Kyllästetystä tehty kuisti, homepilkut, maalaus?

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
Vastaa Viestiin
Seromi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 11:54
Paikkakunta: Satakunta

Kyllästetystä tehty kuisti, homepilkut, maalaus?

Viesti Kirjoittaja Seromi »

Pari kesää sitten tehtiin kuisti ruskeasta kyllästetystä laudasta ja nyt se on kauttaaltaan mustissa homepilkuissa.. Kuisti siis tehty syksyllä ja nyt toinen kesä tulossa vasta.
Ensinnäkin mä en ymmärrä miks kyllästetty tolleen homehtuu kun ei oo laiturikaan homeessa, vaik on talven ollut vedessä.
Pysyykö kyllästetyssä kunnolla maali? Tarkoitus olisi öljytä porrasosuudet ja maalata valkoiseksi kaiteet.. Eli homeenpoisto käsittely ja maalaus?
Kulmala
Jäsen
Jäsen
Viestit: 512
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 22:18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kyllästetystä tehty kuisti, homepilkut, maalaus?

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

Eikös se ole ihan normaalia että noihin tulee pilkkuja.
Vuoden-kahden jälkeen voi maalata joidenkin mukaan, toiset sanoo että heti kun on kuivaa.
______________________________________________________________________
Kulmalan isäntä. Amatööri ja itse oppinut kaikessa mitä rakentamiseen ja korjaamiseen tulee.
Vastaa Viestiin