http://pho.to/9sXlT
Halltex salmiakkikuviolla
-
Heko
- Jäsen

- Viestit: 15
- Liittynyt: To Huhti 28, 2011 10:16
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Paikkakunta: Seinäjoki
Halltex salmiakkikuviolla
Löytyisikö keneltäkään valmistajalta tällaista 40*40 sisäkattolevyä, tuotannosta tai vanhaa varastoa? Tarve ei kauhean iso olisi. Samoin saako levyjen väliin laitettua peitelistaa (pahvia) enää mistään? Meillä noiden levyjen välissä on koivuviilua, ja sitä en mielelläni alkaisi enää tuonne vääntelemään (on penteleen kovaa..).

http://pho.to/9sXlT
http://pho.to/9sXlT
-
Heko
- Jäsen

- Viestit: 15
- Liittynyt: To Huhti 28, 2011 10:16
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Halltex salmiakkikuviolla
Ilmeisesti levyjä ei enään tuotannossa tai kaupankaan ole. Onko sitä asennuslistaa (pahvista) saatavilla missään, vai kuinka tuo levyjen välinen sauma on ollut tapana viimeistellä, jottei hakaset näy?
-
lehmikangas
- Jäsen

- Viestit: 1095
- Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 14:29
- Paikkakunta: Oulu
Re: Halltex salmiakkikuviolla
Useiden eri "perinnekauppojen" pinkopahvin nupinauha soveltuu siihen nauhaksi. Vaikuttaa ensin leveältä, mutta kyllä se sinne menee kun päästä vetää.
Näitä itse laattoja ei tietääkseni kukaan tee enää. Minulla on jonkun verran varastossa kertaalleen käytettyjä levyjä.
Näitä itse laattoja ei tietääkseni kukaan tee enää. Minulla on jonkun verran varastossa kertaalleen käytettyjä levyjä.
-
Heko
- Jäsen

- Viestit: 15
- Liittynyt: To Huhti 28, 2011 10:16
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Halltex salmiakkikuviolla
Hei,
kiitos vinkistä, tuolla lähdetään kokeilemaan. Sopivatko kaksi nauhakaistaa levyjen uraan risteyksissä? Siis jos ensin vedän esim.kaikki pitkittäiset saumat nauhalla, ja sitten poikittaiset suoraan päälle, jolloin "risteyksissä"/laattojen kulmissa nauha tulisi kaksin kerroin?
Jos varastoimasi laatat ovat kaupan, niin laita vaikka yksityisviestiä. Laitoin tuonne ostopuolellekkin ilmoituksen tästä tarpeesta.
kiitos vinkistä, tuolla lähdetään kokeilemaan. Sopivatko kaksi nauhakaistaa levyjen uraan risteyksissä? Siis jos ensin vedän esim.kaikki pitkittäiset saumat nauhalla, ja sitten poikittaiset suoraan päälle, jolloin "risteyksissä"/laattojen kulmissa nauha tulisi kaksin kerroin?
Jos varastoimasi laatat ovat kaupan, niin laita vaikka yksityisviestiä. Laitoin tuonne ostopuolellekkin ilmoituksen tästä tarpeesta.
-
lehmikangas
- Jäsen

- Viestit: 1095
- Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 14:29
- Paikkakunta: Oulu
Re: Halltex salmiakkikuviolla
Sopii ristiin ne nauhat. Koska levyni olivat jo kertaalleen käytettyjä, putsasin urat ensin teräsviivottimella ja vasta sitten asensin kattoon.
Nauhat vedin uraansa seuraavanlaisesti. Jokaisella vedolla tuli ehkä 20 cm hukkaa, koska teippasin kärkeen sähköteippiä jonka leikkasin saksilla sopivaan muotoon. Eräänlainen kärkiaura teipillä vahvennetusta alueesta. Ja huomattavasti auttoi myös kun laitoin nitojalla nauhan kärjen puukepin pään taake. Siten nauhasta sai hyvän otteen ja pystyi vetämään nauhaa ilman, että kädet aivan katon rajassa kiinni.
Laitan viestiä levyistä. Joutaishan ne pois.
Nauhat vedin uraansa seuraavanlaisesti. Jokaisella vedolla tuli ehkä 20 cm hukkaa, koska teippasin kärkeen sähköteippiä jonka leikkasin saksilla sopivaan muotoon. Eräänlainen kärkiaura teipillä vahvennetusta alueesta. Ja huomattavasti auttoi myös kun laitoin nitojalla nauhan kärjen puukepin pään taake. Siten nauhasta sai hyvän otteen ja pystyi vetämään nauhaa ilman, että kädet aivan katon rajassa kiinni.
Laitan viestiä levyistä. Joutaishan ne pois.