Omasta mielestäni nuo valkovahatut/-lakatut ovat kovin muovisen näköisiä. Edelliseen taloon tein sellaisesta kattopintoja, nuorena ja kokemattomana tuntui että säästää merkittävästi aikaa kun ei tarvitse maalailla. Nykyisessä on ostettu maalaamatonta kuusipaneelia ja maalattu itse. Ensin leikattu, sitten maalattu irrallaan ja lopuksi maalattu valmis katto. Isoissa huoneissa on 120mm leveää, eteisessä 95mm leveää.
Samoin tehtiin nykyisessäkin talossa ensin se virhe, että pistettiin vanhat, 1950-lukuiset puulistat polttopuuksi ja ostettiin uutta tilalle. Iso virhe! Onneksi otettiin opiksi ja muissa huoneissa on hiottu ja maalattu vanhat listat ja asennettu takaisin. Ylipäätään pensselillä maalattu puu on vanhassa talossa paljon luonnollisemman ja "pehmeämmän" näköistä kuin tehdasvärjättu, kova, kylmä ja tasaisen kiiltäväpintainen.
Minkälainen paneeli kattoon?
-
Fledermaus
- Jäsen

Re: Minkälainen paneeli kattoon?
Itse pistin 145mm hirsipaneelia kattoon :) Tuli hieno minun mielestä. Ura on siinä v-muotoinen ilman sitä tasaista pohjaa, vastaava kuin samassa talossa olleet seinäpaneelit.
Niin, ja maalattiin peittävällä valkoisella irrallaan ennen asennusta, joskin määrämittaan pätkittyinä, ja vielä kertaalleen katossa.
Niin, ja maalattiin peittävällä valkoisella irrallaan ennen asennusta, joskin määrämittaan pätkittyinä, ja vielä kertaalleen katossa.
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "