Moi foorumilaiset!
Meidän aika massiivisesti työstetyssä talossa alkaa olla ohi: kuusi henkeä, työhuone ja paja eivät tahdo mahtua samaan kivitaloon.
Jeesatkaa tässä myynti-ilmoluonnoksessa. Mitä puuttuu? Itse mietin että tee-se-itse-miehelle meidän talo ei sovi: se on valmiiksi tehty. Perinnekorjaajallekaan se ei sovi: se ei ole hengittävä, ja siinä on koneellinen tulo ja poisto. Näin ollen jäljelle jäävät meidän kaltaisemme perinteiseen estetiikkaan kallellaan olevat energiatehokkuusihmiset.
Luonnos löytyy facebookista, jossa sitä saa kommentoida ja jakaa:
https://www.facebook.com/timo.berry.7/m ... 225&type=1
Kiitos!
Timo
Kivitalo Hyvinkäällä myyntiin
Kivitalo Hyvinkäällä myyntiin
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
Re: Kivitalo Hyvinkäällä myyntiin
Sieltä näkyy myös kuvia meidän ratkaisuista, jos ne kiinnostavat: esimerkiksi raakalaudan käyttö pintamateriaalina, rappusten käsittely jne.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
Todella hieno talo ja mielestäni hienosti remontoitu. Kivirunkona ilmeisen tukeva ja turvallinen kokonaisuus. Hieman ehkä liikaa myyntitekstiä, ei jaksa kaikkea lukea 

- lmfmis
- Jäsen
- Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430
Aika hauska ilmo, ja näkee noista naisten kommenttien perusteella että tyyli passaa monelle.
Itse lukisin jotain vähemmän nyyhkyromanttista, mutta kohderyhmä on selkeästi valittu näin.
Kivirunko tarkoittaa varmaan kuitenkin tuon aikakauden talossa siporeksia? Säästöbetonia/vaahtobetonia oikeammin sanottuna, mutta eipä tuo kohderyhmä taida siitä välittää :)
Itse lukisin jotain vähemmän nyyhkyromanttista, mutta kohderyhmä on selkeästi valittu näin.
Kivirunko tarkoittaa varmaan kuitenkin tuon aikakauden talossa siporeksia? Säästöbetonia/vaahtobetonia oikeammin sanottuna, mutta eipä tuo kohderyhmä taida siitä välittää :)
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Tämä onkin tosipuurtajien foorumi tämä! On ollut minulle arvokas remontin pahimpina hetkinä.
Tyylilaji on tosiaan selvä: moni haaveilee talosta ja tuosta mitä tekstissä maalaillaan, mutta todellisuus on tosi karu. Tätä taloa ei tee-se-itse-miehen kantsi ostaa, niin nostin sen ajatuksen kärkeen.
tee-se-itse-meininki ei rahallisesti edes kannata: me hävitään aika lailla talon myynnissä - joku minua fiksumpi kokonaisuudessa voittaa. Seuraavaa taloa ei osteta peruskuntoisena.
Mutta talo on tehty siis ns Tell-tiilestä. On huokoistettua betonia, johon in valettu ilmarakoja sisään. Ei siis siporexia, vaan kovempaa kamaa. Leveys muistaakseni 40 senttiä, paksuus 25 senttiä.
Tyylilaji on tosiaan selvä: moni haaveilee talosta ja tuosta mitä tekstissä maalaillaan, mutta todellisuus on tosi karu. Tätä taloa ei tee-se-itse-miehen kantsi ostaa, niin nostin sen ajatuksen kärkeen.
tee-se-itse-meininki ei rahallisesti edes kannata: me hävitään aika lailla talon myynnissä - joku minua fiksumpi kokonaisuudessa voittaa. Seuraavaa taloa ei osteta peruskuntoisena.
Mutta talo on tehty siis ns Tell-tiilestä. On huokoistettua betonia, johon in valettu ilmarakoja sisään. Ei siis siporexia, vaan kovempaa kamaa. Leveys muistaakseni 40 senttiä, paksuus 25 senttiä.
Itse lukisin mieluummin vähän "tavallisempaa" ilmoitusta, listataan isoimmat tehdyt ja tekemistä kaipaavat jutut, ja annetaan kuvien kertoa. Herätetään ikäänkuin uteliaisuus, ja on sitten jotain kerrottavaakin jos se utelias soittaa.
Hieno talo kyllä.
Hieno talo kyllä.
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "