Kalvopaisuntasäiliöt

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
aisti
Jäsen
Jäsen

Kalvopaisuntasäiliöt

Viesti Kirjoittaja aisti »

Mistäkön voisi johtua ko.säiliöiden hajoaminen. Säiliöt vaihdettiin 1,5v sitten ja sitä ennen vanhat kestivät 20v. Kummastakin tulee vettä kun venttiiliä avaa. Eikös sieltä pitäisi tulla ilmaa jos ehjät. Ihmetyttää vain mikä ne olisi rikkonut. Eipä taida takuuta noilla olla kuin vuosi vai kuinka???
Kristina
Jäsen
Jäsen

Joskus tyriminen tepsii

Viesti Kirjoittaja Kristina »

Minkä firman säiliö? Jos Pumppulohjan, täältä voisi löytyä jotain vinkkiä:
http://www.pumppulohja.fi/p_lohja/kaytt ... ailiot.pdf

Minun säiliöni rupesi taannoin yllättäen vuotamaan, sieltä säiliön alla olevasta ylivuotoputkesta vai mikä lienee. Vettä tuli niin, että saavia sai käydä vähän väliä tyhjentämässä ja kotoa poistuessa piti katkaista pumpusta virta. No, ennen kuin sain yhtäkään putkimiestä edes harkitsemaan tällaiseen hommaan ryhtymistä, unohdin vahingossa veden juoksemaan keittiön hanasta - taisi juosta useamman tunnin :oops: . Siihen loppui vuotaminen, eikä ongelma ole toistunut sen koomin (tuo tapahtui toista vuotta sitten, jos oikein muistan). Edelleenkään en käsitä mitä tapahtui :shock: . Olisiko jossain voinut olla joku roska, joka jatkuvan juoksutuksen aikana suostui liikkumaan sijoiltaan, vai mitä ihmettä?
aisti
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja aisti »

Vielä näköjään löytyy rehellisiä putkiliikkeitä. Kalvosäiliöt menevät yllättäen takuuseen vielä 1,5 vuoden jälkeen. Säästöä siin n.600e! :-D
Kristina
Jäsen
Jäsen

Takuu ja virhevastuu

Hyvä niin. Hyvä on myös muistaa, että myyjän/valmistajan virhevastuu ei pääty takuuajan loputtua. Lisää tietoa asiasta:
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... de=readdoc
Kristina
Jäsen
Jäsen

Taasko pitää tyriä?

minä itse kirjoitti: Minun säiliöni rupesi taannoin yllättäen vuotamaan, sieltä säiliön alla olevasta ylivuotoputkesta vai mikä lienee. Vettä tuli niin, että saavia sai käydä vähän väliä tyhjentämässä ja kotoa poistuessa piti katkaista pumpusta virta. No, ennen kuin sain yhtäkään putkimiestä edes harkitsemaan tällaiseen hommaan ryhtymistä, unohdin vahingossa veden juoksemaan keittiön hanasta - taisi juosta useamman tunnin :oops: . Siihen loppui vuotaminen, eikä ongelma ole toistunut sen koomin (tuo tapahtui toista vuotta sitten, jos oikein muistan).
No niin, eipä olisi kannattanut kehuskella, että kuntoon tuli. Nyt se tekee sitä taas! Ei ihan yhtä paljon, mutta "riittävästi". Onko kellään mitään hajua mistä voisi olla kyse? Jätänkö taas hanan juoksemaan vai lähdenkö itse juoksemaan putkimiestä kiinni? Eka tulisi kyllä huomattavasti halvemmaksi.
ekassu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ekassu »

Puhutaanko tässä mistä kalvopaisuntasäiliöstä, käyttöveden puolella olevastako?
Kristina
Jäsen
Jäsen

Jep, käyttövettä.

Jep. Pumppulohjan pienestä pyöreästä, johon vesi tulee seinän toisella puolen olevasta porakaivosta ja josta se sitten jatkaa eteenpäin - mikäli ei satu lorisemaan ulos tuolta putkesta...
Vastaa Viestiin