin niin helppo vika että vallan ABS valo syttyisi, kun ei saa informaatiota. Tuota on kautta rantain jo uudesta asti kaiketi tutkittu ihan kai takuuseenkin kun pösö oli nuori ja vetreä. Jossain mystisemmässä kohdassa vika on.

ABS anturit on helppoja. Ensimmäisen ja ainoan vaihdatin. Nykyään en veisi mihinkään: Vanha pois, uusi tilalle, siinä se navan vieressä on.

Warixenjalka, ei ollut navan alapuolinen juttu, viereinen vain :lol:
Mä en usko, että 406:n tietsikkojen nopeusinfo on peräisin ABSeilta. Uudemmassa autossa noin voisi ollakin mutta 406 on ajalta, jolloin karvalakkimalleja myytiin monilla markkina-alueilla ilman abseja.

Ongelma ei välttämättä ole myöskään anturoinnin puolella vaan vika saattaa hyvin olla virransyötössä ja maadoituksessa. Minkä osan, sitä en uskalla edes arvuutella!

Kun autoon tulee sähköongelmia mulla laukeaa refleksi: käyn ostamassa uuden akun.

Tuuman ongelmaa se ei ratkaise, ongelma on ollut niin kauan että auto on niinä vuosina ehtinyt nähdä jo useammankin akun tulevan ja menevän.

Mutta moni juttu, joka millään ei voi johtua vanhasta akusta, johtuu vanhasta akusta...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Ei ole Tuuma raportoinut yhtään, kuinka leimalla kävi.

Toivon mukaan meni hyvin, paremmin kuin mulla.
Miten sulla kävi sitten? Ei tuplatarkastus kovin huono juttu ole.

Pitäisi muuten vähän enempi seurata säädöksiä (ainakin mun). Viimeisenä jälkitarkastus päivänä (kuinkas muutenkaan) kun menin konttorille niin eipä ollut aikoja, eikä DriveIn toiminut kun oli vissiin vain 1kpl inssejä pääsiäisen jälkeen kyennyt töihin. Vastaanottovirkailija kävi kysymyssä jos jossain välissä voisi silti mut ottaa. Ei.

Sanoi sitten vähän hiljaa että voit toki mennä muuallekin!

Löi tyhjää hetken mutta tosiaan nykyään voi jälkitarkastaa missä haluaa! Ennen se oli ankarasti kiellettyä. Ajoin sitten 100m. päähän toiseen konttoriin ja meni n.2min kun auton kanssa olin jo pukilla. Warixenjalka, tämä vertauskuva :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Tuumalle kerta kiellonpäälle levyraatoa, ehkä jotain enemmän tälläistä saattaisi olla odotusarvo mun linkistä paljastuvaksi, varmaankin täysin tuntematon ja jotenkin aika mahtava?:
http://www.youtube.com/watch/?v=yX-ENt91kFo
Muistan että katsoin/kuuntelin. Oikein hyvä, kuunnelkaa muutkin! Aivopesua toisillekin...

Se on muuten todella jännä juttu miten paljon sitä löytääkin kun ei ole liian tiukkaa pipoa jostain lahjaksi saanut. Ympäristöstä tai perimästä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tuuma, tällaisella kun alkaisit työajot hoidella niin työnantaja saattaisi ymmärtää yskän ja tarjota työsuhdeautoa erityisedullisin ehdoin:

http://www.blocket.se/orebro/Ovrigt_KAL ... ?ca=11&w=3

"Ei hätää, pomo, jos menee hyvin ni mä oon Jyväskylässä jo loppuviikosta..."
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:

Pitäisi muuten vähän enempi seurata säädöksiä (ainakin mun). Viimeisenä jälkitarkastus päivänä (kuinkas muutenkaan) kun menin konttorille niin eipä ollut aikoja, eikä DriveIn toiminut kun oli vissiin vain 1kpl inssejä pääsiäisen jälkeen kyennyt töihin. Vastaanottovirkailija kävi kysymyssä jos jossain välissä voisi silti mut ottaa. Ei.

Löi tyhjää hetken mutta tosiaan nykyään voi jälkitarkastaa missä haluaa! Ennen se oli ankarasti kiellettyä. Ajoin sitten 100m. päähän toiseen konttoriin ja meni n.2min kun auton kanssa olin jo pukilla. Warixenjalka, tämä vertauskuva :lol:
Juu, noin tuo nykyisin on.

Kauhea harmi tuli ennen monelle, joka erehtyi vaikkapa työmatkalla poikkeamaan katastuksessa jollain kaukaisella paikkakunnalla, jolla katsastuspalvelut olivat oman paikkakunnan palveluita halvempia.

Jotkut laittoivat auton seisomaan karenssikuukauden ajaksi mutta siitäpä tuli pysyvä merkintä rekisteritietoihin.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:

En ole ehtinyt asialle mitään tehdä. Jahka ehdin, käyn naapurissa ostamassa jarruvalokytkimen ja katson, josko sillä tulee kuntoon sekä jarruvalot että ASR.

Sitten mobiili lähtee huoltoon. Ja jotain tarttis tehdä myös C5:lle.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Tuuma, tällaisella kun alkaisit työajot hoidella niin työnantaja saattaisi ymmärtää yskän ja tarjota työsuhdeautoa erityisedullisin ehdoin:

http://www.blocket.se/orebro/Ovrigt_KAL ... ?ca=11&w=3

"Ei hätää, pomo, jos menee hyvin ni mä oon Jyväskylässä jo loppuviikosta..."
Meinaatkos että säälipisteet toimivat vielä :-)

Toisaalta, jos tuollaisella alkaa ajelemaan ja yritys näkee tilauskannan taittuneen, jonka syy voi olla erään hemmon hiljaisen mielenosoituksen niin voi olla että olen heikoilla vaihtaa mallia... Toki vaihtaisin silloin mielelläni tuohon niin lähtisi yritys jälleen kasvuun:

Kuva

Jännä juttu, onhan tuossakin perää (Warixenjallka, shut up! :-) ) jos jollain pommilla ajelee niin kummasti työn jälkikin sitä kautta määräytyy. Sitä ei toki kaikki työnantajat vielä ole oivaltanut. Ehkä tuon Corbin:in jälkeen :lol: :lol: :lol:
Vastaa Viestiin