Minä taasen bongasin heti tuon 35mm/1.8:n voisin vaikka kuvitella että se nokalla kulkisit seuraavat vuodet tyytyväisenä ilman laukkua... Mutta tosiaan ei kaikki ole kuin mä. 100mm Canon makrolla laittelin tänne jotain kuvia, se oli ihan kiva mutta hinta/ilo -suhde aika pieni.pvalila kirjoitti:
Sellainen vihellykseen vastaava laukku olisi myös hyvä.
Kuule, ei tuo mun listani kovin pitkä ollut! Kova laukku sopii säilyttämiseen mutta sen kanssa on pirullista kävellä; saattaisin sellaista silti jopa harkita.
Sekä tuo Sonyn 35 mm että Tamronin 90mm Macro ovat kevyitä laseja, aivan kuten myös mun superzoom. Nykyinen runkokin on kevyt, mutta jossain vaiheessa se tietenkin vaihtuu (10 v sisällä) ja seuraava lienee isompi ja raskaampi.
Tuosta mun viestistä saattoi syntyä kuva, että vain nuo kaksi primeä on vielä ostamatta ja muut hilut mulla jo onkin; muuten oikea päätelmä, mutta kameran vara-akkua mulla ei vielä ole.
Tuo Tamronin 90 mm makroputki on "sikahyvä" lajissaan: tarkennus ei tosin valtavan nopea ole, eikä äänetön. Ruuvitarkennuksen takia tuo ei käy esim. jtbo:lle, pitää olla tarkennusmoottori rungossa. Ja riippuen siitä, mitä kuvaa, kernaasti runkovakain myös.
Hassua ettei kaikissa rungoissa jo ole vakainta, typerää tehdä sama asia jokaiseen linssiin. Huom, jälleen harrastelijan tai siis amatöörin mielipide
Harrastuksissa ei toki ole endpoint:ia, sen toki jo tiesitkin