Seinäpaneliin sopiva maali

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
TommiT
Jäsen
Jäsen
Viestit: 378
Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 22:57
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Seinäpaneliin sopiva maali

Viesti Kirjoittaja TommiT »

Moi,

Ääni täältäkin maalarin valkolakalle. Hyytelömäisenä helppo maalata ja tasoittuu hyvin ainakin tasoittaja sivellintä käytettäessä. En tiedä mitä muutoksia tuohon reseptiin on tehty, mutta yksi purkki oli ostettaessa ihan kamalaa löysää litkua. Vein kauppaan takaisin, ja uudessa purkissa oli taas ihan normia paksua tavaraa.

Vähän off topic: Ostin kokeeksi metsäkylän navetasta maalarin valkoista öljymaalia, jossa pohjana rypsiöljy ja kiinanpuuöljy ja jotain muuta. Pitäisi kuivua kuulemma nopeampaa kuin pellavaöljymaali. Ulos en toki laittaisi muutakuin pellavaöljymaalia jos siis vaikka ikkunanpokien maalauksesta olisi kyse. Mutta kyllä nuo alkydiöljymaalit mulle ainakin sisämaalaukseen passaa(siis futurat, maalarin valkolakka jne)...

Tommi
audiopoika
Jäsen
Jäsen
Viestit: 202
Liittynyt: To Marras 10, 2005 9:16
Paikkakunta: Kotka

Re: Seinäpaneliin sopiva maali

Viesti Kirjoittaja audiopoika »

Päädyin maalivalinnassa Futura Aqua 40 maaliin. Panelina vähäoksainen kuusi. Pohjaan laitoin ensin oksalakkaa oksakohtiin. Sen jälkeen Futura Aqua 3 pohjamaali. Päälle sitten Futura Aqua 40 maalia. Siveltimenä Sokevan paras (testivoittaja) keinokuitusivellin. Pohjat ja yhden päälle maalauksen tein autotallissa. Seinällä vedän pintaan vielä yhden kerroksen.
Maali tasoittuu hyvin ja jälki on erinomaista.
Vastaa Viestiin