Minkälainen paneeli kattoon?
Re: Minkälainen paneeli kattoon?
Lehmikangas//.
Olen ehdottomasti sama mieltä ja monta asiaa olen oppinut vaikeamman kautta:). Mielenkiintoisia valintoja teillä katossa:).
Olen ehdottomasti sama mieltä ja monta asiaa olen oppinut vaikeamman kautta:). Mielenkiintoisia valintoja teillä katossa:).
Rintsikan repijä//.
Kiitos vinkistä:)
Kiitos vinkistä:)
Kuten jo kirjoitin niin olen tehnyt valintani ja meidän kattoon tulee helmipaneeli jonka maalaan itse. Minun toisella siskolla on 95 mm ja toisella 120 mm helmipaneelia ja molemmat ovat tyyttyväisiä niihiin. Toinen oli kuitenkin sitä mieltä että olivat tehneet virheen koska ostivat valmiiksi maalattua paneelia. Myös minun mielestä molempien katot ovat hyvän näköisä. Myös sisarpaneeli mitä Petteri Kivimäellä oli katossa on siisti mielestäni mutta koska en ole ikinä nähnyt sellaista kattoa todelisuudessa niin haluan pelata varmaan päälle ja valitsen helmipaneelin. Nyt kysymys onkin enää siitä otanko 95 mm vai 120 mm. Mitä mieltä olette? Myös perustellut olisi mukavaa kuulla. Vaikutaako esim. huonekorkeus valintaan? Meillä on huonekorkeus 215 cm yläkerrassa ja noin 280 cm alakerrassa. Jotenkin tuntuu että se kapeampi malli sopisi paremmin meidän taloon.
Meillä tuo mies jaksaa lähes joka kerta tuohon huoneeseen mennessään tuijottaa kattoa ja kiroilla, mihin viime kesänä helmiponttipaneeli laitettiinLimes kirjoitti:
Mutta rohkenen väittää että kattoon ei tuu useinkaan katsottua tekovaiheen jälkeen,että sikäli se menee hukkaan![]()
Meillä on tässä talossa kattopanelit ollut alunperinkin helmiponttia, joten sitä laitettiin kun yhteen huoneeseen piti tehdä sisäkatto uusiksi. Laitettiin 95mm, siromman näköistä kuin leveämpi, huonekorkeus ehkä 260cm (ei muista enää..). Tykätään
Helmiponttia täällä on alunperinkin käytetty paljon, jopa piharakennus on laudoitettu (ulkopinta siis) sillä.
Ostin juuri tässä keväällä Hakulan Puusta 120mm helmipaneelia 500jm ja pläjäytin paikalleenkin, yläkerran 2,20m korkean makuuhuoneen kattoon, vinokattoon ja sivuseiniinkin vielä. Pintopuun tuotetta oli. Maalasin vasta paikallaan kahteen kertaan, luottaen siihen että puu on kuivimmillaan. Ei ainakaan vielä ole silminnähden tullut maalaamatonta näkyviin. Maalina oli Tikkurilan paneelikattomaali (lateksi!), jota on minusta kiva maalata ja tulee siisti jälki. Intosta en vaan oikein tykkää. Tavara oli 5,20 pitkää mutta kuivana ja maalamattomana meni yllättävänkin kivuttomasti paikalleen. Vaimo oli hanslankarina.mtik kirjoitti:Kuten jo kirjoitin niin olen tehnyt valintani ja meidän kattoon tulee helmipaneeli jonka maalaan itse. Minun toisella siskolla on 95 mm ja toisella 120 mm helmipaneelia ja molemmat ovat tyyttyväisiä niihiin. Toinen oli kuitenkin sitä mieltä että olivat tehneet virheen koska ostivat valmiiksi maalattua paneelia. Myös minun mielestä molempien katot ovat hyvän näköisä. Myös sisarpaneeli mitä Petteri Kivimäellä oli katossa on siisti mielestäni mutta koska en ole ikinä nähnyt sellaista kattoa todelisuudessa niin haluan pelata varmaan päälle ja valitsen helmipaneelin. Nyt kysymys onkin enää siitä otanko 95 mm vai 120 mm. Mitä mieltä olette? Myös perustellut olisi mukavaa kuulla. Vaikutaako esim. huonekorkeus valintaan? Meillä on huonekorkeus 215 cm yläkerrassa ja noin 280 cm alakerrassa. Jotenkin tuntuu että se kapeampi malli sopisi paremmin meidän taloon.
Minusta tuo 120mm leveä on ihan luontevan näköistä, ehkä vähän rauhallisempaa kuin kapeampi, kun tuota tuli tosiaan meillä seiniinkin vielä. Ei sitä minusta voi pitää mitenkään "leveänä", ehkä ennemmin 95mm on "kapeaa" ja tuo "normaalia", vaikka 95mm alkuperäisempi ehkä onkin. Meillä on melkein joka huoneessa erilaista paneelia (stp, helmi, antiikki, sts eri leveyksissä), mutta itse en pidä sitä pahana.
Hakulan Puuta voin kyllä suositella. Tarjous oli halvin, tavara ja palvelu hyvää, ja meininki muutenkin kuin vanhan ajan rautakaupassa vuonna viisikymmentä ja kolme, puutavaraa lastatessa piti rapsuttaa kissaa joka lautapinon päällä makoili. Kyllä ei ole K-raudassa kissaa.
-
ramirez
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/
Itsellä perus UTV profiiliset kuusipaneelit. lakattu vesilakalla missä on uv, suoja eikä yhtään valkoväriä.
Ollu katossa 15 vuotta eikä ole liian tummat.
Sen katsoo että kattoon eri tule jatkoja, on sillee siistimpi.
Ollu katossa 15 vuotta eikä ole liian tummat.
Sen katsoo että kattoon eri tule jatkoja, on sillee siistimpi.
J&J//
Kiitos vastauksesta. Meidänkin mielestä helmipaneeli on kaunis:).
Kiitos vastauksesta. Meidänkin mielestä helmipaneeli on kaunis:).
Ramirez//
Kiitos vastauksesta. Meillekin tulee kuusipaneelit. En tiedä onko siinä isoja eroja kuusen ja männyn välillä mutta ainakin tähän me pädytiin.
Kiitos vastauksesta. Meillekin tulee kuusipaneelit. En tiedä onko siinä isoja eroja kuusen ja männyn välillä mutta ainakin tähän me pädytiin.
Benicio//.
Kiitos hyvistä vinkeistä. Mäkin pyysin eilen tarjouksen Hakulan puusta ja ainakin niistä mitä olen saanut on ollut selvästi halvempi kuin muut.
Kiitos hyvistä vinkeistä. Mäkin pyysin eilen tarjouksen Hakulan puusta ja ainakin niistä mitä olen saanut on ollut selvästi halvempi kuin muut.
Nyt on siis tarjoukset pyydetty ja paneeliksi tuli valittua maalamatonta helmikuusipaneelia (15 x 95 vk laatua). Seuraava kysymys koskee tarjouksia. Miten voi hinnat vaihdella niin paljon eri höyläämöiden ja puuliikeiden välillä (en ole pyyttänyt tarjouksia isoista rautaketjuista) vaikka laatu on sama (siis pyysin tarjouksen vähäoksaisesta kuusipaneelista)?
Yksi höyläämö suositteli myös sormijatkettua oksatonta paneelia (heillä se oli saman hintaista kuin vk-laatu mutta heidän vk-laatu oli taas huomattavasti kaliimpi kuin muiden tarjoukset). Onko siinä isoja eroja vk-laadun ja oksatoman paneelin välillä? Miten noiten oksakohtien kanssa kun niitä maalaa? Paistaako paljon läpi?
Tiedän että mietin asioita liikkaa mutta onko siinä mitään järkeä maksaa enemmän oksattomasta paneelista vai toimiiko vk-laatu ihan yhtä hyvin (vk pitäisi olla hyvänlaatuista).
Yksi höyläämö suositteli myös sormijatkettua oksatonta paneelia (heillä se oli saman hintaista kuin vk-laatu mutta heidän vk-laatu oli taas huomattavasti kaliimpi kuin muiden tarjoukset). Onko siinä isoja eroja vk-laadun ja oksatoman paneelin välillä? Miten noiten oksakohtien kanssa kun niitä maalaa? Paistaako paljon läpi?
Tiedän että mietin asioita liikkaa mutta onko siinä mitään järkeä maksaa enemmän oksattomasta paneelista vai toimiiko vk-laatu ihan yhtä hyvin (vk pitäisi olla hyvänlaatuista).
-
ramirez
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/
Kuusi on vaaleampi puu, mänty tahtoo tummua enemmän. Etenkin männyn sydänpuu, mitä tätätnykyä vähemmälti näkee paneeleissamtik kirjoitti:Ramirez//
Kuinka leveää paneelia voi laittaa kattoon? Onko se 120jo maksimi? Vai sopiiko vielä leveämpi?
voi laittaa niin leveetä, kun itse haluaa. meillä oli entisessä torpassa olkkarissa jotain yli 200mm leveeteä, ihan hyvän näköstä sekin oli. oli kyllä jotain mdf paneelia, eikä oikeaa puuta.
kylppärin kattoon laitoin viime kesänä valkovahattua stp-paneelia. hyvin on väri säilynyt ja kestänyt kosteutta. vessan kattoon varmaan tulee samaa, ei tarvi maalien kans räpeltää, kun sahaa ja vaan iskee kiinni. päätypontattua kun on niin ei tule hirveästi hukkaakaan.
sen siitä saa kun ei ole rakennusmies, joutuu pähkäilemään ja kyselemään tyhmiäkin..
Tästä kun löytyi paneleista asiaa niin tulipa mieleen noiden asennus, kylppärin kattoa viime viikolla paneloin ja ei meinannut homma lähteä alkuun millään
Miten STS ja STV panelin saa naulattua piiloon. STS panelia kokeilin jotain jämäpätkiä naulata viimeistelynaulaimella niin urospontista saa juuri ja juuri ammuttua vinoon niin että jää piiloon mutta mitenkäs STVn kanssa, siinä ei ainakaan uros puolelta onnistu ja mielestäni naaraspontistakaan ei ainakaan tuolla viimeistelynaulaimella saannut millään
Katselin kun porukoille teki remppafirma STV panelia kattoon niin hakasnaulaimella laittoivat mielestäni ja jos en väärin katsonut niin naaraspontin puolelta
Kylppäriin laitoin sitten niillä naulattavilla metallikiinnittimillä sen STV panelin mutta onhan siihen nopeampikin tapa oltava vai ? ainakin tuo remppafirman kaveri lätki naulaimella siihen tahtiin että ei sinne kyllä mitään ylimääräisiä kiinnittimiä laitettu
Miten STS ja STV panelin saa naulattua piiloon. STS panelia kokeilin jotain jämäpätkiä naulata viimeistelynaulaimella niin urospontista saa juuri ja juuri ammuttua vinoon niin että jää piiloon mutta mitenkäs STVn kanssa, siinä ei ainakaan uros puolelta onnistu ja mielestäni naaraspontistakaan ei ainakaan tuolla viimeistelynaulaimella saannut millään
Katselin kun porukoille teki remppafirma STV panelia kattoon niin hakasnaulaimella laittoivat mielestäni ja jos en väärin katsonut niin naaraspontin puolelta
Kylppäriin laitoin sitten niillä naulattavilla metallikiinnittimillä sen STV panelin mutta onhan siihen nopeampikin tapa oltava vai ? ainakin tuo remppafirman kaveri lätki naulaimella siihen tahtiin että ei sinne kyllä mitään ylimääräisiä kiinnittimiä laitettu