Puiset sadevesitynnyrit: tervaus vai mikä?
Puiset sadevesitynnyrit: tervaus vai mikä?
Vuoden on ollut sadevesitynnyrit käytössä ja olen saanut nyt ohjeeksi tervata tynnyrit. Mutta miksi? Eikö tuollaisten viinitynnyrin puolikkaiden pitäisi pysyä ihan kunnossa, kun pitää ne koko ajan täynnä vettä? Jos noista haluaa kasvimaalle kasteluvettä, ei tekisi mieli tervalta maistuvia mansikoita tmvs. Onko jotain muuta tapaa käsitellä tynnyreitä, jos edes pitää käsitellä?
-
Khyron
- Jäsen

- Viestit: 731
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 10:33
- Paikkakunta: Turku
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Puiset sadevesitynnyrit: tervaus vai mikä?
Ei o kokemusta, mut näin ihan pohtimalla. Puu ei lahoa jos se on koko ajan vedessä eikä saa välillä happea, tynnyri jonka sisällä on vettä saa happea toiselta puolen. Ja jos niistä ottaa kasteluvettä ei edes toinen puoli pysy märkänä jatkuvasti, jollei sitten ite täytä sitä samalla kun tyhjentää.
Toisaalta onhan ennenmuinoin kaikenmaailman kiulut ja saavit pysyny kai jonkun aikaa käyttökunnossa.
Sanoisin et käsittelyllä saa pidennettyä käyttöikää, muttei noi silti ikuisia ole, jos haluaa pidempää käyttöikää niin laittaa puisen tynnyrin sisälle muovisen, lisää käyttöikää myös siksi ettei puutynnyrin tarvitse kestää vedenpainetta. Varmaan puutynnyrit on sen takia että ne on kivemman näkösiä, eikä sen takia et ne olis jotenkin käytettävyydeltän parempia?
Toisaalta onhan ennenmuinoin kaikenmaailman kiulut ja saavit pysyny kai jonkun aikaa käyttökunnossa.
Sanoisin et käsittelyllä saa pidennettyä käyttöikää, muttei noi silti ikuisia ole, jos haluaa pidempää käyttöikää niin laittaa puisen tynnyrin sisälle muovisen, lisää käyttöikää myös siksi ettei puutynnyrin tarvitse kestää vedenpainetta. Varmaan puutynnyrit on sen takia että ne on kivemman näkösiä, eikä sen takia et ne olis jotenkin käytettävyydeltän parempia?
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
