tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Jaahas, se olisi lähdettävä hakemaan kattopanelit. Eipä paljokaan ollut eroa, vaikka muutamasta paikasta tarjouksia maltoin kysellä. Mutta selvästi onneksi alle rautakauppahintojen. 300m on kuitenkin jo sellainen määrä, jossa on merkitystä onko 0,20€/m edullisempi vai ei. Nyt voitti vähän kalliimpi kuin halvin eli 0,10€/m kalliimpi mutta laatua VK eli vähäoksainen kuusi. 400€ on läjä ja tuossa melko lähellä. v.2011 takaisella hinnalla olisi saanut saman kasan 300€:lla.

On tämä huimaa tämä hintojen nousu!!! Samaan tahtiin kun nousisi palkatkin niin mikäs siinä mutta kun laskee samaan tahtiin...
Itse asiassa aika monella on palkka laskenut rajummin kuin mitä tuo paneeli on kallistunut: ompa monen ukon palkka nollaantunutkin.

Mulle tuli osa katosta huonolaatuisemmalla paneelilla ja jälkikäteen se on harmittanut. Mä sain sitä paneelia edullisesti mutta hukka oli valtava: yhtä leveää (230 mm) ei vain olisi oikein mistään priimana saanut.

En tosin itsekään tiedä, miksi sen noin leveää piti olla.
Leveä on kuulemma osoitus rikkaudesta... :roll:

Voisin paljastaa yhden jutun miksi ensimmäinen lape meni päivässä valmiiksi; alustan oli tehnyt joku muu kuin minä... Suorat paneelit ja suora alusta niin sen kuin sylki naulapyssystä nupeja.

Hauskin juttu oli että ihmettelin alkuun miksi tulee viimeistelynaulaimesta aina kaksi naulaa :shock: Olin ladannut lippaaseen kummallekin puolelle naularivit. Syynä kai että välissä oli ollut joku puhelu ja unohdin että latasin pyssyn jo. Hakasiahan tuo myös ampuu, kaikkiaan 14,95 tarjoustalon tarjouksesta hommattuhan tuo. Siitä kuitenkin jo 10v. Tuostakin :roll:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
Mulla on vasta toisella lappeella alareuna ja eka varsinainen palakaterivi paikoillaan. Vai olikohan niitä rivejä sentään jo kaksi? Niin pimeää on, etten näe, vaikka aivan ikkunan alla tuo katto on.

Seuraavat varvit minä laitan jo niin, että vedän ohjausviivan kattoon harjan mukaan. Kerralla en tosin oikaise vaan väännän rivi riviltä levyt harjan suuntaisiksi (siis jos tarvitsee, voihan lape olla mittatarkkakin jolloin mitään oikaisua ei edes tarvitse tehdä).

Oletko sä laittanut Ondulinea johonkin muuhunkin kuin siihen varastosi kattoon?
Oletko sä dementoitumassa? Voihan toki olla niin että dementia on saamassa uuden muodon näin nettiaikana: Informaatiota tulee niin paljon joka tuutista että luettu ja nähty sekoittuu ja ei ole enään niin selvää sanonta: "Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" Voihan se olla muuttumassa muotoon: " Toisesta korvasta sisään ja joka kolmannesta silmästä ulos"...

Noh, tuon kevythirsimökin. Tuossa vielä vähän kesken ja sopivasti sellainen häivekuva :-D

Kuva

Vähän liian matala taajuus tuossa ondulinen siniaallossa, pienessä rakennelmassa pitäisi olla minusta mittasuhteiltaan eri.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Otin minäkin kuvia päivällä, tälläisiä jotkut saattaa ihan hakemalla hakea eivätkä silti välttämättä löydä, data on vuodelta 1940, talvisodan ja jatkosodan välistä ilmeisestikkin, 74 vuotta vanha tuo kirjanen siis:
Kuva

Kuva

Koesovitusta ja pientä testailua, kun askartelin tuollaista uutta palikkaa tuohon pikkusahaan, josta moinen palikka puuttui kokonaan:
Kuva

Pitäisi paksumpaa sahanarua haalia jostain niin että saa tehtyä hieman enemmän noita kierroksia ja sitten saisi kunnolla kiristettyä, myös uusi kiristyspulikka pitää tehdä ja ehkä toisesta päästä pitää hieman tuota välipuun päädyn kulmaa hieroa, mutta tuollaisenaankin se jo sahaa paremmin kuin aikaa sitten hankkimani modernin ajan saha.

Terää pitää huoltaa, mutta vähemmän tuo jumii kuin uudenaikainen, joka hirttäytyy kiinni jatkuvasti, tuo vanha ei ja joka vedolla vaikka lyhyt terä, se haukkaa paljon syvemmän uran.

Tuokin taitaa olla yli 50 vuotias sahanterä, en ole siitä paljoa merkintöjä löytänyt, mutta kovasti näppärä on tuo pikkuinen saha.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Otin minäkin kuvia päivällä, tälläisiä jotkut saattaa ihan hakemalla hakea eivätkä silti välttämättä löydä, data on vuodelta 1940, talvisodan ja jatkosodan välistä ilmeisestikkin, 74 vuotta vanha tuo kirjanen siis:
Kuva

Kuva

Koesovitusta ja pientä testailua, kun askartelin tuollaista uutta palikkaa tuohon pikkusahaan, josta moinen palikka puuttui kokonaan:
Kuva

Pitäisi paksumpaa sahanarua haalia jostain niin että saa tehtyä hieman enemmän noita kierroksia ja sitten saisi kunnolla kiristettyä, myös uusi kiristyspulikka pitää tehdä ja ehkä toisesta päästä pitää hieman tuota välipuun päädyn kulmaa hieroa, mutta tuollaisenaankin se jo sahaa paremmin kuin aikaa sitten hankkimani modernin ajan saha.

Terää pitää huoltaa, mutta vähemmän tuo jumii kuin uudenaikainen, joka hirttäytyy kiinni jatkuvasti, tuo vanha ei ja joka vedolla vaikka lyhyt terä, se haukkaa paljon syvemmän uran.

Tuokin taitaa olla yli 50 vuotias sahanterä, en ole siitä paljoa merkintöjä löytänyt, mutta kovasti näppärä on tuo pikkuinen saha.
Uuh! Kirjoista vasta onkin haasteellista ottaa kuvia!

Ponnen pituus ei välttämättä ole noin yksioikoinen.

Kerran pienenä väännettiin sahanterä poikki tuollaisesta sahamallista sen jälkeen tulikin huutoa, taas :-D
valpperi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja valpperi »

jtbo kirjoitti:Otin minäkin kuvia päivällä, tälläisiä jotkut saattaa ihan hakemalla hakea eivätkä silti välttämättä löydä, data on vuodelta 1940, talvisodan ja jatkosodan välistä ilmeisestikkin, 74 vuotta vanha tuo kirjanen siis:
Kuva

Kuva

Kuva

Täytyy tähän väliin kommentoida näin antikvariaattikauppiaana, että hyvä ja harvinainen kirja on tuo, kysyttyä tavaraa :-D
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
Mulla on vasta toisella lappeella alareuna ja eka varsinainen palakaterivi paikoillaan. Vai olikohan niitä rivejä sentään jo kaksi? Niin pimeää on, etten näe, vaikka aivan ikkunan alla tuo katto on.

Seuraavat varvit minä laitan jo niin, että vedän ohjausviivan kattoon harjan mukaan. Kerralla en tosin oikaise vaan väännän rivi riviltä levyt harjan suuntaisiksi (siis jos tarvitsee, voihan lape olla mittatarkkakin jolloin mitään oikaisua ei edes tarvitse tehdä).

Oletko sä laittanut Ondulinea johonkin muuhunkin kuin siihen varastosi kattoon?
Oletko sä dementoitumassa? Voihan toki olla niin että dementia on saamassa uuden muodon näin nettiaikana: Informaatiota tulee niin paljon joka tuutista että luettu ja nähty sekoittuu ja ei ole enään niin selvää sanonta: "Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" Voihan se olla muuttumassa muotoon: " Toisesta korvasta sisään ja joka kolmannesta silmästä ulos"...

Noh, tuon kevythirsimökin. Tuossa vielä vähän kesken ja sopivasti sellainen häivekuva :-D

Kuva

Vähän liian matala taajuus tuossa ondulinen siniaallossa, pienessä rakennelmassa pitäisi olla minusta mittasuhteiltaan eri.
Mä aloitin, kun täytin 13. Sen dementoitumisen nimittäin...

Lyhytsulku. Mulla kävi vain mielessäni, että ethän sä sen verannan kattoa uusinut, tuon leikkimökin unohdin autuaasti.

Mulla on osittain hyvät kokemukset Ondulinesta: yhdellä mökillä tuollainen kesti 10 vuotta hyvänä ja sitten vielä toiset kymmenen rumana, toisella mökillä katto meni tosi nopeasti rumaksi.

Jälkimmäisen ongelmana oli ehkä päällä kasvava omenapuu tai sitten tuotteen maalipinta oli huonompaa kamaa 90-luvulla kuin mitä se oli 70-luvulla. Tuotemerkkikin saattoi olla aivan eri, eihän Onduline ole ainoa brändi.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Ai niin, aika hyvin sait tuon "harjapellin" aseteltua: sen asentaminen ei ole niin helppoa kuin voisi luulla.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
Mä aloitin, kun täytin 13. Sen dementoitumisen nimittäin...

Lyhytsulku. Mulla kävi vain mielessäni, että ethän sä sen verannan kattoa uusinut, tuon leikkimökin unohdin autuaasti.

Mulla on osittain hyvät kokemukset Ondulinesta: yhdellä mökillä tuollainen kesti 10 vuotta hyvänä ja sitten vielä toiset kymmenen rumana, toisella mökillä katto meni tosi nopeasti rumaksi.

Jälkimmäisen ongelmana oli ehkä päällä kasvava omenapuu tai sitten tuotteen maalipinta oli huonompaa kamaa 90-luvulla kuin mitä se oli 70-luvulla. Tuotemerkkikin saattoi olla aivan eri, eihän Onduline ole ainoa brändi.
Samaa vikaa toki täällä :-)

Mun setä tokaisi junioria sairaalaan katsomaan tultuaan heti hänen syntymän jälkeen että siitä se kaverin alamäki sitten alkaa... Ekaksi ajattelin töykeytenä mutta jälkikäteen pohdiskellessa, oikeassahan hän oli :-D

Onduline taitanee nykyään olla "The One and Only". Ehkä joskus ollut muitakin. Nuo tehdään vissiin Belgiassa? Monsuuni-ilmastossa taitanee olla kovinkin suosittu katemateriaali tuulenkestävyyden johdosta.

En mä tiedä muuta tuosta kestosta kuin että yhden luumupuun alla oleva kohta vähän alkanut kasvamaan jäkälää. Aion ensi kevättalvella sahata tuon matalammaksi kun marjat, vaiko hedelmätkö nuo luumupuun violetit pallukat pitäisi nimetä, ovat turhan korkealla poimittaviksi. 7v. tuo varaston katto tosin vasta.

Kuva

"Harjapellin" alla on lauta alla harjan suuntaisena, se auttaa paljon asennusta. levyn ja harjan yhtymäkohtaan tulisi kai asentaa joku spesiaaliosa ettei niin tuuli viuhu ja pakkaslumi pääse alle mutta en tuossa rakennelmassa katsonut sitä niin tärkeäksi, vaikkakin kai sillä on vissi tarkoitus?

Voi voi, kun masentaa katsoa tämän vuoden omppusatoa maassa mätänemässä :( Tuosta jo haravoitu viikko takaperin yksi samanlainen satsi alta pois. Puussa yhä toki ehkä vielä sama määrä, joten toivoa yhä on...

Kuva
jtbo
Jäsen
Jäsen

valpperi kirjoitti: Täytyy tähän väliin kommentoida näin antikvariaattikauppiaana, että hyvä ja harvinainen kirja on tuo, kysyttyä tavaraa :-D
Jep, tossa on aika hyvin kumminkin sitä oikeaa tietoa, jota nykyopuksista on vaikea löytää :D

Tollanen hyväkuntoinen kirja + ne 1:1 mittapiirrokset joista takasivuilla maininta, että voi tilata, saattaisi olla aikalailla sellainen keräilijän unelma. Mullakaan ei ole niitä mittapiirroksia.

Mutta toi kirja + kämppäemännän opas niminen teos (joka multa puuttuu) olisi melkein sellainen pakollinen omata vanhassa talossa vanhaan tyyliin jos tahtoo asustaa.
Tosta kämppäemännän oppaastahan uittoyhdistys teki uuden näköispainoksenkin, mutta sekin on myyty ilmeisesti loppuun kaikkialta mitä olen katsonut, joku päivä löydän moisen samaan aikaan kun on sen verran ylimääräistä taskussa :D

On varmasti muitakin noita vanhoja työkaluoppaita tai kirjoja joissa tuota tietoa on ollut, mutta muka parempi uudempi on vaan aikanaan korvannut nuo vanhat jutut ja paljon noita on sitten kadonnut historiaan.

Sahan terää vähän hankasin santapaperilla ja sitten pyyhin etikalla, eiköhän tuosta aika hyvä vielä tule, sahaviilakin löytyi (pieni kolmioviila), joten saa hampaat pyyhkäistyä vielä kirkkaaksi. Harituspihti pitää joskus hankkia ja se hampaiden tasaukseen tarkoitettu viilan pidike, tai sitten teen tuon pidikkeen itse.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Mulla on jossain kodin lämmitysopas, jota en tietenkään nyt heti löytänyt mutta se on juurikin samankaltaista juurta jaksain selostettua että kuvitettua tietoa kodin lämmittämisestä. Lämpöpumput siitä toki uupui mutta niin perustavanlaatuista tietoa kaikesta muusta ja faktathan ei vanhene!

Jtbo, erikoismaininta muuten tuosta kirjan aukeaman rekvisiitasta noissa kuvissasi!
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Mulla on jossain kodin lämmitysopas, jota en tietenkään nyt heti löytänyt mutta se on juurikin samankaltaista juurta jaksain selostettua että kuvitettua tietoa kodin lämmittämisestä. Lämpöpumput siitä toki uupui mutta niin perustavanlaatuista tietoa kaikesta muusta ja faktathan ei vanhene!

Jtbo, erikoismaininta muuten tuosta kirjan aukeaman rekvisiitasta noissa kuvissasi!
Tuulta oli, niin piti jotain saada sivuja pitämään, tietty noita kalikoitahan on aina lähettyvillä, noh oli siinä vähän tarkoitushakuisuuttakin.

Tuollainen lämmityopashan se voisikin olla hauska, noista pitäisi melkein tehdä lista vanhan talon asuttajalle, että mitkä vanhat teokset sitä pitäisi ainakin löytyä.

Kirjakuva muuten otettu Ixus 75:llä jossa näyttö hajalla, siinä ei paljoa voi kuin painaa nappia ja toivoa parasta, mutta mahdottoman hyvä kuvanlaatu sillä tulee.

Olen tässä sanattomana vähän ollut tuosta Tuuman undulaattikatosta, kuinka joku voi tehdä ihan ammattilaisen tekemältä näyttävää noin vain suit sait =:-o

Jahas, taas iski migreeni, kun hävisi kuvaruutu näkökentästä, niin tai iskee migreeni, pitää ensin odottaa välkytykset ja sitten se vasta joskus tulee, kunhan ensin näkökenttä vähän palautuu. Onneksi sormet osuu näppäimille vaikka pitäisi silmät kiinnikkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Mulla on jossain kodin lämmitysopas, jota en tietenkään nyt heti löytänyt mutta se on juurikin samankaltaista juurta jaksain selostettua että kuvitettua tietoa kodin lämmittämisestä. Lämpöpumput siitä toki uupui mutta niin perustavanlaatuista tietoa kaikesta muusta ja faktathan ei vanhene!

Tuulta oli, niin piti jotain saada sivuja pitämään, tietty noita kalikoitahan on aina lähettyvillä, noh oli siinä vähän tarkoitushakuisuuttakin.

Tuollainen lämmityopashan se voisikin olla hauska, noista pitäisi melkein tehdä lista vanhan talon asuttajalle, että mitkä vanhat teokset sitä pitäisi ainakin löytyä.

Kirjakuva muuten otettu Ixus 75:llä jossa näyttö hajalla, siinä ei paljoa voi kuin painaa nappia ja toivoa parasta, mutta mahdottoman hyvä kuvanlaatu sillä tulee.

Olen tässä sanattomana vähän ollut tuosta Tuuman undulaattikatosta, kuinka joku voi tehdä ihan ammattilaisen tekemältä näyttävää noin vain suit sait =:-o

Jahas, taas iski migreeni, kun hävisi kuvaruutu näkökentästä, niin tai iskee migreeni, pitää ensin odottaa välkytykset ja sitten se vasta joskus tulee, kunhan ensin näkökenttä vähän palautuu. Onneksi sormet osuu näppäimille vaikka pitäisi silmät kiinnikkin...
Jep, hyviä opuksia on paljon, loistavia muutama. Ei muuta kuin uusi ketju ja listaamaan!!!

Sivusta on vaikea ottaa hyvä kuva, yleensä kamera vähän sekoaa valkoisesta eikä osaa millään automaattiasennolla luonnollista saada. Olikohan siinä yhdessä vanhassa valokuvauskirjassa jonkinsortin ohje, miten valkotasapaino kalibroidaan valkoisen A4:n avulla ja sen jälkeen voi ottaa sivuista vasta kuvia.

Tuo sun Ixus:han on nyt digitaaliajan filmikamera! Vasta "kehittäessä" näkee lopputuloksen :-) Vai onko siinä edes etsintä lainkaan?

Ei nuo kanarianlintu katot ihan suit sait ilmesty... :lol:

Huh, onneksi ei ole tuollaista vaivaa kontolla!!! Kuulostaa vähän eriltä kuin teini joka haluaa jäädä koulusta kotiin sanoen että pää on ihan sika kipeä...
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Jep, hyviä opuksia on paljon, loistavia muutama. Ei muuta kuin uusi ketju ja listaamaan!!!

Sivusta on vaikea ottaa hyvä kuva, yleensä kamera vähän sekoaa valkoisesta eikä osaa millään automaattiasennolla luonnollista saada. Olikohan siinä yhdessä vanhassa valokuvauskirjassa jonkinsortin ohje, miten valkotasapaino kalibroidaan valkoisen A4:n avulla ja sen jälkeen voi ottaa sivuista vasta kuvia.

Tuo sun Ixus:han on nyt digitaaliajan filmikamera! Vasta "kehittäessä" näkee lopputuloksen :-) Vai onko siinä edes etsintä lainkaan?

Ei nuo kanarianlintu katot ihan suit sait ilmesty... :lol:

Huh, onneksi ei ole tuollaista vaivaa kontolla!!! Kuulostaa vähän eriltä kuin teini joka haluaa jäädä koulusta kotiin sanoen että pää on ihan sika kipeä...
Ensin pitäisi kai keksiä mitä niiden opuksien nimet on, muutamaa viitsi alkaa listaamaan, voiko sellaista edes listaksi sanoa? :lol:

Ei Ixuksessa mitään etsintä ole, se täytyy tuntea kamera ikäänkun osana kättä tähdätessä :D

No, eihän tuo näkö katoa edes joka päivä, voi mennä parikin päivää välissä, tosin joku päivä voi mennä monta kertaakin, sillähän ne tykkäsi että mun ajokortti on parempi heillä kuin mulla, mukamas jotenkin vaarallista ajella jos nyt vähän näkö häviää, kyllä siitä laidoilta näkee jotenkin, no tietty sitä ei heti edes tajua että näkö hävisi, jotenin vain hankala nähdä, että kai sekin vaikuttaa...

Mun onneksi päänsärky harvoin on sellainen jatkuva, se vaan on jos liikkuu, mutta silloin se on aika kova ja paha, joskus kun herää niin se särky on sitten valmiiksi päällä, mutta toi särky on käytännössä jatkuvaa, koska se on pari-kolme päivää kunnes se helpottaa ja kyllä nyt kolmantena päivänä yleensä viimeistään tulee uutta.

Fillarilla ajaessa toi ajoviima toimii kivasti särkyä poistavana tekijänä, se on vähän kuin kylmä kääre, joka kanssa helpottaa, jos ei pillereitä tahdo popsia, ne kun ei koskaan ole hyväksi.

Niin, tältä puolelta ruutua kyllä se aika suit sait tuollainen katto taisi syntyä, tosin en muista niin tarkasti enää, vähän sama kyllä juniorin kanssa, vastahan sinä sen sähkömopon kunnostit?

On tämä mun muisti kyllä muutenkin loistava, tänään yritin ottaa vettä ilman kannua, ihmettelin että tämä nyt ei oikein toimi, sitten tuli mieleen että kannu jäi matkasta, suljin hanan ja kävin hakemassa sitten kannun. Noita tulee vähintään 10 kertaa päivässä, ei vaan aina muista jälkeenpäin niitä kovin pitkästi. Sitten sitä tulee paljon, että ihmettelee pihalla, että miksi sitä on pihalla, sitten menee sisälle ja jonkin ajan jälkeen tulee mieleen, että ai niin sitähän piti hakea, voi olla vaikka vesikannu kädessä ja sitä ihmettelee pihalla että miksi sitä on täällä pihalla.

No pihallahan sitä on myös kuvainnoillisessa mielessä silloin.

Muttei mulla ole muka mitään vikaa muistissa.

Ettei pvalilan tarvitse dementoitumisesta vielä huolissaan olla, kun mullekkin sanotaan aina, että tämä on ihan normaalia...
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti: Ensin pitäisi kai keksiä mitä niiden opuksien nimet on, muutamaa viitsi alkaa listaamaan, voiko sellaista edes listaksi sanoa? :lol:

Ei Ixuksessa mitään etsintä ole, se täytyy tuntea kamera ikäänkun osana kättä tähdätessä :D

No, eihän tuo näkö katoa edes joka päivä, voi mennä parikin päivää välissä, tosin joku päivä voi mennä monta kertaakin, sillähän ne tykkäsi että mun ajokortti on parempi heillä kuin mulla, mukamas jotenkin vaarallista ajella jos nyt vähän näkö häviää, kyllä siitä laidoilta näkee jotenkin, no tietty sitä ei heti edes tajua että näkö hävisi, jotenin vain hankala nähdä, että kai sekin vaikuttaa...

Mun onneksi päänsärky harvoin on sellainen jatkuva, se vaan on jos liikkuu, mutta silloin se on aika kova ja paha, joskus kun herää niin se särky on sitten valmiiksi päällä, mutta toi särky on käytännössä jatkuvaa, koska se on pari-kolme päivää kunnes se helpottaa ja kyllä nyt kolmantena päivänä yleensä viimeistään tulee uutta.

Fillarilla ajaessa toi ajoviima toimii kivasti särkyä poistavana tekijänä, se on vähän kuin kylmä kääre, joka kanssa helpottaa, jos ei pillereitä tahdo popsia, ne kun ei koskaan ole hyväksi.

Niin, tältä puolelta ruutua kyllä se aika suit sait tuollainen katto taisi syntyä, tosin en muista niin tarkasti enää, vähän sama kyllä juniorin kanssa, vastahan sinä sen sähkömopon kunnostit?

On tämä mun muisti kyllä muutenkin loistava, tänään yritin ottaa vettä ilman kannua, ihmettelin että tämä nyt ei oikein toimi, sitten tuli mieleen että kannu jäi matkasta, suljin hanan ja kävin hakemassa sitten kannun. Noita tulee vähintään 10 kertaa päivässä, ei vaan aina muista jälkeenpäin niitä kovin pitkästi. Sitten sitä tulee paljon, että ihmettelee pihalla, että miksi sitä on pihalla, sitten menee sisälle ja jonkin ajan jälkeen tulee mieleen, että ai niin sitähän piti hakea, voi olla vaikka vesikannu kädessä ja sitä ihmettelee pihalla että miksi sitä on täällä pihalla.

No pihallahan sitä on myös kuvainnoillisessa mielessä silloin.

Muttei mulla ole muka mitään vikaa muistissa.

Ettei pvalilan tarvitse dementoitumisesta vielä huolissaan olla, kun mullekkin sanotaan aina, että tämä on ihan normaalia...
No olihan täällä äsken antikvariaatin pitäjäkin, voisi vähän jeesata alkuun?

Niin, minäkin olen joskus ajanut johonkin tietämättä mihin olen oikeastaan menossa ja miksi, että semmosta, mukavaa että se on normaalia :lol:

Sähkömopo meni jo muualle, muuttui liian pieneksi, liian nopeasti.

Jos yksi aisti heikkenee niin kuulemma joku muu vahvistuu, olikohan niin että sokeat, ainakin jotkut, alkavat hahmottamaan mm. rappuset äänikuvina ja tavallaan näkevät ääriviivat ja etäisyydet äänikuvina tjms. Päänsärky ei tosin ole mukava haittatekijä, paha päänsärky on minusta melkeinpä pahinta mitä tiedän kun sitä ei karkuun pääse oikein mitenkään!

Integroitu kamera tuonne silmämunien taakse olisi aika päheä. Ajatella että olisi joku 1000mm zoom molemmissa silmissä että vielä samankaltainen night vision kun mun ikivanhassa Sony:n DV kamerassa, niin ei tarvisi ulkovalojakaan!
tuuma
Jäsen
Jäsen

On tuo kyllä erinomaisen kummallinen heppu, ei ota mokomasta selvää sitten oikein mitenkään: http://www.iltalehti.fi/ukrainan-kriisi ... 6_uk.shtml
Vastaa Viestiin