Moi,
Ääni täältäkin maalarin valkolakalle. Hyytelömäisenä helppo maalata ja tasoittuu hyvin ainakin tasoittaja sivellintä käytettäessä. En tiedä mitä muutoksia tuohon reseptiin on tehty, mutta yksi purkki oli ostettaessa ihan kamalaa löysää litkua. Vein kauppaan takaisin, ja uudessa purkissa oli taas ihan normia paksua tavaraa.
Vähän off topic: Ostin kokeeksi metsäkylän navetasta maalarin valkoista öljymaalia, jossa pohjana rypsiöljy ja kiinanpuuöljy ja jotain muuta. Pitäisi kuivua kuulemma nopeampaa kuin pellavaöljymaali. Ulos en toki laittaisi muutakuin pellavaöljymaalia jos siis vaikka ikkunanpokien maalauksesta olisi kyse. Mutta kyllä nuo alkydiöljymaalit mulle ainakin sisämaalaukseen passaa(siis futurat, maalarin valkolakka jne)...
Tommi
Seinäpaneliin sopiva maali
-
audiopoika
- Jäsen

- Viestit: 202
- Liittynyt: To Marras 10, 2005 9:16
- Paikkakunta: Kotka
Re: Seinäpaneliin sopiva maali
Päädyin maalivalinnassa Futura Aqua 40 maaliin. Panelina vähäoksainen kuusi. Pohjaan laitoin ensin oksalakkaa oksakohtiin. Sen jälkeen Futura Aqua 3 pohjamaali. Päälle sitten Futura Aqua 40 maalia. Siveltimenä Sokevan paras (testivoittaja) keinokuitusivellin. Pohjat ja yhden päälle maalauksen tein autotallissa. Seinällä vedän pintaan vielä yhden kerroksen.
Maali tasoittuu hyvin ja jälki on erinomaista.
Maali tasoittuu hyvin ja jälki on erinomaista.
