Eli siis joo...
Vanhemmasta puutalosta haaveillaan, vaan vaikeaa tuntuu olevan. Nykyisellään ollaan kerrostaloasukkeja, tosin tämä kerrostalokin on puurakenteinen, rakennusvuosi -49.

Tätä ollaan pikkuhiljaa tässä asuessa remppailtu, rakennettin kylpyhuone, jota ei ennestään ollut (kaikissa muissa asunnoissa oli jo), laiteltiin pinnat uusiksi, ja nyt sitten olisi halu päästä entistä enemmän vaikuttamaan itse siihen omaan asumiseen ja tuleviin remontteihin.
Meistä minä olen ikäni asunut jollain tavalla laiteltavissa taloissa, mies taas on ihan kerrostalokasvatti. Olen kiinnostunut ja halukas oppimaan ja ymmärtämään, että mitä/missä/milloin/miksi, mies ei niinkään, mutta avustaa kyllä kun on suunnitelmat selvillä.
Vaan nuo talot ja välittäjät!

En tiedä, että vaadinko liikaa, vai missä on vika, mutta useampia paikkoja ollaan käyty katsomassa, ja tuntuu, että joko välittäjät eivät halua myydä, tai sitten meissä on jotain vialla...

Mitä tahansa kysyy, on vastaus aina "En tiedä", "Eipä ole tuommoinen tullut puheeksi", "Enpä olekaan ajatellut asiaa", "En ole ennen tätä taloa nähnyt", "En ole omistajan kanssa koskaan puhunut". Siis mitä ihmettä?

Onko tämä oikeasti ihan yleistä (ja ehkä vielä varsinkin näiden edullisten, projektitalojen kohdalla), vai ollaanko me niin sopimattoman näköisiä ostajia, että välittäjän myyntihalut loppuvat tyystin, kun samaan pihaan ajetaan?
Ja kuitenkin kaikki paikat, joita ollaan käyty katsomassa ovat olleet jo pidemmän aikaa myynnissä, eli ilmeisesti ostohalukkaita ei ihan tungokseen asti soittele... Nytkin koitan saada sovituksi näyttöä, jossa ammattilainen tulisi kanssamme kohdetta katsomaan, mutta välittäjä ei tiedä aikatauluaan seuraavan kahden viikon ajalta. Ei siis osannut sanoa varmaksi kahteen viikkoon yhtään ajankohtaa, jolloin sopisi! (Ja on siis töissä eikä lomalla)

Raha on vain rahaa, todellinen rikkaus syntyy sisäisestä rauhasta -ja sitä etsin edelleen...