Oletko onnellinen RMT:ssä?

Rintamamiestaloista ja muusta
Pamela
Jäsen
Jäsen

Re: Oletko onnellinen RMT:ssä?

Viesti Kirjoittaja Pamela »

Lyhyesti: Olen.

Pidempi versio: Talossa ei ole ollut isoja ongelmia, ja rempat alkaa olla hyvällä mallilla seitsemän vuoden asumisen jälkeen. Sijainti on loistava - kävelymatka kaupungin keskustaan, mutta silti oma rauha ja tarpeeksi tilaa ympärillä. Meillä on ollut hyvä tuuri myös naapureiden kanssa, heistä on tullut osa ystäväpiiriä viini
valhalla
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja valhalla »

Olen kovasti onnellinen oman talon ikäkerrostumien läheisyydessä. Tunnetta ei korvaisi uusi talo, johon olisi hankittu vanhaa.
Tietoisuus siitä, että samojen seinien sisällä on ollut elämää ennen minua ja tontilla myös, tekee oman olemisen jatkumoksi jollekin hyvälle, perinteiselle ja säilyttämisen arvoiselle.
Onnellisuuttani lisää vielä sekin seikka, että lähimmät liikennevalot ovat yli 50 kilometrin päässä :-D
cruise
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja cruise »

Mulla on kaksi prätkää. Toinen on entisajan baijerilainen superpyörä, toinen nykyaikainen tykki, jolla ehtii ekana seuraaviin punasiin. Toinen hajuton ja mauton, toinen on prätkä, jolla on sielu. Tykkään ajaa jälkimmäisellä, vaikka vaatiikin enemmän huolenpitoa.
juha1
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja juha1 »

kyllä ja ei.

perkeleesti remppaa ja tekemistä aina, mutta toisaalta mitä muuta sillä ajalla tekisi.. no, ehkä kesät ajelis moottoripyörällä ja nauttisi olosta.. toisaalta mukava saada jotain aikaan.

mutta jos olisi vaihtoehtoja, niin olisinko tuossa asumassa, en tiedä. pieni sukurasite mökkiin on kait siihen laittanut asumaan.
työmatka 100km.. hyvä paikka tontilla, mahtavat naapurit. ulkosauna ja oma kohtuullisen kokoinen piha. ei voi valittaa. periaatteessa. paitsi silloin kun remppa imee kaiken ajan ja rahat. ja kun tarttee tehdä kolalla lumityöt. ja kun hiki päässä tarttee polttopuita tehdä kesällä. ja kun....

muuten aivan loistava kämppä. :-D
sen siitä saa kun ei ole rakennusmies, joutuu pähkäilemään ja kyselemään tyhmiäkin..
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Jos muutaman miljoonan lotosta voittaisin, niin en pois talostani muuttaisi vaan palkkaisin pari virolaista taitavammasta päästä remonttia tekemään. Itse vaan istuisin kiikussa, grillaisin ja laskisin pääskysiä taivaalla.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
eekisa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja eekisa »

Ei tätä vanhan talon ja pihapiirin jatkuvaa remontointia ja kunnostamista voi ottaa minään muuna kuin elämäntapana. Minulle se sopii; varmaan moni muu ajattelee, että hullu mies. Ja onneksi olen löytänyt vaimon, joka on kanssani samalla aaltopituudella. Ja lapset kun pienestä pitäen kasvattaa pieneen epämukavuuteen :-) , niin ne ei ennen kotoa muuttoa paremmasta tiedä..

Tosin sen verran pitää tuota lapsikohtaa vielä tarkentaa, että nykyään kun ne tulee mummolasta (kerrostalo), niin ne sanoo, että: "Siellä on isi ihan hirveen kuuma koko ajan" :-D Ts. kotona tiukan kulukuurin aikana viileä lämpötila on ihan kohdillaan
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PetteriKivimäki »

Minäpäs hemmottelen ah minnuu itseäni ja menen ja lämmitän pihasaunan.

Anoppi kauhisteli kun huomas, että kannan vedet saunaan. Lohdutin sanomalla, että "katos näit lihaksii" - kerrankin hiljeni. viini
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Mäkitupalainen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Mäkitupalainen »

Hyvin samanlaisia tuntemuksia kaikilla vastanneilla, mitä itsellekin on tässä kertynyt. Mietin tätä topicia luodessa, että tämä RMT-asuminen taitaa lähennellä omaa uskontokuntaa, mutta tuossa yllä luonnehdinta "elämäntapa" ei kyllä mene metsään milliäkään. Positiivistahan tässä on se, että en ole pätkääkään "salilla eka, salilla vika"-tyyppiä, joten remontin ja puidenhakkuun myötä pitkästä aikaa kasvanut haba on kyllä plussaa. Nyky-ihminen on kyllä melkoisen passiivinen olento, jos oikein ruetaan miettimään mitä normaalin työpäivän jälkeen tapahtuu ns. tavikselle kerrostalossa tms. Ilman niitä harrastuksia helposti aukeaa se keppana tai kaatuu lasiin viini melkein heti, kun ulko-ovi loksahtaa kiinni. Toki kepardia saa menemään rempatessaankin, jos oikein sille päälle sattuu, mutta tarkoitan vaan, ettei RMT:n tarjoamat (=pakottamat) aktiviteetit välttämättä pahasta ole. Kodissa kuitenkin vietetään iso osa elämästä, joten kyllä sen pitää olla mieleinen tavalla tai toisella :-D
Vastaa Viestiin