Nonnih, ny on ikkunat plakkarissa! Sain maalaistalosta yhen pikkusen ikkunan ilmaseks. Aion laittaa sen saunalle kun uusin rappausta, elikkä teen yhden valoreiän lisää seinään. Raami oli erityisen huonossa kunnossa, mutta uskon että siitä tulee vielä ihan hyvä. Teinpä samalla kuistille klaffipöydän keittiön rempasta jääneistä jämämatskuista. Tuli tosi hieno! Kuvia täällä:
http://www.saunalahti.fi/~shad0w/kuisti/kuisti.html
Ikkunoiden maalaus sisä-ulko
- pakoistinen
- Jäsen

- Viestit: 483
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 9:41
- Paikkakunta: helsinki
- Viesti:
Vaimo sai vkl inspiksen ja maalasi kaikki verantamme ennestään maalaamattomat ikkunat Uulan petrooliöljymaalilla kertaalleen. Sisältä ja ulkoa, karmit ja pokat. Meniköhän ihan pieleen? Ideana oli se että kyseessä on varsin kostea tila jonka lämmönvaihtelut suuria, Uula peittää kerralla hyvin ja pitäisi hengittääkin. Ainakin saunan ikkunasta meillä korkkasi maali alle kuukaudessa irti kun maalasimme kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, skrabaus puulle, pohjamaali, pintamaali (Tikkurilan ikkunamaali). Eli taisi tulla liian tiivis pinta?
Mitenköhän nyt, onko mitään toivoa? Itse pelkään ainakin että maali menee rullalle kun ikkunat laittaa takaisin, sovitukset on aika tiukkoja.
Mitenköhän nyt, onko mitään toivoa? Itse pelkään ainakin että maali menee rullalle kun ikkunat laittaa takaisin, sovitukset on aika tiukkoja.
Re: Ikkunoiden maalaus sisä-ulko
Nostelen ja kysyn,
tumman ruskeiden ikkunoiden maalaamista valkoiseksi. Talossa kaksikertaiset ikkunat eli lasien väliä ei saa maalattua eikä kyllä ulkoakaan voi maalata kun talossa on paljon muuta tummaa osaa ikkunoiden ohessa. Sisälle tarvisi saada lisää valoisuutta joten miltä se sitten näyttää jos maalaa pokat + tuuletusluukut sisältä valkoiseksi. Ikkunoissa myös tummat puusälekaihtimet jotka blokkaa valoa tosi paljon. Eli ne valkoisiksi ja pokat kanssa. Kokemuksia tästä? Ja homma tarkoitus tehdä ihan laseja irrottamatta, teippausta vaan. Tuleeko 100% varmasti susi vaikka tarkkaan tekisi?
Mitkä aineet parhaita?
tumman ruskeiden ikkunoiden maalaamista valkoiseksi. Talossa kaksikertaiset ikkunat eli lasien väliä ei saa maalattua eikä kyllä ulkoakaan voi maalata kun talossa on paljon muuta tummaa osaa ikkunoiden ohessa. Sisälle tarvisi saada lisää valoisuutta joten miltä se sitten näyttää jos maalaa pokat + tuuletusluukut sisältä valkoiseksi. Ikkunoissa myös tummat puusälekaihtimet jotka blokkaa valoa tosi paljon. Eli ne valkoisiksi ja pokat kanssa. Kokemuksia tästä? Ja homma tarkoitus tehdä ihan laseja irrottamatta, teippausta vaan. Tuleeko 100% varmasti susi vaikka tarkkaan tekisi?
Mitkä aineet parhaita?

