Kylmän varastokellarin seinien paikkaus/tasoitus

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
samweb
Uusi jäsen

Kylmän varastokellarin seinien paikkaus/tasoitus

Viesti Kirjoittaja samweb »

Elikkäs millä aineilla hommaan kannattaa ryhtyä? Tähän mennessä olen timanttilaikan kanssa hinkannut seinät paljaaksi maalista, alaosassa olevasta bitumista sekä rapautuneesta betonista. Seinät alunperin ihan valumuottipinnalla ja pinnassa joku muovimaali. Lisäksi alaosaan sivelty bitumia noin puolenmetrin korkeuteen saakka (betonin ja maalin välissä). Seinässä nyt jossain aika isojakin koloja, kun betonia irtosi kivien edestä jne. Ongelmana seinissä oli kun niihin porasi jotain reikää, niin oli aika höttöä ja timanttikäsittely paljasti näitä alueita aika hienosti lisää (hiekkapuhalluksella olisi varmaan päässyt vielä parempaan lopputulokseen).

Kysymys siis, millä kannattaa paikata aluksi nuo suurimmat kolot ja millä kannattaisi tehdä tuo tasoitus ja lopullinen maalaus. Tavoitteena siis lujempi pinta johon saa jotain kiinnikin sekä selkainen joka kestäisi hyvin joka kesäisen riesan nimittäin kosteuden kondensoitumisen seinäpinnalle.

Ps. Rautakaupassa suositteli Weberin MT märkätilatasoitetta tuohon pintaan, mutta tiedä sitten.
Harri68
Jäsen
Jäsen

Re: Kylmän varastokellarin seinien paikkaus/tasoitus

Viesti Kirjoittaja Harri68 »

Jotta saataisiin keskustelu käyntiin...

Täällä jotain ketjuja säästäbetonin paikkauksesta. En nyt muista, mutta olisikohan ollut suosituksena sementtilaastin käyttö.Tasoitukseen Weberillä taitavat usein suositella 137 laastia, mutta itse tuumailin käyttää 410.
Liukong
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Liukong »

Terve

Itse olen paikkaillut isompia koloja ihan weberin s30, johon voi tietysti lisätä raakaa sementtiä tartunnan parantamiseksi. sitten jos on sopivaa hiekkaa saatavilla niin myös myllännyt itse tuolla finsementin tavaralla.

Tosin mulla on aika paljon paikattavaa n 50mm koloa, ja myllyllisiä menee useita. niin tulisi noilla valmiilla tasoitteilla aika arvokkaaksi. vaikka onhan tuollainen märkätilatasoite on aivan unelmaa levitellä ja tarttuvuus on hyvä.
samweb
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja samweb »

Täytynee lähteä liikkeelle tuolla S30:llä. Pintaan sitten ehkä tuota 137-laastia, jos parempia vaihtoehtoja ei ilmene. Tuota höttöä tuli esiin vähän reilumminkin (maali pitänyt seinäpintaa kasassa) ja valusta löytyi muutamia puunpätkiäkin, joten koloja ja laajempia tasoituskohtia kyllä piisaa.
Vastaa Viestiin