Oletko onnellinen RMT:ssä?
-
Mäkitupalainen
- Jäsen

Oletko onnellinen RMT:ssä?
Paljon on puhetta remonteista ja muista huolista ja murheista, mutta jos harrastaa pikaista itsetutkiskelua omasta asumismuodostaan niin mikä on lyhyt ja ytimekäs vastaus omasta onnellisuuden tasosta? Eli oletko onnellinen talostasi ja miksi?
- PetteriKivimäki
- Jäsen

Re: Oletko onnellinen RMT:ssä?
Kyllä tää siltä oikealta omalta kodilta tuntuu ja välillä ihan pakahduttaa että ah! Varsinkin kun kävin taannoin juttukeikalla älvsbyhuussissa - ahisti pienet ja matalat huoneet ja rimpulalistoitus.
Tosin on mulla tässä vielä hommaa, alakertaan kylppäri ja keittiö.. ja lautalattiaa pariin huoneeseen.
Tosin on mulla tässä vielä hommaa, alakertaan kylppäri ja keittiö.. ja lautalattiaa pariin huoneeseen.
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Olen onnellinen, enkä tällä hetkellä muuta voisi kuvitella. Paljon rahaa on mennyt ja tuhansia työtunteja korjaus / uudellen rakentamisen parissa. Onhan tämä välillä raskastakin, mutta enimmäkseen saan tästäkin duunista tyydystystä. Omila käsin "hyvin tehtyä" tekemistä. Päivätyö on kuitenkin IT- alueelta, joka on lähinnä virtuaalista ei käsin kosketeltavaa työtä.
Tuokki
Tuokki
Ei tässä ole vielä asuttu vuottakaan, että uskaltaako sitä edes vastata. Mutta rohkeasti totean, jotta asumisen ja muunkin suhteen olen nyt onnellisempi kuin koskaan.
Onnellinen tai ei mutta jos vain jaksaa vääntää itsensä ja perheensä läpi remonttien niin arvokin säilyy
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art- ... 07826.html
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art- ... 07826.html
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Niin notta mitä kysyjä tasan tarkkaan kysyikään ?
Onnellisuutta rintamamiestalossa vaiko ylipäätään omakotitalossa ? Sijainnista riippumatta ?
Oma töllini ei ole puhdasverinen rmt,kun on eriaikaan rakennettuja (1948 ja 1959) osia. Näiden lopputuloksena pohjaratkaisultaan ja perusmitoiltaan
hyvinkin "oikein" kerralla tehdyn rmt:n muotoinen asumus.
Ja viimeiseksi vielä itse tekemäni laajennus tuon lisäksi.
Itsehän asun turvallisen n. 20 km päässä palveluista, vesiosuuskuntaa ja sähköä lukuunottamatta.
Lähin ympärivuoden asuva naapuri on 800 m päässä.
Viihdyn,nautin ja olen onnellinen. Mutta pointti mulla on omakotitalo omassa rauhassa.
Tällä tontilla Älspyytalossakin yhtäonnellinen.
Tuskin näin onnellinen jos puhdasverisessä rintamamiestalossa kaava-alueella.
Onnellisuutta rintamamiestalossa vaiko ylipäätään omakotitalossa ? Sijainnista riippumatta ?
Oma töllini ei ole puhdasverinen rmt,kun on eriaikaan rakennettuja (1948 ja 1959) osia. Näiden lopputuloksena pohjaratkaisultaan ja perusmitoiltaan
hyvinkin "oikein" kerralla tehdyn rmt:n muotoinen asumus.
Ja viimeiseksi vielä itse tekemäni laajennus tuon lisäksi.
Itsehän asun turvallisen n. 20 km päässä palveluista, vesiosuuskuntaa ja sähköä lukuunottamatta.
Lähin ympärivuoden asuva naapuri on 800 m päässä.
Viihdyn,nautin ja olen onnellinen. Mutta pointti mulla on omakotitalo omassa rauhassa.
Tällä tontilla Älspyytalossakin yhtäonnellinen.
Tuskin näin onnellinen jos puhdasverisessä rintamamiestalossa kaava-alueella.
Kai sitä ihan tyytyväinen ja onnellinen rmt:ssa on, kun tätä nyt myydessä on jo suunniteltu että ostetaan samanmoinen tilalle. Sijainti vaihtuu, perusasiat pysyy.
Mä en viihdy uusissa taloissa, eikä vanhempi hirsitalomeininki oikein iske sekään.
Nurisen työn määrästä välillä ja pakkasella kiroan puulämmitystä. Kyseessä on siis selkeä viha-rakkaus-suhde
Mä en viihdy uusissa taloissa, eikä vanhempi hirsitalomeininki oikein iske sekään.
Nurisen työn määrästä välillä ja pakkasella kiroan puulämmitystä. Kyseessä on siis selkeä viha-rakkaus-suhde
"kahdesta pahasta kannattaa valita molemmat ja kilpailuttaa ne"
- Rosvolinna
- Jäsen

Viihdyn kyllä.
Hyvän asuinpaikan määritelmänä olen pitänyt - autoon voi jättää avaimet virtalukkoon ja auto on aamulla tallella.
Hyvän asuinpaikan määritelmänä olen pitänyt - autoon voi jättää avaimet virtalukkoon ja auto on aamulla tallella.
Casa La Utoja
-
Khyron
- Jäsen

- Viesti:
Ei nyt ihan oikea rmt ole tämä kun on -55 rakennettu, mut käytännössä samalla tyylillä tehty kuitenkin. Mut tyytyväinen olen. Mutta tuskin olisin tyytymätön uudessa talossakaan, toki ite rakentaminen olis luultavasti ollu hiukan raskaampaa mitä se remppa mitä tähän tehtiin ennen muuttoa. Uudessa talossa vaan luultavasti olis ongelmana tontti, eli näin läheltä keskustaa ei vaan saa tän kokosia tontteja.
Asiaan toki vaikuttaa se ettei tästä o vielä löytyny mitään yllätyksiä, vaan niitä ongelmia mitä tän ikäsessä talossa olettaakin olevan, ei salaojia, kostea kellari, vähäinen eristys, putket/sähköt vanhoja yms.
Asiaan toki vaikuttaa se ettei tästä o vielä löytyny mitään yllätyksiä, vaan niitä ongelmia mitä tän ikäsessä talossa olettaakin olevan, ei salaojia, kostea kellari, vähäinen eristys, putket/sähköt vanhoja yms.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
Hei, on niin helppoo olla onnellinen!
Ukkoni remontoi taas kellarissa,
nuoriso nukkuu tyytyväisenä kammareissaan vintillä,
itse vaihdoin hetki sitten verannalla talvehtineitten perinnepelargonien mullat.
Katson pihalle ja suunnittelen talonikäisten omenapuitten leikkaamista. Kevättä pukkaa!
Todellakin:
rintamamiestalossa asuu ONNI!
Ukkoni remontoi taas kellarissa,
nuoriso nukkuu tyytyväisenä kammareissaan vintillä,
itse vaihdoin hetki sitten verannalla talvehtineitten perinnepelargonien mullat.
Katson pihalle ja suunnittelen talonikäisten omenapuitten leikkaamista. Kevättä pukkaa!
Todellakin:
rintamamiestalossa asuu ONNI!
Tyytyväisempi varmaankin olisin, kun olisi saanut tälläkin kertaaa rakentaa uuden. Olisi tehnyt pomminvarmasti ontelolaatalle, 1,5 kerroksisen n. 12x8 m perustalon ja käyttänyt eristeenä vain selluvillaa ja ilmansulkupaperia.
Pihalle olisi pykännyt kahden auton lämpimän tallin.
Ja töistä vuosi vuorotteluvapata.
Mutta asutaan nyt nykyistä ja nautitaan tulevasta keväästä...
Pihalle olisi pykännyt kahden auton lämpimän tallin.
Ja töistä vuosi vuorotteluvapata.
Mutta asutaan nyt nykyistä ja nautitaan tulevasta keväästä...
Isä ja lapset asuvat Espoon viimeistä purulaatikkoa vm. 1965 :)
- vesahy
- Jäsen

Ai onnellinen? Toisinaan olen, toisinaan en. Ehkä suhteessa fifty-sixty....
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Rahat on mennyt, Vapaa-aika on mennyt. Hermot on mennyt. Välillä onnellinen välillä onneton.
No jokseenkin onnellinen, mutta ei johdu rintsikasta. Aika neutraali suhtautuminen näihin tölleihin, ne on vaan taloja... Mutta myös koti.