Kuinka paljon olette maksaneet eristerempasta?

Seinien, ylä- ja alapohjan eristäminen uusilla tai vanhoilla eristeillä.
Vastaa Viestiin
keltarinta
Jäsen
Jäsen

Kuinka paljon olette maksaneet eristerempasta?

Viesti Kirjoittaja keltarinta »

Eli ulkoa käsin lautavuoraus, vinolaudat, tervapahvit, purut pois ja tilalle ekovilla, runkoleijona ja uusi lautavuoraus. Miksi lähditte hommaan ja oletteko tyytyväisiä lopputulokseen? Harkitaan tässä, että josko kumminkin, kun lautavuorauskin on alkuperäinen ja lateksilla.
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430

Re: Kuinka paljon olette maksaneet eristerempasta?

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Tuossa minun linkissä on työtuntimäärät kolmelle seinälle.
vm51
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vm51 »

Moi!

Eristeet, Ekovilla (75mm 32pkt, 50mm 21pkt) yht. 1378€
Ilmarakolauta ja telinetarvike (2x100, 50x100) yht. 300€
Runkolevy 25mm (38kpl): 627€ (näitä piti hakea muistaakseni 9kpl lisää)
Kuljetus 75€
Ulkoverhous UYL 23x145, 1494jm yht. 1718€

Maalit (pohjamaalia ja tulevan kesän pintamaalia) n. 600€
Nauloja 100€
Ikkunapellit 120€

YHT. about 5000€

Vielä pitää smyygit hommata, mutta eipä niihin taida montaa kymppiä upota. Työn tein yksin ja välillä oli isä ja yks kaveri auttamassa purkuhommissa. Kesä oli hankala kun satoi koko ajan, mutta seinää kohden aikaa meni näin: laudoituksen purku 1pv, sahapurun kuskaus ja siivous 1pv, eristys levyvillalla 1ppv (pitkäpäivä), levytys 1ppv, koolaus ja telineen purku 1pv. Tällä tyylillä talo ympäri. Heti jos on jotain eteisrakennusta edessä, niin kerro nuo päivät kolmella. Sitten kun talo on levypinnalla ja ilmarakokoolattu, niin seinää kohden meneen laudoituksessa varmaan kolme pitkää päivää. Mulla tuli jiirinurkallinen laudoitus, joten aikaa meni. Eli jos tulee nurkkalaudat, niin laudoitus menee varmasti tosi joutuisasti.

Purkamisesta tulleen sahanpurun läjitin pihalle ja heppaihmiset kävivät sen hiljalleen keeräämässä pois. Purkulaudan haki kans eräs ukko pois. Laitoin toriin ilmoituksen, että lahjoitetaan purkulautaa ja sahanpurua.

Olen helvetin tyytyväinen lopputulokseen mutta ivan helevetin väsynyt myös ;D
vm51
Jäsen
Jäsen

Tässä vielä kuvia fiilistelynä hommasta. Pitää varmaan laittaa vielä itse purkuvaiheesta myös...toivottavasti nämä kuvat pelittää
vm51
Jäsen
Jäsen

Joo eihän tuo onnistunut..taisi olla liian suuri liitetiedosto
vm51
Jäsen
Jäsen

Nonni..kokeillaanpa tätä: [url][URL=http://s46.photobucket.com/user/anttiala/media/Windows%20Phone_20151005_002_zps3yg09fpz.jpg.html]Kuva[/url]
[/url]
ja sitten vielä [url][URL=http://s46.photobucket.com/user/anttiala/media/Windows%20Phone_20150912_001_zps8wlbpgoj.jpg.html]Kuva[/url][/url]
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

näyttäisi oleva samoin kuin meillä, sormen mentävä rako laudoituksen ja räystään välissä takaamassa ilman kiertoa tuuletusraossa.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
keltarinta
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja keltarinta »

Kiitos vastauksista. Tosi kiva nähdä kuviakin.
KariFS
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Työkaveri teetti mineriittien ja paprun pukamisen, siihen koolaus ja joku määrä villaa, tuulensuojat ja paneeli, maalattuna avaimet käteen. Ikkunapellit, smyygit, pielet ynnämuut ja jälkien siivous. Yht 25000€. Kotitalousvähennystä töistä tietysti, valmista alle viikossa.

Että helpollakin voi päästä :)
Kari

"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PetteriKivimäki »

^Samaa suuruusluokkaa oli itsellä 3 vee sitten.. Vanha julkisivuverhoilu ja vinolaudoitus ja purut pois, lahovaurioiden korjaus, ekovilla, tuulensuojalevyt ja uusi julkisivuverhous tilalle. Hoidin tavaroiden tilaamisen ja paperityöt ja siivouksen itse. Aikaa meni kahdelta timpurilta 1,5 kk. Maalasin itse vuotta myöhemmin.

Kaks seinää kerrallaan meni:
Kuva

Kilpailuttamiseen menee aikaa ja tarjouksien perään kysely raastaa hermoja, mutta siinä voi säästää jopa tuhansia euroja..
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Mäkitupalainen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Mäkitupalainen »

Olen miettinyt mineriittien hävittämistä, mutta eristyksessä ei varsinaisesti ole mitään suurta vikaa seinien osalta. Pientä tuulisuojan parannusta olen kuitenkin pohtinut ja kohtuullinen eristäminen muuttamatta painovoimaista ilmanvaihtoa lienee paikallaan. Siispä onko rakenteessa -Uusi verhous-ilmarako-tuulileijona-50mm koolaus ja Ekovilla-vanha vinolaudoitus- millään tapaa ongelmallinen rakenne? En nimittäin halua kasvattaa eristepaksuutta uuden eristeen osalta 100mm, koska talon räystäät ovat alkuperäisellään mielestäni turhan lyhyet, joten paksu villapaita kasvattaisi ikkunasmyygejä ja kapeita räystäitä turhan paljon.

Purut, tervapaperit ja huokolevyt siis jäisivät vanhaan kerrokseen, eli hengittävyyttä en ole poistamassa.
Vastaa Viestiin