Terve.
Meillä olisi tarkoitus poistaa sokkelista maalit, ja ajattelin nyt varmistaa että onko haittaa jos maalit poistaa pikkuhiljaa touko-heinäkuun välillä?
Luulen että maali lähtee ihan käsipelillä rapsuttelemalla, jos ei niin laikkaa tai hiekkapuhallusta kehiin.
Tällä hetkellä tilanne on se että maali on kupruillut sokkelista irti ihan kiitettävästi ja yksi lohkarekkin on irronnut johtuen liian pinnassa kulkeneen ja ruostuneen raudoituksen johdosta.
Pinnaksi tulee jokin diffuusioavoin rouhepinnoite tasoittamisen jälkeen.
Sokkelin maalinpoisto pikkuhiljaa?
Re: Sokkelin maalinpoisto pikkuhiljaa?
Eipä ainakaan itsellä tule mitään estettä mieleen... Tein saman remontin toissa kesänä ja rapsuttelin maalit pikku erissä rälläkällä / metalliharjapäällä. On niin ikävää ja hidasta hommaa, ettei maistu ihan kokonaista työpäivää tehdä putkeen...
Ite lykkäsin maalit pois vuokratulla saaneerausjyrsimellä. Meniköhän ees kahta tuntia talon kiertämiseen. Kustaanus tais olla 60 euron luokkaa.
Vaikka ulkona ollaankin niin naapurisovun vuoksi kone oli kiinni imurissa. Aika siisti toimenpide.
Vaikka ulkona ollaankin niin naapurisovun vuoksi kone oli kiinni imurissa. Aika siisti toimenpide.
Kun Savolainen puhuu siirtyy vastuu kuulijalle. Koskee tässä tapauksessa myös Hämäläistä.
Paljonko tuollainen saneerausjyrsin haukkaa pintaa pois? Ilmeisesti saatavissa ihan perus konevuokraamoista?
Saat oman halvan kompressorin + soodapuhalluslaitteen 150€ hintaan.
itse miettinyt samaa aihetta, kun sokkeliin on tullut kosteuskupruja ja niiden puhjetessa, sormella taikka muuten tökkien, on maali lähtenyt ja sementtipölyä sieltä esiin tupsahtanut..
eiköhän se taida olla kosteutta joka noussut ja pyrkii pintaan ulospäin, mutta jokumikälie maalattu tiukka (muovi)maali pidättelee kosteutta sisällään.. luulen.
ei toki ole maailman hienoin näky kun punertavassa sokkelissa on muutama harmaa laikku, mutta ehkä mieluummin antaa sen sokkelin niistä maalittomista paikoista kuivua kuin hädissään uutta muovia pintaan, olenkin jättänyt ne mieluummin maalaamatta.
mikähän sitten olisi hyvä ja hengittävä maali sokkeliin..?
eiköhän se taida olla kosteutta joka noussut ja pyrkii pintaan ulospäin, mutta jokumikälie maalattu tiukka (muovi)maali pidättelee kosteutta sisällään.. luulen.
ei toki ole maailman hienoin näky kun punertavassa sokkelissa on muutama harmaa laikku, mutta ehkä mieluummin antaa sen sokkelin niistä maalittomista paikoista kuivua kuin hädissään uutta muovia pintaan, olenkin jättänyt ne mieluummin maalaamatta.
mikähän sitten olisi hyvä ja hengittävä maali sokkeliin..?
sen siitä saa kun ei ole rakennusmies, joutuu pähkäilemään ja kyselemään tyhmiäkin..
Jyrsimellä saa ihan kunnon loviakin aikaan jos paikallaan pitkästi jyrskyttää. Sopivilla otteilla pelkkä maali pois.
Hinnonan jälkeen pintaan voi liipata jonkun sopivan liimattoman sementtitasoitteen. Tietenkin jos tykkää, että sokelissa näkyy alkuperäiset laudoitusrajat niin silloin ei tasoite käy eikä oikein jyrsintäkään. Mulla on sokkelimaalina ollut kokeilussa Uulan petrooliöljymaali yhdellä seinustalla. Ei ainakaan vielä ole irtoillut. Tosin pohja on ns. kuiva kun sokkelissa on salaojittavat eristeet. Joskus kun ehdin niin sillä aattelin maalata loputkin.
Hinnonan jälkeen pintaan voi liipata jonkun sopivan liimattoman sementtitasoitteen. Tietenkin jos tykkää, että sokelissa näkyy alkuperäiset laudoitusrajat niin silloin ei tasoite käy eikä oikein jyrsintäkään. Mulla on sokkelimaalina ollut kokeilussa Uulan petrooliöljymaali yhdellä seinustalla. Ei ainakaan vielä ole irtoillut. Tosin pohja on ns. kuiva kun sokkelissa on salaojittavat eristeet. Joskus kun ehdin niin sillä aattelin maalata loputkin.
Kun Savolainen puhuu siirtyy vastuu kuulijalle. Koskee tässä tapauksessa myös Hämäläistä.