Bitumipaperin käyttö sisäpuolella?
Bitumipaperin käyttö sisäpuolella?
Voiko bitumipaperia käyttää ilmansulkupaperin tapaan eristykseen sisäpuolella? En haluaisi käyttää muovia sisältävä ilmansulkupaperia. Yksi vaihtoehto tietenkin olisi käyttää mitä tahansa tukevaa paperia joka ei sisällä muovia.
-
kakkaroolari
- Jäsen

Re: Bitumipaperin käyttö sisäpuolella?
Tosta justiin pari viikkoa sitten keskusteltiin;
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... 31&t=23403
Faija on vuorannut tolla koko talonsa kun teki siihen lisäeristyksen sisäpuolle lasivillalla. Ihan ok on toiminut. Talo on maalattu Teholla ja ainoa paikka kuulemma mistä maali kesi oli saunan yläpuolta yläkolmiosta. Se kuulemma laitto tohon vinttiin väsättyyn kasarikylppäriin sitä samaa ilmansuluksi. No se poras pari säleikköä seinään ja yhden katolle tuolta kolmiosta. Sanoi että ullakko kuivas taas ja maalikin pysyy nyt seinässä.
Nyt laitoin tota samaa itsekin makkarin seinään kun sitä sattui olemaan ja x5:ttä olis joutunu ostaa. Tunnustan että mulla on tota mustaa huokolevyä sisälläkin yhessä paikkaa. Se kyl haisi alkuun mutta maalasin sen yli ja haju loppui. Sen sijaan tuo paperi ei mun mielestä haise ollenkaan. No okei kun sen rullaa auki se tuntuu tahmealta ja tuoksuu vähän jos nenän laittaa siihen kiinni. Mutta esim silleen samassa huoneessa ollessani en sitä haista enkä uskoisi että se seinän sisässä voisi haista kenenkään mielestä.
Itse asiassa vaimo sano tosta mustan tuulensuojalevyn hajusta että ei tartte maalata yli, haisee kuulemma hyvältä. No sitä en kyllä ite viittis haistella. No nämä omia kokemuksia, itse en noista tuotteista eikä perhe mitään oireita saa. Toki jos vähänkään on herkistymää tai jotain niin asia eri mutta itse en noita tuotteita pelkää tai epäröi käyttää. Korostan nyt vielä että tämä oma mielipiteeni, ei kannata lukea faktana.
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... 31&t=23403
Faija on vuorannut tolla koko talonsa kun teki siihen lisäeristyksen sisäpuolle lasivillalla. Ihan ok on toiminut. Talo on maalattu Teholla ja ainoa paikka kuulemma mistä maali kesi oli saunan yläpuolta yläkolmiosta. Se kuulemma laitto tohon vinttiin väsättyyn kasarikylppäriin sitä samaa ilmansuluksi. No se poras pari säleikköä seinään ja yhden katolle tuolta kolmiosta. Sanoi että ullakko kuivas taas ja maalikin pysyy nyt seinässä.
Nyt laitoin tota samaa itsekin makkarin seinään kun sitä sattui olemaan ja x5:ttä olis joutunu ostaa. Tunnustan että mulla on tota mustaa huokolevyä sisälläkin yhessä paikkaa. Se kyl haisi alkuun mutta maalasin sen yli ja haju loppui. Sen sijaan tuo paperi ei mun mielestä haise ollenkaan. No okei kun sen rullaa auki se tuntuu tahmealta ja tuoksuu vähän jos nenän laittaa siihen kiinni. Mutta esim silleen samassa huoneessa ollessani en sitä haista enkä uskoisi että se seinän sisässä voisi haista kenenkään mielestä.
Itse asiassa vaimo sano tosta mustan tuulensuojalevyn hajusta että ei tartte maalata yli, haisee kuulemma hyvältä. No sitä en kyllä ite viittis haistella. No nämä omia kokemuksia, itse en noista tuotteista eikä perhe mitään oireita saa. Toki jos vähänkään on herkistymää tai jotain niin asia eri mutta itse en noita tuotteita pelkää tai epäröi käyttää. Korostan nyt vielä että tämä oma mielipiteeni, ei kannata lukea faktana.
- vesahy
- Jäsen

Millä "maalasit yli"?
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Bitumipaperi on toki eri kuin tervapahvi, mistä siinä edellisessä keskustelussa myös oli. Bitumia ei toki suositella sisäkäyttöön mutta mutta, 2mx2m pistin yhteen sisäkattoon kun ei juuri silloin ollut käsissä ns. aitoa ilmansulkupaperia (mikä lie aitoa?).
Eipä tuo ole menoa haitannut mutta suositeltavaahan se ei ole eikä tuo kai virallisesti mitään speksejä täytä sisätiloissa? Ilmansulkupaperi kokonaisessa remppa hinnassa ei kuitenkaan ole kuin murto-osia mitä muuten menee rahoja r-kaupan suuntaan, niin en tuossa säästelisi, vaikka itsekin laitoin "väärää" tuotetta
Ulkoseiniin tarkoitettua huokolevyä en kuitenkaan sisäseiniin laittaisi. Varastossa ollut nyt nelisen vuotta odottamassa asennusta niin aikamoinen sellainen puucee mielleyhtymä hajusta yhä tulee jos joutuu siirtelemään. PuuCee oireyhtymä johtunee toki ajalta 70-luvun alku kun aika monilla sellainen vielä oli ja kaiketi koppero vuorattu tuulensuojalevyin sen ajan tyyliin... Niin, pääkaupunkiseudullakin oli silloin yhä sellaisia ihan asumuksissa
Eipä tuo ole menoa haitannut mutta suositeltavaahan se ei ole eikä tuo kai virallisesti mitään speksejä täytä sisätiloissa? Ilmansulkupaperi kokonaisessa remppa hinnassa ei kuitenkaan ole kuin murto-osia mitä muuten menee rahoja r-kaupan suuntaan, niin en tuossa säästelisi, vaikka itsekin laitoin "väärää" tuotetta
Ulkoseiniin tarkoitettua huokolevyä en kuitenkaan sisäseiniin laittaisi. Varastossa ollut nyt nelisen vuotta odottamassa asennusta niin aikamoinen sellainen puucee mielleyhtymä hajusta yhä tulee jos joutuu siirtelemään. PuuCee oireyhtymä johtunee toki ajalta 70-luvun alku kun aika monilla sellainen vielä oli ja kaiketi koppero vuorattu tuulensuojalevyin sen ajan tyyliin... Niin, pääkaupunkiseudullakin oli silloin yhä sellaisia ihan asumuksissa
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Itse ihmetellyt myös samaa aihetta ja loppujen lopuksi tilasin Virosta baumaxin verkkokaupasta ilmansulkupaperia. Löytyy nimellä Ehituspapp. Vaikka rahtia tulee melkein saman verran kuin paperit maksaa, niin silti edullista ja ei sisällä muovia.
Toimitus oli todella nopea, pari päivää taisi kestää suoraan ovelle.
-
kakkaroolari
- Jäsen

Taisin tohon kohtaan vetää sitä Bilteman mineraalimaalia. Joo ei niitä mustia varmaan kantsi käyttää. Haju kyllä lähti maalaamalla. Tota nyt sattu muutama pala olemaan :/vesahy kirjoitti:Millä "maalasit yli"?
-
kakkaroolari
- Jäsen

Millasta toi on laittaa? Onko siinä joku verkkovahvike kuitenkin vai saako helpolla repeämään?48tönö kirjoitti:Itse ihmetellyt myös samaa aihetta ja loppujen lopuksi tilasin Virosta baumaxin verkkokaupasta ilmansulkupaperia. Löytyy nimellä Ehituspapp. Vaikka rahtia tulee melkein saman verran kuin paperit maksaa, niin silti edullista ja ei sisällä muovia.
- vesahy
- Jäsen

Jostain ostin rullan remonttia varten tarkoitettua suojakartonkia eikä se paljoa edes maksanut. Siinä ei ole muovi, ei edes verkkoa, mutta tuntuu aika jämäkält. Pariin pikku kohtaan nurkissa olen laittanut ja luulen sen kyllä pysäyttävän tuulen ja viiman.
Edit: oliskohan ollut tätä
https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/suoj ... 6x79m-150g
Edit: oliskohan ollut tätä
https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/suoj ... 6x79m-150g
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?