A7 ja A7r ovat kaksi eri kameraa, 24 Mpix (1400 egeä) ja 36 Mpix (1900 euroa). Eroa on myös tarkennuselektroniikassa.tuuma kirjoitti:Vaikka uhosin että olen lopettanut lehtitilaukset niin raksamaailma yhä tulee ja kiertokautta Kamera lehti...
Viime numerossa oli muuten aika mairitteleva artikkeli Sony:n α7R:stä. Pikkuinen kooltaan muuta iso kenno, jota joku täällä piti ehdottomana...
Kummallisinta oli että kovasti kirjoittivat että on jo liian tarkka että näyttävät epätodellisilta kuvat
Olikohan niin että olivat enimmäkseen haltioituneita siitä että jonkun adapterin avulla saa -70 luvun alun huippulaseja kiinni, erityisesti Nikkor:ista höpisi. Ylimalkaan vain lueskelin, enhän minä mitään ymmärrä noista. Sen ymmärsin että lopussa luki joku 1900€ hintaToisaalta ei tuo nyt ihan mahdoton hinta ole jos vähäänkään enempi valokuvaamiseen täydellisesti hurahtaisi ja se että kirppiksiltä saattaisi saada sitten löytöjä...
Kumpikaan ei ole Nikonin ja Canonin pro-runkojen tasolla AF:n suhteen, varsinkin liikkuvan kohteen seuranta hämärässä tuottaa tuskaa.
Mun silmissäni noiden suurin puute on IBIS ja väärä mounti: A-mount ja runkovakaaja olisivat olleet kova juttu.
Tuohon saa kyllä ihan laadukkaan sovittimen A-mountille, sovittimen paras versio jopa nopeuttaa tarkennusta (siinä on SLT:n puoliläpäisevä peili ja tarkennuselektroniikka), mutta vakain puuttuu...Huonompi juttu, sillä kaikki A-mountin lasit ovat ilman vakainta, koska kaikissa A-mountin rungoissa on aina ollut IBIS!
Kuvanlaadultaan tuo on kyllä ihan uskomaton, yhdellä varauksella: se ei tykkää alkujaan filkalle tehdyistä laajakulmista.
Allergia johtuu runkopaksuuden (rekisterietäisyyden, takalinssin ja sensorin välinen etäisyys) pienuudesta, kennon mikrolinssit on optimoitu A7:n natiiviobjektiiveille.
Leicamiehet nostivat kamalan metelin, kun huomasivat, etteivät heidän vanhat, rakkaat putkensa toimineet kunnnolla aaseiskan kanssa.
Telepään putkien kanssa ei vastaavaa ongelmaa ole, pitkillä putkilla tulokulman ero syvempiin kameroihin verrattuna ei ole merkittävä.