Kattoremontin hinta?
Re: Kattoremontin hinta?
Mulla justiinsa huseeravat tuolla katolla, ei tule konesaumaa vaan se Classicci
Tarjouksia taisin pyytää monesta paikasta,hinta haarukka oli 13t€-18t€. Neliöitä taitaa olla n.110? hintaa tulee tällä firmalla alle 15t€. Laajin toimitussisältö ja suomalaiset duunarit ratkaisi asian. Mulla puretaan alumiinipelti, pari kolme huopakattoa pois kattotuoleille asti, korotetaan 50mm, oikaistaan, aluskate, läpiviennit, pellitykset, sadevesi systeemit yms yms. Eli puuhaa pojilla on ihan tarpeeksi. Kolme ukkoo tekee 100 kertaa nopeammin kuin minä itse oisin tuolla touhuamassa
Itse toimitan jätteet pois (ei ois ehkä pitänyt, sitä on ihan hirvee läjä tossa pihalla =D ) No pellit menee "uusio" käyttöön. Hyvä kuntoiset laudat menee vielä navetaan seinään.
Suoramarkkinoija soitti ja tuloksena meille on katto-äijä tulossa huomenna kartoittamaan. En muuten olisi tietenkään päästänyt mutta sattumalta tuo -68 aaltopeltikatto alkaa olla uusimiskunnossa, ja tämä voisi olla yksi askel kohti ensi vuonna tehtävää remonttia. Luulen etteivät tarjoa konesaumattua peltikattoa, joka tähän asti lähinnä on mielessä ollut. Ovatko tuollaiset Weckmanin lukkosaumalevyt mistään kotoisin?
http://www.weckmansteel.fi/fi/tuotteet/ ... aumalevyt/
T. Mustakorppi
T. Mustakorppi
Monelle peltikattointoilijalle tuntuvat olevan kuin punainen vaate ja konesauma se ainoa oikea. Mun mielestä nuo on oikein hyvä vaihtoehto, erityisesti teeseitse-mielessä. Tyylikkään näköinen kun vertaa aaltopeltiin, tai kaikkein kauheimpaan feikkitiilikuvioon.korppi kirjoitti:Ovatko tuollaiset Weckmanin lukkosaumalevyt mistään kotoisin?
Ei jäljitelmä eroa aidosta enempää kuin laminaatti parketistakaan, turha siitä on kiihkoilla,jos pystyy harjapellin kanssa elämään.Nihan kirjoitti:Monelle peltikattointoilijalle tuntuvat olevan kuin punainen vaate ja konesauma se ainoa oikea. Mun mielestä nuo on oikein hyvä vaihtoehto, erityisesti teeseitse-mielessä. Tyylikkään näköinen kun vertaa aaltopeltiin, tai kaikkein kauheimpaan feikkitiilikuvioon.korppi kirjoitti:Ovatko tuollaiset Weckmanin lukkosaumalevyt mistään kotoisin?
Toi tiilikuviopelti on jotenkin perverssiä, tehdä nyt aluskatteen varassa toimiva reikiä täynnä oleva katto materiaalilla josta ammattimies tekisi reiättömän katteen taloon
Minä olen laittanut tiilikuvioisen peltikaton, enkä tuntenut siinä mitään perverssiä, Päinvastoin. Tarvitseehan uusikin tiilikatto aluskatteen.
Laitoin keväällä viisi tarjouspyyntöä kattoremontista. Yrityksistä neljä oli konesaumoihin erikoistuneita yrityksiä ja yksi oli vähän suurempi kattofirma, joka tekee kaikki mahdollisia kattoja. Kolme tarjousta sain (yksi vastasi että ei ehdi ja yhdestä ei kuulunut mitään), joiden hinta haitari oli 23t€ - 28t€. Halvimman tarjouksen antoi tämä suurempi firma ja kalliimmat konesaumoihin erikoistuneet yritykset. Konesaumafirmojen tarjoukset olivat itseasiassa 300€ sisällä toisistaan. Halvin tarjous skipattiin heti alkuunsa, kun ei ison firman myyntimiesten kaaliin oikein tahtonut upota meidän arvostus suojellun talon katon pieniinkin yksityiskohtiin. Valittiin siis kallein tarjous, koska paras tarjous sisällöllisesti ja tultiin muutenkin hyvin juttuun hyvämaineisen tekijän kanssa. Ja katto on yksi niistä paikoista talossa, jossa en säästele...
Nykyinen on käsinsaumattu 3m pätkistä tehty, joka siis puretaan pois. Vanhat ruoteet ovat hyvässä kunnossa samoin kattotuolit. Ainut että kattotuolien päissä saattaa olla parsimista, sen näkee vasta kun telineet on ympärillä ja pääsee lähemmin tutkimaan. Vanhojen ruoteiden päälle tulee siis rimoitus oikaistuna, aluskate, rimoitus ja uudet ruoteet. Katto on n. 165m2 ja jyrkkä (toinen erkkeri todella jyrkkä), uusi konesauma tulee sinkittynä (0,6mm), neljä jiiriä, kaksi savupiippua, kaksi läpivientiä, jalkarännit (n. 20m), 6kpl syösytorvia (museomalli), takuu työlle 10v. Hinta 28t€.
Nykyinen on käsinsaumattu 3m pätkistä tehty, joka siis puretaan pois. Vanhat ruoteet ovat hyvässä kunnossa samoin kattotuolit. Ainut että kattotuolien päissä saattaa olla parsimista, sen näkee vasta kun telineet on ympärillä ja pääsee lähemmin tutkimaan. Vanhojen ruoteiden päälle tulee siis rimoitus oikaistuna, aluskate, rimoitus ja uudet ruoteet. Katto on n. 165m2 ja jyrkkä (toinen erkkeri todella jyrkkä), uusi konesauma tulee sinkittynä (0,6mm), neljä jiiriä, kaksi savupiippua, kaksi läpivientiä, jalkarännit (n. 20m), 6kpl syösytorvia (museomalli), takuu työlle 10v. Hinta 28t€.
Halpaa on purkaa enempi ja tehdä kunnolla. Ei tarvitse tehdä kahteen kertaan ja kestää sen 50 vuotta.AS2000 kirjoitti:Jos olen ymmärtänyt oikein, niin siippani haluaa tällä purkamisella varmistaa, että uuden katon alla aluskatteet ovat varmasti kunnossa, eikä siellä ole mitään yllätyksiä tai aikapommeja.PanuP kirjoitti:Onko vanha kattorakenne niin huonossa kunnossa tai onko katon korkeutta tai kaltevuutta aikomus muuttaa, kun noin perinpohjin pitää tehdä?
Minulle riittäisi vähempi (lue: halvempi) purkaminen. Jotenkin pitäisi mielenrauhan ja perhesovun säilyttämisen nimissä kuitenkin päästä varmistumaan, että aaltopellin alla oleva katto on kunnossa. Kuka senkin osaa tarkistaa ja varmaksi sanoa? En minä ainakaan.
Sellaista mikä ei ole rikki, ei välttämättä kannata korjata. Pärekatto + päällä huopa ei ole ollenkaan hullumpi alusrakenne vesikatolle, jos se vaan on suora. Se on esimerkiksi kondenssin kannalta paljon parempi kuin nykyaluskate tai varsinkaan pelkkä konesaumapelti ilman aluskatetta. -> yläpohjatilan tuuletusta on syytä sitten samalla tehostaa, ellei se ennestään ollut jo hyvin toimivaksi muutettu.Kulmala kirjoitti:Halpaa on purkaa enempi ja tehdä kunnolla. Ei tarvitse tehdä kahteen kertaan ja kestää sen 50 vuotta.AS2000 kirjoitti:Jos olen ymmärtänyt oikein, niin siippani haluaa tällä purkamisella varmistaa, että uuden katon alla aluskatteet ovat varmasti kunnossa, eikä siellä ole mitään yllätyksiä tai aikapommeja.PanuP kirjoitti:Onko vanha kattorakenne niin huonossa kunnossa tai onko katon korkeutta tai kaltevuutta aikomus muuttaa, kun noin perinpohjin pitää tehdä?
Minulle riittäisi vähempi (lue: halvempi) purkaminen. Jotenkin pitäisi mielenrauhan ja perhesovun säilyttämisen nimissä kuitenkin päästä varmistumaan, että aaltopellin alla oleva katto on kunnossa. Kuka senkin osaa tarkistaa ja varmaksi sanoa? En minä ainakaan.
Tietysti voi ajatella, että jälkipolvet kiittävät, kun on perinpohjin hyvin tehty. Toisaalta jos sijainti on jossain kasvukeskuksessa niin parinkymmenen vuoden päästä voi olla jo kovasti paineita panna paikka matalaksi ja rakentaa tilalle jotain muuta. Vaikka golf-kenttä venäläisille tai virolaisille.
Päivitetään vuodella etiepäin, eli 2015 kustannuksia.
Itse tehden Weckman Classic lukkosaumakatto 120m2, kaikki sadevesikourut ja -putket, aluskatteet, seinä+lapetikkaat kiinnitystarvikkeineen, puutavara ( räystäät, ruoteet vaihtoon) 4500e.
Sitten ~1500e työkaluihin, muihin yllättäviin kustannuksiin ja talkooväen juottamiseen. Vanhat ruoteet poltettiin ja vanhat pellit hakivat 50e:lla pois ( ilmaseks ois päässy eroon jos ois ite jaksanu roudaa ne).
Eli n. 6000e tuli hintaa loppupeleissä. Kannatti, ja helposti. Eikä tuo ole yhtään hassumman näköinen.
Itse tehden Weckman Classic lukkosaumakatto 120m2, kaikki sadevesikourut ja -putket, aluskatteet, seinä+lapetikkaat kiinnitystarvikkeineen, puutavara ( räystäät, ruoteet vaihtoon) 4500e.
Sitten ~1500e työkaluihin, muihin yllättäviin kustannuksiin ja talkooväen juottamiseen. Vanhat ruoteet poltettiin ja vanhat pellit hakivat 50e:lla pois ( ilmaseks ois päässy eroon jos ois ite jaksanu roudaa ne).
Eli n. 6000e tuli hintaa loppupeleissä. Kannatti, ja helposti. Eikä tuo ole yhtään hassumman näköinen.
Laita nyt ihmeessä kuva siitä katosta.Muuttaja kirjoitti: Eikä tuo ole yhtään hassumman näköinen.
Kattelin justiinsa niin eipä minulla ees oo siitä kuvaa, muutakun lumisena kun sain aikaseks asentaa tikkaat vasta kun lumet tuli,
siitä ei nyt paljoa nää katosta mitään. Muutakun että sen päällä on lunta.
No ei se mitään, uskotaan miehen sanaan, kun sanoo, että hyvä tuli.Muuttaja kirjoitti:Kattelin justiinsa niin eipä minulla ees oo siitä kuvaa, muutakun lumisena kun sain aikaseks asentaa tikkaat vasta kun lumet tuli,
Sanotaan nyt niin kuitenki ettei liian hyvältä kuulosta, että kyllä se alkuperäinen konesaumakatto oli paljon jämäkämmän oloinen tuplapokattuine saumoinensa.fauwee kirjoitti:No ei se mitään, uskotaan miehen sanaan, kun sanoo, että hyvä tuli.Muuttaja kirjoitti:Kattelin justiinsa niin eipä minulla ees oo siitä kuvaa, muutakun lumisena kun sain aikaseks asentaa tikkaat vasta kun lumet tuli,
Alkoi olla vaan tiensä päänsä katto ja varsinkin ruoteet, kun oli ilmeisesti kondenssivesi ( ei ollut aluskatetta) niihin aikojen saatossa pientä väriä saannu,
ja kuntotarkastusukkeli sai melkein slaagin niistä että hometalo. Eipä ne purettaessa edes ollut homeessa, tosiaan vaan aikojen saatossa jäännyttä elämisen jälkeä.
Ruoteet kyllä sitten olikin ihan mitä sattuu, lauta oli vähän mitä sattuu, osa jopa eri paksuisia, minkäännäköistä ruodejakoa ei ollut, vaan oli lyöty sinne tänne miltä tuntunu, ja pelottavinta purkaessa oli että osa ei ollut edes mitenkään kiinni, eikä ollut edes merkkejä vanhoista naulanrei'istä että olisivat ruostuneetkaan pois. Mukava miettiä mihkä astuu.
Hommaan lähettiin sillä kokemuksella että kaveri oli kerran Ruukin katon asentanu, kukaan muu meistä ei mitään sinne päinkään, mutta hyvä tuli ja vedet pysyy poissa.
Kaveri muuten totes että Ruukin katossa ois paremmat lukkosaumat kuin nuissa. Tiedä tuota mutta se oli hänen mielipiteensä molemmat nähneenä.
Bonuksena että ennen kuulemma vuoti niin paljon lämpöä katto että yläkolmio oli aina sula lumesta, nyt siellä on tasasesti lumetkin katolla, ihan harjallakin
Eristeitä ei lisätty, pelkkä aluskate laitettiin ja tasoiteltiin yläkolmion eristeitä + tehtiin kunnon tuuletusaukot molempiin päätyihin.
Tuonne oli joskus lisätty jo edellisen omistajan toimesta eristettä yläkolmioon. Ja tehtiin hormin molemmin puolin eri huoneista käynnit yläkolmioon sisäkautta.