Lämmitysputkisto

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
Corleon
Jäsen
Jäsen

Lämmitysputkisto

Viesti Kirjoittaja Corleon »

Olisi tarkoitus tehdä mittava kellariremontti jonka myötä uuteen laattaan tulee vesikiertoinen lämmitys.
Yläkerrassa säilyy edelleen patterit seinässä ja sinne ei tehdä mitään siltä osin. Nyt askarruttaa että miten toteutan putkituksen alakerrassa. Nyt runkoputki kiertää kellarissa lattiarajassa josta se nousee joistain kohdin ylös. Ajatus oli tehdän rivinteeraus kellariin mutta vanhojen putkien jättäminen sen taakse ei houkuttele. Onko jollain foorumilaisella kokemuksia asiasta ja miten olette toteuttaneet.
aminof
Jäsen
Jäsen

Re: Lämmitysputkisto

Viesti Kirjoittaja aminof »

Mä olen vastaavan miettimisen edessä. Olen tuuminut josko tiputtaisin putket lattiapinnan alle, en kuitenkaan valun sisään vaan valuun tehtyyn kanaaliin. Kanaalin päälle seinän viereen ritilä ja paluupuolen runkolinjaan sinne tänne eristämättömiä kohtia jotta välttyisin erillisten pattereiden asennukselta.
rintsikan repijä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rintsikan repijä »

Mistä putket tulee kellariin? paras olisi tehdä suora läpivienti riventeerauksen ja kellarin seinän läpi pihalle tai mihin ikinä menevätkin, saa sitten vaihdettua tarvittaessa rikkomatta paikkoja.
putket pitää sitten vain viedä pinnassa tai kellarin alakatossa.
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Voi toki putket piiloon laittaa, mutta pinta-asennus on kyllä fiksua.

Eristeen kanssa ei kyllä mahdu rivinteerauksen taakse...mahtuuko kellarin kattoa laskea alas niin että saat putket sinne? 10 cm riittää isoillekkin putkille eristeineen. Ja kuuluuhan siistit putket kellarilook:iin :-D
Vastaa Viestiin