Fasaani Maalaiskeittiö - kokemuksia/näkemyksiä
Fasaani Maalaiskeittiö - kokemuksia/näkemyksiä
Suunnittelen keittiöremonttia ja törmäsin tuossa pienen antiikkiliikkeen, Fasaanin (http://www.fasaani.fi) Fasaani Maalaiskeittiöön. Kyseisestä keittiöstä löytyy hyvin vähän (itseasiassa ei ollenkaan) tietoa internetistä, joten kirjoittelen tähän hieman perustietoja. Keittiökaapistot ovat täyspuuta (puulaji: mänty), tehdään sekä kasataan Latviassa ja pintakäsitellään Suomessa. Kaapistomallisto perustuu yhden korkuisiin/syvyisiin kaappeihin, joita on saatavilla neljää eri leveyttä (400mm, 600mm, 800mm ja 1200mm). Hintaluokka on noin puolet edullisempi kuin keskiverto keittiöfirman lastulevykaapit + täyspuuovet (sis. kaapistot, ovet, saranat, vetimet ja täyspuisen työtason). Jotenkin itseäni epäilyttää aina selkeästi halvempi hinta, joten kysyisinkin, onko tämän forumin käyttäjillä kokemusta kyseisistä keittiökaapeista? Lisäksi, koska kyseessä on selkeästi pienen ryhmä tuote, myös näkemyksiä (esim. puulajista, valmistusmaasta jne) kaivattaisiin. Myös spekulaatiot halvan hinnan takana ovat tervetulleita (itse oletan, että syy on valmistusmaa + pieni, staattinen valikoima [monet kun nykyään tekevät aina "mittatilaustyötä"]).
-
subdependent
- Jäsen

- Viestit: 127
- Liittynyt: Su Touko 04, 2008 10:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Fasaani Maalaiskeittiö - kokemuksia/näkemyksiä
Tulee vähän myöhään, mutta edelliseen kämppäämme tuli kaapit Fasaanilta. Oltiin hyvin tyytyväisiä, maalattiin kaapit pellavaöljymaalilla itse mikä halventaa urakkaa aika paljon. Työn laadussa ei mitään moittimista, mutta kaappeihin kuuluva mäntytyötaso nyt on puulajin takia liian pehmeä pitkäikäiseen käyttöön. Lisäksi Fasaanin kautta saa myös teetettyä mittojen mukaan kalusteita, vaikkeivät sitä mainostakaan. Meille tuli teetettynä jääkaappikaappi ja senkki kylpyhuoneeseen. Riikan lähellähän nuo kuulemma tehdään ja työhän keittiökalusteissa yleensä maksaa.
