lauri.l kirjoitti:Jos laittaisi vain suihkun kohdalle laatat niin olisi jalalle mukavampi suihkuttelun aikana =)...
...
Mun mielestä tuo kuva on kovasti tummempi kuin oikeasti, matto on mintunvihreä luonnossa

.
Ok, siis mintunvihreä, no nyt minä alan ymmärtää
Minun koneella tuo näyttää erinomaisen nätille vaalean ruskealle, ei epämääräinen beige mutta ei myöskään liian tumma.
No entä jos pörrömatto olisi vihreä ja suihkuverho vihreä tai vihreäkuviollinen? Vaikka tavallaan rumankin värisiä vihreitä, mutta vihreä lattia ei olisi yksin, ainoa vihreä. Tummempien vihreiden rinnalla se voisi näyttää paljon vaaleammalle.
Koko lattiaa pienempää ritilää en laittaisi. Se kun yhden kerran luistaa jalan alta märällä lattialla ja katkaiset jonkin raajan, remontit on seis jonkin aikaa.
Se päälle kaakelointi olisi se johon minä päätyisin, jos mikään sievistely ei auttaisi ja väri kertakaikkiaan sattuisi silmiin.
Mietittiin joskus tuollaista ritilälattiaa (niin kuin sinun mallikuvassa) kesäsaunaan joko niin, että pitkät suorat alusrimat ottaa lattiaan vain seinän vierustoissa ja keskilattia sitten ehkä vähän joustaa askelen alla, tai niin, että alusrimat seuraa alapuolelta lattian kaatoa eli ottaa lattiaan kiinni koko matkaltaan ja yläpinta on vaakatasossa. Jäi suunnitteluasteelle...
Nyt pintafiksailtiin rivitaloasuntoa. Tultiin siihen tulokseen, että parempi antaa olla sinällään yhtenäisenä kokonaisuutena, ettei tule lumipalloefektiä. Jos maalaa kylppärin katon, saunan ovi 80-luvulta on ainut puinen ja vielä patinoitunut sellainen ja näyttää tosi onnettomalle. Jos vaihtaa saunan oven nykymuodin mukaiseksi, on jo jonkunlainen homma, ja sen jälkeen kaakelit näyttää auttamattoman vanhalle. Nyt kun katto ja ovi on parit, kumpikaan ei näytä väärään paikkaan eksyneelle ja näyttää ihan ok, ja kaakelitkin on ok, kylppäri täysin käyttökelpoinen. Helppo remontti

siirryttiin seuraavaan huoneeseen.
Ydinkysymys taitaa olla, että haluatko ritilät vai haluatko eroon vihreästä lattiasta vai haluatko tehdä jotain mitävaan remonttia