Parvekkeellemme menevä ovi on kooltaan 60cm x 180cm eli onko kyseessä siis 7 x 19 kokoinen ovi karmeineen?
Nyt ovena on vanha puinen peili- väliovi joka sään armoilla ollessaan on kauheassa kunnossa (kiero ja halkeillut). Tilalle pitäisi saada mielellään uusi tukeva ovi. Tarkoitus siis saada ovesta vähä parempi eristykseltään ja tukevuudeltaan jotta tiivisteistä olisi apua. Oven kokoa ei voi helposti kasvattaa muun runkorakenteen takia joten on pysyttävä tässä pienessä.
Ongelmana on että mistä tän kokoisia ulko-ovia saa? Mistä voisi pyytää tilaustyönä tarjouksia? Onko kellään mitään hyvää tee-se-itse neuvoa?
Pienikokoinen ulko-ovi
Re: Pienikokoinen ulko-ovi
Siis ovilehti on 60x180cm? Silloin ovi voi olla 7x19, siis voi olla, vanhoista ei aina tiedä. 7x19 ovi siis sopii reikään jonka koko on 70x190cm, itse ovi karmeinen on n. 2 cm pienempi.
Ihan mistä tahansa rautakaupasta saat tuollaisen parvekeoven mittojen mukaan, maksaa reilusti normimalleja enemmän ja toimitusaika luokkaa 10 viikkoa.
Ihan mistä tahansa rautakaupasta saat tuollaisen parvekeoven mittojen mukaan, maksaa reilusti normimalleja enemmän ja toimitusaika luokkaa 10 viikkoa.
Sitä pelkäänkin että teettämällä hinnat nousee pilviin verrattuna normikokoihin. On kyllä mielessä tehdä ovi itse esim MDF:stä ja sovittaa nykyisiin karmeihin. Saisi vähä tukevuutta oveen ja ehkä kunnollisen lukkopesänki nykyisen haa'n tilalle. Yritän kuitenki vielä välttää itse tehtyä ovea ja etsiä josko löytyisi valmista ovea jonka voisi joko sovittaa nykyisille karmeille tai jolle voisi tehdä uudet.
Onkos kellään kokemusta ulko-ovien maalaamisesta? Jos tuollaista puista väliovea käyttäisi ulko-ovena niin millainen pinnoite siinä pitäisi olla ettei puun eläminen aiheuta halkeamista?
Onkos kellään kokemusta ulko-ovien maalaamisesta? Jos tuollaista puista väliovea käyttäisi ulko-ovena niin millainen pinnoite siinä pitäisi olla ettei puun eläminen aiheuta halkeamista?
http://www.ylijaama.fi/tuotteet.html?id=92/887
Joku tollainen? 177 euroa näyttäisi olevan... koossa 7x19
Joku tollainen? 177 euroa näyttäisi olevan... koossa 7x19
Isä ja lapset asuvat Espoon viimeistä purulaatikkoa vm. 1965 :)
Ajattelin, että tässä varmaankin haetaan lasiaukollista parvekkeenovea, noita varastonovia on tosiaan saatavana aika pieniäkin.
Itse jos tekee niin voihan siinä jonkinlaisen saada aikaiseksi mutta kyllä nuo teolliset tuotteet pysyy paremmin ryhdissään. Ellei nyt ole oikein puusepän vikaa!
Itse jos tekee niin voihan siinä jonkinlaisen saada aikaiseksi mutta kyllä nuo teolliset tuotteet pysyy paremmin ryhdissään. Ellei nyt ole oikein puusepän vikaa!
Etsin siis ei-ikkunallista, koska minulla on myös sisäpuolella toinen ovi jossa ei ole ikkunaa. Tätä sisäpuolen ovia en ole uusimassa koska sen kunto on hyvä ja tiivis.
Ylijäämän varastonovi näyttäis juuri oikealta, hintakin vielä kohtuullinen. Sijainti vain hieman kaukana ja toimitus/haku kustannukset tulee olemaan isommat.
Ylijäämän varastonovi näyttäis juuri oikealta, hintakin vielä kohtuullinen. Sijainti vain hieman kaukana ja toimitus/haku kustannukset tulee olemaan isommat.